Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Naradili su se danas nema nikoga na gradilistu :lol: :lol: :lol:
Mogli su bar ovaj deo da malo pozure :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613055#p613055:2fobkscy je napisao(la):
direktor » 01 Apr 2019 03:11 pm[/url]":2fobkscy]Dobro ljudu sad pjesacka subota i radnim danom
Poredis sa becom dobro fali nam samo par linija metroa

Da, samo što se ovakvim "podvizima" pristupa tek kad se kapacitetni sistem javnog prevoza protera ispod.

Beč je kombinovanjem pešačkih, polupešačkih i motornih zona rešio saobraćaj u zoni istorijskog centra te kao takav i pored metroa i fidera nije ceo pretvoren u džinovsku isključivo pešačku zonu. Stari centar Beograda je svake godine sve nepristupačniji.
 
Jel moze neko ukratko da mi kaze sta je cilj i plan ove naknadne rekonstrukcije posto nisam siguran da li sam ja propustio informacije ili jasan plan i ne postoji (nismo obavesteni)... Hoce li se zauvek izmestiti trolejbusi i autobusi koji od trga nastavljaju do studentskog, pravi li se tu pesacka ulica/ polu-pesacka.. sta je sa obelezavanjem stambol kapije u plocniku itd... Nadam se iskreno da ce nesto konkretno da se uradi kad vec ostajemo zaglavljeni i u guzvama do nove godine
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613037#p613037:2qybnw0r je napisao(la):
varos kapija » 01 Apr 2019 01:58 pm[/url]":2qybnw0r]kako su ubili Beograd...
55769873_10156598604858780_6373735581842669568_n.jpg

55790109_10156598604803780_3996929615430942720_n.jpg


Meni su ovo prelepe slike. Grad konačno bez automobila koji zagadjuju bukom i isparenjima. Raj.

Još kad bi sve ovo bilo posledica savršeno regulisanog, a ne haotičnog javnog prevoza ne bi nam ništa više trebalo.
 
Grad bez ljudi nije grad a ljudi nema zato sto su tokovi saobracaja poremeceni tj promenjeni ;)
 
Sve je uvek lepo dok se ne oseća na sopstvenoj koži.

Nego, par današnjih slika od mene
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 1
Što se tiče šatl autobusa o kojima je Vesić prdeo, oni izgleda imaju radno vreme ko državni šalteri, pošto nisu viđeni na ulicama ni jutros u toku prepodnevnog špica a ni večeras oko 21h, kad je duž cele Kralja Milana bio samo jedan jedini 31 i apsolutno ništa više.

Pogledajte prilog 2
 
Trg u pola 12, nijednog coveka, a ni prevoznog sredstva 8)

RIkXw5T.png
 
wtf
"Očekujemo u prvom trenutku da će svakako biti povećane gužve na okolnim saobraćajnicama, ali će se kasnije taj obim saobraćaja regulisati tako što će veći broj korisnika odustati od tih saobraćajnica, to je princip koji se primenjuje i u državama sa tradicijom bezbednoti saobraćaja i glasi: ako imate preveliki obim saobraćaja u nekoj ulici, onda tu ulicu treba suziti i na taj način će veliki broj korisnika odustati od korišćenja", objašnjava Božović.
http://rs.n1info.com/Vesti/a472841/Izme ... blike.html
 
Ma lenji ljudi, svi bi jednom saobraćajnicom da idu, umesto da koriste alternativne pravce, podzemne tunele, metro, brojne i uredjene biciklisticke staze...
 
Cekaj bre vec su mu dali ili je nabrzinu naredao stolove bez dozvole ...
Sto se tice kretanja vecina vozaca zna jedan pravac rutu i nje se drzi bez ulazenja sto bi recimo drugom rutom stigao brze a vozio klimometar duze ...
 
Kakva izjava Božovića, pročitao sam tri puta za svaki slučaj.
 
... još par slika, ali pre tačno 100 godina :)

Beograd, 1919. Trg Kneza Mihaila sa spomenikom knezu, zgrada Uprave fondova (današnji Narodni muzej), Narodno pozorište oštećeno u bombardovanju tokom Prvog svetskog rata u obnovi.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=etVhuIzQUI4[/youtube]

Jugoslovenska Kinoteka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613240#p613240:ccyvzhcx je napisao(la):
Zuma » 02 Apr 2019 03:11 am[/url]":ccyvzhcx]... još par slika, ali pre tačno 100 godina :)

Beograd, 1919. Trg Kneza Mihaila sa spomenikom knezu, zgrada Uprave fondova (današnji Narodni muzej), Narodno pozorište oštećeno u bombardovanju tokom Prvog svetskog rata u obnovi.

