Šta je novo?

Војводе Степе

delija želi da kaže da postoji samo atomobilski lobi.

-automobilski lobi forsira tramvaje kao spore i neekonomične, umesto metroa
-automobilski lobi zatim uvodi saobraćajna rešenja koja su loša po tramvaj, iz namere da se ljudi smore i voze automobilima.
 
Sada se lakše skreće levo (ka naselju Stepa recimo), a lakše se skreće i desno ka Trošarini.
 
Heinz":241tdp9y je napisao(la):
Sada se lakše skreće levo (ka naselju Stepa recimo), a lakše se skreće i desno ka Trošarini.
Kako lakse? Semafori su i dalje ostali isti, kada se ukljuci zeleno svetlo onima koji skrecu levo ka Stepi, u isto vreme se ukljucuje i zeleno suprotnom smeru, a ovi i dalje moraju da cekaju da se rascisti pa da skrenu. Ovima koji skrecu desno jeste u neku ruku olaksano, ali se usporava tramvajski saobracaj, ne samo zbog njih, nego i zbog ovih sto nastavljaju pravo, jer kada tramvaj dobije dozvolu da krene, u isto vreme je zeleno svetlo za one koji skrecu desno, ali za one koji nastavljaju pravo svetlo je i dalje crveno i prave guzvu. Ako bi se uskladio semafor, problem bi bio tramvaj iz suprotnog smera i, ne daj boze, moze doci do sudara.
@Гага
Nadam se da ce neko uspeti da slika, ali nije potrebno. Samo su dodate bele linije, leva traka ima strelicu za skretanje levo, desna, odnosno na tramvajskoj bastici, strelica pravo i desno. Takodje, dodate su i one crtice od ostrva sa suprotne strane do linije koja razdvaja levu i desnu traku, odnosno propisuje da samo leva traka moze da skrece levo, ne moze da nastavi pravo.
 
@Марекар, плусићћћ
Сад након твог објашњења је мало јасније то "решење" градског Секретаријата за саобраћај. Видеће се у пракси како ће то бити, да ли ће убрзати или успорити саобраћај.
 
On je naglasio da u prva tri meseca nisu predviđena dodatna zaduživanja nego agresivno smanjenje i kontrola troškova. Od investicija se nije odustalo, već postoji mogućnost samo da neke od njih budu prolongirane. Primera radi, ulaganja u Ulicu vojvode Stepe, Vojvođansku i sedam vrtića obaviće se na vreme.
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id= ... ja=Beograd
 
Tragikomicno. Ili mozda ironicno. Ili su samo glupi.
Ja sam se jutros tako slatko nasmejao kad sam procitao "ulaganja u Ulicu vojvode Stepe ce se obaviti na vreme". To vreme je proslo vise puta, ovo je ko zna koji put da kazu da ce se obaviti na vreme, a nikada da zapocne. Ko zna koliko puta su rekli, rekonstrukcija pocinje u septembru, oktobru, krajem nove godine, nakon ovoga, nakon onoga. Stvarno sramota.
Inace, jutros opet ista situacija sa raskrsnicom na Trosarini. Covek se lepo, po propisima, prestrojio na tramvajsku basticu jer zeli da nastavi ka Kumodrazu, bio je prvi. Iza njega automobil i tramvaj. Oni dobijaju zeleno svetlo da krenu, medjutim i dalje crveno za onoga sto zeli da nastavi pravo. Sviraju, pa sviraju. Sve do onog dana kada neko bude zbunjen, krene pre nego sto je za njega zeleno svetlo i sudari se sa tramvajem koji ide u suprotnom smeru. I onda ce on biti kriv za nesrecu, sto ce nazalost biti tacno, ali pravi krivac je osoba koja je naredila oznake na putevima nepravilno ili nije sinhronizovala semafore pravilno. Ne daj boze da se to ikada desi.
 
Kome je zeleno a kome crveno? Crveno za pravo, a zelena strelica za desno, zeleno za tramvaj?
Isto glupa situacija je na šinama u Požeškoj, poslednji semafor ka novoj petlji kod Hipodroma.
 
Da, crveno za pravo i skretanje levo, a zeleno za desno i tramvaje (odnosno ona njihova signalizacija). Svasta oni izmisljaju na papiru i to odmah primene.
 
