Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

Bio je kadar mosta preko Bosuta. Stubovi stoje već neko vreme. Oko petlje na izlasku sa autoputa već ništa se ne dešava dosta dugo, sudeći po sentinelu. Na žalost, mislim da će se ovo završiti negde zajedno sa deonicom Bijeljina-Rača. Što uostalom i ima smisla jer je most neupotrebljiv bez te deonice.
 
Oni koji su mogli procitati izmedju redova, jos 14 Februara na svecanom otvaranju radova na brzoj saobracajnici Sabac Loznica videli su da je doslo do "prepucavanj" izmedju AV I vlasnika Tasyapi oko poskupljenja gradjevinskog materijala.
Mesec dana posle toga je doslo do bukvalno 95% usporavanja radova. Od tada do prosle nedelje su dovrsena dva para nosecih stubova na levoj I polovina jednog raspona na desnoj obali Save.
Na otvorenoj trasi posle raznosenja materijala sa one lansirne rampe, napredak je doslovno 0. Niti jedan metar nije rascisceno, niti jedan kubik nije doteran, niti je bilo ikakvih betonskih radova. FULL STOP!
Na gradilistu je bilo doslovno 8 radnika vec duzi period. Srecom da je doslo do nekog progresa u pregovorima, pa su prosle nedelje asfaltirali devijaciju ispod vec izbetoniranog raspona I oslobodili deo stare trase da se mogi nastaviti radovi na prilaznoj konstrukciji mostu.
Sto se tice otvorene trase ona je bukvalno posle prvih 6km od mosta zarasla u korov. No srecom nadam se da ce da ce se sada situacija promeniti, na projektu koji je do proletos sasvim solidno napredovao u granicama potpisanih ugovora.
Ministar I predsednik su uporno ponavljali da nijedan od 10 AP u izgradnji nije prekinut da se radi. Iskreno svakog trenutka sam ocekivao kad ce objaviti za ovaj AP da je stopiran. Srecom izgleda to se nije desilo.

P.S samo da dodam da su Integral I njegov vlasnik Stankovic stavljeni na lists sankcija Amerike, sto nadam se da razumijete koliko se stvari usloznjavaju kada je ovaj prostor u pitanju...
 
Зар није материјал појефтинио ових дана?
 
Iz ugla izvođača radova odgovor je uvek - nije. Čak i kada jeste - odgovor je NIJE. Svako poskupljenje odmah izaziva drečanje i kukanje da je posao dalje neisplativ, svako pojeftinjenje se ignoriše i ne spominje. Aneksi ugovora se rade samo kada država treba da doplati. A rokovi nikada ne budu koji su navedeni, a penali se verovatno ne naplaćuju jer im se prešutno tolerišu "otežavajuće okolnosti na trasi". I tako u nedogled.
 
Zna li neko je l još uvek stanovnici Sremske Rače i dalje moraju da "prelaze" granični prelaz da bi došli do svojih domova?

 
Moraju, ali oni upale sva 4 dok obilaze kolonu koja čeka i samo prođu kroz granični prelaz.
 
Bez obzira, mislim da ne bi trebalo da se kontrolišu građani naše zemlje. Nadam se da će nakon završetka ovog projekta to biti ispravljeno na neki način.
 
Oni mogu i zaobići granicu ako idu preko Višnjićeva, ali je to malo duži put.
 
A što bi obilazili. Moglo je da se napravi neko odvajanje pre graničnog prelaza i da ide ispod autoputa do sela. Ali...
 
Iskreno ne vidim zašto bi se bacale pare kad ce uskoro biti završen autoput, a realno ih niko i ne kontroliše na prelazu.
Inače put je već prebačen ispod autoputa.
 
Nisam znao da se ne kontrolišu. Ali kako onda znaju ko je iz S. Rače a ko nije?
 
Pretpostavljam da policija već zna sve lokalce tamo i njihova vozila... lokalac stane na granici, mahne policiji i ovaj mu odmahne da prodje... ne stoje u koloni, zaobilaze je i tako cirkulišu kroz granični prelaz...
 
Kreće trasiranje od Bijeljine ka Rači.

1666015812000.png


 
Neopisivo mi je drago zbog ovoga. Ja sam rođen u Bosni i zaista sam srećan zbog prvog autoputa koji će spojiti jedan narod sa obe strane Drine (iako je most preko Save :ROFLMAO:).

:vops:za prvi a nadam se ne i poslednji koji će nas spajati.
 
Сад још мост преко Брчко дистрикта и конекција је пуна
 
Iskreno, mislio sam da od ovoga neće biti ništa ove godine tj da je bilo samo perdizborno slikanje. Nadam se da će nastaviti sa trasiranjem bez prekida. Cela deonica bi trebala da je jednostavna za izgradnju.

Inače, često se diskutuje o tome šta je najveći prioritet za izgradnju. Sa aspekta srpskog nacionalnog interesa, ali i ekonomskog ovo je jedan od najznačajnihij puteva jer će približ Bijeljinu, Brčko i Tuzlu Beogradu i Novom Sadu.
 
Један од првих напуштених пројеката изгледа. Економски тигар се претвара у економског миша, показујући празна предизборна обећања.
Screenshot 2022-10-29 111458.png
Screenshot 2022-10-29 111605.png
 
Vrh