Šta je novo?

Војводе Степе

ma stepin vajat ne moze nista da zaustavi...to ce biti puno uvek ma sta god da se desilo...;)realno,i ponavljam ono sto sam rekao na ssc-u...bas mi je drago,ali se plasim da nesto ne zaser**...
 
Да је памети па да одвоје трамвај физички од осталог саобраћаја, али џаба.

Нема места за пребацивање шина у средину, то је јасно свима, али се могу пребацити на десну страну улице, гледано ка Трошарини. Тиме се добија више позитивних "ситница"

1.Лакши прелаз преко Аутокоманде.
2.Лакши прелаз преко Кружног пута.
3. континуитет пруге.
4, могућност прављења баштица
5. физичка одвојеност од друмског саобраћаја
6. Забраном паркирања на тој страни улице ослобађа се тротоар пешацима и инвалидима, и спречава блокорање трамвајског саобраћаја од стране "стручно" паркираних возила.
 
Заборавио си проблем са стајалиштима...

И даље сам за пешачко-трамвајску улицу (са шинама у средини).
 
Gledajuci Bulevar i bus ADA 4 koji ide duz bastica ja bih stavio Vojvode Stepe ko sto stf kaze sa tramvajem sa jedne strane,onda bi ulica bila 1+1,a da busevi takodje idu basticama.Bez problema mogu da koriste stanice tramvaja,kao sto je sada u Bulevaru.

To bi bio ok kompromis,ako bi bastice bile sa travom onda bi guzve bile nesnosne.Stoga je ovo ok kompromis,pa jednog dana da se uradi ko sto stf kaze.
 
И ја сам за пешачко-трамвајску улицу, али то је неизводљиво док не реше проблем Кумодрашке.
Како је реконструкција В. Степе на видику, требало би наћи боље решење са расположивим ресурсима.

Узео сам у обзир стајалишта. Ја сам то замислио овако:
Садашњи десни колосек (према Трошарини), остаје на том месту, док се до њега додаје леви. Значи, стајалишта са десне стране остају где јесу, док би са леве морали да раде уска острва, као у Немањиној. Е, сад, јесте то лоше, али ни у сада, та стајалишта нису, не знам ни ја, колико шира, јер В. Степе практично и нема тротоаре.

Како су данас саобраћајне траке шире него обично, оне би биле мало сужене, таман да надоместе за нормална стајалишта. Тротоар са леве стрене улице би служио за паркинг, док би десни био искључиво за пешаке.
 
stf":21pknz32 je napisao(la):
И ја сам за пешачко-трамвајску улицу, али то је неизводљиво док не реше проблем Кумодрашке.
Како је реконструкција В. Степе на видику, требало би наћи боље решење са расположивим ресурсима.

Узео сам у обзир стајалишта. Ја сам то замислио овако:
Садашњи десни колосек (према Трошарини), остаје на том месту, док се до њега додаје леви. Значи, стајалишта са десне стране остају где јесу, док би са леве морали да раде уска острва, као у Немањиној. Е, сад, јесте то лоше, али ни у сада, та стајалишта нису, не знам ни ја, колико шира, јер В. Степе практично и нема тротоаре.

Како су данас саобраћајне траке шире него обично, оне би биле мало сужене, таман да надоместе за нормална стајалишта. Тротоар са леве стрене улице би служио за паркинг, док би десни био искључиво за пешаке.
lepa zamisao....ali opet i ja sam pri ideji pesacko tramvajske ulice....P nije da v.stepe nema trotoare,,ima ih..ai brt parkiraju se na trotoarima..da se resi taj problem sve bi bilo super,a ja msm da bi uvodjenjem pesacko tramvajske taj problem donekle bio resen...
 
Tramvaj bi trebalo izmestiti na obod Banjicke sume duz Bul. Oslobodjenja i time bi dobili da ne kazem laki, ali nezvisni tramvaj skoro ko metro. Sa stvaranjem bastice na jednoj strani duz Karadjordjevog parka do Slavije i nekim novim resenjima za Slaviju i dalje, ali to je posebna tema.

