Šta je novo?

Žičara: Novi Beograd - Ada Ciganlija - Košutnjak

Вожд":3hxg8cll je napisao(la):
Београдска жичара још "у магли"!
М. Т. КОВАЧЕВИЋ | 17. октобар 2015. 17:50 | Коментара: 0

Не зна се да ли је помпезно најављен пројекат "ваздушног трамваја" економски оправдан. Студија ускоро, изградња можда крајем 2016. године

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... os-u-magli

Cuj, "vazdusni tramvaj". Sto se lupeta nazivima...
vazdusni tramvaj bi trebao biti neki daleko slozeniji sistem, veceg kapaciteta, odnosno viseca zeljeznica kao Schvebebahn u Wupertalu ili Chiba monorail u Japanu...

robert-daum-pl2009-12.jpg

cmuf.jpg


e, to bi vec bio pos'o.
 
Duleja":fxvmqabz je napisao(la):
Magla padnala na Srbija, ništa se ne vidi! Trebalo bi da otvorimo temu 'Projekti u magli' i da tamo potrpamo ove žičare, nano-centre, metroe i sl. :idea: :D

та би тема убрзо била презагушена

RioBL":fxvmqabz je napisao(la):
Cuj, "vazdusni tramvaj". Sto se lupeta nazivima...
vazdusni tramvaj bi trebao biti neki daleko slozeniji sistem, veceg kapaciteta, odnosno viseca zeljeznica kao Schvebebahn u Wupertalu ili Chiba monorail u Japanu...

заправо није, већ је то жичара која се користи као део јавног превоза
 
Aaa...hvala na ispravci Johny. Dakle termin odgovara onom sto se planira samo sto moze da zavara kao sto je i mene zavarao :)

Nije slucajno sto koriste naziv "tramvaj" umjesto "zicara" jer ga vjerovatno zele predstaviti kao sredstvo javnog prevoza jednako tramvaju. No, da li je?
 
Hvala bogu da ne prave ove viseće tramvaje sa slike. Ne bih smeo da se vozim sa njima , jer i ovako nisi bezbedan kada idu po ravnom. Samo ako bi stranac sve radio , a naši ništa , smeo bih da se vozim.
 
Solecar, da li bi smio da se vozis automobilom? Vece su sanse da nastradas u automobilu nego u visecoj zeljeznici.
 
Nisi mje razumeo. Ovo za viseće tramvaje važi samo da se to pravi kod nas , a da je izvođač radova neka naša firma , jer je poznato kako naši rade. Pričao mi je prijatelj da su u Nemačkoj , osamdesetih godina , radila dva naša čoveka u nekoj firmi za izradu delova , sad ne mogu da se setim za šta tačno. Kako su na mesečnom nivou uspeli da odrade za trećinu više od drugih , gazde firme ne budu lenje i počnu da ih špijuniraju da vide u čemu je njihova tajna. Kada su videli da oni umaču delove u tečnost samo tri puta , umesto pet , odmah su dobili otkaze.
 
Glupe su ti priče.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
OK Naši su najbolji u građevinarstvu , najbolji u pravljenju autobusa , tramvaja , trolebusa , automobila , mostova , izgradnji i rekonstrukciji ulica ... Uz to , najjeftiniji smo , poštujemo rokove , radimo i danju i noću , u tri smene , samo da ne bi smo probili rokove ...
 
Па постигли смо одрегјене резултате..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=518VYvM44O4[/youtube]
:wink:
 
Postigli , ali ne i zadržali. Ja pričam o sadašnjem vremenu , a ne o staroj slavi , od koje se ne živi. Dok drugi idu uzlaznom putanjom , mi idemo silaznom.
 
