Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Gollum":1favrnkk je napisao(la):
Sta bi onda dovelo do resenja problema. Metro i podzemne garaze svakako bi mnogo toga resile ali znamo da od toga jos dugo nece biti nista. Jedino poskupeti cene parkinga u centru tako da mnogi odustanu od dolaska u centar kolima.
Slažem se sa time. Parking u centru (na kolovozu) treba da bude bar duplo skuplji. Vožnja i parkiranje u centru su luksuz, a ne svačije pravo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613234#p613234:27dwy3nj je napisao(la):
Piccolo » Uto Apr 02, 2019 2:33 am[/url]":27dwy3nj]Kakva izjava Božovića, pročitao sam tri puta za svaki slučaj.

Eh da sam i ja čitao, nego gledao i NE VERUJEM šta čovek priča! :bash:

.. ili je mnogo glup, ili je mnoooogo bezobrazan ?!
Najverovatnije i jedno i drugo.. :rant:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613376#p613376:o5cznpkp je napisao(la):
unedfined » Uto Apr 02, 2019 1:04 pm[/url]":o5cznpkp]Svaka čast ako možeš peške 8km za sat vremena. I svaka čast kada na 8-9 sati radnog vremena možeš da potrošiš još dva sata na pešačenje.
Pa to su najbolje moguće potrošena dva sata. I to je nešto što generalno ljudi kod nas moraju da skapiraju. Tih 8 sati se lakše podnosi i imaš više energije ako imaš i ta dva sata šetnje. U Srbiji se misli da ako sedneš u kola i legneš u krevet čim dodješ kući da ćeš biti odmorniji sutra na poslu, a u stvari ćeš biti odmorniji ako odradiš laganu šetnju, trening... Svaki početak je težak, ali će svako videti benefite uskoro.
 
Upravo. Ne idem ja u oba smera peske al u jednom da.. nekad tamo a nekad nazad. Pustim muziku i hodaj.. Usput razgledam grad izloge radnje fasade i zgrade.. ljude. Nekad promenim malo ulice kojima cu ici. Vecina ljudi u Beogradu je navikla i kad je lep dan a idu u grad da samo sednu u fotelju i piju kafu, nedaj boze da pitas nekog da se malo hoda nekud.. Da ne kazem koliko je lakse za opste fizicko stanje ako posle posla (na kom vecina nas sedi) hodas sat ili vise vremena
 
Nije problem pešačenje, ali ne žive svi u centru i problem je kad je loše vreme. Nije baš zgodno da dođeš mokar, isprskan.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yhvASfQUBdo[/youtube]
 
Naravno kad lije kisa da ne idem.. meni je ok jer radim u centru ali upravo smo o guzvi o centru pricali i kako navesti ljude da u sam centar ne idu uvek autom
 
Moj ortak ide 300 metara kolima pa na autobus ???? Šta reći.
Veliki broj ljudi jednostavno niti ima snage niti volju da prepešači par stotina metara.
Gledam onu garanciju za patije 100 000 koraka , pa to prepešačim za 10-13 dana, ove sad patike imaju blizu 2 000 000 koraka i dalje ko nove (obično izližem đon).
 
Ja moram da dodam da sam često kao pešak imao problema da se krećem našim ulicama, trotoari su bukvalno parking, a na kolovozu ne znate čiji sin će da vas pokosi i posle da u novinama čitaju o vama da ste bili pijani dok vas je on nevin gazio.
Sa druge strane, sve to je produkt upravo tog kompleksa posedovanja automobila, pa makar se vozili i do sporedne ulice. Pogledajte samo naše gastarbajtere, žive u šupama, ali im je ispod ponosa da imaju loš auto ili ne daj Bože da nemaju kola, čak i kada žive u gradovima poput Beča, biraju da idu kolima, iako je prevoz fantastičan i pristupačan.
Dovoljno je videti potrebu ljudi da parkiraju ispred vrata zgrade, ili "u baštu kafića", sve dase gradjeni kao kornet, gore široki u nedogled, a nožice kao čačkalice.

