Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

Слажем се да је правац преко Бадовинаца најрационалнији
Дошљак, изгледа да ме ниси добро разумео. То нисам рекао.
те сам ја за сва четири брза пута/аутопута који би нас спајали (Рача преко Саве, Бадовинци и Зворник преко Дрине, и правац ка Сарајеву од Пожеге преко Вишеграда)
Ја мислим да је то погрешно, што се тиче прва три поменута правца, а правац преко Вишеграда је нешто друго , и није везан за ову причу.

Ево, да мало боље образложим своју идеју:
Овако изгледа тренутно стање - подебљао сам државне путеве IB реда (магистрални путеви)
Pogledajte prilog 4
Постоји, на неки начин, три паралелна правца:
Пут бр. 19 (Кузмин - Рача)
Пут бр. 20 (Ср. Митровица - Бадовинци)
Пут бр. 26 (Шабац - Лозница - Зворник) (који се надовезује на пут бр. 21 "Шабац - Рума")
Ниједан од ових путева сам за себе нема довољно саобраћаја да би оправдао изградњу аутопута.
Ево званичних података о оптерећењу ових путева из 2017. године са сајта http://www.putevi-srbije.rs
Пут бр. 19 (овде је битна само деоница "Кузмин - Рача")
Pogledajte prilog 7

Пут бр. 20
Pogledajte prilog 6

Пут бр. 26
Pogledajte prilog 5

А, ево и података за путеве око Бијељине из 2015. године (нема новијих података) са сајта http://www.putevirs.com/
Pogledajte prilog 2
Деоница "Бијељина - Рача - Кузмин" је тренутно главни транзитни правац ка Србији, а попут пута "Шабац - Лозница", ова деоница пролази кроз неколико насељених места, а има и сличан ПГДС.
Проблем ове две деонице врло сличан:
- обе деоница пролазе кроз насељена места у којима је ограничење и 50km/h;
- обе деонице су транзитни правци којим пролази велики број камиона;
- ни једна, ни друга немају довољан ПГДС који би оправдао градњу аутопута.

Према тренутним плановима, као што сам показао у претходном посту, у плану је изградња брзог пута од Шапца који би се у Слепчевићу гранао на два крака (један ка Павловића мосту код Бадовинаца, а други ка Лозници). Дакле, уколико би се ти планови остварили имали би смо овакву ситуацију:
Pogledajte prilog 3
А често се у јавности помиње и изградња брзог пута "Кузмин - Рача", иако још нисмо видели конкретан план за тај пут.

Дакле, моја идеја је да се уместо планиране градње ова два крака гради аутопут (или брзи пут) "Шабац - Прњавор - Бијељина" који би постао главни транзитни правац, на који би се у Прњавору повезао пут "Прњавор - Лозница". Овим би се највећи део садашњег саобраћаја са деоница "Бијељина - Кузмин" и "Лозница - Шабац" пребацио на тај будући аутопут/брзи пут, чиме би се добило довољно саобраћајно оптерећење које би оправдало градњу овог аутопута/брзог пута. Такође, овај пут би се надовезао на планирани правац у Републици Српској "Бијељина - Брчко", и тако постао саставни део много значајнијег коридора.

У суштини, све се своди на малу корекцију ове планиране брзе саобраћајнице "Нови Сад - Рума - Шабац - Лозница", на делу између Прњавора и Лешнице.
012M-21_PPPPN-NACRT-INFRASTRUKTURA-2-100000-Model.jpg


Ево, увећано тај део, и предложена корекција:
Pogledajte prilog 1

Или да поновим слику коју сам поставио у претходном посту:



Јасно је мени да се ништа од овога у догледној будућности неће градити, а не кажем ни да је ова моја идеја једина исправна, али ми је запала за око очигледна неусклађеност планираних путева у Републици Српској и Србији, која би овом малом корекцијом била исправљена.
:sesir:
 
Дрински, свиђа ми се идеја. Развијајући твоју идеју, намеће се решење да тај пут из Србије, пређе Дрину, прође кроз Јању, па право ка Угљевику. На тај начин, се не би радиле обилазнице око великих градова, Бијељине и око Лознице, а скратио би се и пут ка Бањалуци. Бијељина и Лозница, би практично имали аутопут.
 
