Šta je novo?

Идеје за ширење београдског трамваја

Трамвај бр.3 из Кнежевца прешалтати мостићем преко Топчидерке у Маричку улицу па преко Раковичког моста спустити и смотати поново на трасу у Патријарха Павла! тако би живнула линија и повукла више путника из горњег дела Раковице који плаче за бољом везом са градом јер народ избегава трамвај поготово старији јер им је удаљен превише а буквално им пролази испод носа празан деценијама али доле кроз басен у који нико не жели да се цима као коза низ брдо и уз брдо итд.. Трагично је гледати аутобусе 50,59,37,42.. крцате измученим народом и са друге стране празну тројку која сева из Кнежевца за град!
 
Slazem se, mozda i da se okrece negde na Vidikovcu, to je nepunih 1km od trenutne okretnice. Inace jedan od najbrzih linija do centra iz ovgo kraja grada. Maricka je sira recimo od Resavske recimo tako da ne verujem da bi to bio problem. Generalno ograman problem Opstine je sto postoji samo jedan (ipo) auto prelaz preko zel. pruge.

Ne znam koliko je tacno, negde sam cuo da se razmislja o liniji Kalemegdan - Novi Beograd - Most na Adi - Knezevac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597626#p597626:2ck1fome je napisao(la):
Pasarela » 25 Jan 2019 02:12 pm[/url]":2ck1fome]Трамвај бр.3 из Кнежевца прешалтати мостићем преко Топчидерке у Маричку улицу па преко Раковичког моста спустити и смотати поново на трасу у Патријарха Павла! тако би живнула линија и повукла више путника из горњег дела Раковице који плаче за бољом везом са градом јер народ избегава трамвај поготово старији јер им је удаљен превише а буквално им пролази испод носа празан деценијама али доле кроз басен у који нико не жели да се цима као коза низ брдо и уз брдо итд.. Трагично је гледати аутобусе 50,59,37,42.. крцате измученим народом и са друге стране празну тројку која сева из Кнежевца за град!
Да овакав трамвај 3 нико не користи је нетачно, али наравно да би било боље да боље покрива насеља. Оно што отежава (али не "забрањује") ширење трамваја по Раковици су уска регулација постојећих улица и стрм терен. На одређеним деловима успон је преко 8%, а у тим релативно уским улицама се испод коловоза налазе комуналне инсталације. Постављање комуналних инсталација испод колосека се по правилу заобилази у широком луку.

Ја сам раније био предлагао за обилазни правац коришћење гребена Канаревог брда, и још кратак тунел код Скојевског насеља. Овакав правац би створио пречицу на обилазном правцу Трошарина - Канарево брдо - Баново брдо, али не би непосредно покрио Пилота Михајла Петровића. Јужније од Пилота Михајла Петровића између Кнежевца (терминус и железничка станица) и Видиковца (терминус, веза са Ибарском магистралом) бих предложио успињачу.

Сада баш трамвај у Маричкој... да је то предвиђено 20, 30, 40 година унапред и направљена шира регулација, све би то било много лакше, јефтиније, технички изводљивије. А чак и тада, да је планирано ту планско насеље, сигурно би имало систем успињача.
 
Хиљаду пута сам се возио у празној тројци у различитим временским интервалима, рецимо десет путника до Сајма, то је то.

Тако да врло добро знам шта причам и мајка ми живи у том крају знам све проблеме и ситуацију.

Какав нагиб преко 8% из Кнежевца преко Топчидерке у Маричку мајке ти ??

Најобичнији трамвајски вијадукт са висином стандардном од 4.5 метара изнад Ослободилаца Раковице избија на 0% почетак Маричке код Славка Родића.

Остатак је раван ко писта.

Инсталације су свуда испод шина по целом граду могу да их заобиђу само ГСП хеликоптером.

Даље, Маричка и Раковички мост су сасвим комотни да приме линију која би се природно уклопила поред општине доле десно у своју трасу, то је смешан посао а учинио би чудо за тај крај.
 
Dođi ujutro u Kneževac ili popodne na Sajam iz grada pa da brojimo ima li desetak ili nešto više ljudi, u pojedini polazak možda i neuđeš (lična iskustva, živim u Rakovici), mada to sada tema. Uostalom, pitaj Resnik da li se trojka koristi ili ne.

Za nadvožnjak iznad žel. st. Rakovice ne znam da li može da podnese tramvajski saobraćaj, što se tiče širine, 4 trake koliko sada ima trebalo bi da su ok. Taj uspon nije veći od recimo Nemanjine. Slažem se da bi prebacivanje tramvajskih šina sa druge strane žel. pruge preporodio ovaj kraj, a i smanjio pritisak na autobuske linije koje su sve gore i gore. Marička je dalje ok, a mogao bi da ide sve do zamišljenje tramvajske okretnice na Ibarskoj blizu Ceraka ali sa druge strane, preko Rakovice, Labudovog (Petlovog) i Vidikovca.

