Šta je novo?

Војводе Степе

Питање је да ли је помодарство.У Канади већ имаш сличних одрживих примера.У Милану већ имаш солитер са дрвећем на сваком балкону,још неколико сличних па и још зеленијих пројеката се изводи.

Meanwhile in Hamburg

Hamburg proteruje automobile iz centra
 
Direktor Agencije za investicije i stanovanje grada Beograda Luka Petrović najavio je da ova agencija spremno dočekuje početak građevinske sezone.

- Već tokom marta počinjemo rekonstrukciju Ulice vojvode Stepe na Voždovcu, a u drugoj polovini godine kompletnu rekonstrukciju Trga Slavija i Bulevara oslobođenja do Veterinarskog fakulteta. Trg Slavija će dobiti potpuno novi izgled sa podzemnim prolazima za pešake, fontanom u središtu trga, posebnom kolovoznom trakom za tramvaje i gradski saobraćaj i tri kolovozne trake za automobile. Sa ponosom mogu da kažem da će Slavija postati jedan od najlepših trgova u Beogradu - naglasio je Petrović.

"Već tokom marta..." - do sad je trebalo da bude 10 puta gotovo.

http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=98015
 
Sređuju Stepu, a tender nije gotov
S. J. Matić | 14. februar 2014. 21:59 | Komentara: 0

Iz grada najavljen skori početak rekonstrukcije veoma važne saobraćajnice. Osam firmi i konzorcijuma konkurisalo za unosan posao

U GRADU najavljuju da će rekonstrukcija Ulice vojvode Stepe na Voždovcu početi u martu, iako još nije izabran ni izvođač radova za projekat čija je vrednost 22 miliona evra i koji predstavlja nastavak rekonstrukcije ulica sa tramvajskom mrežom.

Na tender se javilo osam firmi i konzorcijuma: "OHL ŽS" (Češka), "Konstrakšn rubau" (Španija), "Metrostav" (Češka), konzorcijum "Štrabag" (Austrija), "Vojvodina put" i "Helit i Vorner" (Poljska), konzorcijum "Euro asfalt" (BiH), "Balkan gradnja" i "Ingrap", konzorcijum "Ratko Mitrović niskogradnja" i SŽ ŽGP (Slovenija), "Por" (Austrija) i konzorcijum "Italijana konstrucioni" (Italija) i "Deneza M inžinjering". Kako je ranije najavljeno, konačnu reč prilikom odabira imaće EIB i EBRD iz čijih će se kredita i finansirati radovi.

Posle obnove ova ulica dobiće sasvim drugačiji izgled. Tramvajske šine i javna rasveta biće postavljeni na sredini, obnoviće se i trotoar za peške. Rekonstrukcija pruge će obuhvatiti ceo potez od Autokomande do okretnice tramvaja na Banjici, dok će saobraćajnica biti obnovljena do Trošarine.

Dok bude trajala rekonstrukcija ulica neće biti potpuno zatvorena za saobraćaj. Radovi će biti podeljeni na osam deonica i tokom rada na svakoj funkcionisaće bočni pravci. Tramvajske linije biće privremeno ukinute, a putnike će od Autokomande do Banjice Bulevarom oslobođenja prevoziti autobusi.

Rekonstrukcija bi trebalo da bude završena za godinu dana.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... nije-gotov (ceo tekst)
 
Ako nesto mrzim, to je kada tramvaje zamene autobusi :bash:

Btw ono sto mi je npr. interesantno je da recimo u Cirihu, koliko sam video, radovi na ulicama vrlo retko znace prekid tramvajskog saobracaja. Ulica se raskopa, a onda se preko raskopane ulice stave sine opet na neku privremenu konstrukciju. I radnici rade oko toga, prilaze cemu treba i kroz sine, ali kada tramvaj dodje, svi se sklone, tramvaj prodje, onda nastavljaju. I naravno rade punom parom nocu kada tramvaja nema.

