Šta je novo?

Žičara: Novi Beograd - Ada Ciganlija - Košutnjak

Cak i pesacki most sa prvobitnog rendera BnV je svrsishodniji od ovog o kome RioBL govori.
Njega bi eventualno koristili stanovnici Blokova uz Savu za dolazak na Adu ciganliju i kupanje u Savskom jezeru u letnjim mesecima. I to oni malobrojni koji bi izabrali rekreativnu setnju ili voznju biciklom umesto linije 89 ili neke druge.
I DA rio, vidim vezu izmedju stanja u zdravstvu i promasenih projekata, i da vidim vezu izmedju ocajnog stanja Pancevackog mosta i jos gorih prilaza istom i 'ulupavanja' para u recimo pilon, "novi simbol BGD" kako ga svojevremeno prozvase tada aktuelne vlasti.
Vidis Rio, ja sam za neku koliko toliko odrzivu ekonomiju.
To znaci da je umesto 10-15 takvih "suludih" projekata, i jos 10-15 onih koji su mogli sacekati, ovaj grad mogao dobiti prvu metro liniju!
I skoro je nebitno kojim pravcem, jer su sva tri prilicno prioritetni.

Ali ako vodja i ekipa kazu gondola, onda gondola.
Ko moze znati bolje sta je prioritet od vodje?
Putnik u smrdljivom autobusu, zarobljen u saobracajnoj guzvi?
Bolesnik koji ceka na dijagnostiku srca po pola godine, godinu?
Onaj koji na setalistu pored Save gleda u govna koja plove?
Onaj iz juznog kraja Beograda koji pola leta nema uredno snadbevanje vode?

Ma jok, to nisu potrebe, gondola je prioritetna...
I 'tvoj' ;) pesacki most, naravno. Nema veze sto su izmedju "nista i prazno"...

U medjuvremenu, ista ekipa vise ni ne pomislja da popravi pesacku stazu na Brankovom mostu!
Paradoks, zar ne...
 
laki72":9d5v850c je napisao(la):
Ma jok, to nisu potrebe, gondola je prioritetna...
I 'tvoj' ;) pesacki most, naravno. Nema veze sto su izmedju "nista i prazno"...

Pa vidi,
gondola je prevozno sredstvo.
most je objekat na saobracajnici.

Gondola koja prevozi 3000 putnika/h ne moze imati veliki transportni znacaj za grad velicine Beograda. Njen znacaj moze biti samo usko lokani, vezan za neki objekat kome je uobicajni pristup otezan ili ne moguc. Recimo, neki zamak visoko iznad grada. A tako neceg nema u Beogradu. Dakle, gondola je suvisna stvar.

S druge strane, kad u centru jednog grada imas velike cjeline (kvartove, blokove) odjeljene rijekom, izgradnja mostova i saobracajnica koje bi ih koristili su normalna i logicna stvar. Beograd ima dugacke rijecne obale koje dijele velike gradske oblasti. Njihovo premostavanje je obaveza u cilju razvoja grada.

E sad, posebno je pitanje gdje, kada i na koji nacin. To zavisi od planiranja razvoja pojedinih gradskih zona.

"moj most" kad bi se sad napravio, bio bi mozda izmedju "nista i prazno". Ne bi bio ni prvi ni posljednji.
Bio je jednom jos jedan takav u Beogradu, koji je na izgled, vodio u prazno...

3243491orig.jpg
 
Ne.
Taj koji si postavio na slici nije bio izmedju nicega!
On nije bio primarno gradski, vec medjugradski izmedju Beograda i Zemuna i medjuregionalni izmedju sumadije i srema.
Ovaj 'tvoj' ;) je izmedju savskog keja i recnog poluostrva Ada ciganlija.

Da me ne shvatis pogresno.
Voleo bih ja da mi imamo takav most. I tu na adi, i jos jedan po sred SA, a najpre jedan pesacki izmedju Kalemegdena i Usca.
Ali ima precih stvari...
 
Znam, shvatam te. Volim ja malo da fantaziram :)
 
I ako sam u nacelu protiv ove zicare negde sam vremenom prihvatio da ako to finansira neki strani partner u formi javno privatnog partnerstva kako je prvobitno bilo najavljeno to moze imati smisla tj da grad ne ulozi nista osim zemljista.

