Šta je novo?

Војводе Степе

Tenderska procedura za Vojvode Stepe je praktično završena i verujem da ćemo uskoro saznati ime izvođača (verovatno odmah posle izbora na Voždovcu koji su u nedelju). Sve ostalo su ŠBBKBB scenarija...
 
Ugovor sa izvodjacem nemoze potpisati privremeni organ ,mislim da ce mo cekati zavrsetk izbora u BG
 
direktor":33fdutac je napisao(la):
Moze li slika lokacije i ima li prostora da se probije to sto fali /ovo plavo je koja ulica /crveno /koja ulica
klikni na sliku da je vidis u punoj velicini. ostavio sam nazive ulica. Crveno je Paunova, plavo je Kumodraska. Ovaj zuti deo bi mogao da se uradi uz rusenje 2 kuce...
 
Privremeni organ može sve, što zakon nezbaranjuje.. :kafa:
 
potpisano nekoliko ugovora sa izvođačima radova za razne poslove.
Naj poštenije prema izvodjačima i ostalima
vezano za mega projekte kao što je rekonstrukcija V.Stepe
treba otvoreno reci kakva ce biti dinamika isplate izvodjačima
jer okolnosti prilikom potpisivanja tenedera bile su drugačije

Ovaj grad ne može a naročito V.Stepe da trpi prekide radova i odugovlačenja
sa opravdanjem nema ili nestalo novca :grand:

Ako postoje izvodvojena tj obezbedjena sredstva svi cemo se radovati :D
u protivnom ti potpisani ugovori su obostrano obično razočarenje u najavi :dil:

te trola u V.Stepi i nije tako nemoguca
 
2012 & boca-ica

Боцо, од 2012 сам навикао на популистичке, паушалне и политичке оцене без грама објективности, али не и од тебе. Увођење трола уместо трамваја захтева додатне трошкове развлачења мреже која није јефтина, а потом и куповину нових возила док у случају трамваја имамо и више него довољно возних средстава.

Потом бих се осврнуо на стално трућање 2012 око тога да су узети нови трамваји који нису прилагођени специфичној БГ конфигурацији терена, а ја га питам, на који начин би он провукао овакве висококапацитне нископодне троле? Где оне могу да се провуку, возе и окрену а да то није НБГ?

А...да...и колико кошта њихово одржавање у односу на БКМ?
 
Pored toliko ulica stvorenih za trole, mi da ih uvodimo tamo gde imamo tramvaj. Svašta..
 
stf
rekonstrukcija podrazumeva vadjenje šina i ponovno postavljanje novih ali na sredinu kolovoza
Ne zameri ali ja sam za opciju da limenka treba za taj isti novac postavljaja novih šina
prebaciti u susednu ulicu pored Marakane o čemu je ovde više puta pisano, crtano obrazlagano
i od dr. članova foruma.

Kroz Stepu pustiti samo trole do istomenog naselja.
Stepa ima istu problematiku kao bul. K. Alekandra ali je značajno fizički uži
te bez baštice je mnogo lakše za rekonstrukciju i kasniji veci protok
a zadržava se kao glavni elektro saobracaj za javni prevoz

Ujedno pored Marakane gde je jako veca širina
umesto galavnog autobuskog dobijamo isto elektro saobracaj tj. isti tramvaj

Jednostavno jednim udarcem dve muve

Ne vidim razlog za heftanje
популистичке, паушалне и политичке оцене
Pretpostavljam da si dosta ,,potkovaniji,, od mene po pitanju saobracaja
te te molim da jasno napišeš
zašto ne možemo obe ulice-pravca kako je gore napisano da uredimo
jer dozvoljava faznu izradu
a nije velika razlika u novcu za postavljanje nove tramvajske baštice ovde ili onde u istoj dužini
Unapred hvala :)
 
Za Stf smo sada svi svrstani u kategoriju "paušalci".. :D mislio si sa onima sa zvanjem saobraćajni ing. :kafa:
 
Necemo da kvarimo temu prepucavanjima
hajde samo argumentovano osporiti ili podžati a u cilju što boljeg rešenja V. Stepe :)
(ako provizije oko rekonstrukcije vec nisu podeljene :lool: )
 
Слажем се Боцо, само аргументовано.