Znam, ovo nije primenjivo bas na V. Stepe i na Bulevar pre par godina, jer je tu glavni deo rekonstrukcije izmestanje samih sina na drugo mesto sa sve pratecom infrastrukturom. Medjutim u Beogradu kada god su neki radovi na nekom delu tramvajske trase, cak i kada nemaju veze sa samim tramvajem (recimo pukne cev ili tako nesto), tramvaji stanu, menjaju ih busevi, umesto da se napravi neka privremena konstrukcija za deo sina koja ce omoguciti tramvaju da nesmetano funkcionise dok teku radovi...
 
То ти је зато што је у Цириху трамвај (и то на метарском колосеку) основа јавног превоза - има највећи број путника "пер капита" међу свим трамвајским системима на целом свету - а у Београду, нашом глупошћу, завређује почасни статус девете рупе на свирали.

Погледај и слику из Беча, док су градили метро:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:CONST ... 551906.jpg

Трамвај мора проћи, кога брига за кола.
 
Moze nesto opsirnije kako nema zasto nema ,dobrodosao na bb
 
Goran Vesić :|

Одговарајући на тренутни статус пројекта уређења Улице војводе Степе, Горан Весић је казао да се у овом тренутку ради на ревизији пројекта.

– Ревизију радимо из врло једноставног разлога, јер желимо да знамо где ћемо да потрошимо 18 милиона евра. Као што знате, тај тендер је расписан пре нашег доласка у град, он је завршен по нашем доласку и желимо да знамо где ће ићи новац. Истовремено, пошто је то један потез, Славија, булевар који спаја Славију и Аутокоманду и Булевар војводе Степе, истовремено смо завршили пројекат за булевар између Аутокоманде и Славије и радимо на пројекту, пошто смо затекли само идејно решење. Ово кажем зато што је бивши градоначелник пре неки дан ишао на Славију и обмањивао људе да може одмах да се крене са радовима на Славији - не може, јер тек треба неколико месеци да се пројекат Славије заврши, али ми радимо интензивно на пројекту, и ми мислимо да до јесени, октобра, можемо да кренемо са радовима на Славији. То ће бити потез који ће бити потпуно уређен, Славија до Аутокоманде до Војводе Степе, ту су обезбеђене паре од ЕБРД-а, а чим буде завршена ревизија Улице војводе Степе, ми ћемо донети одлуку да ли ће се радити нови пројекат или ће се наставити радови са садашњим извођачем. Суштина приче је да не желимо да се Београду догоди нови Булевар и да сутра неко каже да је потрошено више пара него што треба, да је уграђено нешто што не треба и све оно што се сада дешава око Булевара. Ангажовали смо Грађевински факултет, и када се ревизија заврши, знаћемо у ком правцу ћемо ићи.

Izvor: Grad Beograd
 
Mene zanima sta ce biti sa samom Autokomandom?! Ona je pre 10 godina renovirana i bas bi joj trebalo podmladjivanje...
 
Revizija projekta?

Pre će biti da se radi revizija ugrađivanja. Jer, ako nešto treba na hitnu reviziju, to je sramni projekat Slavije, a ako njega nastavljaju, sve je jasno.
 
Zašto je projekat Slavija "sraman". Upotrebio si neodgovarajući reč jer projekat može biti više ili manje dobar ili loš a ne sraman. Svi argumenti koje su naveli pristalice projekta su tačni. Saboraćaj strašno usporavaju hiljade pešaka zat će biti izgrađeni podzemni prolazi. Fontana u sredini iugleda veličanstveno samo ako bude redovno radila. Koloseci za tramvaj biće pomereni bliže trotoaru čime se omogućava da "španci" idu preko Slavije. D.Tucović će biti sahranjen na Novom grablju u aleji velikana dok će njegova bista biti postavljne ispred zgrade banke. Pretpostavljam da će ukinuti onaj parking. Podzemni prolazi neće biti kao oni na Terazijama već širi i bogatiji po sadržaju. Na Terazijama je onaj kod Igumanove palate potpuno nepotreban pošto je ponovo uspostavljen pešački prelaz. Na Slaviji se to neće desiti pošto će prolazi biti promišljenije postavljeni. I šta je tu "sramno".
 