Da se ogradim samo, mislim da je većina stvari koje se dešavaju u Bg-u sa ovim zonama promašaj, najviše što nije prvo obezbedjena alternativa u vidu više parkinga i metroa, da je to prvo uradjeno, sve ovo bi imalo smisla, gore komentar je više na temu koliko smo opterećeni time da noge ne služe za šetanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613431#p613431:4fr5i6tw je napisao(la):
gishko » 02 Apr 2019 03:30 pm[/url]":4fr5i6tw]Ja moram da dodam da sam često kao pešak imao problema da se krećem našim ulicama, trotoari su bukvalno parking, a na kolovozu ne znate čiji sin će da vas pokosi i posle da u novinama čitaju o vama da ste bili pijani dok vas je on nevin gazio.

potpisujem, ovo je moja misao svakodnevno dok izvodim akrobacije, skakućem, provlačim se, bežim od automobila u pokretu gde im nije mesto itd.

takođe, sve je na mestu da ovakav režim saobraćaja nema smisla bez metroa, ali meni lično takođe smeta taj kult atomobila kod nas. za primer uzimam i meni najbliže ljude koji još uvek ne mogu da se pomire s tim da me kola uopšte ne zanimaju i da nemam problem s tim. i često i od njih čujem ono čuveno "jao bio sam tamo i tamo, svi su na biciklama, ja nema šanse da bih tako, zamisli kad je kiša blabla, ma kola su zakon"... jedan od drugara se čak žalio što će deo meseca biti bez auta nakon što je prodao jedan i kupovao sledeći, i potvrdio mi je nakon moje šale da je i on od tih koji i do najbližeg kioska ode kolima jer "gde ću sa svim tim kesama?"

razumem ja da grad nema ni metro, ni organizovano parkiranje, ni normalan gradksi prevoz, ali na nivou cele države postoji ta neka "idem do prve prodavnice kolima" filozofija. zato ljudi ni nemaju volju da pešače jer su se previše navikli da sede u klimatizovanom automobilu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613373#p613373:1d680k8x je napisao(la):
Gollum » 02 Apr 2019 12:59 pm[/url]":1d680k8x]Sta bi onda dovelo do resenja problema. Metro i podzemne garaze svakako bi mnogo toga resile ali znamo da od toga jos dugo nece biti nista. Jedino poskupeti cene parkinga u centru tako da mnogi odustanu od dolaska u centar kolima.
Rešenje je preći na bicikl za sve koji to mogu i kojima nije baš previše daleko ili uzbrdo. Ali pošto to ne ide tako lako, ljudi su previše inertni, onda ovako: Pokrenuti VELIKU propagandnu akciju na svim televizijama koliko je to zdravije i brže, a to potpomoći neobičnom i duhovitom nagradnom igrom. Svaki stoti ili hiljaditi, ili već neki broj, dobija relativno simboličnu nagradu od grada ili sponzora, zatim neku različitu nagradu dobija najlepši biciklista, pa najstariji, pa onaj sa ženom i decom (svako na svom biciklu), pa onaj sa najlepšim biciklom, pa sa najbogatije ukrašenim biciklom (svetla, nalepnice, pribor, šarene trake ...), zatim svaki treći tandem bicikl, zatim se svakome ko na biciklu ima kameru sa memorijom se objavljuje najzanimljiviji video snimak iz Beogradskog saobraćaja, pa se onda organizuje žurka sa super Kineskom klopom u opštini za one bicikliste koje slučajno izabere novi Orvelovski (Huavejev) sistem za video nadzor ulica, kola i građana, koji je naša policija nedavno kupila baš od Kineza (da se pohvale foto robotom vozača bicikla i njegovom automatskom identifikacijom unapred), pa onda da organizuju trku sa velikim nagradama samo za one koji negde usput pokupe žeton kao dokaz da se zaista voze biciklom baš u toku špic-vremena po centru grada, svako ko slika automobilistu koji nagurava biciklistu automatski dobije pare od njegove kazne, itd, itd. Angažujte kreativne ljude, razmišljajte, ovakve polu ozbiljne polu otkačene ideje nije problem smisliti, a upravo će one kreirati teme za razgovor, gomile selfija i čitav pokret. Važno je to dobro medijski propratiti i tako kreirati temu za socijalne mreže, za razgovore na poslu i međusobno takmičenje. Ljudima bi bilo zanimljivo, a usput je zdravo, smanjuje se gužva u gradu, prodaje se više bicikala, a i širi se broj onih koji su prvi put probali da se tako kreću kroz grad, pa će možda nastaviti i kad završe Trg Republike.
 