A trolejbus bi trebalo produziti od Medakovica do Kumodraske i dalje preko Pasinog brda Krusevackom i G. Vucica i Maksima Gorkog do Cuburskog parka i postojece trase. Time bi zamenili 26, a 18 bi trebalo da ide auto putem.
 
vozdovacki":38jd7nov je napisao(la):
P nije da v.stepe nema trotoare,,ima ih..ai brt parkiraju se na trotoarima..da se resi taj problem sve bi bilo super,a ja msm da bi uvodjenjem pesacko tramvajske taj problem donekle bio resen...
Па, практично их нема, јер, када пешачим кроз њу, највећи део трасе испешачим шинама. А видео сам и инвалида са колицима да се креће шинама, јер тротоарем не може да прође. Па која је то безбедност "европског" града :rolleyes:

Ако поставе стубиће, сви ће се паркирати на коловоз, тако да је можда једино решење да се улица претвоти у пешачко-трамвајску, али опет, тек након што се реши проблем Кумодрашке.
Ја сам предложио решење, које једнако кошта као и обична реконструкција, а решав
а проблем на дуже време, јер је улица буквално подељена, пола пешацима, пола аутомобилима.
Glas prirode":38jd7nov je napisao(la):
Tramvaj bi trebalo izmestiti na obod Banjicke sume duz Bul. Oslobodjenja i time bi dobili da ne kazem laki, ali nezvisni tramvaj skoro ko metro.
То би било бацање пара, већ смо спомињали те опције. Трамвај је еколошко возило великог капацитета. Те две предности би биле потпуно обесмишљене у Булевару Ослобођења, јер је:
1. у питању слабо загађена улица,
2. Нема довољно путника, јер:
а) Улица је изграђена са само једне стране,
б) И то што је изграђено су виле богаташа који не користе трамваје,
в) У В.Степе трам сече тај део Вождовца на пола и купи људе са обе стране, док би овде био на ободу и не би служио ничему, а биле би ненормалне гужве на 18 и 33, који су и данас неиздрживи.
 
Mislim da ce nakon rekonstrukcije nestati i parkiranje na kolovozu, jer ako su uspeli da istrebe parkiranje na kolovozu u Bulevaru, mogu svugde.

Ideja o Vojvode stepe kao pesacko tramvajskoj ulici, sa delimicnim propustanjem automobilskog saobracaja je savrsena. Mislim da bi to moglo da se realizuje da ima pameti. Od Kumodraske do trosarine ima sirine i za automobilski i za tramvajski saobracaj, ali od ukrstanja Kumodraske i Vojvode stepe pa nanize bih nekako napravio kombinovani saobracaj, kao alternativa postoji Jove Ilica i Kumodraska, jelte...
Onda bi se i trotoari i stanice mogli lepo srediti.
 
Добре идеје људи, али ја већ данима маштам о пљески из Степиног Вајата :D :lol: Видите шта је велика раздаљина :)
 
RockerSVK":5v1syra2 je napisao(la):
Добре идеје људи, али ја већ данима маштам о пљески из Степиног Вајата :D :lol: Видите шта је велика раздаљина :)
ti si se bas navukao na pljeske iz stepinog,kako ne pomenes rolovane cevape,,,to si zaboravio..pa mozda mogu da ti posalju postom...jednu pljesku,,,;LP
 
stf":3qv4mo6l je napisao(la):
vozdovacki":3qv4mo6l je napisao(la):
P nije da v.stepe nema trotoare,,ima ih..ai brt parkiraju se na trotoarima..da se resi taj problem sve bi bilo super,a ja msm da bi uvodjenjem pesacko tramvajske taj problem donekle bio resen...
Па, практично их нема, јер, када пешачим кроз њу, највећи део трасе испешачим шинама. А видео сам и инвалида са колицима да се креће шинама, јер тротоарем не може да прође. Па која је то безбедност "европског" града :rolleyes:

