Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

To su stvari koje treba da se analiziraju i da se napravi ozbiljna studija dostupna javnosti.

Ja se uvek pitam ko su ljudi (i čime se bave) u kolima između 10h i 16h. Nisu valjda svi frilenseri kao ja?
 
Od svega pomalo. Kao što smo pominjali na drugim temama, Beograd je grad splačina, velika kaša svega i svačega, gde ne postoji nikakvo razgraničenje između stambenih, poslovnih, industrijskih i turističkih celina. Samim tim, takav mu je i saobraćaj. Svi idu(voze) svugde, zavisno od trenutne potrebe i mogućnosti. Stoga je apsurdno kalupski porediti Beograd sa drugim gradovima i pokušavati da se u njemu implementiraju tuđe metode i modeli.
Ко користи кола, ако неће на бус, неће ни на метро. Гараже са друге стране повећавају број аутомобила на улицама.
To što neko ne želi da se gužva u prepunom prokuvalom Ikarbusu koji vozi po raspadnutim kolovozima i da stoji na jednoj nozi 10 stanica ne znači da sutradan ni pod kojim okolnostima ne bi pristao da se spusti u metro stanicu, sačeka voz koji dolazi na vreme, uđe unutra ko čovek, doveze se, izađe i nastavi preostalih 100 do 300 metara do odredišta pešaka. Dokaz da je koncept metroa (sa društvenog aspekta) moguć čak i u haotičnom Beogradu, i da je ljude ovde moguće motivisati da koriste JGP umesto auta postoji, i zove se BG Voz. Koji je čak i ovako nedovršen i spartanski i dalje omiljeno i najefikasnije sredstvo prevoza do grada mnogim stanovnicima nekoliko blokova na NBG. Kad bi se i drugim stanovnicima grada ponudila takva mogućnost, itekako bi i oni sišli u metro. Ali da Ikarbus i Katica glume metro, e na to već naši ljudi neće tek tako nasesti... Što se već i vidi na mnogim primerima širom grada.

Što se tiče omasovljenog ubeđenja da garaže generišu automobile, to je izvitoperena priča plasirana od strane pojedinih stručnjaka koji nisu u stanju da sagledaju širu sliku, a još manje da sagledaju gorku istinu, pa uvek za sve traže nekog krivca kojeg će da eliminišu i tako kobajagi reše problem a u realnosti nikad ništa ne urade. Kao što je nekim modernim ''ekolozima'' auspuh uzrok svog zagađenja na svetu, tako je i nekim modernim urbanistima i saobraćajcima auto uzrok svih problema u gradu. Čak i onda kad im pod nosom stoje problemi koje niko nije rešavao još od doba Kneza Miloša. I čak i onda kad i sami svaki dan dolaze na posao upravo automobilom, a drugima pričaju kako treba da ih se odreknu.
Elem, automobile u gradu generišu pre svega potrebe. A te potrebe direktno zavise od konfiguracije grada, od njegovog funkcionisanja i od njegovog daljeg širenja. Pošto su sve te kategorije na ovim prostorima večito u dubiozi, otud i takav haos. Dokle god Beograd izgleda i funkcioniše kao velika splačina sadržaja načičkana bez ikakvog reda, svaka ideja o razdvajanju automobilskih tokova i ukidanju parking mesta pada u vodu.

To da bi svima bilo lakše i lepše kada oni koji ne moraju ne bi dolazili kolima u centar, stoji. Ali to se prosto nikad neće desiti. Bar ne dok se grad razvija i reguliše po sistemu licitiranja, gde svako uz dovoljno novca i podmazivanja može da pravi šta hoće gde god hoće, od kafića u hodniku nekada striktno stambenih zgrada preko kancelarija, zubarskih ordinacija, kopirnica... pa sve do tekstilnih fabrika u stanovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613586#p613586:3kv6m9qn je napisao(la):
Дошљак » Wed Apr 03, 2019 11:01 am[/url]":3kv6m9qn]Ево једно размишљање, да ли се саобраћајнице у центру приватним аутомобилима већински користе за локални саобраћај (од периферије ка центру) или за транзит (од једне до друге општине кроз центар) пошто је тако најкраће? Да ли гужву у Дечанској праве људи са Звездаре и Палилуле који иду на посао на Нови Београд туда или људи са Дорћола?

