Šta je novo?

Идеје за ширење београдског трамваја

Za Borču, Kotež i ostala naselja na levoj obali Dunava, ali i za druga prigradska mesta, ne bi bilo loše tram-train tipa Waldenburg railway.

https://en.wikipedia.org/wiki/Waldenburg_railway

Jeste da je on 750 mm kolosek, ne treba uvoditi takakv kolosek, ali sa mislio na da je rešenje za prigradska naselja neki poseban sistem, 'orphan' tramavjska (ili tram-train) linija.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JZqnSj1lzFs[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dZwGP08rdgk[/youtube]
 
Kaмо среће да је ћира уместо укидања доживео трансформацију у овакав систем.
 
Nazivati ta naselja prigradskim mi je sjajno, pripada opštini palilula i ima preko 80 000 stanovnika. ja iz mog prigradskog naselja krnjača stignem autobusom za manje od 15 minuta u centar grada. kolima do auto komande za manje od 15 sem ako je u samom gradu neka gužva. Bukvalno se ne razlikuje od NBG sem što je daleko manje izgrađena infrastruktura. običan tramvaj bi sasvim savršeno čučnuo da rastereti onih par linija koje imamo. ali fali ovde još puno toga, tramvaj je još uvek daleko na listi, par bus linija i jedan bulevar ka dunavu bi bili idealni za početak, i naravno kanalizacija.
 
Postoji pruga za Padinsku Skelu preko Ovče. Nekad je postojala i do Vrbovskog. Deo ove pruge bi se sigurno mogao iskoristiti. Valjda bi se našlo mesta na Zrenjaninskom putu. Ili je bolje da ide kroz naselja. Pruga može biti jednokolosečna sa više mimoilaznica, na taj način se može postići takt od 15 minuta, pa i kraći.

Razmišljao sam o još jednoj liniji. Na temi "Gradske linije javnog saobracaja - Predlozi, resenja" pomenula ideja o pretvaranju linije 601 utramvajsku/LRT kao i potrebu da ona ide u centar. Pa hajd' da pustim malo maštu. Znači linija bi išla iz Surčina preko Vojvođanske, Tošinog bunara i Bulevara Milutina Milankovića. Nešto sam mislio da ni nilo dobro iskoristiti trasu starog nadvožnjaka železničke pruge, kao i Stari železnički most koji bi se spustio još uvel postojećim nasipom kod Sajma i onda ulio u jednu od ulica u BNV. Ovako bi BNV dobi kakav takav šinski saobračaj, a produžilo bi se prema centru. Jedino je problem kako izvršit spoj iz Bulevara M. Milankoviča ka staroj trasi železničke pruge. Da li da skrene u Antifašističke borbe pa da se penje uz neki ppotporni zid paralelno sa nasipom ili da skrene pre, ali to bi zahtevalo nadvožnjak preko buduće autobuske stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600827#p600827:274vro1k je napisao(la):
Stanislav » 08 Feb 2019 02:54 pm[/url]":274vro1k]Ja svojim predlogom nikog nisam želeo da uvredim.
Извињавам се у име свих форумаша, ако је дискусија деловала тако да си сматрао да си некога увредио.

Ово је проста расправа, свако износи неке своје предлоге и критике, а чланови који су много дуже од тебе мало лакше посежу за тежим речима, ништа страшно.

А трамвај на Панчевцу...генерално, доста нас се пита везано за технички аспект (начина доградње моста, и колико би то коштало). Врло је могуће да би нови мост мање коштао него та надоградња, али ја сам нећу тврдити. Једно је сигурно: Тај некакав нови мост би представљао краћи, а самим тим и бржи прилаз насељима на левој обали Дунава за најважније дестинације. А тачно је да би се трамвај, ако би ишао преко Панчевца на Зрењанински пут надовезао на постојеће оптерећене-висококоришћене правце кретања.

Само егзактне науке, математика и физика, могу имати јединствена решења. Остало може имати много решења са предностима и манама.
 
Zbog "teških" reči upropašten je forum. Ja raspravu razumem, ali lične prozivke i provokacije ne. Nema potrebe komunikaciju svoditi na taj nivo.
 
@Stanislav na žalost ovde su ljudi previše emotivni kao i svuda drugde u našem društvu. Iz iskustva ti mogu reći da se navikneš na to. Mnoge dobre ideje su ovde propale ili su zanemarene u jeku žustrih rasprava o nečemu drugom. šta da se radi.
Leva obala Dunava brzo raste i sve je potrebniji još neki pristupni put. Neki ozbiljan grad bi uveliko razvijao novu mrežu. Zrenjanincu fali još jedna traka u svakom pravcu za koju stvarno ima mesta uz malo rada. Ta traka bi obavezno morala biti žuta! Ali isto tak fali i jedan novi bulevar za koga takođe ima mesta kod nasipa. I taj bi bulevar mogao imati žutu traku, i onda tramvaj i šta god hoćeš, pa bi linije poput 33 mogle da prelaze most. i tak okad razvbiješ 10tak stvari sve postane od jednom daleko bolje i prijatnije za život.
 
Imam predlog za trasu linije 1 - I opcija - Trg Slavija (Bulevar Oslobođenja) - Kalemegdan (Beko) - Blok 45, II opcija - Kalemegdan (Beko) - Trg Slavija (Bulevar oslobođenja) - Ustanička.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600779#p600779:1tay5dn9 je napisao(la):
Пантограф » 08 Феб 2019 12:37 pm[/url]":1tay5dn9]Ne znam šta je Most Olje Ivanjicki,
@Пантографе, ево о чему се ради.
Оља је имала визију „Капија Европе“ да се на Великом Ратном Острву изгради велелепни трокраки мост са кружним током на њему, који би имао три правца и који би премошћавао и само острво и Дунав. Ево скице моста и плана, а ту је и чланак из Блица. Мислим да би се ВРО девастирало изградњом овог моста, нешто слично предлогу из осамдесетих година изградње моста преко Аде Циганлије.

Most Olje Ivanjicki koji Beograd NIJE HTEO
https://www.blic.rs/kultura/vesti/most- ... eo/t84pgvl

Pogledajte prilog 1
 
ja bih liniju 1 stavio da bude kružna kao što je dvoja, samo bi umesto da od BAS ide ka železničkoj išla preko save pa onda nazad preko mosta na adi. Okretnica na karaburmi nije opterećena pa ona može da dobije još neku liniju, možda da se 11 produži dotle, a beko-ustanička ali ne preko slavije već postoji, ima i linija koje služe resto te linije koju si predložio. možda prva opcija ali da kreće od ustaničke? mada tu je sedmica..
 
Slažem se da treba jedna tramvajska linija Beko - Bul. Oslobođenja - Ustanička, ali kako rešiti spoj Ustaničke, Južnog bulevara i Bulevara Oslobođenja? Mislim da taj čvor deluje jako komplikovan i moguća izgradnja neće proći bez velikih rušenja.
 
nije mi baš jasno kako se uklapa bulevar oslobođenja između beko i ustaničke? ali bi mogli nakačiti bul oslobođenja od auto komande, s tim da ni tu nisam siguran kolika je potreba, možda bolje onda da zalomi ka kanarevom brdu? i dalje ka miljakovcu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601482#p601482:1zr2olqd je napisao(la):
Siniša » 11 Feb 2019 11:50[/url]":1zr2olqd]Slažem se da treba jedna tramvajska linija Beko - Bul. Oslobođenja - Ustanička, ali kako rešiti spoj Ustaničke, Južnog bulevara i Bulevara Oslobođenja? Mislim da taj čvor deluje jako komplikovan i moguća izgradnja neće proći bez velikih rušenja.

Једино је закинуто око Аутокоманде, мада пошто ће да праве некакав чардак ни на небу ни на земљи ту у виду УМП-а, што значи да наравно неће урадити како треба (скупо им да поруше десетак зграда у ураде лепо) онда могу и трамвај да дигну, направе ролеркостер, а одатле лако, само шине Устаничком :lol:
 
Miljakovac nema potrebu za tramvajskom linijom jer ima dovoljno autobuskih.
 