Ако поставе стубиће, сви ће се паркирати на коловоз, тако да је можда једино решење да се улица претвоти у пешачко-трамвајску, али опет, тек након што се реши проблем Кумодрашке.
Ја сам предложио решење, које једнако кошта као и обична реконструкција, а решав
а проблем на дуже време, јер је улица буквално подељена, пола пешацима, пола аутомобилима.
Glas prirode":3qv4mo6l je napisao(la):
Tramvaj bi trebalo izmestiti na obod Banjicke sume duz Bul. Oslobodjenja i time bi dobili da ne kazem laki, ali nezvisni tramvaj skoro ko metro.
То би било бацање пара, већ смо спомињали те опције. Трамвај је еколошко возило великог капацитета. Те две предности би биле потпуно обесмишљене у Булевару Ослобођења, јер је:
1. у питању слабо загађена улица,
2. Нема довољно путника, јер:
а) Улица је изграђена са само једне стране,
б) И то што је изграђено су виле богаташа који не користе трамваје,
в) У В.Степе трам сече тај део Вождовца на пола и купи људе са обе стране, док би овде био на ободу и не би служио ничему, а биле би ненормалне гужве на 18 и 33, који су и данас неиздрживи.
ti stubici bi bili extra resenje i ne znam zasto ih ne postave bar na nekim delovima,ali zasto kazes da bi se parkirali na kolovozu,pa zar ne postoji slep sluzba...pa nismo valjda takva zemlja,da se svi vlasnici automobila tako okuraze da se parkiraju na kolovozu...to se ne sme dozvoliti.. :rant: nekad me bas sramota sto zivim u bg-u...a kako mislis da se resi problem kumodraske?..jer ja shvatam da bi je trebalo produziti od raskrsnice gde je rveni soliter pa preko livada i marinkove bare do auto puta
 
vozdovacki":8a7q9p1a je napisao(la):
pa zar ne postoji slep sluzba...pa nismo valjda takva zemlja,da se svi vlasnici automobila tako okuraze da se parkiraju na kolovozu...to se ne sme dozvoliti.. :rant: nekad me bas sramota sto zivim u bg-u...
koliko znam, parkiranje na kolovozu je dozvoljeno ako nije izricito zabranjeno i ako ostavljas 3m do prepreke
 
operic":3oc56zlf je napisao(la):
vozdovacki":3oc56zlf je napisao(la):
pa zar ne postoji slep sluzba...pa nismo valjda takva zemlja,da se svi vlasnici automobila tako okuraze da se parkiraju na kolovozu...to se ne sme dozvoliti.. :rant: nekad me bas sramota sto zivim u bg-u...
koliko znam, parkiranje na kolovozu je dozvoljeno ako nije izricito zabranjeno i ako ostavljas 3m do prepreke
a u v.stepe j zabranjeno,a to znam zato sto su nebrojano puta dolazile slep sluzbe sa saob.policijom..da pokupe vozila...a da ne pricam da se parkiraju i po sinama...
 
stf":38nak7zd je napisao(la):
vozdovacki":38nak7zd je napisao(la):
P nije da v.stepe nema trotoare,,ima ih..ai brt parkiraju se na trotoarima..da se resi taj problem sve bi bilo super,a ja msm da bi uvodjenjem pesacko tramvajske taj problem donekle bio resen...
Па, практично их нема, јер, када пешачим кроз њу, највећи део трасе испешачим шинама. А видео сам и инвалида са колицима да се креће шинама, јер тротоарем не може да прође. Па која је то безбедност "европског" града :rolleyes:

Ако поставе стубиће, сви ће се паркирати на коловоз, тако да је можда једино решење да се улица претвоти у пешачко-трамвајску, али опет, тек након што се реши проблем Кумодрашке.
Ја сам предложио решење, које једнако кошта као и обична реконструкција, а решав
а проблем на дуже време, јер је улица буквално подељена, пола пешацима, пола аутомобилима.
Glas prirode":38nak7zd je napisao(la):
Tramvaj bi trebalo izmestiti na obod Banjicke sume duz Bul. Oslobodjenja i time bi dobili da ne kazem laki, ali nezvisni tramvaj skoro ko metro.
То би било бацање пара, већ смо спомињали те опције. Трамвај је еколошко возило великог капацитета. Те две предности би биле потпуно обесмишљене у Булевару Ослобођења, јер је:
1. у питању слабо загађена улица,
2. Нема довољно путника, јер:
а) Улица је изграђена са само једне стране,
б) И то што је изграђено су виле богаташа који не користе трамваје,
в) У В.Степе трам сече тај део Вождовца на пола и купи људе са обе стране, док би овде био на ободу и не би служио ничему, а биле би ненормалне гужве на 18 и 33, који су и данас неиздрживи.