Дакле, више форумаша јесте предлагало пребацивање трасе у Булевар ослобошења правдајући то ширином улице. Међутим, сем ширине улице треба имати у виду све факторе, однос уложено-добијено и саме карактеристике свих видова ЈГП-а и тренутно стање.

Булевар ослобођења има функционални аутобуски превоз, који је због ширине улице доста брз и самим тим мали загађивач. То мало загађења апсорбира богато зеленило. Станице су ретке (у поређењу са В.Степе) и мала је фреквенција путника (Улаз/излаз) јер је насељена само половина улица и то углавном вилама са макс 3 спрата вишом класом која ионако не користи ЈГП. Дакле, трамвај као најкапацитетнији надземни превоз овде нема клијентелу, а поред тога имамо ефикасан аутобуски транспорт. Значи, неоправдана и неисплатива инвестиција.

В.Степе има потпуно нефункционалан ЈГП због ширине улице. Оптерећеност линије 33 у односу на трамавајске јасно даје увид у то да аутобуски/тролејбуски превоз не може да задовољи толику оптерећеност путницима која ће додатно расти због новог насеља. Чак и трамвај је поприлично оптерећен а камоли трола, колико год била капацитна, а упитно је да ли таква трола може да користи овако захтевну трасу. Дакле, најоптималнији је трамвај имајући у виду број становника, који су средња и нижа класа и 70% их користи ЈГП. Трола нема довољан капацитет.

Кумодрашка. Такође уска улица са искључиво аутобуским превозом који како тако супева да изнесе оптерећење. Улица је високозагађена са недостатком зеленила и бучна управо због великог броја аутобуских линија. Имајући у виду конфигурацију терена, загађење и оптерећеност ЈГП-а, Кумодрашка је створена за троле.

Дакле, троле су добродошле на Вождовац, али треба их трасирати оптимално имајући у виду све варијанте.
 
Svako ko živi, radi ili studira na ovom potezu (između Autokomande, Bul. oslobođenja, Trošarine i Kumodraške), zna koliko je stf u pravu!
 
Stf nije u pravu,svako ko prolazi tom trasom je gubtiku sa lošim tramvajskim sistemom.
 
voždovčanin":gglhpw3b je napisao(la):
Svako ko živi, radi ili studira na ovom potezu (između Autokomande, Bul. oslobođenja, Trošarine i Kumodraške), zna koliko je stf u pravu!
Ту ми је била тазбина 5 година, могу рећи да сам "докторирао" тај крај у пракси. :) Планирање мреже ЈГП-а је мало озбиљнија прича од паушалних процена који се пречесто износе на форуму.

2012":gglhpw3b je napisao(la):
Stf nije u pravu,svako ko prolazi tom trasom je gubtiku sa lošim tramvajskim sistemom.
Могао би за промену да баталиш дневнополитичке паушалне процене и да понудиш било какву анализу која је барем по квалитету слична мом предходном посту да бисмо имали квалитетну расправу. Твоји постови поодавно не служе ничему, али ако тврдиш нешто, то мораш да поткрепиш неком анализом а не сличицама лепих возила. Ја сам свој став поприлично образложио, Карло је пар страница раније такође образложио своје мишљење. Да ли ћеш ти икада образложити неки свој став на приближно прихватљив начин.