Za kraj, sve ovo mi izgleda kao nemoguća misija ne možda zbog cene, sve košta,već zbog želje i volje bilo šta pozitivno da se uradi. Posle uspostavljanja autobuske linije koja povezuje domove zdravlja u Rakovici sa grobljem kao mesta na kojima valjda svakodnevno idemo, nemam ideju da će uraditi bilo šta dobro.
 
Jedna jaka lokalna autobuska linija Vidikovac - Z. St. Rakovica - Miljakovac resila bi mnogo toga.
Ukoliko bi autobus imao jak takt presedanje na tramvaj i bg:voz na Z.st Rakovica bilo bi lagano. Bolja opcija od voznje busom preko Banjice ili Banovog brda.
 
Ма пусти ти то ујутру, дођи ти кад хоћеш код Премиера пицерије ако живиш ту знаш где је у било које доба дана било ког дана и пробај да уђеш у бус.. буквално кад год, увек је катастрофа. Наравно да није тема и нема шта да се убеђујемо ваљда ћу пре да верујем својим очима него теби. Трамвај бр. 3 је више ишао празан него пун у својој каријери то сви знају посебно у Раковици. На овом форуму влада такмичарски дух на личном плану и није битна идеја и предлог већ да се изминира човек ма шта да предложи. Зато и живимо у средњем веку у односу на Европу. То је одговор за све комуналне проблеме "грађана" Србије. Дно.
 
To znači da kada god se neko ne slaže sa tobom, to je dno? To i jeste srednji vek. Uostalom, kakve pa ima veze da li je gužva u trojci sa stanicom kod Premijera? Šta si time hteo da kažeš? Da bi Staroj Rakovici i ostalim naseljima sa druge strane pruge dobrodošao tramvaj? Da, naravno da bi, tu smo se složili. Ali ne, moraš da spomeneš srednji vek i kako je sve dno dna osim naravnog tvojih očiju, koje, a sam si napisao, i ne žive na ovom potezu. Čekaj sada kada vrate keca, imaćemo dve linije koju su prazne :D
 
@PASARELA
Знам да се људи из Маричке годинама жале на превоз, а да се налазе на пола висине гребена висине око 100 метара. Али, ево, и Beobike је један од сведока да се у вршним сатима 3 добро користи. Једна од ствари на које су се Ресничани жалили у току анкете је што немају код Капитол парка заједничко стајалиште за 47 и 504 када преседају за Ресник.

