Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

Ja uvek od Brčkog idem ka Lončarima (isto uvek gužva), pa skrenem ka Pelagićevu. Tuda nema gužve, može da se vozi preko 100km/h. Dalje idem preko Gradačca na Modriču, što je kraća i interesantnija vožnja nego preko Šamca.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pR62J-G7jzE[/youtube]
 
https://youtu.be/aFm--0kknsY

Celicna konstrukcija duga 320m i teska 5500 Tona presla preko Save,
Potrebno manje od tridesetak metara da dosegne projektovani polozaj, sto se ocekuje za koji dan.
Na levoj obali zavrsena dva raspona izmedju stubova i napravljena devijacijja da bi se izmestila trasa i krenulo dalje sa premoscavanjem betonskih raspona izmedju stubova.
Takodje razmontirana krovna konstrukcija ispod koje je vrseno skidanje korozije i farbanje mosta,
Sledi i demontaza kranova, a potom uklanjanje nanesenog materijala sa mesta gde je vrsena montaza delova mosta, a potom nastavak izgradnje pristupnih stubova i betonskih raspona do metalnog dela mosta.
Na desnoj obali montirane grede na poslednja tri raspona na uzvodnom delu mosta,
Takodje montirane skele na dva raspona za izlivanje betona, ali tek se pocinje sa armaturom.
Sve u svemu most napreduje znatno brze od rokova i ocekivanja su da ce sve biti zavrseno do Septembra 2022. :sesir:
 
Nije to nista novo. Turska ima velike finansijske probleme kod kuće i teško da oni mogu kreditirati autoput.
 
Може ли БиХ као држава да враћа кредите?
 
Ne bih ulazio u ove političke pamflete, osim činjenice da se radi o prolasku kroz HR koji (gore opisanom rutom) traje 30 min od pečata do pečata, tako da ta priča o stajanju, gorivu itd. u realnosti nema veze sa životom. A tek ovo o sigurnosti, dođe mi da se smejem i ne stanem sa smehom.

Ja vam kažem kako je trenutno i to iz prve ruke i kako će biti sa ovim delom AP kada se završi (bar po pitanju BL), a svako je slobodan da filozofira hipotetički preko tastature koliko i kako želi.
 
Na ovom autoputu je bilo najvise napretka trasiranja zadnjih mesec dana
 

Prilozi

  • 2022_01_05_09_47_26_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    2022_01_05_09_47_26_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    66,6 KB · Pregleda: 830
Сава код Шапца је дупло шира него код Раче.
 
Da, zanimljivo da je na svega 35 km vazdušne razdaljine Sava tolko šira, uliva se u međuvremenu Drina, ali opet velika razlika. Doduše nije baš duplo, sad izmerih na mapi i ispada oko 70%, vamo je oko 270m, a vamo oko 460m, znači oko 200m razlike, ali u svakom slucaju procentualno velika razlika. Pa, i ako ovo možemo uzeti kao razlog za brže spajanje ovog mosta, to se ne bi moglo reći i za trasiranje koje tamo ide duplo kilavije, iako je i ono nesto duze, al ne previse da bi tolko zaostajalo.
 
Sava kod Šapca je izuzetno plitka, zato je široka.
 
Сава код Шапца прави велику кривину од Јарка до Орашца. Немој и заборавити да мост мора да иде кроз плавно подручје које је код Шапца поприлично широко, од обале при нормалном водостају до насипа има 100 метара са Мачванске стране, а са Сремске више од 200. Друга ствар која радове у Рачи олакшава јесте близина постојећег друмског моста. У Рачи лако пребацују све што треба преко реке, у Шапцу је мост удаљен око 7 километара. Притом су овде прво радили насипање самог корита са Сремске стране, а и тај насип је више пута плављен.
 
U Bosni nisu pipnuli trasu
Kao ni u Hrvatskoj prema Slavonskom Brodu jer to neka caka da se radi tako?
 

Prilozi

  • Screenshot.png
    Screenshot.png
    686,5 KB · Pregleda: 129
  • Screenshot (1).png
    Screenshot (1).png
    620,2 KB · Pregleda: 115
Vrh