milos.tro":k4z4oold je napisao(la):
Jedina razlika je što je ta žičara u Zagrebu zaista postojala i radila 40 god (ali samo od strane Zagreba do vrha, na suprotnu stranu su išle samo skijaške žičare). Zatvorena je kada je jedan od motora "riknuo", a već je postojao plan da se radi nova kako bi se zamenila postojeća zbog dotrajalosti. Onda je došla kriza pa je projekat zaleđen. Tamo ne sumnjam da će je ponovo izgraditi, jer je i prošla bila sasvim lepo korišćena. Ali između nje i ovog predloga u BG nema nikakve sličnosti. Zagrebačka žičara vodi na vrh planine (gde je čak i skijalište, kakvo takvo, ali na njemu su i FIS trke) i svrha joj je turistička. Jedini koji su je koristili kao redovno prevozno sredstvo su bili zaposleni na TV tornju i zaposleni u planinarskim domovima i hotelima na vrhu planine. Zagrepčani generalno imaju naviku da idu na Sljeme na izlete, a put je uzak i pri tome se teži da važi zabrana za putnička vozila zbog zaštite prirode. Do žičare se stiže brdskom tramvajskom linijom (br 15) i laganom šetnjom kroz šumu. Po novom projektu početna stanica bi bila spuštena tačno na okretište tramvaja, čime bi i atraktivnost žičare bila još veća.
Ovo u BG (znam da će me sad napasti) mi se kao ideja čak i dopada, samo to ne treba raditi zato što se nekome dopalo, već kad se uradi statistička analiza koliko bi to stvarno rasteretilo saobraćaj. U međuvremenu meni se čini da se gradska vlast u BG ponaša oko mosta na Adi po principu "ako zatvorimo oči, ili se pravimo da ga nema, možda ga niko neće ni primetiti". U svakom slučaju ogromno poboljšanje javnog saobraćaja bi bilo da su konačno postavili tramvajske šine preko njega umesto što pala...de o žičari.