Šta je novo?

Војводе Степе

То није проблем. Све попречне улице би постале једносмерне. И обе би ишле низбрдо, према Кумодрашкој и Булевару ослобођења.

Има много људи који су за пешачко-трамвајску улицу. Мислим да у овом случају возачи нису у великој већини.
 
Ljudi, jeste li vi svesni kolika je ulica Vojvode Stepe i koliko ljudi živi u njoj??? Nemojte me pogrešno shvatiti, zaista nemam ništa protiv "zelenih" ulica, pešačko-biciklističkih staza i sl, ali nekada treba staviti prst na čelo i biti realan.

Mi nismo u stanju ni Vasinu da zatvorimo za saobraćaj, niti da rešimo problem što nam prometne ulice seku centralni gradski trg, a govorimo o pretvaranju Vojvode Stepe u pešaku (ili pešačko tramvajsku ulicu).

Stfe, ne može ulica istovremeno biti i slepa i jednosmerna jer bi time došao u bizarnu situaciju da možeš da izađeš iz nje, ali u nju ne možeš da se vratiš :D

Pri tom, ne verujem da Kumodraška i Bulevar Oslobođenja imaju kapacitet da prime sav saobraćaj iz Ulice vojvode Stepe.

Kao što rekoh, treba imati u vidu broj ljudi koji živi u toj ulici (a koji permanentno raste izgradnjom novih zgrada), kao i da ti ljudi moraju nekako da stignu do svojih stanova i negde da parkiraju svoja vozila (ili jednostavno drakonski zabranimo ljudima iz Vojvode Stepe da koriste automobile!?).

Pored ljudi koji tamo žive u istoj ulici se nalaze i dva fakulteta (Saobraćajni i FPN koji se formalno nalazi u Jove Ilića, ali svi do njega dolaze kroz Vojvode Stepe), zatim tu je Viša elektrotehnička škola, XII beogradska gimnazija, Studentski dom "4. april", Super Vero hipermarket, Fijatov (Zastavin) servis i salon automobila...

Onda, tu je i pitanje gradskog saobraćaja koje bi bilo iole podnošljivo ukoliko bi se zadržali tramvaji (tek bi ukidanje tramvaja bilo haos, kako saobraćajno, tako i ekonomski jer bi trebalo tražiti alternativnu trasu za tramvajsku mrežu sa Banjice). Često mi se dešava da u Vojvode Stepe moram da propustim dva ili tri tramvaja zbog gužve, a 33 je npr. uvek krcata - tako da je to možda dobar pokazatelj koliko ljudi koristi taj pravac.

I na kraju, nikako ne smemo zaboraviti bezbednosni i zdravstveni aspekt - kako obezbediti pristup hitnoj pomoći, policiji i vatrogascima u slučajevima kada je to neophodno.

U svakom slučaju, ideja vam je lepa i romantična, ali nepraktična ;)
 
Оно што ја знам, садашње стање је непрактично, нехумано, и небезбедно. Реконструкцијом се апсолутно ништа неће добити, сем да ће КАФ-оње моћи да саобраћају. и ништа више

Улица ће стећи услове за проширење, по мојој процени, за 20 година. Дотад, оваква, више смета него што користи. До тад, може се претворити у улицу спореног саобраћаја, јер она то практично, већ јесте.
 
Tu se slažem sa tobom, ulica je jad i beda na šta liči i teško da će se situacija rekonstrukcijom radikalno poboljšati. Ali nije baš usporena, prednost joj je što gotovo i da nema semafora, ali velika mana joj je to što je uska i što se gomila ljudi u takvoj situaciji parkira na kolovozu.
 
Ne znam kako su davno planeri smisljali resenje za tu ulicu, ali vidimo da su zgrade iz perioda komunizma , a i nova gradnja gradjene blizu i da je ulica time ostala velicine sokaka koji je davno tu i bio, i da ce tako ostati. U skladu sa tim se mora naci i adekvatno resenje. Vrlo prometna ulica, dosta ljudi zivi u njoj, i tek ce da zivi kada se izgrade sve nove zgrade i neki ljudi pokupuju sve stanove u novim zgradama.
Steta sto neko nije mislio na vreme o sirini ulice, ali ne treba zaboraviti da pored ove imamo i Kumodrasku i Bul JNA. Sadasnje stanje je lose, a rekonstrukcijom ne vidim da ce biti sta bolje sto se tice nekih vecih promena u saobracaju. I u Bulevaru su se ljudi parkirali, pa se sad vise ne parkiraju jer su stajali panduri i kaznjavali, a i sada kaznjavaju. Tako bi trebalo i u Vojvode stepe. Ako neko misli da bi situacija mogla biti bolja na tom potezu Vojvode Stepe, mislim da ne treba mnogo da se nada. To nam je sto nam je, tako je sagradjeno i ne moze nazad.
 
