Šta je novo?

Ноћни превоз / Noćni prevoz

P.S.
Mada bih uveo odnosno podržao vraćanje naplate noćnog prevoza, na noćnim linijama.

Ne vidim zašto bi neko imao džabe prevoz u periodu kada većina ljudi spava. Za one koji bi u provod, ostavio bih noćni prevoz kao nekad što je bio, uz one karte od kolko beše - 200 dinara...
 
P.S.
Mada bih uveo odnosno podržao vraćanje naplate noćnog prevoza, na noćnim linijama.

Ne vidim zašto bi neko imao džabe prevoz u periodu kada većina ljudi spava. Za one koji bi u provod, ostavio bih noćni prevoz kao nekad što je bio, uz one karte od kolko beše - 200 dinara...
150 za grad i 210 za prigrad koliko se secam da je bilo pred ukidanje. Nekad je vozac znao da ne naplati karte na polasku u 1:10 sa Trga jer nema konduktera i onda smo ga mnogi častili sa bar 50-100 dinara.
 
Prvo, javni prevoz jeste usluga ali usluga specijalne vrste i namene. Javni prevoz služi da grad cirkuliše i funkcioniše, i da demotiviše ljude da koriste automobile i time doprinose gužvi. I zato on nije uporediv sa kioskom koji služi samo da pravi profit. I iz istog razloga on nigde u svetu nije profitabilna delatnost već nešto na šta se daju pare da bi pomagalo funkcionisanju i razvoju grada pa i društva.

Drugo, u Srbiji su budžeti relativne stvari a razgraničenja između njih nepostojeća. Ne treba gledati šta kažu teorija i papir nego kako je u praksi. U praksi, sve budžete određuje i kontroliše par istih ljudi koji odlučuju ko koliko dobija. U praksi, naplate javnog prevoza skoro da nije ni bilo ni pre. A bilo je mnogo incidenata i problema. U praksi, Grad je odlučio da to reši tako što ukine naplatu prevoza a uvede novu stavku u drugim računima ili poskupljenje tako da na kraju dana isti taj Grad ima iste prihode kao da je 60% plaćalo mesečnu kartu. Ali je razlika u tome što nema više incidenata i nema više jurnjava po vozilima. A ima više putnika po JGPu i malo manje privatnih vozila na ulicama.

Svi mi smo svakako plaćali taj prevoz i pre, a plaćamo ga i sada. Samo što sada kroz ovaj model ima manje problema, a više koristi i učinka. Po meni je to bolje nego kako je ranije bilo. Ovde ne kažem da sam za to da Grad Beograd bude sponzor za Strelu i slične bandite. Naravno da sam protiv toga. Ovde komentarišem samo to da li da bude naplate JGPa ili da bude ovako kroz ovaj model. Ja sam svakako radije za ovo sada.
Ok, sve to stoji, al šta da kažemo za struju i vodu. Bez prevoza možemo da se snađemo, grad bi bio u kolapsu, al opet nije presudan za svakog, jer ga svi i ne koriste. Struju i vodu trošimo kao resurs, a i kao proizvod koji nije nimalo naivan za dobiti kroz proizvodni proces. Hoću da kažem da plaćamo stvari bez kojih je nemoguće živeti, a pritom ih koriste svi, a ne plaćamo prevoz, koji uzgred budi rečeno ima vrlo visoke troškove eksploatacije. Nije isto dal za prevoz Grad izdavaja 100 ili 60 miliona evra. Barem jedan deo troškova bi se morao pokriti iz prodaje karata. Povećali su druge stvari, tj poskupeli račune, pa gde je to meni isplativo kao krajnjem korisniku. Do juče mi firma plaćala prevoz, a sad me zbog toga deru po mom ličnom džepu. Stalno se zaboravlja da poslodavci treba, odnosno moraju, da refundiraju troškove prevoza, kategorije studenata i sličnih nisu tako bitne, jer su prolazne. Da je koncept besplatnog javnog prevoza održiv, smislen, ekonomski opravdan, primenio bi barem jedan milionski grad do sad, sem ludog Beograda.
 
