Šta je novo?

Идеје за ширење београдског трамваја

Hvala na objašnjenju. Kako god, ali da se nešto uradi u tom smislu.

Relano pogledajmo - metro je velika investicija, koja će da traje dugo. Ja sam mišljenja da treba proširiti tramvajsku mrežu i malo je usavremeniti, kao i dodati još neku liniju BG-voza. Ne kazem da metro treba da otpišemo, ali da vidimo šta može brže, lakše, a opet da valja i da daje efekat.
 
Ja mislim ovako: od metroa, možemo da krenemo u izgradnju jedne linije. Ako za deceniju napravimo samo nju i ništa drugo - ništa nismo uradili, grad će se raspasti. Za onoga ko živi na Karaburmi, a radi na Voždovcu, nikakvog značaja značiti linija metroa Novi Beograd - Zvezdara. Više od 90% građana neće imati nikakvo poboljšanje

Zato treba videti kako da se, na osnovu realne investicione sume, postigne poboljšanje za što više delova grada (tj. Beograđana). Da li to znači da ipak može da se krene u izgradnju metroa - morali bismo da izračunamo; ja mislim da može. Mislim, štaviše, i da mora, ali skromno i realno, bez iživljavanja poput bušenja tunela po Novom Beogradu. Dva su, međutim, segmenta poboljšanja koja su u takvom, razumnom scenariju neizostavna: unapređenje i približavanje standardima metroa BG:voza i značajno širenje i modernizacija tramvajske mreže. To je - obavezno. Bez toga, sigurno neće valjati, izgradili metro, ili ne.

U svim gradovima koji su bezglavo krenuli u gradnju metroa, zapostavivši ostatak sistema (uglavnom gradovi Rusije i bivšeg SSSR-a), javni prevoz je unazađen, ili se gotovo raspao, a u gradskom budžetu su eksplodirale bombe iz Hirošime i Nagasakija - zajedno.
 
Metro liniju NBG - Zvezdara faktički imamo i sada!

Neka se sukcesivno prave linije metroa. Ali što kažeš, ne može da se pravi samo to. I ne može bezglavo da se radi.

Treba:

1. Proširenje pešačke zone
2. Proširenje tramvajske mreže
3. Veći broj javnih garaža (neka se i skuplje plaćaju nego sada), a pojedina parking mesta da se ukinu i da se upiše koliko ih je ukinuto, a u novim javnim garažama da ukupno bude 3 puta više mesta, nego tih što su ukinuta.
4. Povećanje linija BG-voza.
Linija 1 - Mladenovac - Pančevački most
Linija 2 - Novi Beograd - Umčari
Linija 3 - Padinska Skela - Novi Beograd (oko Kalemegdana)
Linija 4 - Batajnica - Pančevački most (koja postoji)
Linija 5 - Batajnica - Prokop (preko Dobanovaca, Surčina i Rakovice)
Linija 6 - Ovča - Ostružnica (preko naravno Rakovice)

Sa linijama sam probao da pokrijem ceo grad(šire i uze područje) i da eventualno sa jednim presedanjem stignete svuda. Pruge postoje po mapama svuda, u sta ne verujem, ali neka se obnove gde ih nema ili su se raspale pošto voz duže vreme ne ide. I neka se na ukrštanju sa drumovima naprave rampe i sve ostalo što bi išlo.

5. Delove grada koji ne mogu adekvatno da se povežu vozom, neka se povežu novoizgrađenim tramvajskim šinama i da se sve integriše. I neka ljudi imaju izbor, šta im je brže i potrebnije.

6. Ono što imamo, da se iskoristi, a ne da stoji neiskorišćeno i neupotrebljavano. Pa tek onda da se gradi šta fali.
 
Руководеће градске главе би морале брзо поразмислити о хитној изградњи трамвајске окретнице код Ушћа на НБГ-у. Не само због трогодишњег укидања моста Миладина Зарића .... невезано за тај догађај, та окретница је свакако систему неопходна као резерва. А на крају крајева пружа и могућност за увођење локалне трамвајске линије Ушће - блок 45.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595711#p595711:2dkxfb2e je napisao(la):
stf » Čet Jan 17, 2019 9:35 am[/url]":2dkxfb2e]Руководеће градске главе би морале брзо поразмислити о хитној изградњи трамвајске окретнице код Ушћа на НБГ-у. Не само због трогодишњег укидања моста Миладина Зарића .... невезано за тај догађај, та окретница је свакако систему неопходна као резерва. А на крају крајева пружа и могућност за увођење локалне трамвајске линије Ушће - блок 45.
Pogledajte prilog 1

jel bi mogla da se turi nekako ovako? da li bi bio problem sa imovinom, vidi se da bi seklo hajatovu parcelu, da li moze da se izvrsi eksproprijacija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595924#p595924:3998zei4 je napisao(la):
nekianonimnilik » 17 Јан 2019 11:48 pm[/url]":3998zei4][
jel bi mogla da se turi nekako ovako? da li bi bio problem sa imovinom, vidi se da bi seklo hajatovu parcelu, da li moze da se izvrsi eksproprijacija?
Нема потребе за компликацијама са експропријацијом. Пругу треба наставити право улицом Ушће до самог Ушћа. Сво земљиште је градско, простора има колико се жели, а добила би се диркетна веза блокова са новим парком Ушће и Музејом савремене уметности. Такође, увођењем стајалишта "Филхармонија" растеретио би се пешачки прелаз преко Милентија Поповића корисника тржног центра. МСУ и парк би коначно били повезани градским превозом што је један од разлога слабе посећености овог простора.

900 метара пруге решава брдо проблема.


10f8314.jpg
 
@stf
Sjajno resenje! Jednostavno i efikasno.

Moze i skracena varijanta sa okretnicom na placu filharmonije preko puta CK, a kasnije produzetak do Zemuna kroz Teslin bulevar.
 
Slažem se zanimljivo rešnje koje nije ni preskupo, okretnica poput one na Tašu koja se fino uklapa u prirodni ambijent. Baštica na okretnici može da bude sa travnatom podlogom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595972#p595972:1sndqijs je napisao(la):
zidar » 18 Јан 2019, 11:22[/url]":1sndqijs]@stf
Sjajno resenje! Jednostavno i efikasno.

Moze i skracena varijanta sa okretnicom na placu filharmonije preko puta CK, a kasnije produzetak do Zemuna kroz Teslin bulevar.

ма јок, нека остане по стф, ионако је тај део запуштен до бола. овако би мало живнуо
 
Najprije ce biti okretnoca blize mostu tj u nivou stajalists staro sajmiste i okretnice buseva 27e 35 itd ...
Stf je rijesenje ok ali za gradske oce previse komplikovano
Mnogo papira trazi dokumenata vremena najprije ce gsp naklepati nesto ...
 
Stf-ova ideja je odlična. Ako postoji mogućnost, trebali bi je, kao forum, progurati u javnost i svi stati iza nje. Ona daje i mogućnost produženju ka Zemunu.
 
Slažem se da je ideja odlična, korisna onima koji vole da šetaju Zemunskim kejom. I naravno podržavam, jer je to i priprema za gradnju šina do Zemuna.
 
Веома солидно решење, али се плашим да би градским главама било компликовано.
 
Како по секретаријатима седе егоистични диносауруси који се плаше било каквих промена, мораћемо да сачекамо смену генерација и одлазак диносауруса у пензије да бисмо реализовали било какве, па и најмање помаке на боље у саобраћају овог града.
 
Diplodoktorijus, Sekretarijus Rex, Tricerapartijos, Stegosalterijus, Pterodaktilografijus, Gerontosaurus...
 
Крезубосаурус.

