Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656011#p656011:37octo81 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Sep 2019 12:40 am[/url]":37octo81]Nema mesta sreći jer sam planirao da otvorim šampanjac u znak pobede autobusa nad tramvajem a sa ovom kaldrmom sve će da mi se isprosipa u toku vožnje...


Zezam se malo. :p :mrgreen:
Говорили људи да се у старе урбане амбијенте боље уклапа трамвај... :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655892#p655892:1efr9mlq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Сеп 2019 03:18[/url]":1efr9mlq]Neko je ranije pitao sta ce da stiti pesake od vozila bez kontrole ili pak teroristickog napada. Koliko ja shvatam, ovi sivi stubici su namenjeni za tu svrhu. Sto uopste nije lose, ali samo se nadam da su dovoljno cvrsti i da im je podloga valjano uradjena.

Vizuelno su dobar izbor, jer su malo nizi i sivi pa se uklapaju u ambijent i ne prave vizuelnu barijeru izmedju plocnika i kolovoza, nego sve deluje povezanije i otvorenije.
Стубићи су дефинитивно намењени тој сврси, тако да све зависи од подлоге.

Ако стубићи немају квалитета "корен", џаба је и да су од титанијума.
 
Evo i mojih zapažanja:

Dužina (ne)radova: Nikada im ovo neću zaboraviti, koliko god kolektivna kratka pamet bila. Smatram da uvek uz bilo kakvu pozitivnu ili negativnu kritiku novog Trga ovo PRVO mora da se istakne.

Kvalitet radova: Moraćemo da sačekamo, ali, za sada, deluje solidno - uz par sitnih propusta.

Funkcionalnost: Ideja nije bila loša, da se saobraćaj uspori i prednost da pešacima. Funkcionalnost same velike (prazne) pešačke površine je za svaku pohvalu, i to će se tek videti. Realizacija kaldrme, semafora, stajališta je ipak mogla bolje da se odradi. Ono što proizvodi BKM kada prelazi preko kaldrme nadaleko prevazilazi definiciju (ako uopšte postoji takva definicija) tandrkanja.
Pogledajte prilog 2

Estetika: BINGO! Sve je kako treba, pohvala autorima.

Arheološki momenat: Oko ovoga sam ranije napisao puno - i dalje mi je žao što nema makar jednog staklenog prozora negde što bliže spomeniku. Iz perspektive pešaka (a ta je jedina i bitna) nikako ne bi narušio monumentalnost i estetiku velike površine. Ipak, ogromne pohvale onome ko se setio da ne stavi kocke u drugoj boji, već da šrafira postojeću površinu. To rešenje je izuzetno elegantno i čak i više naglašava da "tu nešto ima". Veliki plus za to. Naravno, veliki minus ostaje za samo (ne)istraživanje i zatrpavanje u toku (ne)radova, kao i potpuni javašluk i nedostatak plana po tom pitanju. Ko god da je na kraju iz tog haosa odlučio ovako, ispalo je solidno rešenje.
Pogledajte prilog 1

I za kraj jedan totalni nonsens, jer još niko (od nadležnih) nije primetio da je znak za IZLAZAK iz zone usporenog saobraćaja postavljen na ULAZU, i obrnuto:
 
Када сам први пут спазио тај знак, помислио сам да је та линија хокејашки штап..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656057#p656057:2h4qb2ve je napisao(la):
Пантограф » Pon Sep 02, 2019 8:18 am[/url]":2h4qb2ve]
Говорили људи да се у старе урбане амбијенте боље уклапа трамвај... :grand:
Jaa jaa... :mrgreen:
Zato sam i napisao taj post u šaljivom smislu. :p A i onaj prethodni, sa gifom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656065#p656065:2h4qb2ve je napisao(la):
Хаеул » Pon Sep 02, 2019 8:35 am[/url]":2h4qb2ve]
Ако стубићи немају квалитета "корен", џаба је и да су од титанијума.
Apsolutno!
Ko danas prvi prođe, ako se seti, neka baci pogled na to što je pominjao Žeželjko. Videću da svratim kasnije pa ću da slikam.
 
Nakon nekoliko prolazaka kolima sam zapazio par, po mom misljenju, velikih problema.