Nije lose resenje koje predlazes, da tramvaj ide basticom na jednoj strani ulice V. Stepe, jer je time dostupnost zaista veca, ali tramvaj je trasiran ovom ulicom pocetkom 20. veka, to je lepa tradicija, ali da li se u iskustvu gradova i zivota u njima i njihovom uredjenju, nesto dogodilo u medjuvremenu ?

Naravno dogodilo se mnogo toga, ali ne dovoljno da bi mladi i obrazovani ljudi mogli da sagledaju stvarnost svoje zivotne sredine, koju u gradu pre svega cine ulice, i na drugaciji nacin.

Dok bi stari pravac tramvaja u V. Stepe i dalje bio ometan bocnim ulicicama sa bezbroj semofora, a voznja i dalje spora i isprekidana, a bezbednost brojnih stanovnika i posetilaca ulice i dalje ugrozena. pravac pored Bulevara oslobodjenja omogucava potpunu nezavisnost trase, brzu voznju i veliki broj putnika, jer trasa ne bi prevozila samo Vozdovcane nego i narod Banjice i dalje sve do podavalskih sela. Tramvaj do Avale, zar ne bi to bilo dobro !?

Razdaljine koje bi narod morao da prevali su manje nego sto je na Novom Beogradu sasvim uobicajeno, od 50 do 500 metara, sto bilo kom zdravom coveku moze samo da koristi, jer ljudi treba da shvate da kao sto se u stan ne dolazi kolima nego liftom i nogama, tako se u gradsko jezgro dolazi kolima, pa elektrovozilima, ali i sa malo vise hodanja, od cega ljudi mogu da imaju samo dobrobit, a ne stetu, posebno za svoje zdravlje.

Znaci, trasom pored Banjicke sume dobijamo brzi i redovniji javni prevoz blizak metrou i to kroz lepe predele i prirodu od Avale do Slavije.

Smanjenju stresa pored brzeg prevoza bi doprinelo i vise hodanja i najzad sasvim smireno i bezbedno setanje posle rucka pesackim bulevarom sa vrtnim uredjenjem u ul. V.Stepe.

P.S. U Cinovnickoj koloniji su ziveli obicni i skromni ljudi, ne bogatasi kao na Dedinju, a ako se neko ubacio u skorije vreme, to je izuzetak, ne i pravilo.

Zanimljivo razmisljanje, malo zagadjena ulica...da li bi bilo steta da bude jos manje zagadjena ?
 
