Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

Malo se pravi zabuna na temama .Mislim da bi trebalo objedinit teme Bg-Sa i Bg - BL u jednu temu sa duplim naslovom ili nesto slicno koja prati pravac preko Bjeljine a ima nova tema koja prati izgradnju Pozega-Kotroman .
 
Naslov ove teme je vrlo jasan "Autoput Banja Luka - Beograd", a
neki imaginarni "kružni AP SA - BG" je samo za političke svrhe.

Ta tema može da se koristi samo za gradnju u BiH, ako je bude.
 
Ma slazem se u potpunosti ali zasto onda diskutujemo na pogresnoj temi Bg-Sa.
Po meni tema Bg-Sa nebi trebala da postoji uopste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680072#p680072:1r537wmo je napisao(la):
Darko78 » 14 Nov 2019 01:37 pm[/url]":1r537wmo] . . zasto onda diskutujemo na pogresnoj temi Bg-Sa
Pa, to se i ja pitam. :) . . . kada tamo počnu radovi onda može.

Ali, u BiH nisu u stanju da se dogovore ni oko neke "vlade", pa zato. . .
 
Јуче је објављена вест да је Потписан уговор за ауто-пут Рума–Шабац и брзу саобраћајницу до Лознице,
http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...umasabac-i-brzu-saobracajnicu-do-loznice.html

а пре мало више од месец дана озваничен је и почетак радова на деоници ауто пута од Кузмина до Сремске Раче као део аутопутног правца од Београда према Сарајеву и Бањалуци.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...detalji-trase-auto-puta-beograd-sarajevo.html

У кратком временском периоду започињу се два велика пројекта, и то је добро. Међутим, оно што ми је невероватно је да нигде нисам видео да је неко уопште резматрао опцију да се ова два пројекта на неки начин споје у један, што ми је одувек изгледало логично, из чега би проистекла вишеструка корист, о чему сам већ писао на овој теми.
Што је још чудније, у ранијим плановима Републике Српске увек је било предвиђено да главни правац планираног коридора од Бијељине ка Београду пролази јужно од Бијељине, и наставља право преко Дрине у правцу Шапца, а не северно од Бијељине правцем према С. Рачи и Кузмину. Да не помињем чињеницу да у плановима Србије раније ни један од ова два правца није ни постојао, а затим је у кратком временском периоду изненада донета одлука да се крене у изградњу ауто-пута, и то на поменутом правцу Кузмин - С.Рача - Бијељина.
О неким другим варијантама није било никакве расправе, а нема ни образложења зашто је тако одлучено, иако је, поновићу (а то се може лако проверити) у ранијим плановима Републике Српске увек био приказиван правац јужно од Бијељине преко Дрине у правцу Шапца.

Дакле, у наредних неколико година, ако све буде као што је планирано, имаћемо ауто-путеве на практично два паралелна правцана међусобно удаљена 20 до 30km један од другог.
1.Кузмин - С.Рача - Бијељина; и 2.Рума - Шабац - Лозница.
Ова два правца су и сада главни магистрални путеви, а њихова главна мана је то што најећим делом своје дужине пролазе кроз густо насељена места због чега се често стварају гужве, што су, рекао бих главни разлози због којих је цела прича и покренута.
Међутим, иако су прилично оптерећени, тренутно ниједан од њих самостално, на ниједном свом делу не генерише довољно саобраћаја да би се оправдала изградња ауто-пута.

На деоници Рума - Шабац ПГДС је око 9000, а након изградње ауто-пута можда се може очекивати и више саобраћаја у будућности, и та деоница није спорна.
Pogledajte prilog 2
Од Шапца до Прњавора ПГДС је око 7500, а даље према Лозници 6000-6500
Pogledajte prilog 1
али иза Лознице не постоји ниједан већи град (евентуално Зворник) или већи привредни центар да би се могло очекивати значајније повећање саобраћаја у ближој будућности. Због тога је, верујем, и планирано да се на деоници Шабац - Лозница не прави ауто-пут, већ брзи пут са две траке који би обилазио насељена места.
ПГДС на деоници Кузмин - С. Рача је нешто мањи од 4000, а даље према Бијељини око 5400. Велики део саобраћаја на овој деоници је транзитног карактера (за шта немам доказ, али сам лично убеђен да је тако).
Pogledajte prilog 3

Уместо тога, мислим да би било много корисније да главни правац ауто-пута иде јужно од Бијељине преко Дрине према Шапцу (што је постојало у плановима Републике Српске), и даље ка Руми, а са тог правца би се код Прњавора одвајао брзи пут до Лознице.