Sta se desava sa kriticnom masom zasto oni vise ne voze? To je bila odlicna promocija bajseva...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613436#p613436:nzkga42z je napisao(la):
Zuma » 02 Apr 2019 04:50 pm[/url]":nzkga42z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613373#p613373:nzkga42z je napisao(la):
Gollum » 02 Apr 2019 12:59 pm[/url]":nzkga42z]Sta bi onda dovelo do resenja problema. Metro i podzemne garaze svakako bi mnogo toga resile ali znamo da od toga jos dugo nece biti nista. Jedino poskupeti cene parkinga u centru tako da mnogi odustanu od dolaska u centar kolima.
Rešenje je preći na bicikl za sve koji to mogu i kojima nije baš previše daleko ili uzbrdo. Ali pošto to ne ide tako lako, ljudi su previše inertni, onda ovako: Pokrenuti VELIKU propagandnu akciju na svim televizijama koliko je to zdravije i brže, a to potpomoći neobičnom i duhovitom nagradnom igrom. Svaki stoti ili hiljaditi, ili već neki broj, dobija relativno simboličnu nagradu od grada ili sponzora, zatim neku različitu nagradu dobija najlepši biciklista, pa najstariji, pa onaj sa ženom i decom (svako na svom biciklu), pa onaj sa najlepšim biciklom, pa sa najbogatije ukrašenim biciklom (svetla, nalepnice, pribor, šarene trake ...), zatim svaki treći tandem bicikl, zatim se svakome ko na biciklu ima kameru sa memorijom se objavljuje najzanimljiviji video snimak iz Beogradskog saobraćaja, pa se onda organizuje žurka sa super Kineskom klopom u opštini za one bicikliste koje slučajno izabere novi Orvelovski (Huavejev) sistem za video nadzor ulica, kola i građana, koji je naša policija nedavno kupila baš od Kineza (da se pohvale foto robotom vozača bicikla i njegovom automatskom identifikacijom unapred), pa onda da organizuju trku sa velikim nagradama samo za one koji negde usput pokupe žeton kao dokaz da se zaista voze biciklom baš u toku špic-vremena po centru grada, svako ko slika automobilistu koji nagurava biciklistu automatski dobije pare od njegove kazne, itd, itd. Angažujte kreativne ljude, razmišljajte, ovakve polu ozbiljne polu otkačene ideje nije problem smisliti, a upravo će one kreirati teme za razgovor, gomile selfija i čitav pokret. Važno je to dobro medijski propratiti i tako kreirati temu za socijalne mreže, za razgovore na poslu i međusobno takmičenje. Ljudima bi bilo zanimljivo, a usput je zdravo, smanjuje se gužva u gradu, prodaje se više bicikala, a i širi se broj onih koji su prvi put probali da se tako kreću kroz grad, pa će možda nastaviti i kad završe Trg Republike.
gde ti živiš? pa jel siniša mali izjavio da ne da pare za prevoz onima koji na posao idu bajsom?
 
Jel to oko sahte fale male kockice i sto ona nije od malih kockica da se utopi...
 
