[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594933#p594933:23mt7fp9 je napisao(la):
Blade » 13 Jan 2019 10:21 pm[/url]":23mt7fp9]Ovo je nasličnija tema koju sam našao,...Blago ću sa ove da skrenem, ali vi mi nećete zameriti...Da li tramvaj može da se popne uz Ulicu Nikole Dobrovića na Bežanijskoj Kosi? Pitam hipotetički kada bi danas-sutra došlo do nekog produženja tramvajske pruge koja se sada gradi ili tako nešto...
Тај успон је око 60 промила, што је прихватљиво чак и код трамваја са неповољном вучном формулом (КАФ).
А исто у Борској. Међутим, дивља градња у Борској је чини ми се већ сада онемогућила везу продужетком са Бањице 2. Мислим да би трамвај могао евентуално у новом профилу СМТ од Трошарине ка Лисичијем потоку, и то 2+2 за аутомобиле, 1+1 за јавни превоз (заједно са аутобусима). У том случају бих препоручио да буде са стране улице ближе Бањици све од Трошарине до Лисичијег потока, са подвожњаком испод Булевара ослобођења. У Општини Раковица, од везе са Кошутњаком важније је везати га за локални центар Канарево брдо, где се дешава да се аутобуси испразне до пола, па поново подједнако попуне. За тако нешто би морала да се поруши или замени неком другом градњом она "Архитектура 1990-тих" у Борској на успону ка Канаревом брду. Већи проблем је веза са Бановим брдом, где је висинска разлика 120 метара од долине Топчидерке до Скојевског насеља. А од Канаревог брда до Видиковца имамо уске улице у којима ја не видим перспективу трамваја или неког обилазног ЛРТ-а. Са те стране, пре бих преко Вукосавићеве користио висинску разлику коју Баново брдо већ има, да се пењање ка Скојевском насељу врши са мање серпентина и без зупчасте вуче. Код самог Скојевског насеља би тада био оправдан кратак тунел да се смањи успон. Даље ка Бановом брду постоји слободна траса далековода, али она обилази кључне делове насеља. Једино што би таква траса била брза и кратка веза за везивање макроцелина Баново брдо, Канарево брдо, Трошарина, Браће Јерковић итд. Поред тога, сигуран сам да би у том случају далековод морао да се диже више у вис.
За трамвај за Бежанију је осетљивије питање какав би утицај на мрежу имало на десној обали Саве? За Земун није тако спорно, јер ако постоје само две линије, једна Земун-Блокови а друга Земун - Баново брдо већ је довољно путника да се правда таква инвестиција. Ако је линија усмерена на Стари савски мост, или ону ширу замену о којој се прича, у реду, није лоше све док се не дође на другу обалу. Тамо све од Економског факултета до Славије и Вуковог споменика имамо проблеме који зајтевају систем нових решења. Ако би направили линије типа Бежанијска коса - Хајат - Железничка станица - Сајам - Кнежевац и Калемегдан - Хајат - Бежанијска коса, оне би повукле максимум 30% путника, на правцу који ипак не спада у најоптерећеније. Ако је тај трамвај преметро, или делимично метро фидер, потпуно је друга прича.
Односно, планирање периферне мрежа нам није тако осетљиво питање, као правци ка центру, због метроа. Ту треба једном да одлучимо где и како су постављени метро правци, и то не дирамо. Евентуална ширења трамвајске мреже, никако без осврта на метро план.