Ovu dilemu moze 20 beobildovaca da razresi u jednom danu. Da se dogovorimo da stanemo na 20 frekventnih raskrsnica u isto vreme u toku istog dana, u trajanju od 2 sata npr. Pa da zapisujemo koji automobili prolaze u oba smera.

Na kraju svi slijemo podatke u jednu tabelu i shvatimo odakle nastaje haos.

Imajuci u vidu broj jednosmernih/dvosmernih resenja u samom centru, kojima gotovo niko nikad ne prolazi, broj ulica za analizu ne bi bio prevelik.
Uzmite npr Dobracinu (dvosmerna) koja je 99% vremena prohodna i Francusku, koja je 99% zauzeta, a ulice su jedna pored druge.

Moje misljenje je da bi 2 tunela kojima se zaobilazi centar (tuneli koji bi povezivali pocetnu i krajnju tacku vecine onih u tranzitu), smanjili guzvu drasticno, ako ne i potpuno.
 
citam postove ovih nasih naprednih primitivaca koji zaista sad vec prevazilaze svaku meru. pogubili su vezu sa realnoscu i spremni su da izjave i napisu bilo sta, ali bukvalno bilo sta, samo da jos malo zatruju zivote nas ostalih

trenutno sam u lisabonu, gradu od tri miliona ljudi koji je sav ispresecan bulevarima sa po dve i tri trake. GUZVA U SAOBRACAJU NE POSTOJI, veca je guzva u trgovackoj ulici u zarkovu nego u centru ovoga divnog grada. lisaboncani izgleda nisu obavesteni da sirenjem ulica prizivaju nova vozila u centar pa mukice tumaraju, zajedno sa hordama turista, po podzemlju, iako na povrsini ima mesta za jos hilajde automobila.

ljupkam vas i volkam, ne dajte se, ne mogu nas sve prebiti, ne mogu nam svima spaliti kuci, ne mogu nas sve dovesti do ludila konstantnim laganjem i nasiljem.. pre ili kasnije ovome ce doci kraj.
 
@razgradjevinar
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613746#p613746:6oufaa63 je napisao(la):
razgradjevinar » Sre Apr 03, 2019 9:51 pm[/url]":6oufaa63]citam postove ovih nasih naprednih primitivaca koji zaista sad vec prevazilaze svaku meru. pogubili su vezu sa realnoscu i spremni su da izjave i napisu bilo sta, ali bukvalno bilo sta, samo da jos malo zatruju zivote nas ostalih

trenutno sam u lisabonu, gradu od tri miliona ljudi koji je sav ispresecan bulevarima sa po dve i tri trake. GUZVA U SAOBRACAJU NE POSTOJI, veca je guzva u trgovackoj ulici u zarkovu nego u centru ovoga divnog grada. lisaboncani izgleda nisu obavesteni da sirenjem ulica prizivaju nova vozila u centar pa mukice tumaraju, zajedno sa hordama turista, po podzemlju, iako na povrsini ima mesta za jos hilajde automobila.

ljupkam vas i volkam, ne dajte se, ne mogu nas sve prebiti, ne mogu nam svima spaliti kuci, ne mogu nas sve dovesti do ludila konstantnim laganjem i nasiljem.. pre ili kasnije ovome ce doci kraj.