Odavno neko nije izneo ovde na forumu detaljniju i sadrzajniju analizu! Svaka cast Drinski i hvala ti sto si doprineo da sad mnogo bolje razumem ! :kk:
 
Zasto i dalje ne postoji najbitnija deonica tog autoputa a to je Beograd-Sabac?
 
spatiotecte":1grrm3ns je napisao(la):
Zasto i dalje ne postoji najbitnija deonica tog autoputa a to je Beograd-Sabac?
Ne odrice im se Bratstva i Jedinstva :mrgreen: Kad bi uspeli izgraditi od Bjeljine do Sapca to bi bila premija, lako bi im oprostio da se vozim na A3 dok nekad ne kompletiraju desnom obalom Save do Obrenovca tj A2 :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576244#p576244:1sm4s5ck je napisao(la):
Gringo » Пон Окт 22, 2018 8:08 pm[/url]":1sm4s5ck]Развијајући твоју идеју, намеће се решење да тај пут из Србије, пређе Дрину, прође кроз Јању, па право ка Угљевику.
Не видим разлог за тако нешто, тиме се ништа не би постигло. У том случају, пут би ишао предалеко од Бијељине.
Угљевик и Јања су мања насеља, и оба су прилично добро повезана са Бијељином према којој гравирају (магистралним путевима М18 -Угљевик и М14.1 - Јања).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576244#p576244:1sm4s5ck je napisao(la):
Gringo » Пон Окт 22, 2018 8:08 pm[/url]":1sm4s5ck]На тај начин, се не би радиле обилазнице око великих градова, Бијељине и око Лознице
И око Бијељине и око Лознице, а и око Шапца већ постоје обилазнице које сасвим добро обављају своју функцију. Нису проблем обилазнице, већ поменуте деонице које пролазе кроз насеља, због чега се саобраћај одвија успорено. Уосталом, управо то је разлог због којег се планира аутопут/брзи пут "Лозница - Шабац - Нови Сад".

Ја мислим да су правци тренутно планираних аутопутева у Републици Српској и Србији генерално добри, и не треба их драстично мењати, само их треба међусобно ускладити, а то би се постигло укидањем планираног правца "Слепчевић - Бадовинци", и малом корекцијом планираног брзог пута баш као што сам нацртао.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576244#p576244:1sm4s5ck je napisao(la):
Gringo » Пон Окт 22, 2018 8:08 pm[/url]":1sm4s5ck]а скратио би се и пут ка Бањалуци.
Управо би тај будући правац који сам нацртао у преспективи био део коридора ка Бањалуци, а уједно би се повезало неколико градова (Брчко, Бијељина, Лозница, Шабац). Поготово Бијељина и Шабац, два велика града која су релативно близу један другог, а који су тренутно прилично лоше повезани.

Ако би се пут ка Бијељини и Бањалуци (а и Сарајеву - јер се и то помиње у виду такозваног "кружног аутопута") градио преко Кузмина и Раче, што се неретко помиње као солуција, онда би планирани правац "Нови Сад - Шабац - Лозница" заправо био слепи пут, јер после Лознице и Зворника не постоји ниједно веће место према којем би се тај пут наставио, што значи да би вероватно био неисплатив, при томе би Бијељина и Шабац и даље остали практично неповезани иако се налазе на неких 40km удаљености.

То значи да би из ове мале и једноставне корекције проистекла вишеструка корист - Шабац, Бијељина и Брчко би били повезани важним и прометним коридором, који би уједно пролазио близу Лознице.
 
Дрински, па моје размишљање је ишло у правцу, да аутопут иде Бијељине и Шапца, негде код Јање, па да се са њега одвајају путеви Бијељини и Шапцу. Ништа неће изгубити путници ка и из тих градова, да избију на аутопут. О колико километара говоримо? О колико минута вожње? А као што си и сам рекао проблеми су у пролазу кроз градове. Уосталом, аутопут није џада, да иде од куће до куће.

Замисли која експропријација треба да се уради за та два града, па то неће никад завршити. Овако, кад прође аутопут, брзо ће се договорити о откупу земљишта за приступ наведеним градовима. Значи само бих пут са твоје последње мапе спустио са Прњавора (Србија) ка Јањи (РС) и дање у правцу Угљевика. Остали твоји предлози су баш добри.
 
Problem kod te varijante bi, pored toga što Ugljevik i Janja zajedno nemaju 20 hiljada stanovnika, što od Ugljevika počinje dosta brdovitiji teren i nadmorska visina dosta više varira nego kod Bijeljine, a još su na Ugljevik sa istočne strane, gde bi bilo logičnije da prođe u toj varijanti, a ne ka Majevici, naslonjena sela i opet nailazimo na problem ekspropriacije. Ko dolazi iz pravca Srbije rastojanje se ne povaćava mnogo, oko 10 kilometara, ali ko dolazi iz Posavine ili Krajine će ipak preći dosta više ako bude išao autoputem do Janje, a ne isključi se negde na postojećem putu jer u značajnom luku se udaljava i onda još plus tih 10 kilometara od Janje do Bijeljine.