Овакав какав је 3 је остао из времена када је у индустријској зони радило 30.000 људи. Али да се вратимо на садашњост. Прелазак Топчидерског трамваја на Видиковачки гребен? Висинска разлика 100-110 метара у зависности од микролокације где се гледа, а ваздушно растојање изеђу врха и дна ваздушном линијом на неким деловима само 800 метара. Зато су чак и за аутомобиле Првобораца и Пилота Михајла Петровића постављене дијагонално. Не постоји једно решење, хајде да поставимо варијанте:
1) Успињача предности:
- Издвојен систем, отпоран на услове друмског саобраћаја и временске неприлике.
- Енергетски ефикасан систем. Композиција која се спушта преко кабла извлачи композицију која се пење.
- Савладавање успона најкраћим путем, што га истовремено чини јако брзим системом.
- Атрактиван систем превоза са јаким идентитетом.
Успињача недостаци:
- Издвојен технички систем, опрема која се израђује по специјалној поруџбини.
- Већи број преседања.
- Фиксни капацитет.
2) Трамвај преко Железничке станице Раковица овде сада није питање толико предности и мана, чак ни броја путника, који је довољно висок да би сам по себи правдао трамвај. Проблем је у детаљима:
- Сама конструкција Раковичког моста се не би могла користити због другачијих вибрација при друмском и шинском саобраћају. Други разлог је и капацитет самог моста који би требао бити остављен "на миру", јер ионако нема довољно саобраћајних веза попречно на Топчидерку. Дакле, морао би нови мост, који би био реда цене 5 милиона евра.
- По сред центра Раковице се налази празан плац ИМР-а, а не верујем да је правна ситуација јасна и једноставна. У свим комбинацијама, трамвај не би могао да "узлети" на други крај моста, и требала би некаква спирална рампа.
- До почетка Маричке морао би да се "макне" један ред кућа. Из истог разлога као прво. Морао би да се "подкачи" и Дом здравља. Повећање трошкова због тога не би било толико, колико правне компликације...
- Даље на Видиковац је питање детаљне регулације Спољне магистралне тангенте. Сада је то пут 2+1, а планира се 2+2. Сматрам да је то дугорочно погрешно, и треба 2+2 за друм са још 1+1 за јавни превоз. То је артеријски обилазни правац, треба да има капацитет, а да истовремено јавни превоз не испашта због загушења друмова. На критичном делу од Маричке до Миле Димић у дужини од око 500 метара видим решење да две друмске траке буду подземно (један смер), друге две надземно изнад, а јавни превоз у свом пару трака такође на површини. Само тај тунел кошта реда цене 7-10 милиона евра. Од Миле Димић нема изградње скоро до самог врха гребена, али због трамваја је потребно ублажити успон на Ѕ кривини.
3) Маричка од почетка ка Петловом брду, широке саобраћајне траке у улици се користе за улично паркирање. Та улица би могла бити "Ресавска" у смисли трамвај и аутомобил у истој саобраћајној траци. Улица није артеријска већ прилазна за једно одређено насеље, и са те стране би се загушење могло очекивати само у изузецима. Важан је начин на који би се регулисало паркирање, и да се комуналне инсталације изместе ка ободима улице.
4) Маричка од Славка Родића ка Петловом брду. На овом месту је могуће конструисати знатно краћи и јефтинији мост, са много мање компликација. Истовремено, таква линија би покривала скоро целу садашњу линију 3, са комплетном тренутно запуштеном зоном, али у којој постоји перспектва да се после Капитол парка изгради још по нешто. Ако би о пењању до врха гребена туда, требала би "Шарганска осмица". Али коридор јавног превоза Михајла Петровића би такође знатно повећао цену градње СМТ. Сама експропријација овде не би била много компликована.
5) Веза преко Железничког стајалишта Кнежевац. Ту би најпре требала рампа од преко 200 метара само да се премости колосек, који је ту у два нивоа, а после врло теешка експропријација у Првобораца. И за успињачз би требала обимна експропријација, али би она представљала најкраћу и најбржу везу између два артеријска правца јавног превоза, истовремено везујући и насеља на самој падини гребена. Не би уопште морала прелазити пругу, већ би са Терминусом Кнежевац могла бити везан подходником испод пруге. Тај подходник би био поплављен једном у 5-10 година приликом изливања Топчидерке, али тада би све једно све стало на пар дана у тој долини.

Е сада, да ли је по теби прихватљиво овако растављање на варијанте? Једино у математици и физици се долази само до једног решења, а чак и ту може бити неколико решења у одређеним случајевима.
 
Не Карло & бајкеру, то значи да немате елементарну културу другари, та потреба да се из потпуно мог бенигног предлога истиче да нешто није тачно односно да ја лажем или износим неистине како год, говори много о вама као "позитивцима" које наводно интересује добробит за грађане БГ-а, ја вас молим да моје коментаре ако већ желите да коментаришете додатно не узимате мој кредибилитет лични у питање и мене заобиђете лично а о предлогу можете да пишете шест дана биће ми задовољство.

Лично сам написао предлог у вези трамваја бр. 3 само и искључиво због тога јер сам желео да помогнем јер можда неко од надлежних препозна и неким чудом узме у разматрање генерално превоз у Раковици.. Верујте конкретно ви и ваши додатни коментари "није тачно" итд.. су потпуно непотребни и испод сваког нивоа, ово није борилачка арена другари нити сам ја ваш ривал, потпуно сте погрешно перцепирали суштину форума.

Хвала на пажњи.
 
Cekaj Pasarela, ne razumem.
Dal ti želiš da se argumentovano prodiskutuje o tvom i drugim potencijalnim rešenjima, ili "stavljas svoj predlog na izglasavanje" ?

Karlo je neko sa kim sa može diskutovali, a uz to čovek ima znanje o oblasti o kojoj diskutujemo. Nema razloga lično se konfrontira ti, a cilj je zajednički.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Ја не могу да коментаришем нешто било шта у атмосфери кад ти неко негира опште познату ствар коју препричавају сви стари Раковичани да је тројка трамвај неискоришћен потенцијал јер је више празан него пун.. Значи ја не знам да ли је троловање дозвољено на овом форуму или се гаји ??
само сам у тој дилеми.

Тако је могао неко да дође и каже да трамвај 3 уопште не пролази кроз Раковицу ако гледаш из угла Стражевице јер се јасно види бла бла бла... класичне небулозе и ја не могу да коментаришем у таквој атмосфери и нећу више.

Наставите да се возите у пуној тројци а ја ћу у празној пошто живимо у паралелним световима.
 