Bez gradskog prevoza je nemoguće živeti i to se videlo 15. ko je išao na protest. Kolima nisi mogao da nađeš jedno jedino parking mesto u krugu od 5km od grada i jedva sam našao mesto kod okretnice 28,40 i 77 na Zvezdari i to sam tu mogao da parkiram samo iz razloga što nije bilo prevoza taj dan.
Prosto ima nas dosta koji imamo automobile, ali nam nisu primarno sredstvo prevoza i češće koristimo gradski prevoz upravo zbog tog cimanja oko parkinga. Sad zamisli ti da odjednom ukineš svima nama gradski prevoz i da svi istog dana krenemo da vozimo automobile svaki dan.
 
Besplatan prevoz guta u Beogradu praktično pola budžeta Grada, to je problem.
Ne postoji ništa slično u Evropi, što je uradio u Beograd, a da postoji negde van, jer nema te matematike u održivosti, ovo što napisa sve Kesha.

Ne vidim problem u zadnjem Šapićevom cenovniku, nakon ukidanja Kentkarta.
50 dinara 90 minuta, dnevna karta 120 dinara, meni je povlašćena Studenstka mesečna bila 1000 dinara, obična 2,200..
Godišnja 10,000.
U principu cene u skladu sa kvalitetom usluge.
Iako mizerno, prodaja karata je ipak pokrivala deo troškova i smanjivala izdvajanja iz budžeta barem za koji %.

Razumem Benderov stav, ali mislim da na duže staze ova ideja neće uspeti.
 
Besplatan prevoz guta u Beogradu praktično pola budžeta Grada, to je problem.
Ne postoji ništa slično u Evropi, što je uradio u Beograd, a da postoji negde van, jer nema te matematike u održivosti, ovo što napisa sve Kesha.

Ne vidim problem u zadnjem Šapićevom cenovniku, nakon ukidanja Kentkarta.
50 dinara 90 minuta, dnevna karta 120 dinara, meni je povlašćena Studenstka mesečna bila 1000 dinara, obična 2,200..
Godišnja 10,000.
U principu cene u skladu sa kvalitetom usluge.
Iako mizerno, prodaja karata je ipak pokrivala deo troškova i smanjivala izdvajanja iz budžeta barem za koji %.

Razumem Benderov stav, ali mislim da na duže staze ova ideja neće uspeti.
Taj besplatni javni prevoz će opstati najviše 2 godine, jer kao što je Jelancha rekao oduzima mnogo para iz budžeta Beograda.
 
Besplatan prevoz guta u Beogradu praktično pola budžeta Grada, to je problem.
Ne postoji ništa slično u Evropi, što je uradio u Beograd, a da postoji negde van, jer nema te matematike u održivosti, ovo što napisa sve Kesha.

Ne vidim problem u zadnjem Šapićevom cenovniku, nakon ukidanja Kentkarta.
50 dinara 90 minuta, dnevna karta 120 dinara, meni je povlašćena Studenstka mesečna bila 1000 dinara, obična 2,200..
Godišnja 10,000.
U principu cene u skladu sa kvalitetom usluge.
Iako mizerno, prodaja karata je ipak pokrivala deo troškova i smanjivala izdvajanja iz budžeta barem za koji %.

Razumem Benderov stav, ali mislim da na duže staze ova ideja neće uspeti.
Poslednje cene su preniske i trebale bi biti kao u Zagrebu da bi sistem bio iole održiv.
30 minuta - 0.53€
60 minuta - 0.93€
90 minuta - 1.33€
Dnevna karta - 3.98€
Noćni prevoz - 2€
Možda je ovo nekome preskupo, ali je ovo realna cena koja je potreban da bi sistem bio održiv, naročito jer imamo preskupe ugovore sa privatnicima, a da ih nemamo, onda bi moglo da bude možda za 20% jeftinije i to je to.
 
Ja se sa time slažem, mnogi zaboravljaju koliko je na Zapadu javni prevoz skup, čak i za njihove plate. Ali tu se dobija kvalitet.
U Švici su me letos baš drali sa cenama prevoza, jer mi se nije isplatilo da uzimam Swisspass za 10 dana.
Pa onako uzmem kartu za gradski bus 1h ispadne 3,5 franaka (i to samo za jednu malu zonu), znači nešto preko 400 dinara, što je skupo čak za njih, a kamoli za nas. No, zato imaju najbolji javni prevoz u Evropi.

Ali eto, u BG-u je malo lošiji kvalitet usluge, pa bih izašao u susret građanima sa nešto nižim cenama.
 
