Дошљак, изгледа да ме ниси добро разумео. То нисам рекао.Слажем се да је правац преко Бадовинаца најрационалнији
Ја мислим да је то погрешно, што се тиче прва три поменута правца, а правац преко Вишеграда је нешто друго , и није везан за ову причу.те сам ја за сва четири брза пута/аутопута који би нас спајали (Рача преко Саве, Бадовинци и Зворник преко Дрине, и правац ка Сарајеву од Пожеге преко Вишеграда)
Ево, да мало боље образложим своју идеју:
Овако изгледа тренутно стање - подебљао сам државне путеве IB реда (магистрални путеви)
Pogledajte prilog 4
Постоји, на неки начин, три паралелна правца:
Пут бр. 19 (Кузмин - Рача)
Пут бр. 20 (Ср. Митровица - Бадовинци)
Пут бр. 26 (Шабац - Лозница - Зворник) (који се надовезује на пут бр. 21 "Шабац - Рума")
Ниједан од ових путева сам за себе нема довољно саобраћаја да би оправдао изградњу аутопута.
Ево званичних података о оптерећењу ових путева из 2017. године са сајта http://www.putevi-srbije.rs
Пут бр. 19 (овде је битна само деоница "Кузмин - Рача")
Pogledajte prilog 7
Пут бр. 20
Pogledajte prilog 6
Пут бр. 26
Pogledajte prilog 5
А, ево и података за путеве око Бијељине из 2015. године (нема новијих података) са сајта http://www.putevirs.com/
Pogledajte prilog 2
Деоница "Бијељина - Рача - Кузмин" је тренутно главни транзитни правац ка Србији, а попут пута "Шабац - Лозница", ова деоница пролази кроз неколико насељених места, а има и сличан ПГДС.
Проблем ове две деонице врло сличан:
- обе деоница пролазе кроз насељена места у којима је ограничење и 50km/h;
- обе деонице су транзитни правци којим пролази велики број камиона;
- ни једна, ни друга немају довољан ПГДС који би оправдао градњу аутопута.
Према тренутним плановима, као што сам показао у претходном посту, у плану је изградња брзог пута од Шапца који би се у Слепчевићу гранао на два крака (један ка Павловића мосту код Бадовинаца, а други ка Лозници). Дакле, уколико би се ти планови остварили имали би смо овакву ситуацију:
Pogledajte prilog 3
А често се у јавности помиње и изградња брзог пута "Кузмин - Рача", иако још нисмо видели конкретан план за тај пут.
Дакле, моја идеја је да се уместо планиране градње ова два крака гради аутопут (или брзи пут) "Шабац - Прњавор - Бијељина" који би постао главни транзитни правац, на који би се у Прњавору повезао пут "Прњавор - Лозница". Овим би се највећи део садашњег саобраћаја са деоница "Бијељина - Кузмин" и "Лозница - Шабац" пребацио на тај будући аутопут/брзи пут, чиме би се добило довољно саобраћајно оптерећење које би оправдало градњу овог аутопута/брзог пута. Такође, овај пут би се надовезао на планирани правац у Републици Српској "Бијељина - Брчко", и тако постао саставни део много значајнијег коридора.
У суштини, све се своди на малу корекцију ове планиране брзе саобраћајнице "Нови Сад - Рума - Шабац - Лозница", на делу између Прњавора и Лешнице.
Ево, увећано тај део, и предложена корекција:
Pogledajte prilog 1
Или да поновим слику коју сам поставио у претходном посту:
Јасно је мени да се ништа од овога у догледној будућности неће градити, а не кажем ни да је ова моја идеја једина исправна, али ми је запала за око очигледна неусклађеност планираних путева у Републици Српској и Србији, која би овом малом корекцијом била исправљена.