Ne brini Solecar, ne pravimo mi nikakve vozove. Ni visece ni ne visece. Ako ikad dodje do neceg slicnog moracemo to da kupimo od onih sto "umacu pet puta u tecnost". :wink:
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1065364

2016: Od NBG do Ade Ciganlije žičarom za 5 min

Prva faza gradnje žičare biće trasa od Delta sitija do Ade Ciganlije. Čeka se pomoć Evropske unije.
Izvor: B92, Večernje novosti petak, 20.11.2015. | 14:33


Prema preliminarnim analizama, žičara koja će spajati Novi Beograd i Košutnjak biće dugačka 3.900 metara, gradiće se u dve faze, a prvi stubovi biće postavljeni krajem 2016. godine.

Ideja gradskih čelnika je da se 80 odsto sredstava obezbedi iz pristupnih fondova EU, jer je reč o ekološki prihvatljivom sredstvu prevoza.

"Manji deo troškova, oko 20 odsto, pokrili bi iz svojih budžeta, Grad Beograd i Skijališta Srbije“, kaže za "Večernje novosti" Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.

Prvi urbanista prestonice kaže da je završena prethodna studija opravdanosti, sa generalnim projektom za ovaj „vazdušni tramvaj“.

Prema njegovim rečima, Institut za urbanizam i arhitekturu i "Elkoms“ su analizirali devet mogućih trasa. Pobedila je trasa koja će ići od Delta sitija, duž Ulice Agostina Neta, do središta Ade i dalje do parkinga na Makišu.

"Ovo je najjeftinija opcija jer se najvećim delom gradi na državnoj i gradskoj zemlji. Vodilo se računa o komercijalnim sadržajima, kao i o tome da se što manje uništi šumski masiv“, objašnjava Folić.

Folić kaže da gradnja može da počne krajem sledeće godine, a bi radovi mogli biti završeni u roku od šest meseci od početka izgradnje.

Biće razvučen sistem žica dug oko 3.900 metara. Kapsula bi se kretala brzinom od pet do šest metara u sekundi, a putovanje od Novog Beograda do Makiša trajalo bi od pet do šest minuta, zavisno od gužve i brzine ukrcavanja.


Ideja gradskih čelnika je da se 80 odsto sredstava obezbedi iz pristupnih fondova EU, jer je reč o ekološki prihvatljivom sredstvu prevoza.

"Manji deo troškova, oko 20 odsto, pokrili bi iz svojih budžeta, Grad Beograd i Skijališta Srbije“, kaže za "Večernje novosti" Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.


Zamišljam čoveka koji kad čuje za pristupne fondove EU, prvo što pomisli je: "Za šta ovo možemo da potrošimo? Pa da - žičara od Košutnjaka do Delta Sitija" :bash:

Ja se uzdam da je to njima i jedini plan za finansiranje i da će EU da ih 'ladno odbije.
Ljudi čekaju mesecima na lekarske preglede i tretmane zato što nema kapaciteta, a tramvaj preko Ade i sl. manje bitne stvari da ne spominjem...
 
bas me zanima mr. Foliraticev predracun o opradvdanosti tj stepenu iskoriscenja te zicare
i nj. isplatljivosti na godisnjem tj. petogisnjem nivou u poredjenju sa ostalim postojecim prevoznim sredstvima
a u koje od naseg graskog budjeta se ulaze
jer zbog lose Fol procene posle vrlo verovatno je
da imamo super lepu i ne isplatljivu zicaru tamo a svuda trule autobuse i umirucu tamvajsku mrezu
 
Maksimalni kapacitet gondole biće od 2.500 do 3.000 osoba na sat u oba smera - objašnjava Folić.

Kad vec prica o kapacitetu, sta to zapravo znaci? Koliki je to kapacitet ovog "vazdusnog tramvaja"?
Evo jedne tabele koja govori o kapacitetima pojedinih prevoznih sredstava...

2015-11-21084147.jpg


Koliko ja vidim po ovoj tabeli, ove gondole nikako ne mogu da nose epitet "vazdusni tramvaj", cak ni "vazdusni autobus".
Mozda "vazdusna riksa"? :roll:
 
Bolje da se pare uloze u pjesacko-biciklisticki most NBG-Ada Medjica-Ada, nego u neki sistem koji nema kapacitet.
 