Da si koji dan poranio, tacno smo mogli na pivo. Lep provod... :sesir:
 
@nik

sve ti je jasno.... plan mi je bio da malo odmorim mozak i stomak od otadzbine ali dovoljan je bio jedan nesmotren klik na omiljeni forum da dozivim ceoni sudar sa realnoscu. realno, koga u srbiji briga sto je lisaboncima prugom odsecen pristup obali, koga briga sto su ovde u samom centru raskrsnice devinelisane, sto pesaci prelaze ulicu podzemnim prolazima, sto metro stanice u samom centru imaju ogromne garaze, sto su gradski autobusi prazni a taksi jeftiniji nego u beogradu, sto je setaliste uz obalu siroko stotinjak metara, sto novi deo grada izgradjen za expo 98. izgleda modernije nego nas buduci mamac za turiste zvani bnv...

sve je ovo oftopik i ne bih da igoru pravim posao... nastavimo ovde da pratimo rekonstrukciju naseg glavnog trga i price o tome kako u beogradu treba ukinuti privatne automobile jer pobogu imamo zeleni venac i okretnicu kod doma vojske...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613732#p613732:2029kwmf je napisao(la):
arsa.arsa » 03 Apr 2019 08:05 pm[/url]":2029kwmf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613586#p613586:2029kwmf je napisao(la):
Дошљак » Wed Apr 03, 2019 11:01 am[/url]":2029kwmf]Ево једно размишљање, да ли се саобраћајнице у центру приватним аутомобилима већински користе за локални саобраћај (од периферије ка центру) или за транзит (од једне до друге општине кроз центар) пошто је тако најкраће? Да ли гужву у Дечанској праве људи са Звездаре и Палилуле који иду на посао на Нови Београд туда или људи са Дорћола?
Ovu dilemu moze 20 beobildovaca da razresi u jednom danu. Da se dogovorimo da stanemo na 20 frekventnih raskrsnica u isto vreme u toku istog dana, u trajanju od 2 sata npr. Pa da zapisujemo koji automobili prolaze u oba smera.

Na kraju svi slijemo podatke u jednu tabelu i shvatimo odakle nastaje haos.

Imajuci u vidu broj jednosmernih/dvosmernih resenja u samom centru, kojima gotovo niko nikad ne prolazi, broj ulica za analizu ne bi bio prevelik.
Uzmite npr Dobracinu (dvosmerna) koja je 99% vremena prohodna i Francusku, koja je 99% zauzeta, a ulice su jedna pored druge.

Moje misljenje je da bi 2 tunela kojima se zaobilazi centar (tuneli koji bi povezivali pocetnu i krajnju tacku vecine onih u tranzitu), smanjili guzvu drasticno, ako ne i potpuno.
Odavno je jasno da su i ulice i mostovi u centru ispunjeni do maksimuma svojih kapaciteta i da tu bitnu promenu ne može da napravi ništa sem pravljenja metroa i što više tunela ispod grada. Sve drugo je gubljenje vremena, pošto se inače saobraćaj i gužve mogu samo premeštati sa jednog mesta na drugo. Što se tiče tipa saobraćaja u centru verovatno je najveći deo saobraćaja tranzitni. Tu ne postoji tolika koncentracija ni stanovanja ni klasičnog biznisa da bi opravdala toliki intenzitet saobraćaja. Postoji doduše velika koncentacija usluga u sferi zabave i turizma. Međutim to ima tendenciju da ima vrhunac uveče, dok su gužve u toku dana. Tako da je verovatno u pitanju pre svega tranzit kroz centar. Što znači da bi tuneli pomogli.

Takav zaključak se međutim može proveriti zapisivanjem tablica kao što je predloženo, ali ne ručno. Postoje besplatni open source programi za "licence plate number recognition software". Dakle par dobrovoljaca sa laptopovima i instaliranim softverom može sasvim amaterski da uradi analizu saobraćaja u gradu, jer zvanične i javno dostupne podatke za Beograd nemamo ni u 2019. godini. Ona smart analiza saobraćaja je ne samo sumnjiva nego je izgleda i tajna sem sasvim nekorisnog i veoma kratkog sumarnog izveštaja koji treba da propagandno podrži nove trase metroa. Međutim to sa ovakvim programima ljudi mogu uraditi i sami.