Ова твоја реченица је тачна да се разумемо. Становници Вождовца губе оваквим трамвајским системом. Карло је лепо анализирао проблеме трасе и јефтино превазилажење тих проблема. АЛИ, ова твоја реченица нипошто не значи да је оптимално решење чупање трамвајске трасе и увођење неких надреалних трола и ја сам образложио зашто. Понуди контрааргументе па да причамо. У противном, зачепи више. :roll:
 
Булевар ослобођења има функционални аутобуски превоз, који је због ширине улице доста брз и самим тим мали загађивач. То мало загађења апсорбира богато зеленило. Станице су ретке (у поређењу са В.Степе) и мала је фреквенција путника (Улаз/излаз) јер је насељена само половина улица и то углавном вилама са макс 3 спрата вишом класом која ионако не користи ЈГП. Дакле, трамвај као најкапацитетнији надземни превоз овде нема клијентелу, а поред тога имамо ефикасан аутобуски транспорт. Значи, неоправдана и неисплатива инвестиција.
Sve sam razumeo osim ovog dela ali hajde redom

Zašto je u BO autobuski funkcionalan a limenko ne bi bio funkcionalan, a pri tome još je rentabilniji

stanice su retke - pa zar to nije prednost gde bi šinsko vozilo dobilo na brzini kao kod Franša
(što nikada ne može da ostvari brzinu u V. Stepi -automatski primerenije su trole za Stepu
plus povezivanje sa novim naseljem V.S)
te bi povezani delovi Banjica i dr. limenkom još brže stizali na odredište a klijentela je valjda ista kao i kod busa

Nema razloga za ,,mak na konac,, , ako drugi vide prednost neka podrže
ako ne OK-ne treba gušiti temu ako nema zainteresovanih
ima ovde dosta strucnih ljudi pa neka i oni napišu po koju reč :D
 
boca-ica

На тебе се није односила критика о паушалним проценама. Твоји постови су квалитетни и са тобом има сврхе дискутовати те ћемо наставити са образложењем.

boca-ica":959fobsr je napisao(la):
Zašto je u BO autobuski funkcionalan a limenko ne bi bio funkcionalan, a pri tome još je rentabilniji

Зато што се рентабилност не рачуна само у рачуници нафта vs струја. Јако је битна попуњеност превозних средстава која би код трасе кроз БО била јако слаба.

boca-ica":959fobsr je napisao(la):
stanice su retke - pa zar to nije prednost gde bi šinsko vozilo dobilo na brzini kao kod Franša
(što nikada ne može da ostvari brzinu u V. Stepi -automatski primerenije su trole za Stepu
plus povezivanje sa novim naseljem V.S)
te bi povezani delovi Banjica i dr. limenkom još brže stizali na odredište a klijentela je valjda ista kao i kod busa

Није поента да трамвај буде само брз. Ако је брз а празан, чему брзина? Коме то користи? Исто као и препун а спор трамвај као што је сада у В.Степе. Траса трамаваја мора да се добро промисли јер је његова инфраструктура скупа. Трамвајски систем је најрентабилнији надземни систем али само ако се оптимално пројектује. У противном постаје скупа играчка.
Бројност путника са Бањице је недовољна јер се трамвај примарно пуни дуж В.Степе. Становници Бањице корите тролу 40/41 или бус 78 у много већој мери. Недовољно је путника на трамвају да би им се траса убрзавала.

Насеље Степе Степановић се далеко лакше може накачити на тролејбуску везу преко Кумодрашке улице јер излази на њу директно уместо што би се трола из В.Степе на неки надреалан начин увлачила у насеље. Линија 39 комотно може одмах да постане трола.

boca-ica":959fobsr je napisao(la):
Nema razloga za ,,mak na konac,, , ako drugi vide prednost neka podrže
ako ne OK-ne treba gušiti temu ako nema zainteresovanih
ima ovde dosta strucnih ljudi pa neka i oni napišu po koju reč :D
Слажем се. Што више мишљења то боље решење.
 
2012":35q6fgcz je napisao(la):
Ma treba da budu racionalni i da izvuku kapacitne Tole umesto tramvaja sve do novog naselja,s obzirom da postoji obliznja infrastruktura i okretnica..a taj novac da usmere recimo u obnovu Karadjordjeve..ili sl.Efekat Trola na taj deo Vozdovca neuporedivo brzi ,jeftiniji i eko transport..dok se ne bude jednom izgradila i metro linja.
1698604021.jpg
Nove trole za V.Stepe..
Ако се направи упоредна анализа реконструкције трамваја и нових трола, троле би губиле по много критеријума.


