Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Не знам шта није јасно. Данас је тровратни електрични Хигер на 29.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Čak sam i ja jedan video prošle nedelje. Čak imam i negde sliku, mada nije specijalno lepa. 😂
 
RDT_20231024_0848455602014769459123109.png

Ево са редита
 
Sigurno test vožnja na koji krug jer posle mora da ode na punjenje kod 25. maja
 
Плашим се да су озбиљни у овој намери и да је жаба скувана. Вероватно ће оставити само тролејбуски сноп Звездара-Бањица.
 
Да ли се могу пунити накачени пантографом на контактну мрежу?
 
Zapravo je ovo sasvim realna priča, samo im trebaju elektrobusi za koje tek treba da se raspiše tender, ovo je sigurno bila test vožnja za to da li može elektrobus na 29
 
Veliko je pitanje da li je stvarno na 29,ili je vozač promenio displej iz nekog razloga.Ja sam recimo video skoro e-higera sa displejem 31.
 
Већ видим како ће да укину тролејбусе на 29 и да продуже линију 29 до базена.
Vidim da ću pristati na elektrobuse samo pod uslovom da su zglobni. Ono više ne može da se podnese na 29. Dolazi prepuna u Medak 2 već iz Medaka 3, a 31 vozi "prazna" (čitaj komotna). To mi se desilo pre neki dan. Jedva sam prešao most. U Šumicama se ispraznio i opet napunio ko 55 na Mostaru. Žasu. A 30 je postala užasna sama po sebi iako je neuporedivo slabija. Zaglavi se na Dušanovcu, pa kad izostane 31 rulja za zglob napuni solo ko 37.

Btw. za ove što misle da ne može zglob u Miška Jovanovića, za to vreme u Sao Paulu ko 461 u Vrčinu snalazi se kako umeš korišćenjem cele saobraćajne površine u suprotnoj traci (ovi dugački su 21m ko Capacity L):
 
Kada misliš da može zašto ne položiš za D kategoriju i vozis zgloba po sokacima do mile volje 😀 ?
 
E sad Dart, pa zar je toliki problem dovesti nekog iz Bangladeša za par kritičnih linija sa kozjim stazicama (25, 26, 45, 46)? 😁

Šalim se naravno, već zbog toga što imajući u vidu opšte uslove u saobraćaju (kamo devet sreća da su samo krivine problem) neću ni B da položim. A uostalom nikad me nije interesovala vožnja već organizacija saobraćaja, nešto što mojim sunarodnicima svakako nije jača strana.

Konkretno u vezi 30 mislim da tu veći problem predstavlja to što se autobus standardne širine jedva probije između parkiranih kola u Medakovićevoj. Drugim rečima izvor neoptimalnih performanski prevoza ni zakržljala ulična mreža već neprilagođenost čitavog koncepta organizacije javnog prevoza. Pod time podrazumevam primenu koridorskog režima (pogodnog za Novi Beograd) u svim delovima grada pa i na mestima (poput Dušanovca) idealnim za fider mrežu linija vezanu na stanicu gradske železnice na medijanu autoputa. Naravno opsluženu midi autobusima uskim ali komotnim poput NM223.

Jedan od glavnih uzroka hroničnih problema sa kojim se Beograd suočava jeste pogubna kombinacija investitorskog urbanizma, uvoza jeftinih polovnjaka i komunističkog sna o novim, nikad izgrađenim bulevarima (čitaj uređenju drumske mreže u problematičnim delovima grada). To čekanje nas je i dovelo do ovog rasula, budući da prva dva ne bi toliko opteretila skromnu infrastrukturu. Čeka se još na UMP, novu Kumodrašku, Mokrolušku, novi prelaz autoputa sa uključenjima, na ku*ac palac da prostiš dok ti ovi pacovi kake zgrade po trotoaru. Još malo ni solo neće moći da se probije ne od kola nego od zgrada. Vid pogona je irelevantan.

Ako ćemo realno pošto ova kasaba očito nije ni za kola, kamoli za autobus, pa ako biciklizam nije uobičajena prevozna opcija (osim rekreativne) u gradu sa ovakvom morfologijom, ne znam zašto kao evropljani imamo toliku averziju prema skuterima, s obzirom na to da je drumska mreža dimenzionisana baš prema njima? Lepo sedneš na skuter, imao-nemao prevoz izlomataš se par km do najbliže stanice i ostaviš ga na predviđenom moto parkingu.

Naravno da najbliže stanice nema, u slučaju Dušanovca bukvalno, u Rakovici figurativno pa stoga najveći problem u ovom momentu izgleda predstavlja iracionalno korišćenje raspoložive šinske infrastrukture, s obzirom na to da bi upravo njoj prilagođena mreža linija JGP nudila osetno bolje performanse. Praktično raspolažemo nečim što u nedostatku edekvatne drumske infrastrukture u najboljem slučaju nedovoljno koristimo. Umesto praktične upotrebe konkretnih rešenja na dohvat ruke mi nastavljamo da sanjamo o nekim novim Novim Beogradima na Dušanovcu i u Kaluđerici.
 
Dobih info da su Kinezi konačno preuzeli Ikarbus posle nekoliko godina odugovlačenja (imaju 59% vlasništva). I navodno žele da započnu proizvodnju električnih autobusa do kraja godine.

Nadam se da iza tih kineza ne stoji još jedan napredni investitor u demit krmače...
Još uvek nema nikakve proizvodnje u ikarbusu a to traje već skoro četri godine prevod od kad traje je od septembra 2019 do danas ni plata a ni posla.
 
Srpski mercedes je propao istog momenta kad je i nastao. Nije ni imao šanse s obzirom kako mu je postavljeno mercedesovo obeležje, odnosno da se u posao ušlo političkom diktatu, jer je neko procenio da je to dobro za rejting.
O drugim nedostacima, poput naknadnog prosecanja vrata, nećemo ovog puta.
Rezultat - crkla fabrika, ugašen Ik brend, radnici prepušteni da se snalaze za egzistenciju. Tigar grize!
 
Кад се сетим оног лика што је у скупштини из власти причао да је бољи покварен Икарбус него исправан аутобус из увоза. А онда су купили преко 400 аутобуса из увоза...
 
Vrh