Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

Postojeći granični prelaz je odmah pored, u krajnjem slučaju se mogu nakaciti na njega.
Meni je zanimljivije što 18km kroz Srbiju košta 225 miliona, a 21km kroz Republiku Srpsku 130 miliona. To je skoro duplo, a teren je približno isti.
 
A dve reke koje se premošćavaju u Srbiji?
Pa valjda to malo doda troškova, zar ne?
 
Perkan":s2wj1q6g je napisao(la):
A dve reke koje se premošćavaju u Srbiji?
Pa valjda to malo doda troškova, zar ne?
Može malo, ali ne može toliko.
Sava u tom delu nije naročito velika, a tek ne Bosut.
 
Gde bre nije Sava velika, ista je skoro kao u BG...
Most je ogroman, kao onaj kod Šapca koji se gradi... a to košta i odatle veća cena na našoj deonici...
 
Tu Sava nema ni polovinu protoka koji ima u Beogradu, a da ne govorimo o tome da je još i ušće pa je šira.
Inače postojeći most je plaćen 13 miliona, tom logikom ovaj košta oko 30 miliona, ali da kažemo da košta i 50 miliona opet fali bar jos 50 miliona. Zar ne?
 
Most je valjda dužine 1,3km tako da se svakako ne može reći da je u pitanju mali most niti se može porediti sa postojećim. Koliko se sećam most je procenjen na 100 miliona a ostatak na 120 miliona.
 
Komentar ostavljen ispod članka.

Ako je verovati Studiji troškova izgradnje autoputeva, mostova i tunela u više zemalja EU koju su uradili pedantni slovenci, 17 km. auto-puta Kuzmin – Sremska Rača, a imajući u vidu konfiguraciju terena, ne bi smelo da košta više od 110 mil. evra. Kada je reč o mostu preko reke Save koja je tu široka oko 220 m., postavlja se pitanje čemu most dužine celih 1.700 m. A i kada bi most bio dugačak celih 1.700 m. ne bi smeo da košta 100 mil. evra već maksimum 45 do 50 mil. evra jer u Studiji piše, da je prosečna cena mosta po sistemu proste konzolne gradnje oko 1.350 €/m2, dok je po sistemu navlačenja cena oko 1.100 €/m2.

https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/iz ... 9Hwp5DwFnk

Samo za usporedbu, most Svilaj (na kordoru Vc) košta manje od 23 miliona €.

Tehnički podaci o Mostu Svilaj
Most Svilaj na rijeci Savi nalazi se na granici između Hrvatske i Bosne i Hercegovine
Ugovorena vrijednost je 22.310.000,00 €.
Rok dovršetka je ljeto 2019. godine.
660 m dugački most sastoji se od 6 stupišta, spregnute čelične konstrukcije i betonske ploče
Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 m
Most se sastoji od dva usporedna objekta svaki za lijevi i desni trak autoceste. Predviđeno je ukupno 6 voznih traka, tri u svakom smjeru, s ograničenjem brzine 80 km/h

https://sbplus.hr/slavonski_brod/gospod ... ilaju.aspx

Novi most kod Gradiške koji treba da se završi sledeće leto ce koštati 25 miliona €.
 
Nisam stručan da procenjujem troškove i ako su tako Slovenci procenili, ok... poštujem.
Samo da napomenem da bez obzira na širinu reke (a nije to mali razmak) most ima dva stuba u vodi, a onda van vode postoje veoma velike konstrukcije koje "preleću" vodoplavni pojas izmedju dva nasipa sa obe strane reke... i odatle tolika dužina mosta.

Od nasipa do reke na SRB strani ima bar 500 metara odoka, a na kontra strani konstrukcija na stubovima se proteže daleko više... da ne preteram, ali bar duplo, opet odoka govoreći... e sad da li sve to ulazi u cenu mosta ili ne, zaista ne znam...
 
Znači 1200m pre skretanja za most.Plato dužine 1000metara.Pre svega toga verovatno sledi i ČNS Rača.
4416192210987a7975962ff5753f9d8a.jpg
 
Sava premošćena - most spojio Srpsku i Srbiju

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AsX73UEOKM8[/youtube]
 
Možda će i Tašjapi pošto su govorili da će Turci graditi čitav autoput. Naravno ako se pita samo RS onda Integral.
 