Sa ciljem?
Brzeg odlaska na kupaliste ili 'splavarenje'?
 
S ciljem boljeg koristenja prostora Ade i Ade Medjice laksim pristupom istim.
 
Prostor je i ovako odlično iskorišćen. Ne vidim svrhu dodatnog približavanja splavova ljudima , već da se treba raditi na suprotnom , ali to je neka druga tema.
 
Bre RioBL, ja stvarno verujem da si dobar covek i da su ti namere casne, ali objasni ti meni sledece.
Ako zivis u trosnoj zgradi koja ima stepeniste koje je (mozda) sklono padu, dal ces se njemu posvetiti, ili ces da prosirujes i uredjujes balkon da bi u letnjim mesecima imao lepsi ugodjaj???

Covece, pancevacki most je zadnji put temeljno renoviran pre pola veka!

Kakva bre zicara, kakav pesacki most?

Ultra zvuk srca za dete se u Tirsovoj zakazuje na 6-8 meseci!!!

Analize krvi neophodne za hirusku intervenciju moras platiti kod privatnika, jed drzavni domovi zdravlja nemaju 'sve' reagense vec duze od godinu dana!!!

I sad vlast u takvoj sutuaciji prodaje maglu sa gondolama, uspinjavacama i slicnim glupostima i to ni manje ni vise iz pristupnih fondova EU???

Ako mogu, nek od njih uzmu lovu za 'dovrsetak' kanalizacione infrastrukture, a ne da budemo grad na kolektoru, umesto grada na rekama!!!

I jos nesto. kako se cuditi nepismenom i krezubom glledaocu farme ili VB, kad se i ovde na BB 'prihvataju' sumanute, mogu slobodno da kazem i idiotske ideje?
 
Dobro Laki, al sto sad kritikujes gondolu i pominjes Tirsovu?
Pa i ja sam rekao da gondola ne valja. Pogledaj gore.

Nije mi jasno zasto ne treba graditi pjesacko-biciklisticki most. Zato sto pancevacki nije renoviran i zato sto je kriza u zdravstvu?

solecar":3vlf7wlm je napisao(la):
Prostor je i ovako odlično iskorišćen. Ne vidim svrhu dodatnog približavanja splavova ljudima , već da se treba raditi na suprotnom , ali to je neka druga tema.

Ne bih se slozio.
Obalni prostor Ade Ciganlije i Ade Medjice iskoristen je na nacin koji nije primjeren jednom gradu i to sigurno ne bih to nazvao "odlicnom iskoriscenoscu".
Nesto je bolja situacija uz Savsko jezero i u unutrasnjosti Ade Ciganlije.

U svakom slucaju, oba ostrva imaju veliki potencijal kao sportsko-rekreativno pa i turisticko podrucje koji ni izbliza nije iskoristen u mjeri u kojoj bi mogao.

AKO se zeli to podrucje razvijati, onda je nuzna njegova bolja (dodatna) povezanost sa ostatkom grada.

Naravno, ako se ne zeli onda nikom nista. Idemo dalje.
 
Ja sam bio sarkastičan sa komentarom. Taj deo (mislim na Adu u celosti) je prepun splavova i kafića , koji po celu noć rade. Ako misliš da će to nestati , a pojaviti se nešto drugo što je bolje , izgradnjom pešačkog mosta , varaš se. Desiće se upravo suprotno.
 
Splavovi, sojenice, "kuce" za odmor i slicno, djelimicno su posljedica ne uredjenog i zapustenog priobalja a djelimicno i ne odgovornosti nadleznih organa prema tom prostoru.

Onda kad se tome da veca vaznost, uredice se i obala.
A da bi ostrva dobila na vaznosti moraju se bolje povezati sa ostatkom grada. Ne trebaju biti "livada i suma na kraju grada" vec "park u centru grada".

Vjerujem da ce u tom smislu i pjesacki most prema NBG doprinijeti uredjenju.
 
Vrh