Prvo i osnovno dolazeci iz smera Terazija ka Trgu dolazi do neprpoporcijonalnog suzavanja traka naspram suprotne trake. Par puta me je trolejbus izgurao u suprotnu traku jer nema mesta gde da skrene (ispred bivseg Jugoexport-a).
Drugo, iako je prednost za pesake, duzina trajanja semafora je katastrofalna. Predugo se ceka, napravi se nepotrebni kolaps u saobracaju a veliki procenat (oko 80% odukativno) zavrsi svoje neko prelazenje u 20-30 sekundi tako da ne vidim potrebu za duzinom cekanja.

Generalno mi se svidja izgled okruzenja, jos samo pitanje Staklenca da se resi. Ali prvo i osnovno, treba da vrate semafore na onako kako je bilo pre rekonstrukcije. U trenutnom stanju dolazi do prevelikog gusenja i bilo koja postignuta estetika nestaje prilikom saobracajne guzve i buke.

Celokupno pozitivan utisak kao pesak, ali kao vozac za sada negativan. Nadam se da ce reagovati na guzvu i uvidni haos sa saobracajem.
 
Upravo tako, to je ono što sam i ja pominjao.

Trolejbus ne samo što ''izgurava'' automobile koji pristižu iz Kolarčeve dok staje, nego posle toga blokira njihov tok time što stoji u desnoj traci. Koja je sad regulisana tako da bude za trolejbus koji ide pravo, a kao skretanje udesno za ostatak saobraćaja. Time se gubi smisao uslovnog skretanja u desno koje postoji na semaforu na uglu sa Dečanskom, namenjeno da se ubrza tok ka Tunelu i rasterete gužve.

Preko 30 godina su 28 i 41 prolazili tuda bez stajanja i ljudima to nije smetalo. Ne vidim što su zapeli da sada to izmenjaju na štetu ostatka saobraćaja.

Za semafore Vračarac reče da će uskoro biti opremljeni pametnim sistemom za propuštanje, pa se nadajmo da će to donekle smanjiti ta bespotrebno duga čekanja.
 
Kolovoz neravan kao poligon za terenska vozila da bi se usporio saobraćaj u čvorištu u cenru grada..."zbog pešaka"...a kako će to usporavanje da utiče na odvijanje saobraćaja na prilazima čvorištu?
 
By Zoran Mesarović
cd7c641db6d6556eaa77f48e6bc7c0b5.jpg


Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Добра је та нова станица у македонској, нека је, то условно десно ка дечанској, као и скретање коларчева-македонска највише користе ТХ хоштаплери, ко их *ебе. И врачарске троле су требале да стају у коларчевој, биле би равномерније распоређене станице, оне станице код мериота су преблизу студ тргу. а предалеко од теразија. Дорћолски правац дилеје разбиле на две станице, требало је укинути станицу испред стакленца, и до сад је то место било саоб лоше.

Утисци:
-дрвеће испред музеја грешка, посебно шума у најави испред прилично репрезентативне фасаде у коларчевој 1, уместо те шуме боље да су оставили она ипак јединствена и препознатљива плућа, у смањеној пропорцији, са ширим средњим пролазом, са клупама читавим обимом и неким патуљастим дрвећем унутар плућа које би правило хлад клупама
-кад је празан делује скроз безлично, фали фина геометр ишараност гранита као нпр у пешти трг хероја
-коловозна калдрма спрдња и катастрофа, непотребан трошак јер је саоб решење за трг и даље привремено.
-студ трг је на 200м, васином свакако иду само троле, требало их је одмах спустити француском, а васину затворити, улица испред нар музеја, нар позоришта, коларчеве и кап мишине задужбине просто мора да буде чисто пешачка
-фасаде мериота и она прва у македонској поред југоекспорта су опасно залутале, ако је стакленац привремени, ове две нису

Трг је, по деф, простор оивичен зградама, да би ово постао прави заокружен геометријски складан трг зграду опере-балета треба направити не на месту стакленца већ на простору између позоришта и стакленца са рег линијама које прате васину и француску, сачувати паркић испред дома војске. Коларчеву, која би једина била за саобраћај, продужити да хвата правац ул емилијана јосимовића, а на троуглу који остане (македонска-бр југовића-продужетак коларчеве) правити гаражу и метро станицу. То је отприлике једини начин да овај простор постане компактан и закружен.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656135#p656135:v7wufpny je napisao(la):
Пантограф » 02 Sep 2019 09:55 am[/url]":v7wufpny]Није могло ни раније, осим за ГСП.
Bilo je dozvoljeno van jutarnjeg i popodnevnog špica.