По тренутном плану, градиће се ауто-пут Рума - Шабац (21,4km), Кузмин - С.Рача (18km) , до Бијељине преостаје још око 15km.
Pogledajte prilog 7
Поред тога радиће се и брзи пут Шабац - Лозница (54,8km).

Дакле, укупно око 55km ауто-пута и 55km брзог пута, са два велика моста преко саве у профилу ауто-пута (код Шапца и код С. Раче)
(Дебља црвена линија - ауто-пут; тања црвена линија - брзи пут)
Pogledajte prilog 6

Насупрот томе имали би трасу ауто пута Рума - Шабац (21,4km), и даље до Бијељине (око 38km)
Pogledajte prilog 8
плус брзи пут до Лознице (око 20km)
Pogledajte prilog 4
Значи укупно око 59km ауто-пута, и 20km брзог пута, такође са два велика моста (код Шапца преко Саве и преко Дрине код Прњавора).
(Дебља црвена линија - ауто-пут; тања црвена линија - брзи пут)
Pogledajte prilog 5

Са аспекта повезивања Београда са Сарајевом и Бањалуком, није битно да ли траса иде преко Кузмина и С. Раче или преко Шапца и Прњавора, километража је практично иста.
Међутим, на локалном нивоу прича је другачија. Ауто-пут ће у сваком случају проћи близу Бијељине, али би променом трасе позиција Шапца и Лознице постала много боља. Шабац би се нашао на траси важног коридора, а Лозница би имала лак приступ истом брзим путем дужине οκο 20km.
Међусобна повезаност ова три града била би неупоредиво боља, пре свега Шапца са Бијељином, која је прилично танка.
Такође, на овај начин, транзитни саобраћај који сада од Бијељине иде ка Србији преко С.Раче највећим делом прешао би на трасу ка Прњавору и Шапцу, чиме би се добила довољна количина саобраћаја (сигурно бар 9000) услед чега би изградња ауто-пута била исплативија.


Да резимирам;
-тренутни план:
Pogledajte prilog 6
-или овако:
Pogledajte prilog 5
Други случај ми делује много логичније, корисније, сигуран сам не скупље, а убеђен сам и доста јефтиније (55km ауто-пута и 55km брзог пута, наспрам 59km ауто-пута, и 20km брзог пута). У ствари, кад мало боље размислим, не видим ни једну једину предност тренутног плана.


Можда сам досадан јер сам већ писао раније о овоме, а пре мене је и форумаш zecal изложио исту идеју али не могу да верујем да ово никоме није очигледно, све делује логично и просто ми је невероватно да нико није изнео било где слично размишљање.
У сваком случају, колико видим уговори су потписани а припремни радови су већ почели, тако да је за било какву промену већ касно, али ми се чини да се мало бољим планирањем могло доћи до знатно бољег решења.

Искрено, волео бих да нисам у праву и да ми неко аргументовано објасни да је тренутни план бољи.
:sesir:
 
Pa mi gradimo ukupno 39km auto-puta a po tvojoj racunici bi trebalo barem 60-65km izgraditi auto-puta od Rume do granice na Drini negde kod M.Prnjavora. Jer obicno auto-put ne moze da ide bas 100% pravolinijski. Da je jedna drzava a trenutno, na zalost, nije onda bi verovatno bila izabrana drugacija trasa. Ovako kod ovakvih projekata gde su ukljucene dve drzave verovatno se mora napraviti neki kompromis. Jer da se samo mi pitamo, recimo, mi ne bi gradili auto-put do Boljara vec nekom drugom trasom.
Sabac i Macva bas nesto ne gravitira ka Bijeljini pa bi lokalni saobracaj bio neznatan.
 