Mala ispravka. Radovi na Narodnom pozoristu koji se vide na snimku nisu zbog ostecenja u Prvom svetskom ratu vec u sklopu najobimnije rekonstrukcije koja je zapoceta 1912-te a obustavljena je tokom rata tako da je zavrsena 1922. Tada su dodate dve kule na uglovima, promenjene su stilske karakteristike fasade, radjen je enterijer... po projektu arhitekte Josifa Bukarca. Pozoriste nije osteceno u ratu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613204#p613204:6dz59avv je napisao(la):
varos kapija » 01 Апр 2019 11:40 pm[/url]":6dz59avv]wtf
"Očekujemo u prvom trenutku da će svakako biti povećane gužve na okolnim saobraćajnicama, ali će se kasnije taj obim saobraćaja regulisati tako što će veći broj korisnika odustati od tih saobraćajnica, to je princip koji se primenjuje i u državama sa tradicijom bezbednoti saobraćaja i glasi: ako imate preveliki obim saobraćaja u nekoj ulici, onda tu ulicu treba suziti i na taj način će veliki broj korisnika odustati od korišćenja", objašnjava Božović.

> Нема у овој изјави ништа нејасно већ узрочно-последична веза доказана у безброј градова Европе и света. Када улица постане загушена бројем аутомобила, градске власти је прошире. Шире и комотније улице генеришу већи број аутомобила. Кад се и проширена улица загуши, градске власти је опет прошире. И опет се повећа број аутомобила. И то тако иде док коловозне траке не дођу до фасада зграда а пешацима остане једва да се мимоиђу. (Бранкова улица). И улица опет после неког времена постане загушена. Али више не може физички да се прошири.

Е сад, у свету постоји обрнут принцип. Сад се велики булевари постепено сужавају и тиме саобраћај стратегијски загушује те све већи број грађана тих градова одустаје од аутомобила и на улицама је мање возила. То је друштвено далеко блажи принцип протеривања аутомобила са улица града него рецимо наплаћивање уласка у центар или слично.

Наравно, за то је предусалов метро. Али да се не лажемо, у градовима у којима је метро развијен и такви се принципи примењују, свакако постоји отпор возача аутомобила. Ко вози аутомобил, тај на метро неће прећи. То је заблуда. На метро прелазе корисници надземног јавног превоза и њима се убрзава време путовања.

Једини начин да возачи аутомобила пређу на метро јесте да се њима до бесмисла отежа коришћење аутомобила, што велики број градова постепено ради.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613245#p613245:2p18nw3g je napisao(la):
marone » 02 Apr 2019 05:39 am[/url]":2p18nw3g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613240#p613240:2p18nw3g je napisao(la):
Zuma » 02 Apr 2019 03:11 am[/url]":2p18nw3g]... još par slika, ali pre tačno 100 godina :)

Beograd, 1919. Trg Kneza Mihaila sa spomenikom knezu, zgrada Uprave fondova (današnji Narodni muzej), Narodno pozorište oštećeno u bombardovanju tokom Prvog svetskog rata u obnovi.
Mala ispravka. Radovi na Narodnom pozoristu koji se vide na snimku nisu zbog ostecenja u Prvom svetskom ratu vec u sklopu najobimnije rekonstrukcije koja je zapoceta 1912-te a obustavljena je tokom rata tako da je zavrsena 1922. Tada su dodate dve kule na uglovima, promenjene su stilske karakteristike fasade, radjen je enterijer... po projektu arhitekte Josifa Bukarca. Pozoriste nije osteceno u ratu.
Taj tekst je direktan copy/paste zvaničnog opisa ovog filma sa sajta Jugoslovenske kinoteke. Treba im poslati mejl da to isprave pošto su oni originalni izvor filma, pa se njihov opis sadržaja automatski prenosi i na sve Evropske i svetske arhive i javne sajtove za prezentaciju kulturnog nasleđa Evropskih naroda.
 
Do zagušenja dolazi kada se više traka uliva u manji broj traka (očigledan primer Brankov most sa NBG strane, dok sa druge strane nemamo tolike kolone).

U centru je čest razlog taj što je jedna traka neupotrebljiva zbog onih koji stanu na kratko nešto da obave, pa onda dolazi do kočenja i opet ulivanja više traka u manji broj.

Imamo očigledno struju koja zagovara smanjenje broja traka u centru i obismišljivanje vožnje kolima jer se tako namerno pravi još veća gužva, ali skoro sam potpuno siguran da to neće mnogo smanjiti broj onih koji se voze kolima. Taj koji svaki dan ide kolima se neće tako lako iz istih izbaciti i preći na bicikl ili javni prevoz. Koliko znate takvih ljudi?