vozdovacki":3va0jeu6 je napisao(la):
ti stubici bi bili extra resenje i ne znam zasto ih ne postave bar na nekim delovima,ali zasto kazes da bi se parkirali na kolovozu,pa zar ne postoji slep sluzba...pa nismo valjda takva zemlja,da se svi vlasnici automobila tako okuraze da se parkiraju na kolovozu...to se ne sme dozvoliti.. :rant: nekad me bas sramota sto zivim u bg-u
Kod nas je problem lancani. Garaze ispod zgrada treba da koriste stanari, a parking ispred posetioci lokala ili gosti stanara. Medjutim, prvo, ljudi koji imaju garaze ispod zgrade, parkiraju ispred, jer ih mrzi da uteruju unutra, ili nece ni da kupe garazu jer ce da se parkiraju spolja. Potom posetioci lokala, nemaju gde, nego na kolovoz. Ta zadrzavanja uglavnom nisu duza od 5 min, ali ako se ispred svakog lokala po neko parkira dobaijamo haos.
Drugi problem je dozvola urbnista ugostiteljskim objektima lokacije koje nemaju uslova za garaze. Kako moze jedan Stepin Vajat da dobije dozvolu za rad, kada nema parking prostor?
vozdovacki":3va0jeu6 je napisao(la):
.a kako mislis da se resi problem kumodraske?..jer ja shvatam da bi je trebalo produziti od raskrsnice gde je rveni soliter pa preko livada i marinkove bare do auto puta
Upravo tako. Time Vozdovcani dobijaju direktnu veyu sa autoputem i Ustanickom, koja dalje ide na Slaviju, i tada moze da se zatvori izlaz V. Stepe i na Autokomandu
Glas prirode":3va0jeu6 je napisao(la):
Dok bi stari pravac tramvaja u V. Stepe i dalje bio ometan bocnim ulicicama sa bezbroj semofora, a voznja i dalje spora i isprekidana, a bezbednost brojnih stanovnika i posetilaca ulice i dalje ugrozena. pravac pored Bulevara oslobodjenja omogucava potpunu nezavisnost trase, brzu voznju i veliki broj putnika, jer trasa ne bi prevozila samo Vozdovcane nego i narod Banjice i dalje sve do podavalskih sela. Tramvaj do Avale, zar ne bi to bilo dobro !?
Ocito ne poznajes ulicu. :)
Duz cele V.tepe mislim da ima 3 semafora, a ostale bocne ulice se jedva i koriste za saobracaj. Voznja tramvajem nije spora zbog raskrsnica vec zbog skakanja pesaka i parkiranih kola, tj. nepostojanja fizicki odvojenih bastica.
Drugo, tram ne kupi ljude sa Banjice, jer na Trosarinu uvek dodje prazan i pocinje da se puni tek u V. Stepe, sto znaci da on iskljucivo opsluzuje levu u desnu stranu V. Stepe.
Trece, bilo bi lepo da ima tram do Avale, ali je tehnicki nemoguce, jer nema kuda da prodje. I postojeci put prema Avali je 1+1 bez ikakvih mogucnosti da se ikada prosiri
Glas prirode":3va0jeu6 je napisao(la):
Razdaljine koje bi narod morao da prevali su manje nego sto je na Novom Beogradu sasvim uobicajeno, od 50 do 500
To je tacno, ali stanovnici NBG-a svakako moraju da predju toliku razdaljinu, jer ni nemaju blizi transport. Nasuprot tome, u ovom slucaju imaju 3 prevoza koji su im ispred nosa, i sigurno se niko nece cimati 500 metara da bi uhvatio tram.. I na NBG ljudi idu na najblizi prevoz, ali je urbanizam drugaciji.
Glas prirode":3va0jeu6 je napisao(la):
U Cinovnickoj koloniji su ziveli obicni i skromni ljudi, ne bogatasi kao na Dedinju, a ako se neko ubacio u skorije vreme, to je izuzetak, ne i pravilo.
Cini mi se da je to neko proslo vreme.....nazalost
 
Glas prirode":2bxnssm9 je napisao(la):
Zaista nemam razlog, za razliku od tebe, zbog koga bi cesto isao na Vozdovac, mene taj deo grada vise vezuje za detinjstvo kada sam tasmo isao u posete, mogu da se slozim sa svim tvojim razlozima za pesacko tramvajsku ulicu i smatram da je to stvarnije i verovatnije resenje, ali izazovno je traziti razna resenja.

Tako u prilog presacko tramvajskoj ulici ne ide cinjenica zastite prolaznika i izlozenost buci, znam da ti polazis od toga da su novi tramvaji tihi, ali koliko dugo ce to i biti, postoji zakon entropije, a pogotovo kod nas.

Kako bi ulicom kojom prolazi puno ljudi , tutnjali nezvisni brzi tramvaji, a zastitne ograde bi sasvim naruzile ulicu ?

Sto se tice trase tramvaja do Avale. ima puno poljana do tamo, samo je potrebno iscrtati najpovoljniju trasu u odnosu na mesta koja tramvaj treba da poveze.

U pravu si za Cinovnicku koloniju, ceo Vozdovac ce postati kraj za bogatiji deo gradjana Beograda, odmah posle Dedinja i Senjaka.
 
Vojvode stepe radi interkop.To kazu radnici interkopa u Mirijevskom bulevaru,to im rece sef.
 
To dobili tender prije tendera inerkop sabac = dusan petrovic=ds sabac tako nesto :violina:
 
Изчитао сам пажљиво целу тему, и има доста добрих сугестија и запажања. Сада хоћу да дам коментар као неко ко је одрастао у околини Улице Војводе Степе, а и ко је ишао у Саобраћајни факултет у истој улици.