Ја сам за то да се, као неки лаки метро, убаци трамцаји али на стандардном колосеку, само не знам да ли је то боље решење за приград, или обичне трамваје у приград а овај већи у центар. Ово се првенствено односи на повећање капацитета превоза на садашњем потезу 300, где се Винча, Лештане, и Калуђерица увелико урбанизују (али је то јако траљаво одрађено јер градске оце боли уво па ће после морати да се бацају силне паре да се то реши) и спајају са Београдом. Пошто је било старих планова да се железница продужи од Вука ка Болечу дном Калуђеричког потока, од чега се још давно одустало (могуће вероватно због јако неповољног терена). Трамвају је лакше да се попне, мада би и даље било потребно пробити потпуно нову улицу која ће бити мање стрма и ићи "укосо". Онда би тако хипотетички та трамвајска/лаки метро линија ишла на релацији Винча-Болеч-Калуђерица-ММЛ и одатле ка центру, а и одлично би спајала ЖС Болеч која ће се правити тек кад одраде обилазницу са околином
 
a po cemu je bolji standardni kolosek? sina je sena, tocak je tocak, bez obzira na njihov razmak, valjda mogu da nose isti teret
 
нема потребе стављати на шири колосек, поента је да буде компатабилно са садашњом мрежом. у теорији, трамвај би могао до Гроцке, само је у пракси тешко изводљиво, нарочито део кроз Калусити
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596987#p596987:lks1rj76 je napisao(la):
nekianonimnilik » 23 Jan 2019 10:22[/url]":lks1rj76]a po cemu je bolji standardni kolosek? sina je sena, tocak je tocak, bez obzira na njihov razmak, valjda mogu da nose isti teret

Шири трамвај + малчице већи капацитет. Плус, ту би се практиковале мало дуже композиције, дуже и од "шпанца"

Идеја је отприлике нешто између метроа и трамваја а да није ни једно ни друго
 
ne mora da bude siri, svaki tramvaj moze da se napravi u verziji u kojoj odgovara, npr u nekim gradovima imas ove "nase" cehoslovacke na standardnom koloseku, isto tako imas i spance
 
можеш ти и на метарски колосек да насадиш трамвај од 50 метара. ширина колосека нема везе са брзином и капацитетом (погледаје Јапан где је већина возова на колосеку од 1.067 мм, а иду брзином од 100 км/с)
 
Na metarski kolosek može ladno da stane vozilo sirine 2650 mm. Perth ima gradsko-prigradsku železnicu na 1067 mm a kola širine 2900 mm. Isto Patra u Grčkoj jedina prigradska linija (Προαστιακος) ima metarski kolosek, na njoj vozi Stadlerov GTW 2/6 širine 3000 mm.
Nnisam za menjanje tramvajskog sistema na standardni kolosek, jer bi to koštalo đavolski skupo, a efekat bi bio slab. Nemam ništa protiv gradnje posebnih linija sa standardnim kolosekom, ali i tu treba biti oprezan. Za to najviše ima opravdanja ako se neki stari železnički kolosek pretvara u tramvajski/LRT.
Što se tiče produženja tramvaja, prioritet bi trebalo da bude ovo prema Ušću i ka Vidikovcu.
 
Ево ја сам први који ће да каже где треба трамвај за Нови Београд
1. Омладинских Бригада
2. Булевар Михајла Пупина, да направе окретницу око Метро Обуће и код 9те гимназије
3. Ушће
Аргументи
1. За О.Бригада одавно јасно свима, само направити од Делта Ситија на путу ка Блоку 45 још једну окретницу у Блоку 70, да би у 95 могло да се дише на СВОЈА, А НЕ ТУЂА ПЛУЋА
2. БМП је своје капацитете свих нивоа одавно превазишао, и бесмислено је говорити да нема места направити трамвајску везу за Земун, ако не може метро...
3. Ушће, идеално преседачко место за све делове града, само рецимо са Бановог Брда довући да 51 окрене и то је то!
 
Umesto Omladinskih brigada možda pre kroz Crvene Armije, Bulevar umetnosti, Trešnjinog cveta, Nikole Tesle i umesto Bulevara M. Pupina kroz Nikole Tesle od Ušća. Mada nemam ništa protiv da ide i kroz BMP, ne isključujem tu opciju.
 
Vrh