Kao sto rekoste,nerealno je da bude pesacko tramvajska.Ali opet sa paralelelnim pakiranjem i tramvajima koji izgleda da ce prvobitno biti sa strane a tek jednog dana na sredini ulice da se opet dovede u podnosljivo stanje.
 
stf":1shrf209 je napisao(la):
То није проблем. Све попречне улице би постале једносмерне. И обе би ишле низбрдо, према Кумодрашкој и Булевару ослобођења.

Има много људи који су за пешачко-трамвајску улицу. Мислим да у овом случају возачи нису у великој већини.

Tako bi se problem izmestio u te poprecne ulice. Te ulice su vec zagusene automobilima. tada bi nastao haos. Ugrozili bi pesake i stanovnike.

Po meni je resenje zabrana parkiranja u Vojvode Stepe gde nema mesta za obelezene parkinge i ostre kazne za prekrsioce. Tako se radilo u BKA dok se ljudi nisu navikli

edit: secam se nekih prica iz osamdesetih da je Kumodraska trebala da se siri desnom stranom kao i Ljube Vuckovica sve do Saobracajnog f. I da je bila u planu siroka ulica od Dusanovackog mosta, duz kumodraskog potoka do vojnog hotela i tu bi se spajala sa drugim delom Kumodraske ( gde ima po 2 trake). Valjda su one trebale da prime vecinu saobracaja iz V.Stepe. Mozda su to samo price jer mislim da tadasnji planeri ni u najgorim nocnim morama nisu zamisljali ovoliki broj automobila u gradu.
 
Slažem se i ja da je Vojvode Stepe preuska. Pominjao sam već na nekj temi, al nije zgoreg opet, a što ne bi premestili šine u sredinu tako da na pojedinim užim mestima ostane samo jedan kolosek? Sveukupno brzina tramvajskog saobraćaja ne bi bila manja nego sad čak i sa povremenim čekanjem na prolaz, jer bi se sam saobraćaj ubrzao zbog manje sečenja ostalog saobraćaja, ne bi bilo problema s parkiranjem po šinama, čak bi ostalo više mesta za automobile nego sad.. pa kad se neka uska deonica proširi, da se doda drugi kolosek..
 
Ова улица је планирана са профилом као БКА. Значи, трам у средину, по две или три траке са обе стране и рироки зелени тротоари.

То се може видети на мастер плану Градског центра Вождовац (који никада неће бити изграђен). Ко не зна, фрагмент тог градског центра су данашња три солитера. Требало их је бити 6. Такође, по истом плану је Витановачка требала да буде са профилом 2+2, као и новопројектована улица која би ишла преко оне аутоперионице, између данашње Основне школе и стамбених павиљона. Та улица би повезивала Булевар Ослобођења и Кумодрашку, вероватно са аутопутем.

Као много пута до сада, понављам....некада је неко имао визију града....
 
^^ VErujem da je to plan od pre 3-4 decenije, al mi nije jasno sto su onda zidali zgrade onoliko blizu na potezu od Komande do bioskopa. To su velike zgrade koje ne mogu da se ruse za potrebe sirenja... Ipak se tada malo vise postovao red.
 
Ne vidim pametnije rešenje za Vojvode Stepe osim izbacivanja saobraćaja. Eventualno ostavljanje parking mesta samo sa jedne strane ulice. Ili samo jedna traka za običan saobraćaj, odnosno jednosmernost ulice!

Tramvajske šine moraju biti nezavisne i mora biti mesta za pešake i za privremeno zaustavljanje!

Autobuse bi svakako trebalo izbaciti (odnosno pomeriti u kumodrašku), a tramvaje produžiti do Farmaceutskog.
 
^^ Treba zatvoriti ulicu u Srbiji u kojoj su ljudi otvoreni za novine od kolektivnog dobra, narocito njih 10 000 koji zive u toj ulici.
 