Jedan primer open source softvera je OpenALPR na https://www.openalpr.com/
I recimo test sa Srpskim tablicama. Kada se slika sa Brankovog mosta iz novinskog članka odavde https://www.telegraf.rs/vesti/1351864-p ... -tablicama ubaci u test web portal ovde http://www.openalpr.com/cloud-api.html dobije se ovo


Tablice su prepoznate i bez posebnog treninga i konfiguracije softvera za Srpske tablice. Uz malo prilagođenje procenat pouzdanog prepoznavanja bi se mogao i povećati mada to za ove svrhe nije preterano bitno. Takođe, moguće je da je to neko na saobraćajnom fakultetu već radio.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Al_zdFRiW6A[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613590#p613590:311wl8b1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Апр 2019 10:23 am[/url]":311wl8b1]
Ко користи кола, ако неће на бус, неће ни на метро. Гараже са друге стране повећавају број аутомобила на улицама.
To što neko ne želi da se gužva u prepunom prokuvalom Ikarbusu koji vozi po raspadnutim kolovozima i da stoji na jednoj nozi 10 stanica ne znači da sutradan ni pod kojim okolnostima ne bi pristao da se spusti u metro stanicu, sačeka voz koji dolazi na vreme, uđe unutra ko čovek,

То је заблуда која се користи као симпатичан изговор и оправдање и временом је тај став постао мит који је метро ставио на неки пиједастал да је он решење свих проблема, свети грал. А то је није истина.

Прво, у многим метро системима у свету ситуација са гужвама, гужвањем, зојењем и смрадом је иста као у нашем ГСП-у.
друго, метро ни у једном граду у коме је изграђен није смањио гужве у ауомобилском саобраћају,
треће, и далеко важије, метро не стаје као аутобус, на сваком ћошку и у свакој улици, а то ће једног дана бити и главно оправдање и изговор возачима аутомобила једнако као што је данас изговор то да БГ нема метро. Баш зато што нема метро, Београд има једну од најразгранатијих аутобуских мрежа које покривају велики број улица. Тако густа мрежа са превозом доступним у толиком проценту града са мање од 30 секунди пешачења је последица недостатка метроа. Становници ужих делова града су тиме превише размажени, те ће њима једног дана метро станица до које морају да пешаче 2 минута бити непремостива препрека. Живи били па видели.
 
Ама људи БГ никад неће добити класичан метро заборавите на то.. прескупо, тешко изводљиво и превазиђено. У целом свету долази до дифузије становништва и напуштања градова поготово насеља са солитерима из прошлог века.. Будућност Београда и Србије је јака железница. Повезивање целе земље брзом железницом то је будућност какав метро то је прича из прошлог века. Друго, Србија са 7 милиона становника треба да се повеже као земља а не Београд да се повезује опет кажем превазиђена је прича .. Свет је отишао далеко и број становника расте на планети у Србији рапидно опада.. ако будемо форсирали БГ само ми ћемо нестати, не зато што нас неко типује већ зато што ће нас време прегазити.
 
Upravo tako kako je gore receno.
Srbiju treba povezivati izmedju gradova, a ne jedan grad sa samim sobom.

A metro ??
U celoj zemlji od 7 mil. stanovnika (ako nas i toliko sada ima) registrovano je svega 2 mil. zaposlenih. To je mali broj ljudi da bi podneo toliki teret.
 
Metro je prevaziđen tačno nigde. A ima i manjih zemalja koje ga prave, samo što kod njih nije podrazumevano da vlast i burazeri pokrade bar 50% budžeta. Beogradu je metro poreban i to je činjenica od 60tih.
 
Потребан јесте али никад га неће добити, јер не може да састави крај са крајем, поготово код нас где машине које су копале подземну станицу Вук су пропадале у амбис итд.. значи само лудак може да крене у ту акцију у овом тренутку (мислим на наредних 20 година) после тога ће бити небитно апсолутно да ли БГ има метро.
 