Kad smo kod obilaznica, Bijeljina ima sasvim pristojnu obilaznicu, a oko Brčkog se obilaznica gradi. Problem su konkretno na putu Rača-Bijeljina to što, kao što kaže Drinski, put maltene konstantno ide kroz naseljena mesta, jedino ne ide na oko prvih 5km od granice, i ograničenje je 50, što značajno usporava, dok se kroz Srbiju prolazi samo kroz Kuzmin i Bosut, a prelazi se otprilike isto rastojanje.
 
Otvorene su ponude za most kod Gradiške. Najnižu ponudu dao Integral.

Tačno u podne u sjedištu Hrvatskih cesta u Zagrebu počelo je otvaranje pristiglih ponuda za izgradnju mosta preko Save kod Gradiške. Pred Komisijom sastavljnom od predstavnika Hrvatskih cesta, Ministarstva transporta i komunikacija BiH, Autoputeva RS i predstavnika ponuđača našle su se tri ponude.
Prva je otvorena ponuda konzorcijuma "ICM SPA" i "Maeg Construzioni Spa" iz Italije. Oni su ponudili cijenu od 46.208.403 evra sa PDV-om. Druga je bila ponuda konzorcijuma "Integral Inženjering", "Đuro Đaković montaža" i "Zagreb montaža" od 23.498.800 evra sa PDV-om.
Kao treća je otvorena ponuda konzorcijuma "Hering dd i "GP Mostogradnja AD" od 41.538.317 evra sa PDV-om.
Pred kamere ATV-a stao je predstavnik "Integral inženjeringa". "Očekujemo da ćemo graditi taj most, to je naše očekivanje. -Jel bila komplikovana procedura, ispuniti sve zahtjeve koji su traženi? - Mislim da je, da je bilo komplikovano, ali se nadam da će sve završiti uspješno po "Integral", istakao je Filip Jelaš, "integral inženjering". Mješovitu Komisiju tek čeka pravi posao. U naredna četiri mjeseca ili 120 dana imaju obavezu da pregledaju pristigle ponude, ocijene ih i odaberu najpovoljniju. Iz Autoputeva RS poručuju da su zadovoljno što je zatvoren tender za izbor ponuđača i da je cijela procedura ušla u veoma ozbiljnu fazu.
"Plan je svakako naš bio da tokom zime provedemo tender i dođemo do ugovora da bi tokom proljeća kada i krene građevinska sezona mogli da krenemo i sa konkretnim radovima na terenu", istakao je Dušan Topić, direktor JP "Autopuzevi RS". Tender za izgradnju mosta preko Save raspisan je početkom oktobra. Rok za otvaranje ponuda dva put je pomjeran zbog interesa ponuđača i njihovih dodatnih pitanja. Ukupna vrijednost tendera je oko 30 miliona evra. Iz Ministarstva transporta i komunikacaija BiH ranije su rekli da su raspisali poziv za zainteresovane izvođače koji bi vršili nadzor nad izgradnjom. Procijene su da bi radovi trebalo da krenu na proljeće, a izgradnja mostra, prema dokumentaciji trebala bi da traje 30 mjeseci.
 
Ovo je odlicna vest, jest da to prosto zulja, koliko dugo traje i koliko se razvlaci, ali ovo je dobar korak napred! Prosto neverovatne razlike u cenama! Ravno duplo! Strah me od toga ili su ovi prejeftini ili su ovi drugi hteli debelo pite preko pogace!
 
Njima je bitno da dobiju posao, posle će oni nadomestiti tu razliku dodatnim troškovima...
 
Meni nije jasna logika za gradnju autoputa do Prijedora i Novog Grada. Taj put ide u nigde. Hrvati nikad neće uraditi nastavak tog autoputa ka Zagredu ili Karlovcu. Da zanemarimo politiku, oni nemaju ekonomski motiv da nastavljaju taj put i na taj način favorizuju konkurentski autoput Beograd-Zagreb. Pa vidite koliko odugovlace sa mostom kod Gradiske iz tog razloga.
Zar nije bolje uložiti te pare u brzi put od Visegrada do Trebinja?
 
