Интересантно да на форуму нема коментара за следећу вест, везану за ширење трамвајске мреже предвиђене у трећој фази реорганизације јавног превоза:
http://www.busevi.com/vesti/2541-nova-m ... loene-faze
Моји кометари:
1) Продужење трамваја у центар града, похвално, али није изведено на прави начин. Трамвај са Видиковца за Трг републике безвезе иде преко Славије, могло се бар скратити кроз Ресавску. Могли су, на пример 6 да спусте на Пристаниште уместо у Доњи град.
2) Похвално је да се планира трамвај за Бежанијску косу и кроз централне делове Новог Београда. Међутим, погрешно је за то користити правац предвиђен за метро последњих 4 деценије! Трамвај би у том делу града требао пре свега да замени аутобусе, да буде добро везан за садашњи и будући брзи шински превоз (БГ:ВОЗ, регионалне железнице, метро), и да непосредно покрије одређене блокове. Са те стране, пре би требао бити у Пупиновом булевару него Зорана Ђинђића, а ка Бежанијској коси да прође уз жел.стајалиште Тошин бунар.
3) Линија, која је предвиђена за Мост преко Аде безвезе кружи по Новом Београду, што је јако успорава. Потребна је директнија веза Бановог брда и централног дела Новог Београда. Недостаје линија преко моста, која иде директно у Савске блокове, поред Делта ситија.
4) Недостаје било каква трамвајска веза са Прокопом, шта више, превиђа се очајан превоз за Прокоп. Замислите гомилу збуњених странаца у Прокопу, којима наилази 42 од никуд за нигде.
5) Трамва за Видиковац, логично и похвално. Могло се размотрити и само Петлово брдо.
6) Трамвај за Миријево се креће физички дужом путањом него аутобуси 27 и 84 за Миријево. За систем умерене брзине (трамвај), то је погубно по искоришћеност истог. Боље је или кратким тунелом од Радио индустрије Миријево повезати са Булеваром, или да трамвај преко Роспи ћуприје иде у Деспота Стефана на Трг, или да се Миријево преко Карабурме и Роспи Ћуприје повеже са БГ:Возом.
7) Док се у Краља Милана укида све осим трамваја и своди на 2 линије, Немањина и Булевар испред Техничких факултета су опет претрпани трамвајским линијама. И даље је недовољно бочних веза, које трамвајским линијама омогућавају алтернативне руте. За реорганизацију линија из Немањине, недостаје веза Ветеринарски факултет - Прокоп - Мостар, а за Булевар, бар нека линија би требало да из Краљице Марије скреће ка Омладинском стадиону. На пример да линија 3 иде Славија - Поштанска штедионица - Омладински стадион, уз доградњу потребних скретница.
8) Пренумерација линија је неприхватљива, јер за одређене линије се везује историја и идентитет. Линија 10 је традиција за Вождовац, а 13 за Чукарицу.
Додатно за БГ:ВОЗ:
9) Зашто нема БГ:ВОЗ-а ка Крњачи у том плану, када ћемо тамо ускоро имати модернизовану двоколосечну пругу?
10) Чему БГ:ВОЗ из Ресника да иде на Нови Београд, када је ка Карађорђевом парку и Вуковом споменику из тог дела града за око 60% већа транспортна тражња, и када би таква организација саобраћаја довела до великих сметњи у саобраћају на прилазима Железничкој станици Нови Београд?