Ја немам јасан одговор на сложена питања из наше будућности, али се понекад питам да не би можда било боље да све остало нестане, а Београд да остане него да све остане, а Београд да нестане.
 
Tek sam sad shvatio da bi se u podzemni deo Stambol-Virtemberške kapije, ako postoji, ili ako bude postojao u budućnosti, moglo ući iz javnog WC-a kod pozorišta! On verovatno počinje tačno sa druge strane njegovog zida, između pisoara!

Tako ne mora da se troši dragocena praznina trga niti se pravi poseban ulaz, već se kapija, sasvim u skladu sa njenim dosadašnjim kulturno istorijskim tretmanom, vodi kao dodatna atrakcija uz jedan od takođe retkih i zato svakom čoveku u nuždi značajnih javnih klozeta u gradu. Ustvari, moglo bi se ući i u šanac, makar i zatvoren odozgo, pošto i on nije daleko od podzemnog zida istog WC-a, pa onda njim na put po šančevima, niz Francusku ka Dunavu, ili ka Obilićevom vencu i dalje ka Savi, hrabro u turističku turu ispod što je moguće više "venaca" :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613841#p613841:1qh3u4qi je napisao(la):
stf » Čet Apr 04, 2019 10:52 am[/url]":1qh3u4qi]
То је заблуда која се користи као симпатичан изговор и оправдање и временом је тај став постао мит који је метро ставио на неки пиједастал да је он решење свих проблема, свети грал. А то је није истина.

Прво, у многим метро системима у свету ситуација са гужвама, гужвањем, зојењем и смрадом је иста као у нашем ГСП-у.
U gradu od 1,5 miliona stanovnika sa tri (kraka) reke, svega 5 mostova, brdima i dolinama, haotičnim urbanizmom i još gorim saobraćajem, metro jeste rešenje. Nije sveti gral niti rešenje svih problema, ali jeste za mnoge.

Vozio sam se u nekoliko metro sistema po Evropi i u Americi. Nigde nisam video to gužvanje, smrad i znojenje, osim u Njujorku. Povrh toga, vozio sam se i autobusima u tim zemljama, i mogu reći da su i oni pojam za ove naše po pitanju komfora.
друго, метро ни у једном граду у коме је изграђен није смањио гужве у ауомобилском саобраћају,
Ovo nije tačno. Ne pratim metro sisteme još od fakulteta ali sećam se da su nam navodili brojne primere gradova koji su prodisali i profunkcionisali kad su dobili metro. Da, izgradnja metroa nije bila jedini faktor koji je tome doprineo, ali je bio jedan od najvećih.
Takođe, znam razne stručnjake i profesore sa naših podneblja koji imaju razne stavove i škole misli, neki su ljubitelji autobusa, neki trolejbusa, neki tramvaja... i svi oni imaju neke stvari oko kojih se ne slažu. Ali ne znam nijednog koji je ikad rekao da Beogradu ne treba metro ili da metro neće rešiti deo ovdašnjih problema. Razlikuju im se detalji, ali svi su saglasni da je to trebalo da bude izgrađeno još decenijama pre.
треће, и далеко важије, метро не стаје као аутобус, на сваком ћошку и у свакој улици, а то ће једног дана бити и главно оправдање и изговор возачима аутомобила једнако као што је данас изговор то да БГ нема метро. Баш зато што нема метро, Београд има једну од најразгранатијих аутобуских мрежа које покривају велики број улица. Тако густа мрежа са превозом доступним у толиком проценту града са мање од 30 секунди пешачења је последица недостатка метроа. Становници ужих делова града су тиме превише размажени, те ће њима једног дана метро станица до које морају да пешаче 2 минута бити непремостива препрека. Живи били па видели.
Nije fora samo u pokrivenosti nego i u kvalitetu. Evo mogu ja da rasprostrem 20 linija po Vojvođanskim ravnicama i kažem kako sam pokrio sve ali džaba sve ako će vozilo da ima interval od dva sata i da bude prepuno i neudobno kad dođe.
Lično sam pričao (i prijatno se iznenadio) sa ljudima iz nekoliko krajeva grada koji nemaju nikakav problem da presedaju da bi stigli do odredišta, dokle god je kvalitet prevoza iole normalan. Ljudi s NBG koji dođu do Tošinog Bunara pa idu dalje BG Vozom, ljudi iz Vojvode Stepe koji idu do Autokomande pa onda na BG Voz, stanovnici Višnjice koji dođu autom do pogona Karaburma, parkiraju tu i dalje nastavljaju autobusom ka Trgu ili Takovskoj. Tako da i to se menja. To je dokaz da mogu ljudi ovde da funkcionišu i misle drugačije, ali ako im se prvo da pristojna alternativa. A prokuvali autobus i klackavi tramvaj ne mogu da postignu sve sami. Prosto ne može. I što se više to bude odugovlačilo, to će problem postajati gori.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613929#p613929:1qh3u4qi je napisao(la):
Pule » Čet Apr 04, 2019 2:56 pm[/url]":1qh3u4qi]Upravo tako kako je gore receno.
Srbiju treba povezivati izmedju gradova, a ne jedan grad sa samim sobom.