Bila puna ili prazna, trojka je trojka - važna gradska linija. :wink:
 
Dobice i liniju 4 rakovica proveri kakva je guzva bila kad je industrija radila u rakovici
Broj putnka povecan od otvaranja soping sola umjesto rekorda
 
Ne bi bilo loše da Borča dobije tramvajsku liniju. U predlogu je ravničarsko naselje, pri čemu bi uvođenje tramvajske linije unormalilo stanje na liniji 95 i delu linija 100. Jedini problem su radovi koji bi privremeno zatvorili Pančevački most.
 
Ne treba da ima veze sa Pančevcem. Treba premostiti Dunav tamo gde je najuži, kod Kališa, tramvajsko-pešačko-biciklističkim mostom (eventualno 1+1 traka za automobile uz naplatu mostarine), i sprovesti kvalitetnu LRT trasu za Kotež i Borču.

Linije:
1 - Banjica - Borča (preko Slavije i Terazija)
5 - Ustanička - Borča
11 - Blok 45 - Borča

Alternativa je most negde u zoni Luke Beograd.
Bolje rešenje za saobraćaj u banatskom delu Beograda ja ne vidim.
 
pravo rešenje i za NBG i za borču a samim tim i za veliko rasterećenje starog grada je most Olje Ivanjicki. možete da ga negirate do sutra ali takav most bi debelo rešio probleme saobraćaja i preko njega mogu da se puste razni prevozi. pa čak i metro. Drugo rešenje za ovaj moj kraj beograda bi bio most koji i jeste planiran kod ade huje, ali tako da se na njega doda novi bulevar koji bi išao ispod pančevca i preko nasipa, i tuda bi mogao da se pusti tramvaj koji bi išao na mirijevo. e taj tramvaj bi isto mogao nekad da se zameni ili oplemeni metroom.
a ovako ćemo večno imati blokiran zrenjaninac i nemoguć brankov most i kancerogeni terazijski tunel u špicu. A VRO će jednog dana biti novi Beograd na Vodi.
 
Ne znam šta je Most Olje Ivanjicki, mogli bismo ovaj kod Kališa nazvati po Leonidu Šejki, al` bi bilo lepo da ga svejedno napravimo.

Tramvaj na Mostu preko Ade Huje ne bi služio ničemu, ne bi ni metro, jer bi to bila kružna trasa. A kružnim trasama treba terati automobile; javni prevoz - pravo i kroz centar.
 
Moj plan bio je da tramvajska linija radi preko Pančevačkog mosta, što mislim da nije loš plan, jer se tu pravi veza između železnice i linija 30, 40, 90 i 100.
 
Moj neki stav, ako zanemarimo očajno stanje Pančevca (što se i ne može zanemariti al eto), ja bih prvo sagradio ova 2 mosta, SMP most i Oljin. onda bih na Pančevcu rekonstruisao kolovozni deo i probao da mu dodam još po traku gde bi išao GSP pa bi tu lagano mogao i tramvaj. jedino šro bi bilo zeznuto su ukrštaja rampi sa trasom tramvaja ali šta da se radi, kompromis. Resto te trase duž zrenjaninca u opšte nije loše ako se doda treća traka, ako sen e doda onda je haos i nema nikakvog smisla to raditi. Zrenjanincu generalno fali dodatna žuta traka. A posle Pančevca bi mogla da se napravi i traka za mirijevo/Karaburmu, nešto o čemu se ovde već govorilo.

A most Olje Ivanjicki je trokraki most preko Velikog ratnog ostrva, jedan krak na NBG jedan u stari grad i jedan u kotež. otprilike. Meni to izgleda kao daleko bolja alternativa onom tunelu od ekonomskog do pančevačkog. mislim da bi stari grad veoma prodisao. plus onda bi tramvaj baš imao smisla, mogli bi da ukrstimo i nbg trasu i okretnicu petice.
 
Još samo da neko od vas bude ministar saobraćaja i infrastrukture, ministar finansija, gradonačelnik, premijer i predsednik...Pa bi mogli da se nadamo da će da se napravi nesto od ovoga sto pisete. Od ovih koji su sada na vlasti, bilo sta od ovoga tesko možemo da očekujemo, za njih su to misaone imenice iz raznih razloga.
 
Ne verujem da si ikoga uvredio, konkretno, ja se sa tvojim predlozima slažem. Ima drugi most, ako bi radovi u nekim situacijama i zatvorili Pančevac. Godinama je bio samo jedan most za taj deo Beograda, pa i da se strpimo u pojedinim momentima, ako bude potpuna obustava, da bi nam posle toga bilo bolje i da bi smo imali nešto više.
 
Vrh