Срамно је то што се све подређује аутомобилу који обавља само 20% саобраћаја. Зарад тих 20% уклања се преосталих 80% учесника у саобраћају, што се више нигде у свету не ради.

Срамно је то што се раде подземни пролази потпуно неповезано са будућом метро станицом. То значи да ћемо исти посао радити два пута. Да пројекат метро станице постоји и да се подземни пролази реда у складу са тим било би разумно. Овако је срамно.

Срамно је то што трамвај остаје у кружном току, што се такође у свету више не ради.

Срамно је то што се улаже новац да би се убрзао аутомобилски саобраћај а успорио јавни превоз, отежало кретање пешака, а бициклисти су потпуно игнорисани.

Срамно је то што се игноришу анализе саобраћајних стручњака који су закључили да пешаци регулишу саобраћај. Склањањем пешака убрзава се Славија и стварају чепови на првим семафорима, јер саобраћајна мрежа није у стању да прими убрзани саобраћај са кружног тока.

Срамно је то што је организован урбанистичко-архитектонски конкурс а урбанистички параметри су већ дефинисани до детаља.

Срамно је што је тај исти конкурс намештен у старту и победили су одабрани тимови који су већ побеђивали на свим конкурсима у организацији ДАБ-а.

Срамно је што су у последњој умиксаној идеји која ће се градити, поикрали идејна решења других тимова са конкурса.
 
U svim velikim svetskim gradovima na nekim mestima idu automobili pod zemlju a na nekim drugim mestima idu pešaci pod zemlju. Zavisno od prilike negde je zgodnije jedno rešenje a negde drugo. Na Slaviji je praktično bilo nemoguće rešenje da sav saobraćaj ((osim pešačkoga) ide pod zemlju. Pošto je na brežuljcima u Beogradu će postepeno biti sve više tunela za drumaski saobraćaj. Napr. u planu je viliki tunel od petlje Hipodrom (Careva ćuprija) do autokomande. Šta smeta ako tramvaj ostane u kružnom toku? Tramvaj ima svoju trasu niti će on smetati drugima niti drugi njemu. Biciklisti u Bg zaista imaju dosta prostora i ne mogu se požaliti da se o njima ne vodi računa. Skoro sve obale i Save i Dunava imaju biciklističke staze a postepeno biće ih još više. Sam kažeš da se sklanjanjem pešaka ubrzava saobraćaj na Slaviji. Čepovi na semaforima nemaju veze sa Slavijom. Njih će biti dokle god se građani ne nauče da ne dolaze svojim kolima u centar grada. Da je konkurs namešten to ne znam. Vidima da si za 4 godine poslao 6657 postova. Među novinarima to se naziva skribomanija. Kad će metro ići preko (ispod) Slavije? Pa i kad se to desi neće biti problema da se prilagodi postojećem stanju.
 
Уопште није поента да се денивелише саобраћај од пешака. То је непотребно и саобраћајно погубно. Пешаци регулишу Славију. Када се они уклоне, настаће још већи саобраћајни колапс, не на Славији, него у бочним улицама. Тренутно пешаци регулишу саобраћај тако што пропуштају тачно онолико возила колико околне улице могу да приме. Саобраћајни "организам" је избалансиран.

Ова реконструкција се може упоредити са уградњом нове брзе графичке карте на прастару матичну плочу - резултат: рачунар неће радити како треба.
Трамвај у кружном току је лош - за трамвај. Неко је већ раније цртао број укрштања трамваја са аутомобилима који се није смањио ни за једно једино укрштање. То значи да се трамвајски саобраћај неће убрзати што само по себи чини реконструкцију - бесмисленом.

dedinje":1wkdsxv7 je napisao(la):
Vidima da si za 4 godine poslao 6657 postova. Među novinarima to se naziva skribomanija.