Ali poslednja vest ukazuje da grad planira da ulozi 20% sredstava iz budzeta grada.
 
Mislim da se ne trebamo zadovoljiti relacijom banovo brdo - delta siti. Mislim da nema nikakvih razloga zaš5o se žičara u nekim narednim fazama ne bi produžila bulevarom crvene armije, zatim da želwznički nasip prođe kroz budući podvožnjak, i dalje bulevarom umetnosti i ulicom trešnjinog cveta da žičara stigne do hotela jugoslavije. Dalje naravno kupalište lido a posle može ka borči ili kotežu.

Ovim bi se javnim prevozom spojili sava i dunav. Ada ciganlija i VRO. Šetalište na dunavu sa šetalištem na savi. Leva obala dunava sa banovim brdom.

Jedini problem sa ovakvom linjjom će biti njen kapacitet.

Послато са B1-810 уз помоћ Тапатока
 
A mozda hocemo da izgradimo tu zicaru samo da bi licili na London i tako lecili nase komplekse.
 
I londonska zicara nije prosla bez kritika.
Prvobitno je bilo najavljivano da ce biti iskljucivo privatni projekat ali je poslije ispalo da je djelimicno gradjena iz budzeta grada.

Jos jedna bitna cinjenica za londonsku zicaru je i sto se prezentuje kao turisticka atrakcija a ne samo kao prevozno sredstvo.

MilisaV":32h4ht7w je napisao(la):
Mislim da se ne trebamo zadovoljiti relacijom banovo brdo - delta siti. Mislim da nema nikakvih razloga zaš5o se žičara u nekim narednim fazama ne bi produžila...

Nadam se da se salis :)
 
Po ugledu na London, umesto zicare mozemo da napravimo repliku London Eye-a, finansiranu od strane EU, kao ekolosko prevozno sredstvo, jer nigde ionako ne idemo, pa bar u krug da se vrtimo.
 
A mogli bi da za početak da platimo kartu kad uđemo u gradski prevoz.
 
Dok su nam ovakvi rezultati:

Javni dug Srbije na kraju oktobra 2015. godine iznosio je 24,32 milijarde evra, što je 74,1 odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP), objavilo je danas Ministarstvo finansija.

U poređenju sa septembrom javni dug povećan je za oko 260 miliona evra.

samo budale mogu da razmisljaju o totalno nepotrebnom i neracionalnom trosenju novca. :grand:
 
Znači mi smo najveće budale (mislim na narod) , jer smo izabrali one koji razmišljaju o totalno nepotrebnom i neracionalnom trosenju novca.
 
Vlasnici ili menadžeri žičare u Londonu, to sam gledao na nekom TV kanalu tipa Diskavari ili Nacionalana geografija su konstatovali da putnici traže da se kabine - gondole kreću što sporije otprilike 1m u sekudi da bi što duže uživali u pogledu sa te visine. Naravno oni su im izašli u susret i sada ta vožnja traje duže.
 
Joj... samo da to ne čuju ovi iz GSBa da je moguce i kroz staklo uživati i u okolnoj panorami ...
mora li bi da nosimo sa sobom i aparate za brijanje u atobusima :lool:
 
23.11.2015. 10:32 Autor: Marko Tašković

Skoro pola godine je prošlo od kako je gradonačelnik Siniša Mali najavio da će radna grupa raditi na studiji izvodljivosti i planskoj dokumentaciji gondola, a već se znaju mnogi detalji u vezi sa gradnjom popularne žičare.


- U prvoj fazi gondole će spojiti nobeogradski blok, Adu Ciganliju i Makiš. Dok će u drugoj vazi povezati Makiš, Banovo Brdo i Košutnjak. Početak izgradnje prve faze mogla bi da se očekuje krajem 2016. godine - kažu u JP “Skijalištima Srbije”.

Kako kažu u ovom preduzeću, do sada je sproveden postupak javne nabavke za usluge izrade prethodne studije opravdanosti sa generalnim projektom za izgradnju gondole u Beogradu i ugovorena je izrada ovog dokumenta.