@Дрински :" не могу да верујем да ово никоме није очигледно, све делује логично
и просто ми је невероватно да нико није изнео било где слично размишљање."


Pisao sam ja o tome više puta na više tema, a sada kada se već radi "Kuzmn-Rača"
predlažem bar povezivanje Šapca i Bijeljine, ali ne preko Prnjavora, već preko Bogatića.
Tako bi se velikim delom pokrio i pravac prema S. Mitrovici i autoputu prema Beogradu.
viewtopic.php?p=681945#p681945

Deonica RU-ŠA-LO prolazi kod Štitara gde može da se uradi odvajanje za Bogatić i
dalje bi išla magistrala 2+2 do Badovinaca i mosta, koji bi mogao da se dogradi ili
izgradi pored postojećeg još jedan isti ( nap. kao kod Beške) ako je baš potrebno.
 
@blagic
auto-put ne moze da ide bas 100% pravolinijski
Да, знам, наравно да ми је то јасно, нисам ни мислио да може. Удаљености сам одређивао приближно, чисто да имамо представу о којим дужинама се одприлике ради.

mi gradimo ukupno 39km auto-puta a po tvojoj racunici bi trebalo barem 60-65km izgraditi auto-puta od Rume do granice na Drini negde kod M.Prnjavora
Када кажеш "ми", мислиш на државу Србију? А , под тих 39km ауто-пута подразумеваш укупну дужину две деонице Кузмин - С. Рача и Рума - Шабац? То је фер аргумент ако гледаш само из угла државе Србије, па ти је важно да дужине деоница у Србији буду најкраће могуће. Међутим, ни то није потпуно тачно, јер "ми" поред тих 39km ауто-пута градимо и 55km брзог пута (Шабац - Лозница). Уместо тога имали би око 55km ауто-пута (Рума - Шабац - Прњавор) и око 20km брзог пута (Прњавор - Лозница). Рекао бих да укупна дужина пута по званичном плану (чак и само на страни Србије) није мања. Напротив, већа је.

Ovako kod ovakvih projekata gde su ukljucene dve drzave verovatno se mora napraviti neki kompromis.
С`обзиром да је у ранијим плановима Републике Српске увек потенциран правац преко Дрине, јужно од Бијељине, рекао бих да је Република Српска та која је направила компромис и променила план, а Србија диктирала услове, и из неког разлога инсистирала на правцу преко Кузмина и С. Раче.

@dragan
Deonica RU-ŠA-LO prolazi kod Štitara gde može da se uradi odvajanje za Bogatić i
dalje bi išla magistrala 2+2 do Badovinaca i mosta, koji bi mogao da se dogradi ili
izgradi pored postojećeg još jedan isti ( nap. kao kod Beške) ako je baš potrebno.
Ако погледаш просторни план општине Богатић, тај правац већ постоји у плановима
(ова црна тачкаста линија)

Изградњом те деонице, добићемо исте позитивне ефекте о којима сам писао, али то је додатних 15-20km потпуно нове саобраћајнице, за чију су изградњу потребна додатна финансијска средства.
На крају би имали овакву ситуацију:
Pogledajte prilog 1
Наравно да нисам против изградње, али кад су већ узети кредити, и започета изградња, мислим да је ово било много боље решење:
Pogledajte prilog 2
Добили би смо исте ефекте одмах по изградњи, с`обзиром да се о овој деоници јужно од Богатића тренутно не говори, и питање је да ли ће је и када градити. А уверен сам да би овако све укупно било јефтиније. Мало озбиљнијим планирањем, имали бисмо много оптималније решење.
Пројекти су већ активирани, и ова дискусија је сада безпредметна.

Можда правимо малу забуну, јер се о овоме дискутије на две теме. Пишем овде из разлога што сам и раније управо на овој теми писао о овоме.
 