Upravo hrvatski A11 od Zagreba do Siska koji još nije ni stigao do Siska (i pitanje je da li će) bi mogao pokazati kakva je sudbina ovog autoputa, s obzirom na to da su na koliko-toliko sličnom pravcu, na ovom nedovršenom autoputu PGDS nije ni 3000 ako se dobro sećam. Ovaj autoput nema neki tranzitni potencijal kao što imaju BL-DO i BL-Gradiška, a sadašnji put na jednoj deonici u sredini je 2015. imao PGDS ispod 6000. Plus će se zbog genijalnih pregovaračkih sposobnosti autoput od 300 miliona evra platiti jedno 800 miliona evra, jer putarina neće sigurno moći da pokrije 30 miliona evra godišnje koliko je dogovoreno da Kinezi uzimaju od putarine.
 
Ovo je nešto novo (sa sajta JP "Autoputevi RS"):

Опис пројекта: Обилазница око Добоја, дионица Руданка – Путниково брдо 2

Укупна дужина ове дионице је 5,3 km. Дионица почиње на почетку моста Руданка (дужине 326 m), прелази ријеку Босну и прелази изнад регионалног пута М-17. Пројекат наставља кроз усјек прије уласка у први од два цијевна тунела – Путниково Брдо 1 (дужине 1.595 m). По изласку из првог тунела, пут пролази натпутњаком Присаде (дужине 94 m) и вијадуктом (дужине 288 m) прије уласка у други тунел – Путниково Брдо 2 (дужине 700 m). Укупна дужина тунела је 700 m а дужина унутар граница Републике Српске је 580 m.
Аутопут је пројектован за брзине до 120 km/h и биће ширине до 25.40 m.

U prvom od PDF-ova na linku https://goo.gl/ChiE1k još piše i:

Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) разматра да обезбједи финансирање кроз одобравање сувјереног кредита Босни и Херцеговини у износу до 230 милиона евра које ће користити Аутопутеви Републике Српске (АРС) и ЈП Аутоцесте ФБиХ (ЈПАЦ). Зајам ће бити гарантован од стране државе Босне и Херцеговине (БиХ) са повратном гаранцијом од стране Републике Српске и Федерације Босне и Херцеговине. Кредит ЕБРД ће бити искоришћен за финансирање изградње дионице укупне дужине око 13,8 km од петље Руданка (у општини Добој, Република Српска) до петље Медаково (општина Тешањ, Федерација БиХ). Овај документ се односи на под-дионицу дужине 5,3 km од моста Руданка до Путниковог Брда у Републици Српској.

Аутопутеви РС намјеравају да отпочну градњу у последњем кварталу 2019. године и да је заврше за три године (2022). Планирано је да буде ангажовано између 500 и 1000 радника на изградњи у најинтензивнијој фази градње.

Par stvari je sada interesantno: jedna je ozbiljnija, a to je moguć skori početak gradnje autoputa severno od Doboja (ka Modriči), nikad se ne zna, ovakva iznenađenja dobro dođu. Drugo je, s obzirom da je granica entiteta u tunelu, kako će se ona propisno obeležiti ogromnom zastavom i tablom :)
 
@nikicakica svaka cast, malo malo pa iskopas fantasticnu informaciju. Ovo parce Vc je idealno da bukvalno preusmeri sav saobracaj na AP ka Banja luci, a potom do Gradiske i preko Save ka Hrvatskoj i zapadnoj Evropi! Tako da ce svi oni koji idu iz centralne Bosne prolaziti ovim pravcem u tranzitu kao mnogo bolju soluciju, nego da idu severno magistralnim delom Vc do nove deonice AP, a potom ka Zagrebu.
 
I od Modriče verovatno krak istočno ka Brčkom, Bijeljini I Srbiji. Dobro je što će iskoristiti Vc da odrade deonicu Doboj-Modriča kao deo važnijeg pravca Srpskoj ka Srbiji, posebno u smislu finansiranja jer deluje da su Evropljani spremni da finansiraju taj deo kao deo Vc, a dalje ka Srbiji baš I nisu.
 
Tu je zanimljivo da je deo Vc koridora u federalnom delu (oko Odžaka) skroz do entitetske linije zapravo već gotov (sa sve naplatnom kućicom), ali je "iz ničega u ništa". Sa HR strane je autoput takođe došao do gradilišta mosta koji se konačno i gradi. Na taj način kad se odradi ovaj deo Vc od Doboja do Modriče i Odžaka postojaće još jedan ozbiljan granični prelaz, a iz Banja Luke će se faktički auto putem moći do Beograda bilo preko Gradiške bilo preko Doboja. Ovu deonicu preko Brčkog - to EU teško da će finansirati jer je potpuno paralelna, a preblizu koridoru X, koji ide teritorijom njihove članice.
 