Po meni je rešenje stroga primena propisa, garaže u centru i ukidanje parking mesta na kolovozu. Time bi saobraćaj bio protočniji jer se ne bi tražilo mesto na ulici već bi svi išli u garaže. Ne bi se pravili mikro zastoji zbog isparkiravanja i uparkiravanja na ulici. Poznato je da jedno kočenje pravi čepove više stotina metara unazad.

Sledeći korak je metro i park & ride garaže uz stanice van centra, mada i ja tvrdim da metro neće mnogo smanjiti broj vozila, već će rasteretiti nadzemni javni prevoz.
 
Mentalitet naseg naroda je takav da bi svi u kola i kolima.. Daleko od toga da ne mislim da je saobracaj katastrofalan i da je metro neophodan ali i dobar broj ljudi nemaju nikakve potrebe da idu kolima a pogotovo ako su u pitanju putanje od kilometar-2... Npr moja sestra se nekad vozila javnim prevozom.. Kad je presla na bolji posao kupila je kola i ne samo da je pocela njima da se vozi do posla i s posla nego i kad ide do prodavnice, ili gde god da krene pa makar joj bilo udaljeno 500 metara od kuce. Sada se ne bi vratila u gsp ni za zivu glavu a takvih ljudi je kolko hocete. Voznja autobusom je ljudima koji imaju auto "ispod casti" a izgleda da smo prilicno lenj narod generalno da se neko negde zaputi peske ili ne daj boze na biciklu. Ljudima na zapadu kola sluze prvenstveno za voznju izvan grada ili do posla ako rade daleko, ne ide svako kolima na kafu u centru. Generalno su kola u nasem narosu neki simbol uspeha pa makar nemao za letovanje i da redovno placas dazbine, kola moraju da se imaju i da se voze svuda. Kod nas i mladi ljudi kad negde idu ako nemaju svoja kola raspituju se ko ce da ih negde vozi i vrati kuci kolima.
 
Nije ispod časti vožnja GSP-om, već to što je prevoz neredovan i gužva je u busu. Svako ko je vozio kola zna da mu je lakše i lepše da bude sam u kolima sa muzikom, nego da se gura sa oznojenim ljudima.

Naravno da postoje manje opterećene linije, ali ko jednom oseti blagodeti automobila gde te niko ne gura, gde ne smrdi, gde ne znaš kada će stići prevoz, taj mnogo lakše trpi gužvu u saobraćaju u kolima. Na kraju, verujem da je vreme provedeno u putu do posla i nazad manje u kolima jer tu nema čekanja na prevoz, odlazak do stanice, stajanje na svakoj stanici.

Tu blagodet ni metro neće da ugrozi u većini slučajeva.

Naravno, postoje slučajevi koje si spomenuo (i ja znam lika koji od Fontane ide do Crvenkape kolima), ali oni su ipak statistička greška.
 
A sta je s opcijom peske? Zivim 8 kilometara od svog posla i cesto idem peske do ili od posla. Znam da je malo takvih koji bi isli sat vremena dnevno peske al nekom ko zivi na crvenom krstu npr realno treba 20-30 minuta peske do trga i isto mu niko ne smrdi ne ceka autobus ne gleda na sat i guzvu jer znas tacno koliko ti vremenski treba a da ne pricam koliko je zdravije hodati dnevno pola sata sat nego sedeti. Naravno to ne moze nikome da se kaze jer ko sam ja da nekom kazem cime ce ici i kako. Ali itekako mozemo smanjiti guzvu u saobracaju samo kad bismo hteli da probamo nekad i alternativu... Leti kad se Beograd rastereti zbog godisnjih odmora letis i kolima i autobusom.. Stizes gde hoces za cas. Znaci malo manje ljudi da se odluci za kola i promena je ogromna. Ja mislim da je najvise do naseg mentaliteta i navika. Generalno smo lenj narod i radimo daleko manje i nego bilo koji narod... i to sto se radi gleda se kako da se sto vise otalja. A s takvom vecinom ne moze se napredovati ni u cemu
 
Ne moraš meni to da pričaš.

Mislim da grešiš jer polaziš od sebe, a mi smo velika manjina.

Pa ljudi kod nas će pre da kruže pola sata u kolima po centru tražeći parking mesto nego da odu pravo u garažu i prošetaju 300m.
 
Sta bi onda dovelo do resenja problema. Metro i podzemne garaze svakako bi mnogo toga resile ali znamo da od toga jos dugo nece biti nista. Jedino poskupeti cene parkinga u centru tako da mnogi odustanu od dolaska u centar kolima.
 
Svaka čast ako možeš peške 8km za sat vremena. I svaka čast kada na 8-9 sati radnog vremena možeš da potrošiš još dva sata na pešačenje.
 
Vrh