Главни разлог зашто се толико одлаже пројекат реконструкције Војводе Степе је што већ 4 године покушавају да нагурају 2+2 аутомобилске траке Војводе Степе. Информацију сам добио од лица које не желим да доведем у проблем тиме што ћу му открити идентитет. Чак и када неко у градској институцији мисли исто што и ми (овде мислим на љубитеље железнице и бициклистичке организације у којима учествујем), немоћан је, и треба му наша подршка!

Ја сам мислим да у сарадњи са још неколико удружења покренем петицију са следећим затевима:
1) Да за аутомобиле остане и даље само 1+1 саобраћајна трака, никако више!
2) Обавезни дрвореди макар тамо где је довољно широко.
3) Бициклистичка трака где је улица уска, стаза између пешачког дела и паркинга где је улица довољно широка.
4) Опште ограничење брзине на 30км/с за аутомобиле, регулисано саобраћајним знацима и продуженим лежећим полицајцима за 30км/с.
5) Зелени талас оријентисан на кретање трамваја.



На ту петицију може да се надовеже петција за продужење трамваја према Степи и Кумодражу 2. Још разматрам да ли да се то прави као једна или две одвојене петиције!

Имам и контакте неких особа које учествују у пројекту, али њихов утицај је ограничен. Последњих дана сам доста развио контакте са медијима, што опет може да се искористи са поруком "ОДРЖИВИ ТРАНСПОРТ НА ВОЖДОВЦУ".
 
Sta je onda sa autobusima, odnosno linijom 33? Jel bi koristili basticu ili bi se pravila dupla stajalista, bastica+trotoar?
 
Тај детаљ не знам. Могли би да направимо делегацију са ББ форума, која ће тражити увид у пројекат и дати примедбе, предлоге и сугестије у писаној форми.
 
Линија 33 има сврху да доведе људе из Кумодража до града. За њу оставити само стајалиште Витановачка. Остатак трасе кроз В. Степе не би имао стајалишта за 33.
 
Не знам баш најбоље каква је ситуација у том делу града али ја бих укинуо аутобуски саобраћај кроз В. Степе.Трамвај је ту,а парелелне аутобуске линије су само баханалисање и нерационално трошење народних пара. Ту би тревоз требало организовати око трамваја. Волео бих када би се неко усудио да уради студију о томе колико нас годишње кошта дебилна организација ЈГП-а и дуге линије с краја на крај града као што је 95.
 
Delija":3ewevnuy je napisao(la):
Не знам баш најбоље каква је ситуација у том делу града али ја бих укинуо аутобуски саобраћај кроз В. Степе.

:kk: Potpuno se slazem, autobus nema sta da trazi u Vojvode Stepe, bulevar JNA je na 150m a tamo moze i zuta traka da se napravi.

U sustini ni automobili nema sta da traze u Vojvode Stepe: Tramvaj u sredinu, bisiklisticka staza i trotoari za pesake na ostatku prostora.
Eventualno sa vremena na vreme jedna auto-traka za prilaz garazama i isporuke.
 
Ја сам тој особи са којом сам у контакту из Урбанистичког завода пренео и тај став о крајњем ограничењу или потпуном укидању аутомобила, и делимо тај ентузијазам, али треба бити реалан. Од надређених су добили задатак да нађу такво решење да се аутомобилски саобраћај не загушује. Чак и међу онима који користе кола збод посла, а живе у тој улици ће због своје деце подржати ограничење на 30, али потпуно укидање аутомобила мислим да не би подржали. Пред онима који живе у Војводе Степе и користе аутомобил се иде са тезом да је циљ да улицу користе пре свега станари и сервисне службе, а транзит да се преусмери. Циљ је направити причу што прихватљивију за што ширу популацију, и створити такву подршку, да политичари који траже 2+2 аутомобилске траке посустану.

Што се тиче трамваја за Степу и Кумодраж 2, важан утицај трамваја би био да се унапред уцрта инфраструктура и урбани садржаји (нарочито недостајући), оријентишу на трамвајску пругу у слабије изграђеној зони Кумодража 2 и 1.
 
