Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

A kako taj postojeći projekat Srpske BG-BL ide kroz teritoriju koja nije Srpska (Brčko)?

. . autoput Vukosavlje – Rača je podijeljen na 3 dionice, odnosno lota.

– Lot 1 Dionica Vukosavlјe – Brčko dužine 33 km,
– Lot 2 Dionica Brčko – Bijelјina, dužine 17,4 km i
– Lot 3 Dionica Bijelјina – Rača, dužine 20 km.
 
Poslednja izmena:
Ovo što je Dragan preneo nije dobar/potpun odgovor na pitanje o trasi kroz Brčko.

Pomenute 3 deonice se odnose samo na deonice kroz Republiku Srpsku i u njenoj su nadležnosti.

Sama trasa kroz Brčko Distrikt još uvek nije utvrdjena. Ako sam dobro shvatio poslednji put su se predstavnici našeg naroda protivili nekom predlogu uz pozivanje na ugrožavanje vitalnog nacionalnog interesa. Takodje cilj im je izgleda da odjednom prave 2 pravca, jedan od Bijeljine, drugi od Tuzle, koji se onda spajaju i nastavljaju ka Orašju i Vukosavlju.
 
U ta tri lota se ne nalazi deonica u samom distriktu Brčko, nazovimo je Brčko-Brčko. Bilo je pregovora, skoro i dogovora ali do sada nije tačno utvrđena trasa ni ko će finansirati.

LOT 3 se trenutno radi i to finansira Srbija 80%.
LOT 1 i 2 su potpisani sa Kinezima u proteklih godinu-dve, čak je bilo i nekih otvaranja radova ali mislim da nije ništa do sad urađeno, slično npr. kao od Požege ka Dugoj Poljani.

Za put ka Banjaluci nedostaje i deonica od Vukosavlja do Doboja (od koga već postoji autoput ka Banjaluci). Ova deonica je deo koridora Vc i biće najfrekventnija u Bosni jer pored BL i BG povezuje Sarajevo sa Evropom. Tu je Dodik očekivao finansiranje od EU a oni mu ne daju iz političkih razloga te on preti da će dati pod koncesiju pa trenutno nije ništa potpisano.

Završetkom ovih pet deonica (u najboljem slučaju za jedno 5 godina, verovatnije par godina više) bi Beograd bi spojen sa Banjalukom ali na neki način i sa Sarajevom, jer će do tad autoput Vc od Doboja do Sarajeva biti završen.

Autoput BG-SA koji bi od Bijeljine, tj Brčkog išao preko Tuzle nije realan jer dok se ne završi koridor Vc kroz celu BiH i ove deonice kroz Republiku Srpsku ka BL nije realno da se bilo drugo šta započinje. A pitanje je i posle da li će neko naći računicu da gradi autoput kroz planine između Tuzle i Sarajeva.
 
U ta tri lota se ne nalazi deonica u samom distriktu Brčko, nazovimo je Brčko-Brčko. . .
Da u tom članku nema te male deonice "Brčko-Brčko", ali oni će se već dogovoriti kako im se autoput bude približio. "Srpska strana" u Distriktu će svakako omogućiti povezivanje Banja Luke i Bijeljine autoputem, koja je preko autoputa "Rača - Kuzmin" veza za Beograd.
 
Poslednja izmena:
Poenta je bila da ap bl-bg postoji/ne postoji tačno jednako kao ap bg-sa.

Obe veza sastoje se od više različitih deonica i ni jedna nije međunarodni koridor, kao što je npr Vc. U tom smislu periodične lekcije iz politikantskih razloga su zaista nepotrebne, tačno koliko i dosadne.
 
Postoji zajednički projekat AP "Kuzmin - Bijeljina" i projekat Srpske za AP "Banja Luka - Bijeljina" koji je delom već izgradnjen, a neki delovi se tek ugovaraju ili grade.
Već sam pisao o tome, postoje samo veze prema nekim gradovima. Ali autoput od BL do Kuzmina je veza za Beograd, a bilo je polemike oko naslova dve teme u vezi ovog autoputa.
 
Poslednja izmena:
Kada jednog dana budu izgrađene sve dionice od BG do BL, da bi stigli iz BG do BL moraćete voziti na 5 različitih autoputeva:
  1. Autoput BG - Kuzmin (A3 u Srbiji)
  2. Autoput Kuzmin - Sremska Rača (A6 u Srbiji)
  3. Autoput Sremska Rača - Modriča (u RS, uključujući i dionicu kroz Brčko distrikt)
  4. Autoput Modriča - Doboj (dionica Vc u RS)
  5. Autoput Doboj - BL (9. januar u RS)
 
IMG_20231011_101551.jpg
 
Поздрављам сваку изградњу и сваки помак што се инфрсаструктуре тиче, али као неко ко је још за време рата путовао преко Раче и преко Павловића моста, могу само да кажем да је апсолутна срамота што након више од 30 година ми нисмо могли (Србија и Република Српска заједно) макар Бијељину да спојимо на ауто пут. Док се БГ и БЛ споје аутопутем (боље икад него никад), Република Српска има да остане без становништва.
 
A kako taj postojeći projekat Srpske BG-BL ide kroz teritoriju koja nije Srpska (Brčko)?

Samo pitam... kad se već glupiramo teranjem maka na konac sa BG-SA...
Tehnički jeste :) Distrikt Brčko zajednički "po pola" pripada i RS i Federaciji :)
 
Поздрављам сваку изградњу и сваки помак што се инфрсаструктуре тиче, али као неко ко је још за време рата путовао преко Раче и преко Павловића моста, могу само да кажем да је апсолутна срамота што након више од 30 година ми нисмо могли (Србија и Република Српска заједно) макар Бијељину да спојимо на ауто пут. Док се БГ и БЛ споје аутопутем (боље икад него никад), Република Српска има да остане без становништва.
Polako, nije ni Čačak bio spojen do pre neku godinu; Zrenjanin nije još, a ni Kragujevac nije baš.
 
Deluje da su turci potpuno obustavili finansiranje tj. radove. Sreca pa je makar most uradjen, kao najzahtevniji objekat. Ako ne otople odnosi izmedju dve zemlje uskoro, ovo ce morati neka druga firma da uzme da radi.
 
 
Poslednja izmena:
U tekstu pise: "Autoput Kuzmin – Sremska Rača sa mostom preko reke Save deo je projekta izgradnje autoputa Beograd – Sarajevo, projektovana za maksimalnu brzinu od 130 km na sat."

Dragane, mislim da je vreme da im uputis protestnu notu :D

Salu na stranu, radovi na ovoj deonici su vecim delom stopirani u poslednjih 10-15 dana. Naime, kamioni koji prevoze materijal se zaglavljuju u blatu usled kolicine padavina i vodostaja Save. Zbog toga dobar deo kamiondzija odbija da radi dok se situacija ne popravi (nece da rizikuju stetu na vozilima). Pored toga, nekoliko dana je bio zatvoren i postojeci most preko Save kako bi se sanirao asfalt na istom jer je bio potpuno unisten.
 
Dragane, mislim da je vreme da im uputis protestnu notu :D
I na tarabi piše svašta, a ovde samo ponavljaju kako su Vučić i Erdogan nazvali jedan autoput kojeg nema na terenu i niti postoji u planovima političkog Sarajeva u BiH.
Mogao je Vućič da se dogovori sa Makronom da je ovo autoput Beograd - Pariz, ali svako normalan zna da je "Kuzmin - S.Rača - Bijeljina" autoput prema Banja Luci.
 
Izgleda da su i preko Save priveli kraju trasiranje.
 
Vrh