Не разумем шта си овиме хтео да кажеш? Да имам поремећај? Да сам психички болесник?
Беобилд је једини форум на коме сам активан, за разлику од већине чланова који посећују велики број различитих форума.
 
Kad pešaci prelaze neku ulicu na Slaviji sav se drumski saobraćaj zaustavi. Naravno, to važi na svakom pešačkom prelazu ali na Slaviji je posebno izraženo zbog velikog broja pešaka. Od tu ti takva ideja da sam hteo da kažem da si bolestan i sl. Skribomanija je obična reč, nikako znak bolesti. Tako se kaže za ljude koji vole da često i mnogo pišu. Ko voli knjige on je bibliofil. Dali je uvreda za nekog reći da je bibliofil dali to znači da je pshički bolesnik.? Za 4 godine 6661 post stvarno je mnogo. Ja ti samo kažem moje mišljenje a ti slobodno piši koliko hoćeš - to je stvar moderatora. Koliko sam video tvoji postovi su dobri - nikog ne vređaš i ne ismevaš. Kakav samo zastoj nastaje na Slaviji kad pešaci masovno prelaze Makenzijevu, Nemanjinu, Kralja Milana i Bulevar Oslobođenja. Ono rešenje koje je predviđeno je odlično.
 
dedinje":3v2oy8hy je napisao(la):
U svim velikim svetskim gradovima na nekim mestima idu automobili pod zemlju a na nekim drugim mestima idu pešaci pod zemlju. Zavisno od prilike negde je zgodnije jedno rešenje a negde drugo. Na Slaviji je praktično bilo nemoguće rešenje da sav saobraćaj ((osim pešačkoga) ide pod zemlju. Pošto je na brežuljcima u Beogradu će postepeno biti sve više tunela za drumaski saobraćaj. Napr. u planu je viliki tunel od petlje Hipodrom (Careva ćuprija) do autokomande. Šta smeta ako tramvaj ostane u kružnom toku? Tramvaj ima svoju trasu niti će on smetati drugima niti drugi njemu. Biciklisti u Bg zaista imaju dosta prostora i ne mogu se požaliti da se o njima ne vodi računa. Skoro sve obale i Save i Dunava imaju biciklističke staze a postepeno biće ih još više. Sam kažeš da se sklanjanjem pešaka ubrzava saobraćaj na Slaviji. Čepovi na semaforima nemaju veze sa Slavijom. Njih će biti dokle god se građani ne nauče da ne dolaze svojim kolima u centar grada. Da je konkurs namešten to ne znam. Vidima da si za 4 godine poslao 6657 postova. Među novinarima to se naziva skribomanija. Kad će metro ići preko (ispod) Slavije? Pa i kad se to desi neće biti problema da se prilagodi postojećem stanju.
Да ли је могуће у једном посту набројати толико тога нетачног? Просто не знам одакле да почнем...

Трамвај: По наметнутој фикс идеји аутомобилске секте, трамвај иде заједно са аутобусима и тролејбусима по ободу кружног тока.
1) Трамвајска и тролејбуска мрежа су и даље испреплетане на тај начин да један квар на мрежи затвара комплетан електрични саобраћај. При томе сама испреплетаност повећава вероватноћу квара.
2) По том сулудом наметнутом решењу, трамвај качи најпроблематичнији излаз са Славије (ка Црвеном крсту), где слободно можемо очекивати катастрофу. Али, проблеми ће бити на свим искључењима са кружног тока осим ка Аутокоманди. :fijasko:
3) Наметнуто решење ће повремено захтевати укључивање саобраћајаца, а они су безобзирни према јавном превозу. Праве катастрофалне поремећаје у реду вожње.
4) Овакав кружни ток у суштини није функционална окретница, са обзиром да нема колосек за имобилизацију.
5) И даље остаје превише оштрих кривина, које успоравају само кретање.
6) Трамвај, на жалост, је врхунац капацитивног шинског превоза у центру који сада имамо, и утолико треба радити са њим са посебном пажњом. Тежити ка таквим решењима да утицај аутобуског и аутомобилског саобраћаја на исти буде што мањи.