 
E super, napokon da vidim precizno kada može, jer iz kola u gužvi baš nije lako vidljivo.

Doduše, prolazio sam i za vreme špica, a nadam se da je pokriveno sada kamerama za kažnjavanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655997#p655997:26ogcl2b je napisao(la):
Дошљак » 02 Sep 2019 12:22 am[/url]":26ogcl2b]Углачаће се калдрма временом, није ни једна била оригинално глатка :)
Te stare oble kaldrme koje su vremenom uglačane nisu bile pravljene od granita nego od mekšeg kamena. Ovo se neće uglačati sem možda one baš isturene i najoštrije ivice poluprečnika krivine manjeg od 1mm. Međutim pošto su uobičajene neravnine bitno veće od toga, to nema značaja i neće popraviti utisak vožnje po veoma neravnom terenu bez obzira koliko vremena prođe.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656114#p656114:swjs2zfz je napisao(la):
CASTELBIANCO » 02 Sep 2019 10:01 am[/url]":swjs2zfz]By Zoran Mesarović
cd7c641db6d6556eaa77f48e6bc7c0b5.jpg


Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk


Trebalo bi napraviti fotografiju sa istog mesta za jedno mesec - dva... da vidimo koliko će da potamne ploče.
Tačno se vidi gde gde je bila postavljena ograda gradilišta, kuda su ljudi prolazili...
 
Bio danas. Utisci:

- Trg je definiticno prodisao, iako sam prvobitno mislio da ce biti uzas
- Po suncu nije preterano siv, cak vrlo prijatne boje
- Stubovi su uzas, pogotovo ovaj par koji gadja Francusku ulicu, bas "lome" vidik
- Sat je nestao (sto je super), da bi na njegovo mesto stili zardinjera, klupa i sto je najgore frikom frizider
- Kafic ne smeta mnogo, mada bih rekao da ima tacno jedan red stolova viska
 
Kada bi mi neko samo objasnio kojom logikom je iscrtana horizontalna signalizacija bio bih bas srecan.

Desna traka za levo iz Francuske ul. je bela, a strelica zuta. Onda kad se skrene levo na trg jedna bela jedna zuta, i ka Kolarcevoj ide isto tako. Onda odjednom desna koja je zuta postaje bela i ima belu strelicu da bi opet postala zuta. Jel se zaje*******avaju?

Takodje ove krivine kao da je iscrtalo dete u drugom osnovne. Da li je do projekta ili do izvodjenja ne znam...

I bas me zanima koliko ce potrajati...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656258#p656258:uilsffwv je napisao(la):
Captain » 02 Sep 2019 03:21 pm[/url]":uilsffwv]Kada bi mi neko samo objasnio kojom logikom je iscrtana horizontalna signalizacija bio bih bas srecan.

Desna traka za levo iz Francuske ul. je bela, a strelica zuta. Onda kad se skrene levo na trg jedna bela jedna zuta, i ka Kolarcevoj ide isto tako. Onda odjednom desna koja je zuta postaje bela i ima belu strelicu da bi opet postala zuta. Jel se zaj******?

Takodje ove krivine kao da je iscrtalo dete u drugom osnovne. Da li je do projekta ili do izvodjenja ne znam...

I bas me zanima koliko ce potrajati...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zute trake / strelice su za javni prevoz
 
marone":1tweg5hq je napisao(la):
Zute trake / strelice su za javni prevoz

Jasan je meni taj momenat. Ali nije mi jasno zasto zuta traka (skretanje sa trga ka Kolarcevoj) postaje bela pred prelaz, a posle prelaza zuta.

I da li je realno da prometna ulica kao Francuska ima jednu zutu i jednu belu traku pred trg???




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh