U Sremsmkoj Mitrovici treba da ima, al to je naravno slučajno, sticajem okolnosti. I to možda još radi prototip IK218 iz 2006 godine. U Požarevcu je isto bilo, al dal ih i dalje ima ne znam. Velika stvar postadoše zglobni autobusi
Jesu skuplji, al ne baš toliko u odnosu na solo, a ako je reč o istom tipu vozila u tehničkom smislu. Kod nas se to gleda u fazonu, ako vozi prosečno pedesetak putnika, šta će zglob. Nema veze što ponekad uleti i preko 100 putnika. Po evropskim gradovima, zglob ponekad vozi i desetak ljudi, pa ih ne sklanjaju zbog toga.
A kad se već pominju zglobni e-busevi, tu već imamo osetno funkcionalnija vozila u odnosu na solo. Kapacitet, veći domet, bolja raspodela mase itd. Ima u Beogradu i te kako zgodnih linija za njih. Recimo, ovi Solarisi, solo naravno, iz Novog Sada, verovatno imaju oko 250 kilometara domet sa jednim punjenjem. Dopunom na terminusima, ta autonomija osetno raste. Zglob može imati autonomiju i preko 400 kilometara. Dobro, na to utiče dosta faktora, al svaki e-bus se može opremiti sistemom za dopunu baterija preko pantografa. Ovo što je dobio Novi Sad, kod nas bi moglo na linije tipa 32, 44, 49, 57, 67, 68, 71, 72 (baš zato što nema mnogo vozila, al treba zglob), 82, 87... Mislim, dovoljno kandidata za sticanje iskustava, i postepeno uvođenje u eksploataciju. Iskreno, s obzirom na odlične performanse, ne naročitu buku, većina bi verovatno imala pozitivna iskustva vozeći se takvim tipom vozila. Govorim o električarima renomiranih proizvođača (MAN, Mercedes, VDL, Solaris, IVECO, Irizar, ADL, Volvo, BYD...). Cene padaju, sistemi za punjenje postaju funkcionalniji i jeftiniji. E sad, ono čuveno, kako bi se mi snašli sa tim. Ponegde se dobije neki novi posao, nešto što se mora savladati, a ponegde se može sa dosta manje posla. Kočnice zasigurno mogu znatno ređe da se rade, nema jurnjave zbog kuvanja na visokim temperaturama, verovatno i manje posla, opet u zavisnosti od sistema raznih ventila, oko mržnjenja zimi. Manje bi bilo intervencije što se tiče mehanike, i znatno ređe bi morali da čuče po servisima. Nije sve tako zlatno naravno, al zato trebaju iskustva iz realne eksploatacije. Verujem da upotreba u čisto gradskoj sredini, ipak donosi dosta benefita na stranu električnih autobusa. Videćemo sad malo i iskustva iz Novog Sada, što bi se reklo iz prve ruke, iako je reč o manje zahtevnim uslovima eksploatacije.