Pa da su se smrdari od politicara drzali plana iz 1992 godine i da nisu dozvolili da grade zgrade gdje i kako netreba ,napravili 3 solitera kao sto su postojeci mogli bi dobiti siroku ulicu sa po 2 trake za kola po smjeru ,plus dozvolili su ulaz za garaze iz voj stepe cak i za zgrade koje su mogli da imaju prilaz iz bocnih ulica ,
AKO neznaju sta ce neka stave tramvaj pod zemlju
 
Meanwhile in Edmonton

Agrihood%20urban%20agriculture-X2.jpg


Transit%20and%20walkways-X2.jpg


Greenways%20through%20development-X2.jpg


2012-04-24%20UD-CCR-Master-X2.jpg


И то уместо овога:

IMG_7346-X2.jpg


А ми у Степи већ имамо становнике,живахну средину,трамваје,само је треба повезати једном зеленом линијом уз унапређење постојећег трамваја.

Овде се више не ради о разлици у планирању,заосталости наших планера и аутомобилског концепта .На овим рендерима се виде и цивилизацијске разлике,степен развијености друштва и то не у материјалном већ у интелектуалном и социолошком смислу као и систем вредности који се намеће овде а који тамо (први рендер,баште за станаре).

Недостатак оваквих пројеката или макар тежњи као овоме нас суштински уништава.
 
Sta znam meni je ta urbana poljoprivreda vise stvar trenda i pomodarstva nego neka realna i kvalitetna stvar. Slicno misljenje imam i o tzv zelenim objektima sa tzv vertikalnim bastama.
 
Не заговарам ја баште по сред Степе.Само приказујем разлику у урбанистичком приступу величине универзума. За мене је ствар помодарства када неко до киоска оде аутомобилом и упали омиљена му "свачетри".
 
По питању оправданости ограничења аутомобила у Војводе Степе,

Још по плановима још из 60-тих и 70-тих, предвиђено је било да се направи саобраћајна веза Аутокоманда - Душановац - Браће Јерковић - Кумодраж 2. У зонама означеним жутом бојом (мислим да су шире, заокружио сам само оне за које сам сигуран), је забрањена изградња и доградња објеката још тих година. Чак је и један део објеката на Душановцу откупљен и исељен, па како нису порушени, и како је одложена градња инфраструктрних садржаја, у њих су се уселили бескућници, углавном Роми.

По пројекту Београдског метро-а из 1976 предвиђена је метро линија 2, означена наранџастом бојом (приближна позиција трасе). У тадашњој мегаломанији, предвиђено је било да буде грађена подземно, али данас, када нема социјализма који по директиви гура неке пројекте без економске основе, доводи се у питање градње брзог шинског превоза подземно, када је већ предвиђено да се јако пуно тога поруши, и када се зна да су токови путника премали да би најскупља, подземна градња била исплатива. Зато треба тражити повољнија решења, уз једини захтев да траса шинског система буде потпуно одвојена од осталог саобраћаја. Најповољније решење, а поготову са таквом конфигурацијом терена (долина Кумодрашког потока), најбоље је да шински превоз буде у разделном острву брзе градске улице, а да се комуникација између супротних страна саобраћајнице као и са стајалиштима врши надземно. То би значило да сваких најмање 500 метара постоји надвожњак. По плану метро-а из 1976 западни део метро линије 2 је прилично изувијано направљен (станице Аутокоманда - Кућа цвећа - Прокоп - Клинички центар - Славија - Савезна скупштина - Трг Републике - Калемегдан) што смањује стварну брзину кретања. За сада ћу се суздржати од коментара о избору возила за овај део мреже, односно система на који би се надовезао: лака железница, приградска железница или класичан метро, јер сваки од тих концепата у овом случају има и предности и мане.

Сивом бојом је означено продужавање Кумодрашке ка Душановцу, а црвеном бојом трамвај укључујући и предложени продужетак до Кумодража 2.

15gxq38.jpg


Када је у питању сама веза Аутокоманда - Душановац - Јерковић - Кумодраж, изгубљена је шанса да се ово реши тако што би се део Душановчана преселио у Степу, порушило пола Душановца, саградила нова инфраструктура и цео посао наплатио преко зграда у Душановцу и Кумодражу. Сада нам остаје једино да овај правац извучемо некако, евентуално ако будемо правили Кумодраж 3.
 
Delija":km82lohh je napisao(la):
Meanwhile in Edmonton

Ma daj, kakvo bre cvece i bicikli, ja hocu da se u dzipu trkam sa tramvajem. Moj je zivot GTA... (copyright Dino Merlin)

Karlo del Ponte":km82lohh je napisao(la):
По питању оправданости ограничења аутомобила у Војводе Степе

Sve i da napravimo autoput 4+4 u Vojvode Stepe, JNA i Kumodraskoj to ne bi resilo stvar. Ni lokalno zbog semafora, garaza, parkiranja a ni sire zbog cepova na trosarini i autokomandi. Jednostavno Beogradska ulicna matrica ne moze da podnese vise automobila i to je to. Krajnje je vreme da se to prihvati.

