Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

U BiH (RS) koliko znam još nije ni izabran izvođač, nije bilo ni tendera za izgradnju ove dionice. Eksproprijacija je u toku, negdje sam pročitao da je eksproprisano preko 90%. Ako je tako, bar neće biti problema da se brzo odradi jednom kad se izvođač uvede u posao. Ali ko zna kad će to da bude... Ne vjerujem da je caka, već inertnost naše birokratije ili jednostavno nedostatak para.

Za HR, pretpostavljam da misliš na dio od Gradiške prema Okučanima (a ne prema S. Brodu). Tu je zapelo kod izbora nadzora. Izvođač radova je izabran, to je Integral Inženjering iz Laktaša. Ne bi me čudilo da ovde Hrvati namjerno odugovlače, jer njima nije toliko u interesu da se ova dionica pusti, to će im smanjiti promet na A3 od Okučana do S. Broda / Svilaja.
 
Ovo bi moglo biti gotovo ove godine? Naravno, ne mislim na deo sa desne obale Save, nego samo od postojeceg autoputa do mosta. Rasciscavanje (nazovimo ga tako) brda na kome su montirali celicnu konstrukciju je uradjeno ekspresno, nemam reci.
 
Pitam se šta li su uradili sa materijalom sa nasipa koji je sklonjen...
Da li je možda iskorišćen za nasipanje na trasi autoputa ka Kuzminu?
 
Nisam baš upoznat sa trasom ove deonice, ali se nešto ne sećam da će tu biti nekih velikih objekata sem samog isključenja za Bijeljinu, pa me ovaj rok od 3 godine za deonicu od 20km kroz ravnicu buni. Videli smo kako su kinezi završili Preljina - Pakovraće, sa sve tunelom i mostom preko Morave. Ili je 3 godine i za projektovanje i izgradnju.

Inače su se hvalili da je eksproprijacija maltane završena.
 
Ima par mostovskih konstrukcija preko nekih kanala i naravno sigurno ima dosta ukrstanja sa lokalnim seoskim ukrstanjima. Eksproprijacija je kako se pise gotovo zavrsena.
Ne znam za projektovanje, koliko se tu doguralo. Sigurno je da ce most zjapiti prazan dok se ne zavrsi deo do Bijeljine. Mene tu plasi i opstrukcija za strane FBIH kada to sve bude gotovo. Videli smo na kraju koliko se samo cekalo na otvaranje mostova kod Svilaja i kod Bratunca zbog kojekakvih peripetija.
 
Za mene je ovo super vest, prvo da Srbija pomaze gradnju autoputeva u Srpskoj da sva teritorija gde Srbi zive bude jednako infrastrukturno razvijena, da se svuda omoguci ljudima kvalitetan zivot, a takodje i znam obe ove firme, pa mi je i sa poslovne strane ok. Plus, moji su dobrim delom sa Dinarida, uglavnom Bosne, a drugi upravo iz Vojvodstva Srbskog, a te dve teritorije se ovim povezuju, pa je ovo za nas koji smo poreklom iz ta dva kraja savrsena vest. Jos jedna stvar je da bi Srbija trebala pomoci i gradnju autoputa od Visegrada ka Trebinju, kao nastavak autoputa Pozega-Kotroman, jer realno Srpskoj sada treba pomoc jer je zadnjih 80 godina strasno devastirana, sto ciscenjem u Bosni za vreme NDH, sto preseljenjem stotina hiljada za Srbiju za vreme komunista, sto ratom 90ih, sto sada opstrukcijom razvoja od strane NovoBosnjaka. Ali to je ok da se medjusobno pomazemo, kao sto je Kosaca pritekao u pomoc na Kosovski Boj, sada su neka druga vremena da ova strana hvala Bogu ima mogucnosti da pomogne drugoj.
 
Mislim @Earth da je od Višegrada ka Trebinju dovoljna dobra magistrala, uz proširenje puta Foča - Tjentište i male dorade na ostatku trase. Hercegovina nažalost nema toliko stanovnika, a i trenutno je prioritet na aerodromu koji treba da se gradi kod tog grada. Inače, meni jednog od najlepših na našim prostorima.
 
Da bi ono malo ljudi ostalo u Hercegovini, mora im se napraviti infrastruktura. To je potreban uslov (ne i dovoljan). Hercegovina nije samo Trebinje. Ne vidim kakve koristi će imati obični ljudi iz Gacka, Bileće, Nevesinja... od aerodroma u Trebinju. Te pare koje planiraju da ulože u aerodrom bi mnogo bolje bilo da ulože u autoput Višegrad - Trebinje. Mislim da bi taj put bio itekako isplativ. Ko god iz BG, Vojvodine, Šumadije, Zapadne Srbije ide prema Boki Kotorskoj bi išao tim autoputem (sada dobar dio tog saobraćaja ide preko Durmitora, Šavnika...).
 