Баш из тих разлога је на овом форуму прављено неколико предлога, да се трамвај извуче ка ободу Славије, или чак потпуно измести у суседне улице.

Бициклизам: Врло далеко од тога да је у Београду обезбеђена одговарајућа бициклистичка инфраструктура. Само најхрабрији данас возе бицикл, немамо основне коридоре, као што је Калемегдан-Славија-Аутокоманда, на пример. Наметнутим решењем аутомобилске секте се сахрањује свака нада да ће овај врло перспективан вид транспорта добити ширу примену. (реално је да буде 7-15% свих кретања у граду уз једну добру транспортну политику.)

Капацитети околних улица: Већ садашња Славија има знатно већи капацитет од околних улица. Као што је СТФ напоменуо, капацитет ограничавају семафори, односно раскрснице. Једина тачка где се стварно ставарају загушења је пешачки прелаз код Булевара Ослобођења. То се може решити простим улагањем у измештање стајалишта у Булевару ослобођења на улазу у кружни ток, које генерише највише пешака. То би одприлике изгледало овако:
2zgrzf9.jpg

А корисници јавног превоза би били презадовољни због лаког преседања. Једино, трамвајско стајалиште на почетку Београдске би било мало сложеније, али не и нерешив проблем.
 
Meni to sve zajedno nista ne valja :-D
A sad stvarno, mada je tema pogresna.
Tram provuci van kruznog toka blize narodnoj banci. Znaci iz beogradske ka nemanjinoj imamo samo jedno presecanje ulice i jedno jedino ukrstanje sa kontaktnom mrezom trola. Od nemanjine ka bul. oslobodjenja takodje oba koloseka pored meka do bulevara i dalje desnom stranom sve do fransa gde trasa i ide nezavisno desnim delom.
Sam sinski sistem bi prodisao na ovaj nacin.
Sam centar kruznog toka na Slaviji pomeriti vise ka beogradskoj i kralja milana da bi bio u saobracajnice bile 'u osi'
Imam ideju (naravno neostvarivu u nasim uslovima) i kako bi pesaci ostali na povrsini, na tlu, ali vise o tome kad budem imao vremena da malo skiciram zamisao.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Karlo, nisi znao odakle da počneš a nisi znao i da nastaviš ali si znao da završiš i to katastrofalno. Post je po običaju konfuzan i teško je na njega odgovoriti. Kažeš tramvajska i trolejbuska mreža su "isprepletane". To je čisto tehničko pitanje, misliš da se ono ne može rešiti? Krivine su neizbežne kada je kružni saobraćaj u pitanju. Po novom rešenju one su mnogo blaže što će i omogućiti "špancima" da idu preko Slavije. Nadam se da znaš razliku između "prave" i "kruga". Koliko km. biciklističkih staza ima u BG. Pa čak su podignuti liftovi uz mostove da bi se olakšalo biciklistima. Pre nekoliko godina BG nije imao ni metar biciklističke staze. Ja sam pristalica biciklista ali treba reći da i oni često smetaju šetačima, pogotovu sa malom decom. Inače, što si i sam pomenuo tramvaj je ovim rešenjem potpuno izvučen na obod kružnog toka Slavije tako da je ići uz sam trotoar. Ovo je smanjilo oštrinu krivine tramvajskog kružnog toka i pogodno je za tramvajske stanice. I ja sam razmišljao o mogućnosti da se tramvaj potpuno izbaci sa Slavije i usmeri u okolne ulice. Ipak, to nije dobro rešenje, stvorila bise gužva u tim ulicama a i Beograđani su navikli na Slaviju sa tramvajem.
 
dakle, citam, citam i onda odem na forum o Slaviji i vidim nema... onda trazim ponovo i vidim prebacili ste Slaviju na Vojvode Stepe :)
Uglavnom kvalifikacije mi ne dozvoljavaju da komentarisem sta je ovde bolje sa saobracajne strane, ali mogu (kao neko ko nije vozio biciklo 10 godina) da kazem da kod nas apsolutno infrastruktura nije prilagodjena biciklizmu osim NBG i reka (sto je vise radi rekreacije, a ne pomoci u saobracaju).
 