Resenja ima raznih ali za pocetak treba zaista traziti resenje a ne ublazavati simptome bolesti. Nece se ni smanjiti broj automobila ni ubrzati ili cak olaksati saobracaj pravljenjem dodatne trake. Bas naprotiv. Samo ce 10 000 stanovnika Stepe Stepanovica da se zakuca kolima na semaforu kod Vitanovacke, pa na Komandi, pa kod Karadjordjevog parka, pa na Slaviji, pa...

Resenje je u nudjenju pouzdanih i efikasnih alternativa. A i u pravdi.

Kumodraska za automobile.
Vojvode Stepe za Tramvaj, bicikliste i pesake.
JNA za Autobuse i automobile (po jednu traku)

Efikasno i pravedno (delimicno pravedno, automobili statisticki zasluzuju manje, ali nije lose za pocetak).

Ko hoce brzo i pouzdano da se krece kroz grad sedne na tramvaj, bus ili bajs i bez greske stize na odrediste (a i vatrogasci i hitna pomoc isto)

Ko hoca da odrzava auto, placa benzin i parking da bi mogao da mirno sedi u zastoju, pusi cigaru i slusa muziku moze da izvoli, postoji traka i za to pa neka uziva.

Pravda i sloboda.
 
Погледајте следеће:
Prema njenim rečima, u Stepi Stepanović na Voždovcu je od izgrađenih 4.616 stanova u 44 zgrade prodato oko 3.150 stanova. U ponudi je još 650 stanova, a ostalo je za Vojsku Srbije koja je dala lokaciju.
Ово јако игра за нас, јер су ти што нису продали скоро 20% станова у проблему. Измишљају неке глупости (ако купиш пет станова, добијаш 10% попуста и слично), а већ сада се усељени аутомобилски партијски другови жале на лоше комуникације насеља (у шаблонима наметнутим Заводу за урбанизам познати као мишљење грађана).

Знам да је за многе од нас спуштање критеријума да оставимо аутомобиле, али са обзиром на неписменост наших грађана, и да је потпуно укидање аутомобила ризик на који наши политичари неће пристати, тражимо решење које ће бити сварљиво и добити широку подршку. Већ смо дошли до јаке медијске подршке, а чињеница је да је израда пројектне документације у току и да су неки од пројектаната нама наклоњени. Требамо реаговати релативно брзо, што због избора, то и због тога што је израда пројектне документације у току! :gobb:

Осим тога, постоји и Степин форум, где ја већ 15 дана учествујем. Било би добро да још по неко од нас "писменијих" по питању градских тема то уради.
http://stepa.rs/forum/index.php
 
Вождовац својом конфигурацијом терена и урбаном формом намеће расподелу коју је Задар написао, али политички диносауруси који су пустили корење у важним фотељама и којима је мозак одавно излапео због своје превелике сујете и мождане импотенције стављају блокаде на све разумне идеје и живе у свом времену самоуправљања.

Државне службе имају младе и способне људе чије свеже идеје остају иза тапацираних врата јер нису по вољи заосталих сујетних умова.

В. Степе веж данас, у ствари, годинама у назад има ту атмосферу која је приказана на рендерима за Едмонтон. В. Степе је жива улица. становници живе на њој. Уместо да им то и конфигурациојом улице град обезбеди, они хоће да протерају аутопут и тиме убију све оно вредно што та улица поседује. Зарад чега? Мањине са колима?
 
Delija":f4982koy je napisao(la):
Не заговарам ја баште по сред Степе.Само приказујем разлику у урбанистичком приступу величине универзума. За мене је ствар помодарства када неко до киоска оде аутомобилом и упали омиљена му "свачетри".
Moj odgovor i nije bio upucen tebi direktno a pogotovo ne da sam razumeo da tako nesto predlazes u stepi vec samo moj opsti stav o sadasnjim Trendovima "odrzivosti" u svetskim okvirima.

U nasim okvirima dodatno pomodarstvo su "svacetri" i "samo tetki lek da odnesem" po sred tramvajske bastice
 
Vrh