Ni ja nemam automobil.
@Kailane,
Ti upoređuješ ovo
s ovim
To nije isto. Ni blizu. Nije čak ni ista urbanistička škola. Prvo zbog gustine i veličine, a drugo zato što se do Američkih predgrađa putuje automobilom, po autoputu, i po sat vremena. Dok se do (bivših) satelitskih naselja Beograda poput ovog putuje 30 minuta autobusom. To jest putovalo se do pre 10ak godina, pre nego što je ceo grad propao pod investitorskom kaubojštinom.
Nema to kod nas veze sa američkim urbanizmom. Američki urbanizam podrazumevao je i izgradnju mnogo saobraćajnica, radijalne mreže, metro... Ovde to nije bio slučaj. I hvala bogu što nije, pošto nema ničeg jadnijeg nego kad u Američkom gradu (npr Nešvilu) uveče skreneš sa glavnog Brodveja i već na sledećem bloku je potpuno, ali potpuno mrtvilo. Ako misliš da je Beograd rastegnut u širinu, grdno se varaš. Treba da vidiš Američke, pa i Ruske gradove. E to se zove rastegnutost. Beograd je daleko od toga. Ma kako se vama subjektivno činilo.
Što se tiče slika autoputeva kroz grad, te pamfleta ''veće ulice = više automobila'', nagledao sam se i naslušao ja toga i na faksu. Ali džaba, nikad me nisu ubedili u to. Ti primeri koje volite da kačite i da se pozivate, to su primeri iz Detroita i sličnih rupa od gradova. Koji nije uništila gradnja većih bulevara i puteva sama po sebi, nego što su se gradili bez ikakve integracije sa okolinom, i to posred centra grada. A kakve veze ima naše ovdašnje pozivanje da se prošire Maksima Gorkog, Katanićeva, Kruševačka... sa takvim pojavama? Tebi je isto truditi se da se prošire ulice iz 19. veka sa po jednom trakom i nepostojećim trotoarom i uvuku imbecilne građevinske linije... sa fenomenom Detroita gde sadi autoput 6+6 posred stambenog naselja ili bulevar 3+3 posred gradskog istorijskog jezgra? Pa, ne. Nije isto. Niti iko želi ovo drugo. Ali ne može da ostane ni ovo prvo.
Dalje, ti i još neki insistirate dakle na toj čuvenoj ideji ''veće ulice = više automobila''. Epa imam jednu šokantnu vest za vas. U Beogradu je VEĆ VIŠE AUTOMOBILA. Pravili velike ili male ulice, ovde automobilizacija raste pa raste. A sa tom količinom automobila je lakše izlaziti na kraj kada ulice i zgrade u njima izgledaju
ovako nego kada izgledaju
ovako.
To je taj vaš problem, što se pecate na pamflete raznih karijerista i foliranata, koji vam tovare glave da ako se u Beogradu ne šire ulice, da će to odbiti ljude da kupuju automobil. Ne, neće. Samo će pogoršati već užasnu saobraćajnu situaciju. Druga stvar koju vidim da pominješ je zagađenje. Već smo utvrdili na
ovoj temi da zagađenje vazduha u Beogradu dolazi tek 20-30% od automobila. 70% dolazi od grejanja, industrije i kućnih Černobilja. Zato su vrednosti i indeksi u Beogradu zimi ok o150, a leti ispod 30.
Јавни превоз много боље функционише на малом простору него када градски аутобус мора да путује сат и по са краја града на други крај. Такође, не мора да прође кроз сваку малу улицу да би био функционалан; нико кога знам није на Врачару одсечен од јавног превоза зато што му аутобус не стаје баш испред зграде него пролази кроз оближњу већу улицу или Булевар.
Ovo nije tačno. Neke od najgorih linija u Beogradu su takve upravo zato što su oduđene da se provlače kroz male i zbijene ulice i delove grada. Lako je tebi da pričaš kako neće nikome na Vračaru faliti što mora da ide 5 blokova do prve linie javnog prevoza (a i za tu liniju pitanje je da li mu je od koristi i da li ga vodi gde mu treba) kada ne živiš tamo.
To je stari problem ovog foruma i dela ljudi na njemu. Ljudi koji nemaju veze s nekim delovima grada komentarišu i predlažu rešenja ko da se igraju SimCityja, a da ne poznaju probleme i stanje stvari na samoj lokaciji. Otud i tolika ljubav i odbrana investitora. Zato što sa Gazele i iz drona, fensi zgradurine na Vračaru izgledaju fantastično. A to što u praksi samo mesto i njegovo (ne)funkcionisanje izgleda ovako
i što ljudi moraju svaki dan da se probijaju kroz sajmove automobila, da hodaju kolovozom i da pešače 5-10 blokova do prvog stajališta prevoza da bi tek započeli sam tranzit ka poslu... to vas baš briga. Jer prosto, vi ne živite tu. A volite lepe filmove i lepe poglede. I onda ko veli ''ma samo gradi''. Praćeno, naravno, čuvenim frazama ''pa kome se ne sviđa tako, nek se tornja iz grada''.