Šta je novo?

Аутопут Бања Лука - Београд

na magistrali da,ali ana autoputu nece biti koristi jer moras otici do bijeljine pa na izlaz,pa nazad na pumpu,pa u srbiju
predjes u raci i imas pumpu odmah iza prelaza naspes i okrenes se i to je to
 
Беше стари друмски мост укидају, а неће бити искључења/укључења одмах после моста?
 
Беше стари друмски мост укидају, а неће бити искључења/укључења одмах после моста?
Na onim snimcima iz vazduha ima podvožnjak i polukružno isključenje sa starog mosta,odakle put nastavlja ispod autoputa,ako su planirali da ukinu stari most,verovatno onda ne bi radili novu pristupnju saobraćajnicu.
 
Ko први отвори бензинску пумпу на делу аутопута у Семберији што ближе мосту има да заради добре паре. :cool:
Слабо је насељен део Срема уз границу са БиХ тако да ја не видим неки потенцијал за пограничну куповину горива. Већа места, Сремска Митровица и Шид, су прилично удаљена и не видим да им се исплати да возе 40 километара тамо и 40 километара назад да би само сипало гориво. Једино ако иду неким другим послом. Ни на постојећем магистралном путу нема гужви на пумпама.
Друга прича су Мачва и Подриње. Већа је густина насељености уз Дрину и та насеља су ближе БиХ. На пример, из центра Лознице има мање од 5 километара до најближе пумпе у БиХ.
 
Беше стари друмски мост укидају, а неће бити искључења/укључења одмах после моста?
Не само да се не укида, већ се прави и денивелисано укрштање између магистрале и железнице (сада је у нивоу), као и магистрале и новог аутопута. Остаће за локални саобраћај.
 
na magistrali da,ali ana autoputu nece biti koristi jer moras otici do bijeljine pa na izlaz,pa nazad na pumpu,pa u srbiju
predjes u raci i imas pumpu odmah iza prelaza naspes i okrenes se i to je to

Слабо је насељен део Срема уз границу са БиХ тако да ја не видим неки потенцијал за пограничну куповину горива. Већа места, Сремска Митровица и Шид, су прилично удаљена и не видим да им се исплати да возе 40 километара тамо и 40 километара назад да би само сипало гориво. Једино ако иду неким другим послом. Ни на постојећем магистралном путу нема гужви на пумпама.

Мислио сам више на путнике који путују па свакако пролазе, не на локалце. То ће постати најважнији прелаз између Србије и БиХ. Како се буду градили даље аутопутеви у БиХ, тако ће се све више саобраћаја са других праваца сливати овде. И са Батроваца и са Павловића моста и са Зворника. Свакоме ко иде за Србију ће се исплатити да се натанка на последњој пумпи у БиХ.
 
Не само да се не укида, већ се прави и денивелисано укрштање између магистрале и железнице (сада је у нивоу), као и магистрале и новог аутопута. Остаће за локални саобраћај.
Virtuelne železnice :)
 
Virtuelne železnice :)
Нема везе. Боље да се сачува коридор и овом приликом денивелише када се већ раде ови радови, него да због тренутног стања железнице направимо вишедеценијску инфраструктурну брљотину. Није да немамо већ искуства са уништавањем железничких коридора.

Уз дограђивање ~20ак км пруге Рача - (Мартинци) - Сремска Митровица, а након обнове пруге Београд - Шид, из Бијељине би се стизало и до Новог Сада и до Београда испод два сата, можда чак и 01:40, зависило би од много фактора, да не прејудицирамо. То тренутно јесте фантазија и није оправдано (првенствено због недостатка терета), али ствари се мењају. Боље да коридор стоји, него да се после хватамо за главу.
 
Da se radi denivelacija zbog čuvanja 300m koridorara pruge koja po svemu sudeći nikad neće biti obnovljena? Malo li je prečih stvari u Bosni i Srbiji gde je pametnije ulagati novac...

Čuvati koridor da... ali denivelacija za nepostojeću prugu u ovom trenutku je pre svega glupavo usporavanje drumskog saobraćaja nepotrebnim kruženjem... a o bacanju para da ne govorim...

Bolje da zakrpe neki lokalni put oko Sremske Rače za te pare... za početak... koštaće isto...

Za 50 godina ako bude interesa za prugom uraditi denivelaciju u sklopu obnavljanja pruge... ako i tada bude potrebna (ralno koliki saobraćaj hipotetički može biti na toj pruzi a da je denivelacija potrebna). Bacanje para...

I da me ne shvatate pogrešno, ja obožavam železnicu... ali iskreno mislim da ova pruga od svih drugih u Srbiji (i Bosni!) ima najmanje smisla...
 
Poslednja izmena:
1. Кружење није могло да се избегне првенствено због тога што магистрала мора да иде испод аутопута. Железница је ту одрађена успут.
2. Кружење неће успорити друмски саобраћај у међуграничној зони већ ће омогућити довољан простор за стварање уредне колоне испред граничног прелаза
3. Денивелација у тренутној фази радова не кошта готово ништа, односно занемарљиво наспрам извођења у било ком другом тренутку или облику. Грађевински радови се свеједно изводе, земља се свеједно насипа.

Шта су конкретно урадили? Са семберске стране су проширили друмски подвожњак за неколико метара. То је само мало више земље и бетона, а подвожњак би се свеједно правио. Буквално би због висинске разлике теже било направити укрштање у нивоу него овако.
А са сремске стране имамо исто мини подвожњак се неколико бетонских греда, а остало су све земљани радови. Ето, тај сремски подвожњачић је могао да се уштеди, оно мало бетона и арматуре. Међутим цене тога су толико смешне наспрам цене осталих ствари, да се може фигуративно рећи да нас ово скоро ништа не кошта.

