Šta je novo?

Žičara: Novi Beograd - Ada Ciganlija - Košutnjak

Gradonačelnik je nedavno prilkom predstavljana predloga za novu lokaciju zoo-vrta na Adi pomenuo da će biti pokrenut i stari projekat žičare, ali samo "prva faza" od A.Neta do centra Ade. Nije baš jasno da li će ići baš kako je ranije planirano od "Delta sitija" ili će ići samo od bas-okretnice u A.Neta. Možda to nije još definisano ili nije detaljno rečeno koja je polazna stanica sa okretnicom za žičaru.

IMG_20230209_061936.jpg
 
Што је штетан? Ово није случај Калемегдан, овде би и могло да паше...
 
Evo da vidimo ovaj "štetan projekat" iz šireg ugla, tj. od podvožnjaka koji bi trebalo da se izgradi, a koji vodi prema A.Neta. Po usvojenom PDRu početna stanica bi bile preko puta "Delta sitija".

IMG_20230206_065705.png
 
. . od podvožnjaka koji bi trebalo da se izgradi, a koji vodi prema A.Neta. Po usvojenom PDRu početna stanica bi bile preko puta "Delta sitija".
Kakvo "prebacivanje žičare preko pruge"?! . . Izgradnjom podvožnjaka će biti lakši i bolji pristup početnoj stanici žičare. . . gde god ona bila.
 
Poslednja izmena:
Da li treba broj čoveka? Mogu da vas povežem ako treba.

 
Zar nisu zicare predvidjene za planine, brda i prirodno okruzenje. Malo mi ludo zicara oko gusto naseljenog mesta izmedju zgrada WTF.
 
Znam da postoje gradovi sa zicarama, ali nekako mislim da mi nismo za to.
Mi smo narod koji ne odrzava dobro sisteme koji zastare, vec mi u glavi katastrofe posle 5-10god sa zicaram.
 
Користи се по свету за градски превоз све више, не само у Латинској Америци него ено и Париз доби прву ГСП-жичару, није то лоше, али у Београду има један фактор који је против жичаре: кошава. Пречесто би била затворена да би могла да буде ослонац јавног превоза.

Мимо тога, у конкретном случају неко вади из рукава пешачко-бициклистички мост, па жичару Мирка Радованца на коју су сви заборавиоли, па ће подводни пипл мувер, дрон...
 
. . неко вади из рукава пешачко-бициклистички мост, па жичару . .
Ovde nije u pitanju šta misli opozicija o nekom projektu, jer oni su protiv svih predloženih projekata od strane vlasti. Pitanje je da li će taj most i žičara do Ade biti od koristi gradjanima koji žele da dodju na Adu. Takodje i gostima ili turistima, pa u tom smislu da pomenem da će buduća bas-stanica i ž.stanica NBG biti nedaleko od početne stanice za žičaru kod Delta Sitija.

https://forum.beobuild.rs/threads/Žičara-novi-beograd-ada-ciganlija-košutnjak.2037/post-1039752
 
Ма биће од помоћи онолико... И један травелатор да се направи од "новог БАС-а" (а куд ли се тај сакрио досад?) до окретнице жичаре, и Бог да нас види.
 
То са дугачким травелатором је долична идеја, Већ имамо оне дугачке степенице од меостарске петље до КЦС, тако да треба у том духу и наставити. Будноћност градског превоза у Београду би могао да буд управо травелатор уместо тротоара. Неколико трака, спора, средња и брза.
 
Има у Дубаију такав гига травелатор, у дужини од Аде па брат брату негде до Старог Меркатора. Ето идеје...
 
Ako ste završili uobičajno spamovanje da pomenem još jedan detalj. Prelazak preko mosta, naravno, neće se plaćati, ali vožnja žičarom hoće i posle nekog vremena će se povratiti uložen novac. Ali, to i nije primarni cilj, već lakši i brži pristup Adi na atraktivan i zanimljiv način.
 
Mili bože, šta sve čovek pročita ovde, čim se neko ne slaže odmah se prebacuje na politiku. Lepo je @Пантограф pomenuo ovde Latinsku Ameriku, ali zato što tamo žičara opslužuje gradove koji su na priličnim nagibima. Beograd jeste brežuljkast, ali da li mu treba žičara?
 