"Ако погледаш просторни план општине Богатић, тај правац већ постоји у плановима"

U p.planu se put odvaja dosta dalje od Dublja, a moj predlog je od Štitara pa do Bogatića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682196#p682196:p7iz4e5f je napisao(la):
dragan » Чет Нов 21, 2019 9:16 pm[/url]":p7iz4e5f]"Ако погледаш просторни план општине Богатић, тај правац већ постоји у плановима"

U p.planu se put odvaja dosta dalje od Dublja, a moj predlog je od Štitara pa do Bogatića.

Тако је, планирана деоница је мало јужније него што си ти нацртао. Поента те, планиране деонице је, како ја то видим, првенствено повезивање Бијељине и Шапца. Шабац је седиште Мачванског округа, важан регионални центар, има 50 000 становника, на ширем подручију 115 000 ст. Бијељина је други по величини град у Републици Српској, 40 000 становника, 110 000 на ширем подручију. Ова два града су тренутно прилично лоше повезана, практично једина веза је преко Богатића и Павловића моста, путем кроз неколико села са безброј лакат кривина. Планирана деоница је на дугом штапу, тренутно је нико и не помиње, а питање је да ли ће икад бити и изграђена.

Прилагођавањем два пројекта која су недавно покренута (као што сам нацртао) остварила би се веза Бијељине и Шапца, чиме изградња тог пута према Павловића мосту губи смисао, па би новац који би иначе био уложен у то могао бити преусмерен за нешто друго.
Добили би смо исти ефекат у краћем року, за мање новца, са мање посла, мање уложеног рада, само са мало бољим планирањем!

Цела општина Богатић има око 30 000 становника. Богатић у сваком случају има добар положај, близу су му и Шабац и Бијељина и С. Митровица (сва три града на удаљености 15-20km). Пут Богатић - Белотић - Штитар јесте главна саобраћајна веза са Шапцем, али то је саобраћајница локалног карактера. Оно о чему ја пишем је развој инфраструктуре шире регије (Бијељина - Лозница - Шабац, а и шире), чиме Богатић сигурно не би ништа изгубио.
 
"Оно о чему ја пишем је развој инфраструктуре шире регије . ."

I ja pišem o široj regiji, tj. o boljem povezivanju BN i ŠA, ali i o BN i SM.
To su dva različita pravca koji se spajaju kod Bogatića i idu zajedno do
Bijeljine i RS, znači ne samo iz Šapca već i iz Sremske Mitrovice i Rume.

Sada kada se grade autoputevi Kuzmin-Rača i Ruma-Šabac, ovi pravci
bi bili alternativni tim budućim autoputevima i država trenutno sigurno
neće ulagati novac u magistralu 2+2 . . ali možda jednog dana i hoće.

Ovaj tvoj predlog je bio bolje rešenje, ali izabrali su već postojeću trasu.
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682247#p682247:3cjwjgjv je napisao(la):
dragan » Пет Нов 22, 2019 6:03 am[/url]":3cjwjgjv]
I ja pišem o široj regiji, tj. o boljem povezivanju BN i ŠA, ali i o BN i SM.
To su dva različita pravca koji se spajaju kod Bogatića i idu zajedno do
Bijeljine i RS, znači ne samo iz Šapca već i iz Sremske Mitrovice i Rume.

Sada kada se grade autoputevi Kuzmin-Rača i Ruma-Šabac, ovi pravci
bi bili alternativni tim budućim autoputevima i država trenutno sigurno
neće ulagati novac u magistralu 2+2 . . ali možda jednog dana i hoće.
Поред С. Митровице већ пролази ауто-пут, а пролазиће ускоро и поред Бијељине и Шапца, тако ће Митровица (као и Рума) бити повезана ауто-путем и са Бијељином и са Шапцем за пар година. Оно што недостаје је веза Бијељине и Шапца, а видимо да у неким плановима та веза постоји (преко Павловића моста), међутим, то је потпуно нови пут о чијој изградњи тренутно нико не прича, а за то би било потребно издвојити додатна финансијска средства! А све се то могло постићи за исту или сличну количину новца који је уложен у недавно покренуте пројекте, само да смо имали мало рационалнији план. О томе сво време пишем!