Oštro oko imaš Direktore, nedostaju te manje kocke okolo šahtova. Još uvek rade, nije to završeno, ali su ipak izneli stolove.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613504#p613504:3hygw02x je napisao(la):
direktor » Uto Apr 02, 2019 9:09 pm[/url]":3hygw02x]Vjerovatno bez dozvole ...mamlaz stavio stolove ...
Dobro sada, ciji su Butici? Ili neko od top tajkuna ili neko od top (prezivelih) mafijasa 90tih. Njega sigurno briga za dozvole.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613483#p613483:2k2tzkt2 je napisao(la):
operic » 02 Apr 2019 08:36 pm[/url]":2k2tzkt2]
gde ti živiš? pa jel siniša mali izjavio da ne da pare za prevoz onima koji na posao idu bajsom?
Ako samo par puta probaju da koriste bicikl umesto automobila, bar deo ljudi će shvatiti da se to u gužvama koje nas u centru očekuju ipak više isplati u konačnom zbiru svih prednosti i mana, pa će pare za prevoz biti manje bitne od nerviranja i gubljenja vremena. Ali ključ svega je ciljana propaganda. Previše je naivno očekivati da će ljudi u većem broju, sami od sebe, odjednom doživeti biciklističko prosvetljenje samo zato što pročitaju tekst nekog aktiviste. To tako ne ide. Uopšte, u praktično svim oblastima, od politike, preko ekologije i raznih građanskih inicijativa, kod nas se uglavnom piše za istomišljenike, pa se onda čude što apeli raznih vrsta ne uspevaju. Propaganda mora da govori jezikom onih na suprotnoj strani i onih neopredeljenih, da za početak koristi njihov način razmišljanja i njihove vrednosti, a ne vrednosti onoga ko već veruje ili bar razume ono što se želi preneti. Zbog toga treba "uću u glavu" ljudi kojima prosto nikada nije palo na pamet da bi i baš ONI mogli da koriste bicikl, pa smisliti šta bi NJIH pokrenulo da bar probaju. Zbog toga ovaj predlog o neobičnim nagradnim igrama, takmičenjima, kreiranju raznih događaja, velikom angažovanju medija. U ovom retkom slučaju se interesi raznih, kod nas obično suprotstavljenih društvenih grupa poklapaju, pa ne vidim šta je problem u žestokoj akciji popularizacije bicikala tokom radova na Trgu Republike sem uobičajene inercije u razmišljanju. Pošto bi upravo ovde oni mogli pokazati neke od svojih prednosti. Trg Republike svakako TREBA srediti, a ovo je prlično dobro rešenje (sem sramotnog izbegavanja dostojne podzemne prezentacije "Stambol" kapije), ide toplo i suvo vreme, klasični saobraćaj će biti u trajnom kolapsu, pa se za biciklizam sve lepo poklopilo. Treba dobro iskoristiti pruženu priliku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613377#p613377:3gofuyep je napisao(la):
astrodule » 02 Апр 2019 01:05 pm[/url]":3gofuyep]
Gollum":3gofuyep je napisao(la):
Sta bi onda dovelo do resenja problema. Metro i podzemne garaze svakako bi mnogo toga resile ali znamo da od toga jos dugo nece biti nista. Jedino poskupeti cene parkinga u centru tako da mnogi odustanu od dolaska u centar kolima.
Slažem se sa time. Parking u centru (na kolovozu) treba da bude bar duplo skuplji. Vožnja i parkiranje u centru su luksuz, a ne svačije pravo.

Метро и гараже нису решење. Метро је решење за људе који већ користе јавни превоз. Ко користи кола, ако неће на бус, неће ни на метро. Гараже са друге стране повећавају број аутомобила на улицама. Оне треба да се граде да би замениле паркинге на коловозу и тротоарима које би требало укинути. За онолико паркинг места колико има у новим гаражама, исто толико паркинг места на тротоарима треба поукидати. Остатак паркинг места на тротоарима поскупети до границе неиздржљивости. Скратити време задржавања, тј. ове нове љубичасте зоне проширити.