Тачно. Београд не поседује бициклистичку саобраћајну мрежу, него бициклистичку рекреативну мрежу. Разлика је огромна, а претпостављам да мудре главе које о томе одлучују ни не разумеју у чему је разлика.
 
Dedinje kakve veze ima sto su beogradjani navikli na tramvaj na slaviji brzo ce se odvici ,ako se izmjesti ,ako ga naprave kako su zamislili bice problema na svakom cosku ,ukrstanje dvje kontaktne mreze tramvajske i tolejbuske nije sitnica
Krivine nisu sporne sporan je njihov precnik ,Biciklisticke staze su potrebne i ga se rade prilikom svake rekonstrukcije ulice gdje god je moguce
slavija-bez-sina-1pano-900.png

sta je tebi dedinje sporno u ovom planu osim sto su se eto beogradjani navikli na sine na slaviji pa ce patiti za istima
 
Naviku sam spomenuo, ona nije bitna ali nije ni nevažna. Zar ti misliš da Birčaninova i Kralja Milutina mogu tek tako lako da prime dvostruki tramvajski kolosek. To su inače lepe, mirne ulice sa drvoredom - tramvaj bi tu teško prošao. Pa onda ona krivina "lakat" pod pravim uglom između Nemanjine i Kralja Milutina i Kralja Milutina i Birčaninove? Pored onolike prostrane Slavije šta će tramvaj po tim manjim ulicama. Onda treba misliti na putnike koji presedaju sa trolejbusa na tramvaj (i obratno) - stanice bi bile dosta udaljene.
Tramvaj "španac" bi prosto ulepšao Slaviju i nadam se da će ih uskoro biti više. Ne vidim razloga da tramvaji zaobilaze prostran, lep i glavni trg Beograda i da se provlače okolnim ulicama. Pa i u tim ulicama tramvaji bi dosta doprineli zagušenju saobraćaja. Pomislite na parkiranja kola stanara.
 
Sirina ulice kralja milutina je ista kao mi resvske cak je i sira , sve je premjereno ,provjereno ,i krivne i sirina , tramvaj bi lako prosao lakse nego u resavskoj ,kola bi dobila jos dvije trake u beogradskoji i bulevaru oslobodjenja ,Drvored niko nebi dirao,Krivna nemanjina i kralja milutina da ponovim nije problem bila bi kao ispred pravnog ,
Sto se tice presjedanja u mom predhosnom postu su ti ucrtana stajalsita na mapi ,tu moze da dojde do male korekcije ako bude potrebe , pojam dosta udaljene neostoji cijelih 10 metara vise
Tramvaj spanac bi uljepsao bircaninovu i kralja milutina , nece novi dolaziti sigurno
Ulice bi bile rezervisane za trramvaj i stanare tako da nebi bilo zagusenja vec rasterecenja ,parkiraju se i u resavskoji i manji je problem od sadasnje i buduce nakaradne slavije
 
За све критике везане за трамвај кроз Краља Милутина постоји огледни пример, који је Директор навео - Ресавска, која функционише далеко боље од Београдске.

Нема загушења, нема сече дрвореда, нема дирања паркинга, нема проблема са кривинама на раскрсницама ... пролази као кроз сир.

Важно је и то, што код овог предлога нико не скања трамвај са Славије, он остаје на истој, преседачке тачке такође само уместо да пролази кроз кружни ток и прави општи хаос, трамвај тангентира трг. Битно је рећи да и позиције тих преседачких тачака смањују број пешака на пешачким прелазима и "убрзавају Славију" ... кад је то већ основни циљ прескупе реконструкције.
 
Vrh