Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

Izgleda da je počelo trasiranje kod Bijeljine.


Pogledajte prilog 130202
Nije trasiranje, već njiva koja će biti na trasi autoputa.
Pogledaj ovde, različiti datumi ali je njiva ista.
Bijeljina 2.PNG
Bijeljina 1.PNG
 
Sada za praznike sam išao za RS preko Svilaja i novog autoputa, ali vremenski nema neke razlike u odnosu na Babinu gredu. Generalno ta deonica je duža 16 kilometara, putarina je skuplja 11 kuna + još 1,2km u Bosni. Pozitivna strana je autoput i što uopšte nema gužve (bio sam bukvalno jedini na granici, dok sam na Bajakovu/Batrovcima čekao 3 sata).
 
I ja sam koristio Svilaj pre desetak dana. Ušteda u vremenu je minimalna ali kada se ide na duzi put svaki kilometar autoputa je vredan.
 
Pošto nisam odavno bio tamo, šta mi možete reći, kad bih ušao na Zvorniku ka Tuzli, na koliko bih km autoputa mogao da računam, kad bih krenuo ka BL?
 
Iz tog pravca imaš nešto manje od 80km autoputa od Johovca (severno od Doboja) do Banja Luke
 
Taj deo i nije deo ove poddeonice. Turci su dobili da rade petlju sa autoputem Beograd - Zagreb, dalje do mosta i sam most.

Bilo je priče i najava o početku radova dalje ka Bijeljini, ali ništa zvanično se nije desilo još uvek.
 
U BiH, s druge strane, ima mnogo više problema i zastoja, posebno u FBiH, dok je Srpska ubrzala pripreme za gradnju autoputa koji treba da je, preko Posavine i Semberije, poveže sa Srbijom. Taj projekat je, u republičkim dokumentima, označen kao strateški, ukupne dužine oko 70 kilometara. Od toga dio Vukosavlje - Brčko iznosi 32, a dionica od Brčkog do Rače 38,5 kilometara.

Traže datum

Izgradnja trase od Rače do Bijeljine, kao dio buduće poveznice Srpske i Srbije, najavljena je za naredne dane, a ostalo je samo, kako je to poručio nedavno premijer Srpske Radovan Višković, da bude usaglašen tačan datum sa kolegama s druge strane Drine.

Ta dionica je duga oko 20 kilometara, a rok za izgradnju je tri godine. Za projektovanje i izgradnju izabran je konzorcijum koji čine laktaški Integral inženjering, Srbijaautoput iz Beograda i Institut za građevinarstvo IG iz Banjaluke.

Nešto mi ova računica ne štima. Ako je Bijeljina - Rača oko 20km, a Brčko - Rača 38,5 onda ispada da je Brčko - Bijeljina manje od 20km. 🤔


Svakako, baš kilave na svim deonicama u BiH. Po tome su gori i od nas. Sad najavljuju početak izgradnje deonice Banja Luka - Prijedor, a ugovor je potpisan još prošle godine. Rača - Bijeljina još nisu počeli iako je evidentno da će deonica sa srp(b)ske strane biti završena na vreme sa sve novim mostom preko Save. A to je samo 20km kroz ravnicu do Bijeljine.

Deonicu Koridora Vc od Doboja do Vukosavlja još nisu ni pipnuli....

Jako, jako sporo se stvari pomeraju, a jako bi bilo bitno spojiti granicu sa autoputem kod Doboja jer bi ceo sever Bosne imao brzu vezu sa Srbijom.
 
Tih 20km je do granice Brčko distrikta. Ako si ikada putovao ka Brčkom, već pre Brezovog polja počinje granica Brčko distrikta. Deo kroz Brčko distrikt nije nimalo kratak i bojim se da će im trebati baš mnogo da se dogovore oko svega za taj deo. U svakom slučaju podržavam gradnju autoputa kroz RS pa makar i kao deo autoputa Beograd-Sarajevo.
A što se tiče dela od Doboja do Vukosavlja, uskoro bi trebalo da se konačno završi deo Johovac-Rudanka a za ostatak ka severu do Vukosavlja sredstva su obezbeđena ali je zapad blokirao sve zbog Dodika.
 
Ma naravno da sam putovao raznin varijantama kroz Brčko fok obilaznica nijr napravljena. Nego mi nije palo na pamet da pričaju o granici distrikta.

Valjda će odblokirati taj novac jer je put svima potreban.
 
Па да али се политички поени губе. Није џаба направљен дистрикт него да буде сметња свима.
 
Taj deo su valjda Turci trebali da grade, evropljane zanima samo koridor Vc (Doboj-Johovac)
 
I Rudanka-Vukosavlje je dio koridora Vc. Može i to da se da Kinezima, ali u tom slučaju EU neće da da povoljan kredit.
 
Turci bi trebalo da grade famozni autoput BG-SA. Što će biti od Lončara ka Tuzli i dalje do Žepča prejo koridora 5C do Sarajeva. A kinezi će po ovome graditi od Vukosavlja do Lončara. Mebe lično brine deo kroz Brčko jer bi moglo biti opstrukcija od strane FBIH i jedini način da se deo kroz Brčko izgradi jeste da se odradi u paketu sve. A Tuzla kao jedan od većih i razvijenijih centara u BIH svakako zaslužuje da se bolje poveže sa ostatkom države.
 
Vrh