Семберска страна:

1695124009297.png


Сремска страна:
1695124016087.png
 
Ko први отвори бензинску пумпу на делу аутопута у Семберији што ближе мосту има да заради добре паре. :cool:

Кад сам био у августу дизел је био око 40 дин јефтинији, чим се пређе Шепак ту су две, три пумпе и сви из Лознице и околине долазе да сипају, може и у канте нико не гледа.
 
Кад сам био у августу дизел је био око 40 дин јефтинији, чим се пређе Шепак ту су две, три пумпе и сви из Лознице и околине долазе да сипају, може и у канте нико не гледа.

Да, цене горива у БиХ и на КиМ у последње време су углавном око 40 дин ниже за дизел и око 20 дин ниже за бензин. Толика је отприлике разлика у износу акциза и пореза. У Македонији је дизел најјефтинији јер су акцизе за дизел најниже.
 
Da se radi denivelacija zbog čuvanja 300m koridorara pruge koja po svemu sudeći nikad neće biti obnovljena? Malo li je prečih stvari u Bosni i Srbiji gde je pametnije ulagati novac...

Čuvati koridor da... ali denivelacija za nepostojeću prugu u ovom trenutku je pre svega glupavo usporavanje drumskog saobraćaja nepotrebnim kruženjem... a o bacanju para da ne govorim...

Bolje da zakrpe neki lokalni put oko Sremske Rače za te pare... za početak... koštaće isto...

Za 50 godina ako bude interesa za prugom uraditi denivelaciju u sklopu obnavljanja pruge... ako i tada bude potrebna (ralno koliki saobraćaj hipotetički može biti na toj pruzi a da je denivelacija potrebna). Bacanje para...

I da me ne shvatate pogrešno, ja obožavam železnicu... ali iskreno mislim da ova pruga od svih drugih u Srbiji (i Bosni!) ima najmanje smisla...
Nekada davno Bijeljina je imala veći broj fabrika koje su se oslanjale na prugu... Železara Elvaco, fabrika cevi Mladost, fenomenlna fabrika hrane Sava, fabrika obuće itd...
Elvaco je propao i sad je pred rušenjem... valjda hoće stanove da grade.... Mladost je davno pokojna i sad je tu tržni centar... Sava valjda i dalje raducka... sve u svemu, nema više industrije da koristi prugu, a putnički saobraćaj je prestao da bude relevantan još osamdesetih.

Mrka kapa za prugu... prosto nema neke potrebe za njom...
Voleo bih da grešim...
 
Зашто игнорисати потребе становништва из Бијељине и Семберије за железничким превозом до Београда и Новог Сада које се могу остварити?
 
Problem je sto pruga ide za Šid tj odvlači previše zapadno.
Da bi pruga imala smisla trebalo bi je produžiti koridorom do Šamca. Ne bi bilo lose i da se trasira ka Sremskoj Mitrovici umesto ka Šidu
 
pruga je radila do momenta kad vise nije imala dovoljno putnika i robe da opstane
drumski saobracaj je zadovoljio potrebe za prevozom robe,a putnicki polako kolabira
razlog je sto je karta za autobuski prevoz kosta koliko i gorivo za prevoz vlastitim kolima
ako se dvoje voze troskovi su u potpunosti pokriveni i registracija i amortizacija
e sad tu imamo dodatne troskove za parking ,a kod voznje autobusom za dodatne troskove taksija ili grackog prevoza
znaci ostaje samo komfor sto sa svojim kolima mozete stati i krenuti gdje hocete i kad hocete
 
Komentar sa teme o imaginarnom autoputu BG - SA.
Granični prelaz je alfa i omega ove priče - sa njim priča ima smisla, bez nje nema smisla.
Sve dok ne vidite da je dogovoren objedinjen granični prelaz i da je počeo da se gradi, nemojte se mnogo radovati... znajući Sarajevo, može lako trava da počne da raste na autoputu koji se ne koristi jer Sarajevo oteže priču sa prelazom, kao i u Bratuncu.

A ne vidim neki smislen način da se sa autoputa saobraćaj preusmeri na postojeće granične prelaze pa nazad na autoput, niti za tim ima potrebe, jer ako čekaš u koloni sat na granici koja je poenta autoputa - sva ušteda vremena ti je u startu pojedena, možeš lepo ići i magistralom.
 
Postoji zajednički projekat AP "Kuzmin - Bijeljina" i projekat Srpske za AP "Banja Luka - Bijeljina" koji je delom već izgradnjen, a neki delovi se tek ugovaraju ili grade.
 
Onda treba napraviti odvojene teme za sve te deonice, samo da ne citamo vise besmislenu raspravu da li je put BG-BL ili BG-SA. Verujem da 99% ljudi na temi zabole ona stvar kom putu formalno pripada neka deonica. Ali posto postoji 1% ljudi koje to zanima i koji nikako ne mogu da se usaglase oko toga, onda je kompromis da se teme prave za svaku deonicu posebno, samo da ne bismo vise citali tu visegodisnju raspravu.
 
Temu "autoput BG - SA" bi trebalo zaključati jer nigde nema takvog projekta. Ovako se vesti sa jedne deonice pojavljuju na dve teme.
 
Postojeći put preko Sremske rače je u jako lošem stanju zbog silnih kamiona. Veliki problem je što kamione uopšte i ne čiste, pa su mi kola izgleda kao da sam išao na reli.
 
A kako taj postojeći projekat Srpske BG-BL ide kroz teritoriju koja nije Srpska (Brčko)?

Samo pitam... kad se već glupiramo teranjem maka na konac sa BG-SA...
 
Vrh