Ниједан пут у околини Богатића нема довољно саобраћаја, нити има потенцијал за тако нешто да би оправдао градњу неког брзог или ауто-пута, тако да је непотребно инсистирати на томе. То су све путеви локалног карактера, и можда их треба поправити, направити заобиласке око неких села, али то је потпуно друга тема и тиче се одржавања и развоја локалне саобраћајне инфраструктуре.

Што се тиче будуће саобраћајнице Шабац-Бијељина, вероватно си у праву да би је у садашњим околностима (када се већ ради овако како се ради) требало провући ближе Богатићу али је и мени а, верујем, и теби јасно да од ње, барем у ближој будућности нема ништа.

Овде сам писао пре свега о два пројекта која су недавно покренута, а који су, да је неко о томе размишљао, могли да обухвате и тај правац Бијељина-Шабац за исте паре.
 
Можда су ми постови преобимни, али само покушавам да будем темељан, и да рационално аргументујем своје размишљање.
Свакако се увек на слици све боље види, и када видим да ћемо кроз неколико година имати ово:
Pogledajte prilog 3
а могли смо да имамо ово (верујем за исти новац, можда чак и мањи, а у сваком случају не много већи):
Pogledajte prilog 2
и, с`обзиром на то какви су планови за даљу будућност, имаћемо ово:
Pogledajte prilog 1
а могли смо имати ово:

Чини ми се да је направљен пропуст у планирању, и да смо могли да прођемо боље!
 
Nece ili ne mogu da razumeju da se jednim udarcem mogu ubiti dve muve!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682458#p682458:1teuhg5h je napisao(la):
KrCan » Пет Нов 22, 2019 10:14 pm[/url]":1teuhg5h]Nece ili ne mogu da razumeju da se jednim udarcem mogu ubiti dve muve!
Тачно тако, једно од та два је сигурно, треће нема! Што ти кажеш: Има ги разни! :D
Питање је само да ли ови неће или не могу...

Пре десетак година (2010.г. ако се не варам) је код С. Раче направљен нови друмски мост. Раније је био само онај друмско-железнички. Кад год прелазим Саву туда запитам се зашто нови мост није направљен источно од старог, када пут са обе стране реке долази са источне стране пруге. Избегла би се два непотребна укрштања у нивоу са железничком пругом пре и после моста, стварно делује нелогично. Чини ми се да се то могло лако избећи!

Увек ми остане то питање: Да ли нису хтели, или нису могли? :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682443#p682443:14nz2618 je napisao(la):
Дрински » 22 Nov 2019 09:12 pm[/url]":14nz2618]Што се тиче будуће саобраћајнице Шабац-Бијељина, вероватно си у праву
да би је у садашњим околностима (када се већ ради овако како се ради)
требало провући ближе Богатићу али је и мени а, верујем, и теби јасно да
од ње, барем у ближој будућности нема ништа.
Da, sigurno nema u bližoj budućnosti, ali može o tome da se razmišlja
i da se ta trasa ubaci u neke Prostorne planove za neku buduću gradnju.

Ona se ne bi gradila radi Bogatića, već radi povezivanja Bijeljine sa Šapcem
i S. Mitrovicom, jer trasa od Bijeljine do Bogatića vodi prema oba ova grada.
Ta veza je ustvari i pola puta prema S. Mitrovici(Rumi), kao alternativni put.
 
Драгане, како мислите да се повеже Лозница на тај пут преко Богатића? Не заборавите да је пут 26 један од веома закрчених путева у Србији јер се у скоро целом правцу пружања простире кроз мачванска села и да је Лозница за који степен важнија општина него Богатић, уз дужно поштовање према грађанима Богатића. У ширем аспекту би пут преко М. Прњавора највероватније користили и грађани Зворника.