Башкарење колима треба постепено сузбијати и физички отежавати. Неко ко користи аутомобил за целодневне потребе и путовања и даље ће то радити. Смањиће се број аутомобила на улицама оних бахатих суграђана који их користе за прелажење 300 - 500 метара а таквих је, верујте - поприличан број.

Дакле, да не дође до забуне - отежавање коришћења аутомобила се не ради због људи којима је он насушна потреба, већ ових других, којима он то није. Кад се они склоне са улица, биће лакше свима, и пешацима, бициклистима, јавном превозу и на крају и возачима аутомобила којима су они насушна потреба.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613204#p613204:2wubv5wu je napisao(la):
varos kapija » Uto Apr 02, 2019 12:40 am[/url]":2wubv5wu]wtf
"Očekujemo u prvom trenutku da će svakako biti povećane gužve na okolnim saobraćajnicama, ali će se kasnije taj obim saobraćaja regulisati tako što će veći broj korisnika odustati od tih saobraćajnica, to je princip koji se primenjuje i u državama sa tradicijom bezbednoti saobraćaja i glasi: ako imate preveliki obim saobraćaja u nekoj ulici, onda tu ulicu treba suziti i na taj način će veliki broj korisnika odustati od korišćenja", objašnjava Božović.
http://rs.n1info.com/Vesti/a472841/Izme ... blike.html

Ovo bi mozda i imalo smisla kada bi vozaci imali alternativni vid prevoza. Bez metroa, bez mreze biciklistickih staza bezbednih za koriscenje i sa prilicno starim, neredovnim i prepunim autobusima vozaci automobila i nemaju bas puno opcija, tako da ova teorija kod nas tesko da moze zaziveti u praksi.

Na zalost, vlasti koje su se smenjivale nisu imale hrabrosti da se bave strateskim saobracajnim resenjima, vec iskljucivo povrsnim resenjima koja se zavrsavaju presvlacenjem asfalta i iscrtavanjem novih saobracajnih linjija. Drugim recima bavili su se cistom kozmetikom i guranjem sustinskih problema pod tepih.

Povrh svega toga, sadasnja vlast umesto da se fokusira na resavanje problema saobracajnih guzvi kroz centar, pravci Palilula / Zvrzdara - Zemun / Novi Beograd, tupi o metrou koji povezuje nista sa nicim (Makisko Polje - Ada Huja) samo da bi proterali metro kroz novonastali "elitni" deo grada tj. Beograd na vodi, zanemarujuci realne potrebe grada i njegovih stanovnika.
 
Opet moram da se osvrnem na stav da garaže i šire ulice povećavaju broj vozila u centru.

Ukineš parking mesta na ulici i time povećavaš protočnost jer nema više stajanja zbog parkiranja isparkiravanja. Oni koji dolaze u centar kolima idu pravo u garažu i nema uzaludnog traženja mesta i kruženja. Naravno, povećaš cenu parkinga i obezbediš dobru vezu ka tim garažama.

Istovremeno napraviš jeftinije garaže i na obodima centra (npr, Sava centar na NBG ili negde kod hotela Jugoslavija) i odatle obezbediš dobar redovan prevoz na tim relativno kratkim relacijama.

Samo ljudi da ukapiraju da im se materijalno ne isplati da dolaze u centar, a ko ima para, neka puni budžet Grada. Naravno, sve to treba da se radi zajedno, jer rešenje nije uraditi samo jednu stvar.
 
Ево једно размишљање, да ли се саобраћајнице у центру приватним аутомобилима већински користе за локални саобраћај (од периферије ка центру) или за транзит (од једне до друге општине кроз центар) пошто је тако најкраће? Да ли гужву у Дечанској праве људи са Звездаре и Палилуле који иду на посао на Нови Београд туда или људи са Дорћола?
 
Vrh