Vojvode Stepe je važna saobraćajnica, gusto naseljena ulica sa tendencijom daljeg širenja stambenog i poslovnog tkiva i ne postoji nikakva šansa da se zatovri za saobraćaj! Čak ni jedan smer. Sve nove zgrade imaju garaže u koje je moguće ući samo iz V. Stepe i to najčešće liftom. Teren je brdovit i već ima previše uskih, jedva funkcionalnih i jednosmernih ulica, tako da ni govora o zatvaranju za motorna vozila
 
jlaki":2vbg6y1c je napisao(la):
Ne vidim pametnije rešenje za Vojvode Stepe osim izbacivanja saobraćaja. Eventualno ostavljanje parking mesta samo sa jedne strane ulice. Ili samo jedna traka za običan saobraćaj, odnosno jednosmernost ulice!

Vojvode stepe je ulica od izuzetnog znacaja za Grad, novom regulazijom se i prosiruje tako da postaje bukvalno bulevar.

Mislim da je potpuno nerealno izbaciti automobilski saobracaj iz te ulice.
 
Ali pitanje od početka diskusije o Vojvode Stepe u životu:

GDE SE PROŠIRUJE, GDE?
 
Гага":3e01h2iz je napisao(la):
vucko [url je napisao(la):
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/215522[/url] … a-i-u-2011

Ono što me također interesuje vezano za taj veliki projekat i konkretno za ulicu Cara Dušana jeste da li baš u toj vesti prave projektnu dokumentaciju samo za Cara Dušana ili i za Džoordža Vašingtona đuture, pošto su u slično stanju i praktično jedan isti potez.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/215522/Radovi-na-sinama-i-u-2011
 
spatiotecte":3spbm5hj je napisao(la):
jlaki":3spbm5hj je napisao(la):
Ne vidim pametnije rešenje za Vojvode Stepe osim izbacivanja saobraćaja. Eventualno ostavljanje parking mesta samo sa jedne strane ulice. Ili samo jedna traka za običan saobraćaj, odnosno jednosmernost ulice!

Vojvode stepe je ulica od izuzetnog znacaja za Grad, novom regulazijom se i prosiruje tako da postaje bukvalno bulevar.

Mislim da je potpuno nerealno izbaciti automobilski saobracaj iz te ulice.
Нажалост, због урбаниста који не заслужују та звања, Војводе СТепе је унакажена за сва времена.
Где је још нормална појава да гараже имају излаз на будућу улицу виталног значаја?
Да је било памети, па да излази из гаража буду оријентисани према споредним улицама. Излази из гаража солитера, школе и цркве и јесу оријектисани на тај начин. И испред њих има најмање саобраћајне гужве, а тротоари су најчистији.

Нико се не паркира у гаражу, јер је сваки инвеститор испред сваке нове зграде угурао највећи могући број паркинг места. Нема ту ништа од тротоара.

Такође, сумануто је имати 3 улице једнаке важности потпуно паралелне а на тако малом растојању једна од друге. (Булевар ослобођења, Војводе Степе, Кумодрашка)
 
Nazalost gornji postovi vec konstatovace situaciju.Korak u pravom smeru bi bili tramvaji u sredini,ako toga nema ova ulica ce ostati zamrznuta u vremenu.
 
Homer Jay":3hxfky0a je napisao(la):
Stfe, ne može ulica istovremeno biti i slepa i jednosmerna jer bi time došao u bizarnu situaciju da možeš da izađeš iz nje, ali u nju ne možeš da se vratiš :D

Па то је начин да се направи пешачко-трамвајска улица, ал'на кварно. :D
 
Drugari!Evo celog detaljnog urbanistickog plana Vojvode Stepe iz 1992 godine.Koliko znam nema novijeg plana.Uzivajte!Ima 70 megabajta pa je kompletan dokument!

vojvode-stepe.jpg



http://mapa.urbel.com/silverlight/321/osnovni-tekst.pdf
 
Plan se ubajatio 1992 -2012 :p

Za V Stepe vidim samo jedno rešenje i to

Šine kao u Beogradskoj (u sredinu po šinama je dozvoljeno kretanje putničkih vozila -zabranjeno za teretna i autobuse)
Uliv u kružni tok, da se proširi na uštrb postojecih privremenih objekata.
Saobracajno opterecenje duž ul. značajno opada gledano od kružnog toka ka vrhu ,
te nije isto celim trasom, pa i nije nužno po svaku cenu fizičko proširenje ulice
A što ne pune gradsku kasu, noseći bahato parkirane u desnoj saob. traci je javašluk nadležnih
 
Vrh