[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613841#p613841:1qh3u4qi je napisao(la):
stf » Čet Apr 04, 2019 10:52 am[/url]":1qh3u4qi]
То је заблуда која се користи као симпатичан изговор и оправдање и временом је тај став постао мит који је метро ставио на неки пиједастал да је он решење свих проблема, свети грал. А то је није истина.
Прво, у многим метро системима у свету ситуација са гужвама, гужвањем, зојењем и смрадом је иста као у нашем ГСП-у.
U gradu od 1,5 miliona stanovnika sa tri (kraka) reke, svega 5 mostova, brdima i dolinama, haotičnim urbanizmom i još gorim saobraćajem, metro jeste rešenje. Nije sveti gral niti rešenje svih problema, ali jeste za mnoge.
Vozio sam se u nekoliko metro sistema po Evropi i u Americi. Nigde nisam video to gužvanje, smrad i znojenje, osim u Njujorku. Povrh toga, vozio sam se i autobusima u tim zemljama, i mogu reći da su i oni pojam za ove naše po pitanju komfora.
друго, метро ни у једном граду у коме је изграђен није смањио гужве у ауомобилском саобраћају,
Ovo nije tačno. Ne pratim metro sisteme još od fakulteta ali sećam se da su nam navodili brojne primere gradova koji su prodisali i profunkcionisali kad su dobili metro. Da, izgradnja metroa nije bila jedini faktor koji je tome doprineo, ali je bio jedan od najvećih.
Takođe, znam razne stručnjake i profesore sa naših podneblja koji imaju razne stavove i škole misli, neki su ljubitelji autobusa, neki trolejbusa, neki tramvaja... i svi oni imaju neke stvari oko kojih se ne slažu. Ali ne znam nijednog koji je ikad rekao da Beogradu ne treba metro ili da metro neće rešiti deo ovdašnjih problema. Razlikuju im se detalji, ali svi su saglasni da je to trebalo da bude izgrađeno još decenijama pre.
треће, и далеко важије, метро не стаје као аутобус, на сваком ћошку и у свакој улици, а то ће једног дана бити и главно оправдање и изговор возачима аутомобила једнако као што је данас изговор то да БГ нема метро. Баш зато што нема метро, Београд има једну од најразгранатијих аутобуских мрежа које покривају велики број улица. Тако густа мрежа са превозом доступним у толиком проценту града са мање од 30 секунди пешачења је последица недостатка метроа. Становници ужих делова града су тиме превише размажени, те ће њима једног дана метро станица до које морају да пешаче 2 минута бити непремостива препрека. Живи били па видели.
Nije fora samo u pokrivenosti nego i u kvalitetu. Evo mogu ja da rasprostrem 20 linija po Vojvođanskim ravnicama i kažem kako sam pokrio sve ali džaba sve ako će vozilo da ima interval od dva sata i da bude prepuno i neudobno kad dođe.
Lično sam pričao (i prijatno se iznenadio) sa ljudima iz nekoliko krajeva grada koji nemaju nikakav problem da presedaju da bi stigli do odredišta, dokle god je kvalitet prevoza iole normalan. Ljudi s NBG koji dođu do Tošinog Bunara pa idu dalje BG Vozom, ljudi iz Vojvode Stepe koji idu do Autokomande pa onda na BG Voz, stanovnici Višnjice koji dođu autom do pogona Karaburma, parkiraju tu i dalje nastavljaju autobusom ka Trgu ili Takovskoj. Tako da i to se menja. To je dokaz da mogu ljudi ovde da funkcionišu i misle drugačije, ali ako im se prvo da pristojna alternativa. A prokuvali autobus i klackavi tramvaj ne mogu da postignu sve sami. Prosto ne može. I što se više to bude odugovlačilo, to će problem postajati gori.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613929#p613929:1qh3u4qi je napisao(la):
Pule » Čet Apr 04, 2019 2:56 pm[/url]":1qh3u4qi]Upravo tako kako je gore receno.
Srbiju treba povezivati izmedju gradova, a ne jedan grad sa samim sobom.
A metro ??
U celoj zemlji od 7 mil. stanovnika (ako nas i toliko sada ima) registrovano je svega 2 mil. zaposlenih. To je mali broj ljudi da bi podneo toliki teret.
Ako ćemo već sve da gledamo kroz (slepu) statistiku, onda i ja tako mogu da kažem da u Beogradu živi 1/4 cele Srbije...
Što se tiče ''tereta''... Teret je ako se slepački čeka da se skupi svih 429.923.464 evra i da se zna boja pločice u WCu na poslednjoj stanici pa da se onda kreće sa izgradnjom. Da, onda je veliki teret. Zato normalne nacije uzmu pa grade takve projekte u fazama. Pa posle 10 godina imaju bar jednu kratku liniju koja otvara mogućnosti za dalje promene. A pametni Srbi već 70 godina čekaju da se poklope Merkur i Venera, da se MMF odobrovolji, da se skupe sve pare i da se izabere nijansa plave u klonji na budućoj stanici u Mirijevu... i zato od metroa danas imaju samo Metro Obuću.