A metro ??
U celoj zemlji od 7 mil. stanovnika (ako nas i toliko sada ima) registrovano je svega 2 mil. zaposlenih. To je mali broj ljudi da bi podneo toliki teret.
Ako ćemo već sve da gledamo kroz (slepu) statistiku, onda i ja tako mogu da kažem da u Beogradu živi 1/4 cele Srbije...

Što se tiče ''tereta''... Teret je ako se slepački čeka da se skupi svih 429.923.464 evra i da se zna boja pločice u WCu na poslednjoj stanici pa da se onda kreće sa izgradnjom. Da, onda je veliki teret. Zato normalne nacije uzmu pa grade takve projekte u fazama. Pa posle 10 godina imaju bar jednu kratku liniju koja otvara mogućnosti za dalje promene. A pametni Srbi već 70 godina čekaju da se poklope Merkur i Venera, da se MMF odobrovolji, da se skupe sve pare i da se izabere nijansa plave u klonji na budućoj stanici u Mirijevu... i zato od metroa danas imaju samo Metro Obuću.
 
Sada sam pogledao link za instagram koji je okačio Stefan BB, jedan komentar kaže:

mailana_s
Lepo konacno da dbijemo normalan trg,inace cujem da kolovoz rade sa debelom granitnom kockom 20cm

Zna li neko nešto više? Idu li do kraja odhah i šine ili ne?
 
Ja samo da uklone staklenac i one zgrade iza njega.........
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614088#p614088:290ttw0p je napisao(la):
lukarts » 05 Apr 2019 07:18 am[/url]":290ttw0p]Ja samo da uklone staklenac i one zgrade iza njega.........

И да их замене проширењем оног малој шатро-парка испред Дома војске.
 
Поравнати све до Дома Војске и на том платоу подићи споменик српској мајци ! СРБИЈА !
 
Ма зашто стати код Дома војске? Хајде да поравнамо све до Вишњице. Нека коначно има и Београд отворени плато као "сви нормални градови у Европи". Тако би био и диван поглед на Дунав.
 
Aко би се рушио блок зграда око Стакленца, онда се отварају ту разне могућности за саобраћајно решење, пре свега да се уради косо спој Француске са Коларчевом, као и могућност кружног тока на почетку Деспота Стефана, померање коловоза од Дома војске и од Народног позоришта како би се око њих проширио тротоар.

Ево једна замисао на брзину. Жуте линије су по две саобраћајне траке по смеру, наранџасте су зона ограниченог саобраћаја (Васина), црне су трамвајска пруга, бело поље је плато, зелено је паркић а плаво је фонтана.
+ још једна идеја што ми сад паде на памет, увођење стајалишта Трг републике за аутобусе који иду из Деспота Стефана ка Теразијском тунелу.
 
Vrh