- Biće oko 27 kabina i ukupno 12 stubova ćija će visina biti do 50 metara - ističu u ovom preduzeću.

Izrada prethodne studije i generalnog projekta je u završnoj fazi pa se već može govoriti i o ukupnim troškovima izgradnje žičare.

- Procenjena vrednost investicije je na oko 21 milion evra, što obuhvata izgradnju gondole i pratećih sadržaja na stanicama. Način finansiranja će biti definisan u narednoj fazi realizacije projekta - kažu u “Skijalištima Srbije” i dodaju da je planirano da kapacitet skijališta bude 3.000 putnika na sat.

Prilikom potpisivanja protokola o saradnji sa “Skijalištima Srbije” gradonačelnik Siniša Mali istakao je da će gondole imati višestruki značaj za prestonicu.

- Želimo da Beograd ponudi novu atrakciju kako bi turisti mogli da uživaju u pogledu sa visine. Pored razvoja turizma, žičara od Novog Beograda preko Ade Ciganlije i Makiša do Košutnjaka, poboljšala bi i javni prevoz i skratila verme potrebno da se stigne od Novog Beograda do Koštunjaka.

Projekat gondole

početak radova: kraj 2016.

vrednost investicije: oko 21 milion evra

ukupno gondola: oko 27

ukupno stubova: 12

visina stubova: do 50 metara

prva faza: blok 58 - Ada Ciganlija - Makiš

druga faza: Makiš - Banovo brdo - Košutnjak

Izvor: http://www.24sata.rs/detalji-projek...edati-zicara-od-blokova-do-banovog-brda/21882

Ovo u vezi brzine kretanja kabine. Hteo sam da kažem koliko je žičara u gradu pre svega turistička atrakcija i to čak za 90% putnika koji je izaberu kao prevoz. Jak vetar, sneg, led, velika vrućina i ostali prirodni uslovi koji su svake godine u Beogradu za čoveka koji ide od posla, škole, fakulteta do kuće žičara nije prevozno sredstvo.
 
Realno ovo je turisticka atrakcija i jedino pitanje je da li je atrakcija i sa kakvim pogledom. Voleo bih kada bi nas drug forumas Helivideo pokrio ovu trasu nekim snimkom iz vazduha da vidimo kako bi to izgledalo. :gobb:
 
laki72":1x4u7l0l je napisao(la):
...vrednost investicije: oko 21 milion evra

...

=
100 Autobusa
=
10 (+) Tramvaja


khmmmm :grand:

Sve rečeno u jednom postu. Ovaj projekat je promašaj. Očigledan.

Dodatno, neće tu biti neka specijalno lepa "panorama" iz samih gondola, ne može da prođe ni kao turistička atrakcija (moralo bi to onda bliže centru ako je to cilj). Širite tram. mrežu, kupujte nova vozila... Ma ne morate, ni to nemojte da radite, nego lepo neka oosnuju jedan fond. Uzmu svaki promašaj od projekta koji su se usudili da realizuju, te pare uštekaju. 20 miliona ovde, 20 miliona onde... Pa lepo da pokrenu priču vezanu za metro. U tom stilu onda da nastave, i kako se suzdrže od ovakvog bacanja para koje šatro imamo (primer i pomisao na izgradnju nacionalnog stadiona), te parice lepo odmah "ubaciti" u krticu i buši ispod Beograda. Polako, ali veoma sigurno. Bukvalno prelivati sve besmislice u metre tunela za metro. Tako negde možda i stignemo.

Ne širiti Zarićev most za automobile. Ne praviti automobilski tunel ispod centra Beograda. Od tih para, eto nama metro mosta za Novi Beograd i djedan deo prve linije. Žali Bože svih tih para koje se spremaju da budu potrošene ne na pogrešnim mestima (mada je ova žičara upravo to), nego na mestima koja po prioritetu moraju biti barem 10 do 15 mesta ispod pitanja metroa.

Promašaj, promašaj, promašaj...
 
Nema razloga posetioce ma sta mislili nazivati tako ;)
 
Sad se, izgleda onako predizborno, priča o drugoj žičari od Ušća do Kališa.

Aman bre, ne zna se više ko je ovde lud!
 
Vrh