Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

Samo treba biti pošten: smešno je i pomisliti da bi se u Srbiji lošije živelo da je deo EU; sa druge strane, neko može, iz vrednosnih razloga, ne želeti da bude deo toga. Samo to onda treba da kaže, da objasni i obrazloži, i onda da izračunamo koliko nas istrajavanje na sopstvenom vrednosnom putu košta, i zatim da, pošteno i muški, sami sa sobom raskrstimo konim bismo putem.

Dakle, može i kao Butan, može i kao Tajvan - samo da me neko ne ubeđuje da je Butan bogatiji nego Tajvan.

Master rad u dva pasusa.

Sapienti sat.
 
Ако поставимо питање ко је сретнији Бутанци или Тајванци?
 
"Do ove godine su uzeli skoro 3 mlrd EUR više od EU nego što su platili.
Od ove godine pa u svim narednim plaćaće mnogo o više nego što će dobijati... "

Ovo prvo je tacno, ali ovo drugo je bullshit.
Ogromna sredstva EU daje iz raznoraznih fondova za projekte. Po defaultu ako ne trazis neces nista ni dobiti. Ako imas krs projekte pomesane sa ociglednom korupcijom, kao sto komsije i imaju, ne mozes kriviti EU zbog toga.

Sto se nas tice, svaka treca skola u Srbiji ima onu tablu "Radove finansirala EU". Mi nismo u stanju deci WC da popravimo, klime da kupimo. Krovovi prokisnjavaju, ljudi voze ko manijaci pored skola, nemamo para da stavimo semafore i lezece policajce bez EU.
Ni to nije baš tačno. EU određuje fond za određenu državu u periodu od nekoliko godina, pa se onda projektima aplicira za sredstva. Koliko god tražili, nije moguće dobiti više sredstava od onoga što je već određeno.
Konkretno kohezioni fondovi su najveći i namenjeni su državama koje imaju bdp po stanovniku manji od 90% proseka čitave unije. Nešto slično je imala SFRJ gde je gro novca završilo na Kosovu i Metohiji jer su bili najmanje razvijeni, takođe Bih i Makedonija.

Što se tiče same EU ona je daleko od idealnog uređenja zbog mora birokratije i tromosti sistema. Nažalost naš politički vrh je vrlo sklon korupciji i samovolji, pa jedina prepreka takvom ponašanju može biti upravo to carstvo birokratije pored svih njegovih mana.
Da smo neko normalnije društvo EU bi nas samo usporavala, ali u trenutnoj situaciji nema alternativu...
 
Ako je verovati tekstu 20. Avgusta potpisivanje ugovora za izgradnju deonice Vukosavlje-Brčko.

 
U, super kad bi R Srpska odradila ova dva dela od Vc Vukosavlje-Brčko i Bijeljina-granica sa centralnom Srbijom, već bi mogli zaobiđu koriste autoput kroz Hr, a za slično vreme npr iz B Luke za Bg. Ovaj ostali deo od Doboja do Vukosavlja je EU primorana da finansira da bi povezala svoje štićenike Federaciju sa sobom tj Hrvatskom, a naravno ne treba očekivati od njih, neprijatelja da će finansirati zadnji preostali deo Brčko-Bijeljina, već će to R Srpska morati da rešava preko prijatelja tj Kine ili Male Srbije. I naravno, kao i uvek, velika kritika samoj RS što ne započinje ni 1km autoputa/brzog puta Bijeljina-Trebinje, ili bar Zvornik-Trebinje jer će preko Drine blizu imati Šabac-Loznica, pa možda ne moraju Srbi dupliraju autoput na 15km razdaljine.
 
Mislim da bi se od Višegrada do Trebinja više isplatilo praviti autoput nego brzu cestu. Razlika u cijeni bi se sigurno vrlo brzo nadoknadila od putarina. Tim putem i danas veliki broj ljudi iz Srbije ide prema Boki Kotorskoj.
 
Поздрав из околине Добоја. Ових дана отварање деонице Јоховац-Руданка.
Стављњени путоказ за Београд са NULL километара.🤔
received_759439065379306.jpeg
received_589419499578058.jpeg
 
 
Господине Б. велика хвала. Приметан је твој недостатак на "нашој теми", и многи се форумаш пита где си.
 
Hoće li jednom više da snime celu trasu od Kuzmina do Rače?
Ovo recikliranje snimaka oko mosta postalo je izuzetno dosadno...

Zna li se gde će tačno biti budući objedinjeni granični prelaz?
 
Vrh