Ја сам пре за варијанту преко М. Прњавора, ка Лозници. Просто ми више има смисла, а увек ћу бити за побољшање локалне инфраструктуре уз заобилазнице око села и исправљање лакат кривина, у овом случају општине Богатић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683075#p683075:210x2n9y je napisao(la):
Mikie » 25 Nov 2019 08:32 pm[/url]":210x2n9y] . како мислите да се повеже Лозница на тај пут преко Богатића?
. . Ја сам пре за варијанту преко М. Прњавора, ка Лозници.
Već je potpisan Komercijalni ugovor za trasu "Šabac-Loznica".
Moj predlog nije da se menja ta već prihvaćena magistrala 2+2.

Verovatno će se raditi i neka veza sa te magistrale prema Bijeljini
(možda od M. Prnjavora), ali veza Loznice i Šapca je nešto drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683075#p683075:qag0i3th je napisao(la):
Mikie » 25 Nov 2019 08:32 pm[/url]":qag0i3th]. . . да је Лозница за који степен важнија општина него Богатић, . .
Ne znam kako si to shvatio moj gornji post sa slikom trase ŠA-BN
kada porediš važnost 2 opštine koje su na sasvim drugom pravcu.
viewtopic.php?p=682502#p682502

Moj predlog je povezivanje Šapca i Bijeljine preko Bogatića, jer je
tako obuhvaćen i saobraćaj prema S. Mitrovici, E-70, Rumi i dalje.
Ko neće da plaća autoput (Kuzmin) imao bi ovu alternativnu vezu.
 
znači, pored 2 autoputa koji se tu grade sad ćemo da plaćamo i alternativu za sve one koji ne žele da plaćaju putarinu?
 
Grade se AP, ali ne i bolja veza "Šabac - Bijeljina" preko/pored Bogatića.
To bi bila poprečna veza izmedju "dva autoputa koji se grade", vidi opet.
Može da se izgradi samo poluprofil magistrale 2+2, pa kad/ako zatreba. . .

Sada kada se gradi, kako se gradi, može samo da bude nova veza koja
ide izmedju sela ili koja ih obilazi, a već ima jedan interesantan predlog :

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682276#p682276:1yjywrdv je napisao(la):
Dzontra » 22 Nov 2019 09:37 am[/url]":1yjywrdv]Veza između Šapca - Bogatića i Bijeljine može da se uradi preko postojeće magistrale tako što bi se "Bypass-ovala" sela i varošice. Sada put ulazi u svako selo i u svakom se na centru srkreće levo ili desno. Ako bi put obilazio selo to bi dosta ubrzalo saobraćaj i povećalo bezbednost u samom selu.
Klenje je ubedljivo najgore i čuvene "Svinjske krivine" (Ima priča verovatno istinita, kada su radili put pre 50g i radili exproprijaciju, seljaci su redom potplaćicali da ne ide preko njihovog imanja nego da put skrene. Putare su pomićicali svinjama, pečenjiem itd. I od tuda naziv Svinjske. Zato sad ko je osetljiv na krivine, kad prodje kroz Klenje ispovraća se na izlazu iz sela kao da je prošao neki planinski venac ).
Ovo zaobilaženje ne bi trebalo puno da košta a skratilo bi vreme putovanja duplo. Evo neke ideje dole da steknete utisak šta sam hteo da kažem. Koristi se dobar deo stare magistrale koja ide kroz njive. Ceo put je magistrala koja vodi na granicu. Ko hoće da ide u neko selo mora da skrene sa magistrale.
file.php
 
to je malo previše investicija na tako maloj teritoriji, dok se negde drugde ne radi apsolutno ništa, zar ne?
 
Ovo je predlog koji bi tek trebalo da udje u Prostorni plan, znači
on bi bio realizovan u nekom srednjoročnom planu, nap. 5 -10g.
To bi bio neki drugi Investicioni ciklus, kada se završi ovaj tekući.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683178#p683178:m5n2zk4y je napisao(la):
Gargoyle » 26 Nov 2019 11:42 am[/url]":m5n2zk4y] . . , jer ovo tek počinje
Ovo je već počelo, tj. AP "Kuzmin-Rača". . .eno, rade na mostu. ;)
 
Vrh