Pošto je raspisan tender, onda i Tašjapi mora da pošalje ponudu, pa ko bude bolji . . .
 
Nije ko bude bolji, već kome je namenjeno. Tender je kod nas samo sredstvo za izvlačenje novca, gde se unapred sve zna. Npr za moravski koridor su najavili Behtel jednu godinu pre nego što je tender uopšte bio raspisan.
 
Čini mi se da je Integral do sada uglavnom dobro obavljao posao, bez obzira na povezanost sa Dodigom.
 
Formalno postoji tender i rok za ponude je 27. Xll pa ćemo videti ko će "pobediti". :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909045#p909045:21w1fzbg je napisao(la):
cemix » Pet Dec 17, 2021 7:31 am[/url]":21w1fzbg]Sava premošćena - most spojio Srpsku i Srbiju

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AsX73UEOKM8[/youtube]

Vrlo mi je milo da kao sto kazu, Srbija ce da finansira deo gradnje ovog autoputa na strani Republike Srpske.

Vazno je da bude sto pre. Recimo da neko ide od Srbije do recimo Modrice, mora da udje u Hrvatsku. Ovako moze da se Hrvatska kompletno zaobidje. Kamo srece da jednog dana ide direktno autoput od Bijleljine do Sapca, do Beograda.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909532#p909532:21w1fzbg je napisao(la):
milaki990 » Ned Dec 19, 2021 3:28 am[/url]":21w1fzbg]Čini mi se da je Integral do sada uglavnom dobro obavljao posao, bez obzira na povezanost sa Dodigom.

Dobro poslovao? Znate li koliko njihov autoput krivuda zapadno od Doboja? Zar nije grozno?
 
I sada ne mora da se ulazi u Hrvatsku, ko baš neće. A ni kada ova deonica bude izgrađena, stvar neće biti bitno promenjena, u smislu ulaska ili izbegavanja Hr. Problem nije od granice do Bijeljine (to nije zabavno, ali nije ni toliko zamorno), problem nije ni Brčko (fantastična nova obilaznica), problem je u sporoj deonici Brčko-Šamac, pa onda od Šamca do Modriče (ovo je već malo brže). Ovaj patrljak do Bijeljine to neće promeniti.

Sada je varijanta Kuzmin-Bijeljina-Brčko-Šamac oko 1h15min sporija od varijante Kuzmin-Bajakovo-Babina Greda-Šamac i mnogo, mnogo zamornija. Sa novim AP do Bijeljine, ako ne uprskaju integrisani granični prelaz (kao npr. sa Makedonijom, gde je zbog konfiguracije zajedničke kućice stvar sporija nego na dva odvojena prelaza) biće oko 15-20min bolje i to je to.
 
Svaki novi kilometar autoputa je dobrodošao. Evo npr sada je na Bajakovu katastrofa, kao i uvek u vreme praznika i letnje sezone. https://www.index.hr/vijesti/clanak/na- ... 27643.aspx
Jeste bolji put, ali nema šanse da čekam 4 sata u koloni. Leti nekada i na Rači bude kolona, ali ni blizu kao preko Hrvatske...

Na Rači 1 automobil


A na Batrovcima 7 kolona + još 3 kilometra sa Hrvatske strane
 
Има ли негде да се види стање он лајн? типа размишљам куда ћу, па погледам ситуацију?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910716#p910716:djod8ydn je napisao(la):
Dart » Čet Dec 23, 2021 12:16 pm[/url]":djod8ydn]Imaju kamere uživo na sajtu mupa, a neki prelazi i kod AMSS
http://www.mup.gov.rs/wps/portal/sr/kam ... QMyRTQ!!/#!
https://kamere.amss.org.rs/
Takođe ima HAK Bajakovo, ali trenutno ne radi https://m.hak.hr/kamera.asp?g=2&k=1

Uvek pred put treba proveriti te kamere...

Za Mađarsku kamere ništa ne vrede. Na našem prelazu može da nema nikoga, ali da na mađarskom čekaš 4 sata.

Ali za sve ostale vredi. Takođe ima i za Bosnu:

https://bihamk.ba/bs/spi/video-nadzor
 
da, naravno, oko praznika i leti bajakovo autom nije opcija.

takođe, zimi deo bijeljina-brčko i posle brčko-šamac ume da bude teeeška magla, jer je sve pored save.

to su sve faktori za izbor.
 
Vrh