МАКСИМАЛНИ КАПАЦИТЕТ ПРЕВОЗНЕ ЈЕДИНИЦЕ: Двозглобна друмска возила су нестандардна, могу саобраћати само са посебном дозволом и у само неким улицама. У зависности од државе до државе света, максимална дужина друмског воза је 16,5 или 18 или 22,5 метра. Карамбол и безбедносни ризик који та возила представљају на прометним раскрсницама и оштрим кривинама се може само замислити. Изузеци су друмски возови који се користе у ретко насељеним и пустињским подручјима, како би се смањили трошкови камионског саобраћаја, а где је неисплативо градити пругу (централна Аустралија, север Русије и Канаде), а у Латинској Америци се користе за БРТ. Код шинских возила не постоји ограничење дужине, јер не постоји проблем контроле кретања краја превозне јединице. Ако би усвојили овај 2012 БРТ предлог (у категорију БРТ улазе и тролејбуси са издвојеном трасом), та дугачка возила би у најбољем случају окретала у Бирчаниновој пре Славије, јер Славију не би смела прећи. Са садашњом позицијом, дугачки трамваји на Славији праве загушења, а предугачки аутобус би направио и безбедносни ризик.

ПРАКТИЧНОСТ МРЕЖЕ ЛИНИЈА: Највећи део путника са Вождовца иде или до Железничке станице, или Славије или Правног где или преседа или завршава своје путовање. Уз то, на том правцу, 9 је једина иоле пристојна линија према главним аутобуским станицама и железничкој из правца Вождовца и Аутокоманде (46 и 78 су пакао). Ако би и спустили тролејбус до железничке, заглављивао би се у Немањиној са 78 и 83. Једино што би се добило је директна веза са Теразијама, што је више статусни симбол него прека потреба.

УКЛАПАЊЕ У ПОСТОЈЕЋЕ УРБАНЕ ЕЛЕМЕНТЕ И РЕСУРСЕ: Док трамваја и имамо довољно, и имамо решено питање ДЕПО-а, тролејбуски депо на дорћолу је пребукиран, користи земљиште које се може користити за урбаније намене, а истовремено је једина логична позиција са обзиром на усмереност тролејбуске мреже. На Аутокоманди већ имамо мост који заобилази семафор и застоје, и без проблема развија брзину 50км/с. На истом мосту аутобуси и тролејбуси не би смели брже од 25км/с због безбедности. Сама Славија не би могла да поднесе двозглобна возила. Аутобуско-тролејбуски терминуси морају имати широке бетониране/асвалтиране површине, а центар града нам је ионако упропашћен силним окретницама аутобуса и тролејбуса. Са друге стране, трамвајске окретнице попут Топчидера, Трошарине и Ташмајдана не само да минимално нарушавају зеленило, него представљају део просторне целине. Замислите на њиховим местима бетончину типа Омладински стадион потез 100. И наравно, мрежа трамвајских линија је таква да готово све линије иду са краја на крај, без сувишног заузимања простора центра града, и у целини, трамвајски путник заузме приближно двоструко мање уличног простора него аутобуски.