Suštinski i nije, postoji i petlja kod Svilaja, odmah do GP-a, koji nije krenuo da se pravi, tako da ta deonica može da se koristi, ali je besmisleno koristiti je. Most bi trebalo da se završi sledeće godine, a za GP nisam pronašao ni informaciju da je UIO uopšte raspisala tender.
 
https://www.rtrs.tv/vijesti/vijest.php?id=325649

Стечени услови за израду документације за изградњу ауто-пута од Кузмина до Бијељине

Стекли су се услови да се крене у израду просторно - планске документације за изградњу ауто-пута од Кузмина до Бијељине, а наредни корак је изналажење финансијских средстава и тражење партнера, саопштено је након састанка директора Ауто-путева Републике Српске Душана Топића и представника Министарства саобраћаја и веза Републике Српске са челницима Градске управе Бијељина.

Приједлог Градске управе Бијељина јесте да већ постојећа траса ауто-пута из Бањалуке преко Брчког и Бијељине преко Дрине буде основа за будући ауто-пут, а да један крак иде до Раче - преко Саве према Кузмину .Он би био спојна тачка са аутопутем према Београду .

- Наишли смо на разумијевање, имамо пуно адута да то буде та траса аутопута. Будући аутопут би значио пуно за наш град и спајање Бањалуке и Београда што је добро за све, рекао је Мићо Мићић, градоначелник Бијељине.

Још 2014. је урађена планска и студијска документација за дио ауто-пута Брчко -Бијељина до ријеке Дрине.Сада ће бити додан и алтернативни правац, преко Саве .

- У перспективи имаћемо два преласка у Србију - ауто-путем један преко Саве, један преко Дрине, један у Рачи, један у зони Павловића ћуприје према Бадовинцима, додао је Топић.

У планској документацији остају оба правца, а план и динамика изградње зависиће од договора са колегама из Србије. Након израде студије и пројектне документације кренуће се у изналажење финансијских средстава .

- Контакте имамо са неким кинеским партнерима и у међувремену смо разрадили веома добар модел финансирања што путем концесија, што путем кредитног аранжмана. Вољели би да то буде модел концесије. Пред нама је да радимо на томе, сматра Топић.

До средине ове године очекују се конкретни подаци и озбиљнији преговори са одабраним партнерима. Према грубој процјени из 2014. за изградњу 31-ог километра ауто-пута од границе Брчко дистрикта до Дрине потребно је 240 милиона евра.

Две слике из видео прилога са линка:

Pogledajte prilog 1
 
Потпуно непотребно је имати две трасе, довољна је дринска варијанта. Новац за савску варијанту усмерити у изградњу пруге паралелне са ауто-путем (Бијељина - Шабац).
 
Ako hoces da se povezes sa Beogradom, ne treba ti onaj krak ka Kuzminu, zaobilazi se bezpotrebno, treba da nastavis pravo ka Beogradu preko Sabca.
 
Мислим да ће троугао Кузмин-Рача-Батровци бити појам за изгубљено време. Која ће ту бити густина саобраћаја... Четири велика пута се укрштају на малом простору, а повезује их 2+2 аутопут. Замишљам гужве и проблеме лети кад нагрну туристи, а размишљам да било који застој (нпр. омањи ланчани судар) од Београда па до испред Кузмина и обратно директно блокира све путеве. Ноћна мора.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600526#p600526:1rwh6lb2 je napisao(la):
spatiotecte » Сре Феб 06, 2019 10:33 pm[/url]":1rwh6lb2]Ako hoces da se povezes sa Beogradom, ne treba ti onaj krak ka Kuzminu, zaobilazi se bezpotrebno, treba da nastavis pravo ka Beogradu preko Sabca.
Ако се под овим Београд - Шабац подразумева изградња посебног ауто-пута директно од Београда до Шапца, мислим да нисмо баш толико богати да градимо паралелни ауто-пут на 10-20 километара од постојећег А3. Треба само будући ауто-пут/брзи пут Нови Сад - Рума - Шабац усмерити ка Бијељини тако да се од Београда иде као сада до Руме, а онда новим ауто-путем/брзим путем. Кузмин – Рача треба баталити, магистрала је свакако сређена пре 5-6 година и у добром је стању, а та траса (гледано из Београда и Новог Сада) би била дужа него преко Шапца.
 
Vrh