Mili bože, šta sve čovek pročita ovde, čim se neko ne slaže odmah se prebacuje na politiku. Lepo je @Пантограф pomenuo ovde Latinsku Ameriku, ali zato što tamo žičara opslužuje gradove koji su na priličnim nagibima. Beograd jeste brežuljkast, ali da li mu treba žičara?​
Nema ovo veze sa time da li se neko sa nečim slaže ili ne. Ovde na forumu imamo dva ovekovečena PR - a, sadađnje i prethodnog gradonačelnika. A što se tiče same žičare, da podsetim da je ona u Londonu, po čijem uzoru su se ovi naši odlučili da rade u Beogradu (videla žaba da se konj potkiva...), samo za vreme Olimpijskih igara bila profitabilna, a što je i bio razlog gradnje, tako da, ako koza laže, rog ne laže. Nije Beograd planina pa da će žičara da se koristi kao tamo. Ako naš narod neće da plaća 90 din za vožnju gradskim prevozom, teško da će hteti da plaća 4x - 5x skuplju cenu karte za gondolu, i to samo u jednom smeru (toliko je bila planirana cena za onu sa Kalemegdana, pa se eto vodim istom računicom, jer čisto sumnjam da će biti drukčije, mislim jeftinije).
Ne ne trebaju mu nikakve žičare, niti iluzorni rečni gradski prevoz već mu trebaju kvalitetni i normalni zglobni autobusi, da sve linije tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja budu aktivne i na kraju jedan dobar metro.
Muzej Iluzija bi mogao da otvori odelenje za gradske projekte. Cenim da bi više para obrnuli nego li Gondola.
 
Do sad se pokazalo da naprednjaci imaju talenat da uvek promaše dobru ideju. U slučaju sa gondolom i pešačkim mostom preko Save su bukvalno mogli da naprave odlične projekte samo da su obrnuli mesta lokacijama za gondolu i pešački most. Da su pešački most locirali između Beton hale i Ušća, a gondolu od kraja Oml. Brigada, preko Ade, do Košutnjaka, stvarno bi imali odlične projekte, i ne verujem da bi iko bio protiv tih projekata.
 
Da li treba broj čoveka? Mogu da vas povežem ako treba.

Neka, hvala. Poznat mi je njegov projekat "Metro na vodi", kad je radio od 2007 do 2009. Koristio sam brodove i mogu samo da kažem da je sve to neozbiljno, iako ideja nije loša. Najzad, opisao sam ih u temi Metro na vodi.
Da se razumemo, nisam protivnik žičare, brodova, uspinjača i drugih manje raširenih tipova javnog prevoza, ali ovde ima daleko potrebnijih projekata od ovoga. Drugo, ne sviđa mi se uopšte njegov projekat. Pogledajte njegovu stranicu:
O projektu pročitajte na sledećoj stranici:
Ukratko, izdvojit ću odavde neke ideje koje su, blago rečeno, besmislene:

NAJVEĆI PROBLEM SAOBRAĆAJA U BEOGRADU SU TRAMVAJI???

– najskuplji su vid prevoza uzimajući u obzir investicije u infrastrukturu, tekuće i investiciono održavanje i nabavku novih vozila.

– spori su i nepouzdani- često prave zastoje.

– nisu ekološki

– prave buku 79db a vibracije razaraju ulice i zgrade

– učešće tramvaja u ukupnom prevozu je skromno

– I NAJBITNIJE: ZAUZIMAJU PO DVE SAOBRAĆAJNE TRAKE U VITALNIM I NAJFREKVENTNIJIM ULICAMA BEOGRADA​

Vazdušni metro je 100% ekološki a investiciono i u održavanju košta 10x manje od tramvajskog prevoza i 100x manje od planiranog podzemnog metroa.
Dalje:

ŠTA GRAĐANI I POSETIOCI BEOGRADA DOBIJAJU NOVIM SISTEMOM PREVOZA​

  1. izbacili smo 700 autobusa GSP-a, većinu prigradskih i međugradskih autobusa i veliki deo automobila iz šireg centra Beograda- 100tine hiljada prolazaka to znači da više nije potrebna žuta traka namenjena autobusima te najbrojniji učesnici u saobraćaju- automobili- dobijaju još 62km saobraćajnih traka.
To znači još dve saobraćajne trake za automobile: Brankov most, Bulevar Mihajla Pupina, Omladinskih brigada, Vojvode Mišića, Požeška… a bez 1 dinar ulaganja.

  1. izbacili smo sve tramvaje i autobuse, dobijamo još dve saobraćajne trake za automobile i malobrojne autobuse u Bulevaru, Karađorđeva, Slavija, Autokomanda… bez 1 dinar ulaganja.
  2. U ulicama gde nije velika frekvencija saobraćaja: Ruzveltova, Dušanova, Vojvode Stepe, Kraljice Marije, Nemanjina… tramvajske šine treba pretvoriti u ozelenjen parking za automobile- obavezno posaditi novo drveće.
20 hiljada novih parking mesta bez 1 din. ulaganja + novo zelenilo.
Da su tramvaji spori, jesu, ali to nije razlog za njihovo ukidanje. Treba unaprediti mrežu. Isplatljivije je uložiti tri puta veću cenu u unapređenje tramvajske mreže, nego u njegove gondole.
 
Vrh