Ja se sa time slažem, mnogi zaboravljaju koliko je na Zapadu javni prevoz skup, čak i za njihove plate. Ali tu se dobija kvalitet.
U Švici su me letos baš drali sa cenama prevoza, jer mi se nije isplatilo da uzimam Swisspass za 10 dana.
Pa onako uzmem kartu za gradski bus 1h ispadne 3,5 franaka (i to samo za jednu malu zonu), znači nešto preko 400 dinara, što je skupo čak za njih, a kamoli za nas. No, zato imaju najbolji javni prevoz u Evropi.

Ali eto, u BG-u je malo lošiji kvalitet usluge, pa bih izašao u susret građanima sa nešto nižim cenama.
Da, slažem se.Beograd i da dobije dobar bus oni ga upropaste.Imamo primer sa Strelom i njihovim Conectima jer ih uopšte ne peru.
 
Besplatan prevoz guta u Beogradu praktično pola budžeta Grada, to je problem.
Ne postoji ništa slično u Evropi, što je uradio u Beograd, a da postoji negde van, jer nema te matematike u održivosti, ovo što napisa sve Kesha.

Ne vidim problem u zadnjem Šapićevom cenovniku, nakon ukidanja Kentkarta.
50 dinara 90 minuta, dnevna karta 120 dinara, meni je povlašćena Studenstka mesečna bila 1000 dinara, obična 2,200..
Godišnja 10,000.
U principu cene u skladu sa kvalitetom usluge.
Iako mizerno, prodaja karata je ipak pokrivala deo troškova i smanjivala izdvajanja iz budžeta barem za koji %.

Razumem Benderov stav, ali mislim da na duže staze ova ideja neće uspeti.
Већина грађана није ни плаћала тај превоз једино фирме што су плаћале радницима маркицу а тек ово са смс порукама без праве контроле тек тада људи нису плаћали јер су могли да покажу стару поруку и сличне форе уз то Београд није једини град у Европи где је превоз бесплатан колико знам Талин је први почео са том праксом мада је доста мањи град од Београда
 
No, zato imaju najbolji javni prevoz u Evropi.
Nisam bio u Švici ali od svih evropskih gradova koje sam posetio i koje posećujem meni je Beč što se tiče javnog prevoza neprikosnoven.

2.4€ 80 minuta
8€ 24h ali važi i za buseve, metro, tramvaje, neograničen broj vožnji, stiže u minut na vreme, čisto.

Npr da imamo takav sistem prevoza kao u Beču ja bih se prvi odrekao kola u BG.
 
P.S.
Mada bih uveo odnosno podržao vraćanje naplate noćnog prevoza, na noćnim linijama.

Ne vidim zašto bi neko imao džabe prevoz u periodu kada većina ljudi spava. Za one koji bi u provod, ostavio bih noćni prevoz kao nekad što je bio, uz one karte od kolko beše - 200 dinara...​
U tom slučaju nema potrebe za bilo kakvom reorganizacijom linija i povećanjem kapaciteta, a ni reda vožnje, jer će sve postojeće zadovoljavati potrebe.​
 
Od uvođenja naplate ponovo nema ništa. Pa čak i za noćni. Jednom dato besplatno, teško više posle navići ljude da usluga odjednom nije besplatna. Em je neozbiljno, em su, sem noćnog, prevoz plaćali u procentu, verovatno, ne većem od 50%. Sad je tu šta je. Moraće se kompletan prevoz ko zna koliko godina pokrivati 100% iz budžeta Grada.
Sekta već sada ide u bankrot politiku. Studentski protesti i štrajkovi su stvorili zonu nestabilnosti ulaganja za kolonizatore koji dodaju lovu u ekonomiju, iz koje se ostvaruje obrt i određeni poreski prihodi. Oni već obećavaju stanove mladima, povećanje plata profesorima, ovo ono, Dada Mraz sa punim džakovima para.

Pred njihov prošli pad 05.10.2000. mleko je bilo 5 dinara, hleb 3 dinara, karta za prevoz 3 dinara, a marka oko 30 dinara. Pred sam kraj su morali da povećaju hleb na 5 dinara i mleko na 9 dinara, ali nisu dozvolili da poskupi prevoz. Čak i privatnici u uslovima prepunog autobusa su bili na granici opstanka. Posle 5.oktobra, mleko je odmah puskupelo na 14 dinara, hleb na 10 dinara, pojedinačna karta na 7 dinara, i nestašice više nije bilo, sve je počelo da liči na nešto.