Ja se slažem da im je potrebniji dobar put od aerodroma (o kojem se uglavnom samo priča veće nekoliko godina, a izgradnja još nije počela). Nisam siguran da je potreban baš autoput, u najboljem slučaju dovoljan je i brzi put, ali realno gledano ovo je samo maštanje trenutno. Republika Srpska neće u skorijoj budućnosti završiti ni autoput kroz mnogo lakši predeo od Doboja do Rače, a kamoli kroz Hercegovinu.
 
I to prvo ovo drugo, pa onda ovo prvo.
Put od Foče do Tjentišta je uzak i čak i uz mnogo pažnje na krivinama su moguća neugodna iznenađenja kad vam u susret ide kamion. Ali pogledi s tog puta su prelepi, na kanjon Drine, a posebno sa prevoja Igoče kad pukne pogled preko Tjentišta na Maglić, Volujak, Zelengoru. Kao u Alpe da ste došli. Koliko znam plan je napravljen za novi put od Tjentišta dolinom Sutjeske do ušća u Drinu, most preko Drine na tom mestu i povezivanje na (valjda konačno sređen i proširen) put Foča - Sćepan Polje.
Prolazak kroz Goražde je provlačenje kroz grad, ali ne traje predugo, tako da je to manje kritično, ali bi obilaznica svakako pomogla, mada ceo taj potez od Ustiprače preko Foče do mosta na Drini gde se odvaja put ka Crnoj Gori ume da bude jako spor.
S druge strane ovde se verovatno mislio na "političku" obilaznicu da se izbegne prostor Federacije BiH, što generalno nije neuobičajena praksa po svetu, ali je ta opcija terenski drastično lošija nego put uz Drinu, ali bi s druge strane Čajniče dobilo modernu saobraćajnicu.
Jednom kad naprave taj novi put do Tjentišta, biće zapravo uživanje povremeno ići praznim putem preko Igoča.
 
Milaki, ako nema ljudi, to nije problem. Zna se da je masa ljudi odatle doselila u Srbiju, još od Era (od hERcegovci) pre 200 godina, pa do danas, znači u pitanju su stotine hiljade ljudi u Srbiji, mnogi od njih su posle II sv rata dobijali besplatne njive ovde i sl. Moja ideja je da se sad isto to, ali obrnuto uradi, da zainteresovanima iz Srbije ponudi zemlja za turizam, vikendice, imanja, privredu... ukloni granica, izgradi autoput, i nema razloga da npr Tjentište, Zelengora, Volujak.. ne budu razvijeni kao Zlatibor (naravno bez divljanja gradnje), jer je još lepši i veći turistički potencijal. Ja bih prvi uzeo zemlju tamo u toj akciji. Takođe, ja sam na nekim skorijim videima o Višegradu ih upućivao da pogledaju kako obližnjem Zlatiboru i Tari dobro finansijski ide, da nema razlike da i oni nemaju tolke prihode, ali im je za to bolje sa Srbijom, kako bi se veštački podeljeno tržište spojilo i otvorilo, ali su na to stranci iz Federacije skočili iz ljubomore na mene, jer je njima draže da istok R Srpske tavori, a ne da se razvija. Ali naravno, mi koji imamo porekla iz Stare Hercegovine ćemo se boriti do kraja za ovu ideju, za vraćanje stotinama hiljada nas StaroBosanaca u Srbiji državljanstva BH, prava glasa, zemlje predaka, i naravno ujedinjenja sa Srbijom (mora svet da nam kompenzuje za vekovna stradanja i kako bi se sprečila buduća od komšija) , izgradnju autoputa do Trebinja da bi svi delovi Srbije bili jednako integrisani i razvijeni. Šta misle komšijski narodi nas ne zanima, mi smo svoji na svome, a oni ako su dobronamerni su dobrodošli. A sa izgradnjom autoputa se menja "brzina obrta ljudi" pa sam ja ujutru ovde, a uveče tamo, i isti čovek je na dva mesta u istom danu, pa se duplira br ljudi u tom kraju.
 
Poslednja izmena:
Da, nisam skapirao kakav im je ovo naslov "početak" radova kad se ovaj deo vec dugo radi? Mislio sam da nije možda početak nastavka ka Biljeljini ali izgleda nije.
 
Izgleda da je počelo trasiranje kod Bijeljine.


BN.png
 
Vrh