ТРОШКОВИ И ПОТЕНЦИЈАЛНЕ ПОТЕШКОЋЕ: За разлику од трамваја, двозглобни аутобуси и тролејбуси су егзотична технологија, са једва пар успешних произвођача у свету, а за нас је боље да не будемо полигон за експерименте. Ако је погон на једној осовини, не може се развити вучна сила за брда, ако је погон присутан на два разлишита модула, при проклизавању се возило понаша чудно-опасно. Из Истанбула су их, на пример, потпуно повукли, и узели МАН Капасити са једним зглобом, четри осовине дужине 19,5 метара. Проклизавање шинског возила није опасно, јер возило увек остаје на шинама, а то је велика грешка што наручиоци КАФ-а нису тражили погон на све осовине (то би их и поскупело, али су користи веће). Нестанак резервних делова би био фаталан, док за Катице смо се након 35 година некако снашли. Можда звучи невероватно, али управо стара шинска возила су нас спасила за време санкција и ратова, са обзиром да је трајност истих 2-4 пута дужа него аутобуса и тролејбуса (ово не важи за трајност 100% нископодних трамваја, који су у свету релативно нов производ). Оперативни трошкови су нижи за трамвај него за тролејбус (енергија 20%-30%, потребан број возача 30%-50%, одржавање саобраћајнице 60%). Аутобуси и тролејбуси су у Београду свакодневно преоптерећени преко максималног осовинског оптерећења трамваја, што се јасно може видети по колотразима и рупама, чак и у Краља Милана.

Да не буде да су сви аргументи против тролејбуса, ипак има један за, а то је нижи ниво буке и вибрација, те лакше прилагођавање приликом каснијег исправљања фушераја и брљотина приликом реконструкције.
 
Kakav je plan za sine u V. Stepe? Idu li u sredinu, ili ostaju sa strane?
U svakom slucaju ova ulica zbog svoje sirine ne trpi nikakve "bastice". Onr ujedno nahatim vozacima daju alibi da parkiraju na kolovozu jer su stali "uz ivicnjak", za razliku od recimo Pozeske ulice gde retko kome pada na pamet da zaustavlka vozilo na sred kolovoza.
Nazalost u vecini urbane zone grada na desnoj obali je propustena prilika da tramvaj dobije totalno nezavisnu trasu (kao pored hipodroma, fransa, deo trosarina-banjica) sto bi znacajno uticalo na njegovu brzinu i pouzdanost, a time i zelju putnika za koriscenjem istog.

P.S.
Prosle sedmice zelenim "svajcarcem" od okretnice B.brdo do Vukovog spomenika sat i deset minuta !!! Porazavajuce...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Поражавајуће, Лаки, тачно. Е, сад, хајде да размислимо за колико би могао да пређеш исту релацију да у Београду постоји организована група управљача/планера која би о саобраћају размишљала на креативан и интелигентан начин: трамвајем са Бановог брда до Железничке станице Нови Београд (15 минута), па БГ:возом до Вуковог споменика (10-ак минута). "Мало" мање од сат и десет, чини ми се, све и са чекањем на воз од 15 минута.

Ах, да; нећеш моћи баш тако - нема трамвајске станице на вијадукту код "бувљака"... :bash:
 
Rekonstrukcija Vojvode Stepe počeće 2014, reče Siniša Mali na Studiju B.
 
Jel neko zna zbog cega se na raskrnici kod Trosarine izmenila pozicija traka? Sada je kranja desna (u smeru ka Kumodrazu), koja ne postoji nego je tramvajska bastica, za skretanje desno i pravo, dok je leva traka iskljucivo za skretanje levo. A semafori se uopste ne poklapaju, tacnije ostali su kao pre, tramvaji prvi krecu, a onda ostatak saobracaja. Pa sad onaj ko je prvi i zeli da nastavi pravo, pravi guzvu i ometa rad tramvaja jer je za njega svetlo i dalje crveno, a za one koji skrecu i tramvaje je zeleno.
 
Па само још једна глупост саобраћајних инжињера који предност дају друмском саобраћају на уштрб трамвајском. Иста глупост као код Палате Правде у Савској.

Глупост својствена Београду и ниједном другом Европском граду.
 
Ваљда сад увиђаш нераскидиву везу аутомобилског и трамвајског лобија иза којих заправо стоје исти људи.
 
Delija":2wqd9d4j je napisao(la):
Ваљда сад увиђаш нераскидиву везу аутомобилског и трамвајског лобија иза којих заправо стоје исти људи.
Не, не увиђам. Трамвајски лоби, да постоји, ово не би допустио.
 
Vrh