Почећемо од учешћа грађана и стручњака у јавним одлукама. Имамо читав низ примера у граду како су јавни увиди скривени, на предлоге и примедбе давани прилично неодређени одговори, и да се у најбољем случају завршавало са врло малим изменама првобитно зацртаних планова. Стога, најскромније што би се захтевало од власти и планера било би да јавни увид буде стварно јаван, и доступан онима којих се највише тиче, а то су они који живе и раде у околини ове улице. А то значи да јавни увид буде у неком објекту у овој улици, са транспарентом о јавном увиду јасно видљивим из трамваја или кола.

Трамвај

Дужина трамвајске пруге у Улици Војводе Степе је око 3207 метара, а на том одстојању налази се 9 пари мећустаничних одстојања просечне дужине 355 метара. Најкраће је 235 метара, а најдуже 536 метара. Улица Војводе Степе је, уједно, према мојим истраживањима најбржи и најпоузданији део крака трамвајске мреже Славија-Бањица. Просечна брзина је 17,7км/с (просек 15,5км/с), а девијације у извршавању реда вожње су 5% (просек 8%). Вероватно сте изненађени, али овакав квалитет је последица мало семафора и са кратким интервалима, те не мешања са друмским саобраћајем, што је проблем на преосталим деловима овог крака трамвајске мреже.

Међутим, то не значи да је решење савршено, чак далеко од тога. На највећем делу трасе трамвај не може брже од 30км/с, не зато што је лош колосек, него зато што је небезбедно по аутомобиле и пешаке. Једино на деоницама где постоји ограда поред пруге трамвај развија брзину од 45км/с. Међустанична одстојања су кратка, тако да уколико видите трамвај на претходној станици увек се са пола станице можете затрчати и стићи трамвај у наредној. Сви перони су у нивоу стандардног тротоара, а важан фактор оштећивања садашњег колосека су грађевински камиони, камиони смећари и аутобуси.

Концепција унапређења трамвајског саобраћаја би била:
1) Дужа међустанична одстојања, реда величине 500-700 метара, као у центру града. Смањити број међустаничних одстојања са 9 на 5. Уколико постоји негодовање пензионера, поставити већи број аутобуских стајалишта.
2) Траса физички издвојена за брзине минимално 40км/с (због мноштва пешачких прелаза на неким деловима не би могло брже.
3) Аутоматска сигнализација којом се у Војводе Степе трамваји не би заустављали на семафорима
4) Систем у којем полицајац не би зауставио трамвај на аутокоманди у смеру Славија - Бањица, по могућству денивелација, и на трамвајској прузи кривине полупречника не мањег од 75 метара (изузев делова окретница где се трамвај креће празан и трамвајских раскрсница)
5) Слободни профил који омогућава евентуално увођење возила ширине 2,5 метра.
6) Постојања помоћних окретница и колосека за имобилизацију минималне корисне дужине 40 метара (на Аутокоманди је прекратак)
7) На Трошарини трамвај мора бити у истој фази семафора када се пропуштају аутомобили правцем Војводе Степе.

Циљ је повећати средњу брзину на 23-26км/с, односно возно време Бањица - Славија смањити са 19-25 минута на 12-14 минута.

Тротоари и паркирање

Постоји неколико места где је тротоар сувише узак, али нигде то није са обе стране улице, тако да се увек може одузети метар са друге стране улице, и на тим критичним деловима забранити паркирање. На свим критичним местима се мора прекинути пешачко кретање пре свега због бандера, а са измештањем на средину коловоза и бандере прелазе на средину. Уколико би трамвајска баштица на средини коловоза била висока, свакоме ко упали четири мигавца би убрзо сви трубили. Не треба повлађивати аутомобилистима, јер ће то само створити још више аутомобила. За оне који желе да се ослоне на аутомобил приликом посете локала боље је развијати уређено предграђе, а не густо насељене зоне које су већ у проблему додатно оптерећивати. Приоритет морају бити паркиралишта станара, а за госте и посетиоце локала шта преостане. Сем тога, паркирни простор се много рационалније користи уколико је саобраћајна трака непосредно уз паркинг места.