За Борчу би најлогичније решење било пругу наставити право низ Тадеуша Кошћушка, па у продужетку код СРЦ Милан Гале Мушкатировић направити пешачко-трамвајски мост и после да трамвај качи обод Котежа, Стару Борчу, Борчу 3 и да окретница буде негде пре Малог Збега. М ало је незгодно, требало би направити мост и доста рушења и исправљања улица, мада генерално свим тим насељима дуж Зрењанинца фали паралелна саобраћајница ранга булевара 2+2+трамвај на западној страни, што је сада најлакше направити само иза Малог Збега. Никад ми неће бити јасно шта им би да праве Борчу 3 кривудаво као Миријевски венац или Видиковачки венац, као и како успеше да збуџе оне звездаске улице између Котежа и Борче 1.
 
Nije ideja za širenje i ne verujem da će je ikad izvesti, ali šta bi se desilo da odluče da rekonstruišu ul. Milentija Popovića na NBG i da prilikom te rekonstrukcije šine prebace sve na stranu Sava Centra na potezu od Milutina Milankovića pa sve do Ušća?

Pri tome bi moralo da se ukine isključenje za parking kod Banke Inteze i da se onda tramvaji i prevoz uopšte ne zaustavljaju na semaforu kod BZĐ. Takođe ne bi bilo semafora za tramvaje koji iz pravca Sajmišta ulaze u Milentija Popovića kod Ušća. Mislim da bi se i olakšala regulacija raskrsnice Milentija Popovića i Milutina Milankovića.

Ili je možda bolje da šine idu kroz sredinu jer je planirano probijanje BZĐ pored Inteze?

Ili je ipak najbolje ostaviti ovako kako je sada?
 
по мени, боље је као што си описао. нема много простора за средину (иако сам спомињао то раније), због стајалишта, али са једне стране били добро
 
ja cenim da je najbolje kako sada jeste, samo fali malo reda i problem je uliv iz MP ka mostu. i tu ima mesta za optimizaciju. šine bi za početak mogle ranije da skrenu u sopstvenu traku pa bi se dobilo to da bar u jednom pravcu tramvaj ne stoji 100 godina. drugi deo rešenja bi bio kružni tok umesto semafora pa bi bio brži odliv. ali onda mora da se ukine i semafor ispred brankovog mosta.
 
Ту највећи проблем трамвају прави крајња трака за десно скретање ка мосту коју на том делу од стајалишта код Хајата где престаје ивичњак који дели жуту траку и где се у исту траку сврставају и трамваји и остала друмска возила. Ту траку треба строго изоловати од свог другог друмског превоза. Што се тиче кружног тока, већ је планиран на раскрсници Земунског пута ка Савском мосту, Владимира Попвића и продужетка ка булевару Николе Тесле, тако да ми се чини превише три кружна тока на простору од 500 метара раздаљине. Ко зна, можда би кружни токови уствари и побољшали проточност саобраћаја ту.
 
Most preko ade huje dok nije kasno uplanirati tramvaj prekoistog ...
 
Ne. Kuda bi i koga vozio taj tramvaj?
Tramvaje u naselja: Krnjaču, Kotež i pre svega Borču.
 
Pa u ta naselja ga dovedes prebacis preko i onda razdjelnim ostrvom spojis sa bogoslovijom
 
Ta raskrsnica kod bogoslovije ka pančevcu bi svakako mogla da se sredi malo, plus tuda bi mogao da prođe i tramvaj ka Karaburmi npr negde u marijane gregoran. A mogao bi onda tramvaj da ide i preko budućeg mosta na adi huji. posle krnjače taj tramvaj može da bitno ubrza da ne gubi vreme kroz nenaseljen deo leve obale. i bilo bi dobro da se prebaci okretnica 33 na krnjaču. mislim da ne bi bilo nekog bitnog zastoja ali bi trebalo ubaciti autobus ili 2 na tu liniju. dakle uraditi nešto kao sa 43 kod ušća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=603061#p603061:2xdiwgxu je napisao(la):
direktor » 18 Feb 2019 11:26 pm[/url]":2xdiwgxu]Pa u ta naselja ga dovedes prebacis preko i onda razdjelnim ostrvom spojis sa bogoslovijom

Preveliko je kruženje, niko se ne bi vozio.
 
Vrh