Takođe, ako za cirka 6 meseci dođe vlast koja je nesektaška, ne izdajnička, i ne totalno nepismena, možda ne na samom početku, ali za nekoliko meseci će da vrati naplatu prevoza i, recimo, da vrlo pažljivo opušta kurs dinar/evro za pola dinara mesečno da ne izazove paniku i ne pojača već preveliku inflaciju. Neodržive politike naravno da će da puknu.

Vezano za noćni prevoz, on mora da ostane jeftin, sa važenjem mesečnih karata, i sa mnogo razvijenijom mrežom. Sada je 13 gradskih i 10 prigradskih linija, a ja sam predlagao 29 gradskih i 19 prigradskih linija. Hajde da je to 150 pari polazaka, toliko ima jedna malo jača dnevna linija. Neće grad da propadne zato što na istoj nema nenormalnih cena koje su bile do pre par godina. Ali hoće zbog odsustva bilo kakve naplate.

Ako ćemo o logično-marketinškom pristupu priči o povratku naplate karata, idemo na to da se iz budžeta naplaćuju gorivo/struja, redovno održavanje i plate osoblja, a od naplate karata investiciono održavanje (veliki opravak vozila, nova vozila, rekonstrukcija i širenje mreže, depoi). Pri tome, sa takvim domaćim fondom finansiranja se mogu favorizovati domaće fabrike i građevinski izvođači radova.
 
Када је последњи пут уведена нека нова ноћна линија, тачније која ?
 
Увести последње поласке на свим градским и приградским линијама на обе окретнице у 00:00 као што је то уведено у НС, након поноћи увести још 2-3 поласка у зависности од потребе до 4:00.
 
Javni prevoz svakako treba da bude subvenciozan kroz budzet.
Nista ne funkcionise, pa cemo sad korisnike JGP tretirati kao kriminalce...
Drzava nije u minusu zbog gradskog prevoza i njenih korisnika, vec ortackih poslova i kombinacija.
Sta god da im smeta, oni ruse ili planiraju...
Sto ste urusili gradski prevoz, koliko novaca dajete Streli, zasto GSP ne moze da ima mercedese?
Svakako nije zbog korisnika istog.
Je l' znamo gde nam ide budzet, pojma nemamo...?!
Javni prevoz nije i ne treba da bude profitabilan.
 
Ono što je najpre uvedeno je bila dobra zamisao. Budimo realni, ali cena karte je bila sasvim pristupačna i u skladu sa kvalitetom usluge. Dve zone sasvim dovoljne i bez gomile raznoraznih kategorija karata. Znam ljude koji su tada kupovali kartu, a celog života bili šverceri. Kontrolori posle dugo godina sa uniformom, a kazne su pisali komunalni policajci na licu mesta kako je i bilo ispravno. Na početku je to zaista ličilo na nešto...
Ali, taj sistem je imao dve velike mane - ukidanje validatora i nedovoljna kontrola karata.
Validatore i plastične kartice nije nikada trebalo izbacivati. Jednostavnije je, praktičnije i svakom strancu daleko više logičnije. Mnogi su imali problema prilikom slanja SMS poruka.
Kontrole je bilo premalo. Morala je da bude masovnija i striktnija kontrola dok se ljudi napokon ne nateraju da imaju plaćene karte, a ne spremne izgovore.
 
Ono što je najpre uvedeno je bila dobra zamisao. Budimo realni, ali cena karte je bila sasvim pristupačna i u skladu sa kvalitetom usluge. Dve zone sasvim dovoljne i bez gomile raznoraznih kategorija karata. Znam ljude koji su tada kupovali kartu, a celog života bili šverceri. Kontrolori posle dugo godina sa uniformom, a kazne su pisali komunalni policajci na licu mesta kako je i bilo ispravno. Na početku je to zaista ličilo na nešto...
Ali, taj sistem je imao dve velike mane - ukidanje validatora i nedovoljna kontrola karata.
Validatore i plastične kartice nije nikada trebalo izbacivati. Jednostavnije je, praktičnije i svakom strancu daleko više logičnije. Mnogi su imali problema prilikom slanja SMS poruka.
Kontrole je bilo premalo. Morala je da bude masovnija i striktnija kontrola dok se ljudi napokon ne nateraju da imaju plaćene karte, a ne spremne izgovore.
Ja se čak ni ne sećam kad sam zadnji put video kontrolora i pre uvođenja ovog novog sistema.
 
Vrh