Локације стајалишта које предлажем су: 1.Аутокоманда, 2.Биоскоп Вождовац (испред самог биоскопа има простора), 3.Вождовачка црква (исто, има ширина), 4.Дом Здравља (да се пензионери мање буне, а има простора), 5.Љубе Вучковића (код поште), 6.Трошарина.

Зелене површине

У Војводе Степе захваљујући рушењу уџерица и померања линије изградње имамо доста површина где можемо садити дрвеће. Ако не можемо имати компактан дрворед целом дужином не значи да се потпуно требамо одрећи зеленила. Имамо и делова где одавно имамо ширину за зеленило, само зеленила ни од корова. Сматрам да у великој мери треба тежити живим оградама, при чему би металне биле неопходне док живе ограде не ојачају.

Комунална инсталација

Комунална инсталација мора бити уграђена тако да се у случају кварова не мора прекидати трамвајски саобраћај, нити сакатити дрворед, или макар да све то буде у најмањој мери. На жалост, већ имамо топловод испод средине улице, постављан око 2005. године, и то на дубини око 3 метра.

Аутокоманда и Трошарина

План реконструкције Аутокоманде не може искључити усклађеност са реконструкцијом ове друге две просторне целине. Не знам да ли се на овом форуму расправљало о овоме, али код Аутокоманде ће пролазити УМП, а код Трошарине СМТ. Како је код петље Хиподром сјајно издвојен трамвајска пруга од свих друмских замрзлама, то би морало бити урађено и овде. У оквиру свега треба предвидети и потенцијално ширење трамвајске мреже. За Аутокоманду сматрам да треба друмски саобраћај спустити на нижи ниво, а трамвајски, пешачки и бициклистички на виши ниво. Формирати трамвајско стајалиште на врху надвожњака, једно и без оштрих кривина, а кружни ток проширити. Помоћну окретницу предлажем да се смести у парк испод О.Ш.Карађорђе, односно изнад цвећара. За Трошарину, уколико се не би радила денивелација, сматрам да би требало направити кружни ток кроз чију средину би пролазио трамвај, са скретницама према Кумодражу за потенцијално проширење трамвајске мреже према Кумодражу 2 или Браће Јерковић.

Како стоји стање ствари постоје две основне могућности:

1) Да се занемаре интереси грађана, анализа варијантних решења, и уради по постојећем пројкту што пре
2) Да се укључе и грађани и стручњаци у пројектовање места где живе, одбаци стари пројекат и крене нови из почетка. Будите сигурни да ће у том случају реконструкција бити одложена за минимално годину дана.

Срећна околност је да ремонт те улице ионако не може бити завршен пре избора, и да ће се политичка снага концетрисати на брзе и јефтине политичке поене.
 
Karlo del Ponte":2zdu51rg je napisao(la):
Стога, најскромније што би се захтевало од власти и планера било би да јавни увид буде стварно јаван, и доступан онима којих се највише тиче, а то су они који живе и раде у околини ове улице. А то значи да јавни увид буде у неком објекту у овој улици, са транспарентом о јавном увиду јасно видљивим из трамваја или кола.

Karlo, ovo je ipak jadni XXI vek! Dovoljno je da isto stave na Internet i da se sve sugestije šalju i preko interneta; ama baš ništa više od toga nije potrebno! Ali dokle god se uvidi odvijaju u kojekakvim podrumima, uz obavezno prethnodno ostavljanje lične karte kod portira ništa nećemo uraditi...
 
Ja nikada nisam ostavio licnu kartu kod portira,samo kazem javni uvid taj i taj suteren(obavezno to recite a ne podrum) i onda samo klimnu glavom.

Ali sasavo je sto ne predstave taj projekat jedan dan u zgradi skupstine opstine.

Recimo,vojvode stepe se rekonstruise od februara ili marta 2012. godine,sta bi im falilo da 3 meseca ranije naprave prezentaciju od 2 sata u zgradi opstine Vozdovac da bi znali stanovnici Vozdovca sta da ocekuju???

Te urbanisticke planove tretiraju kao da su u pitanju planovi tajnih vojnih lokacija a ne glavnih ulica kojima ide gradski prevoz.
 
Vrh