Šta je novo?

Železnice u Evropi i svetu

Kažu da je potrebno zameniti 8 km pruge, 20 000 betonskih pragova, ozbiljan posao, očekuje se tek početkom 2024. godine puštanje putničkog saobraćaja i to delimično!!!
Ali izgleda da je najveći problem sigurnosna kapija koja se specifično izrađuje i koja je oštećena.
Nesreću je izazvao vagon, zato i ja stalno pišem o tome kako se u Srbiji vagoni uopšte ne kontrolišu na adekvatan način, a često se dešavaju iskakanja upravo zbog njih, eto čak i tamo.

Oni su sazvali specijalnu konferenciju gde su svi nadležni govorili, a setite se samo Pirota kada smo imali poginule, ni približno ovome!

Evo teksta iz domaćeg medija:

P.S. Igore prebaci poruke u temi "Železnice u Evropi i svetu"
 
Pažnja! Pažnja!

I ove godine NS organizuje Sprintere između Zandvoort-a i Amsterdama za vreme održavanja Velike Nagrade Holandije u F1. (25.08-27.08)
Vozovi će kao i prethodnih godina saobraćati na svakih 5 minuta i ujednom opsluživati sva lokalna stajališta između dva mesta, zbog velike frekvencije svi putni prelazi se zatvaraju za saobraćaj drumskih vozila.
Vozovi u 5 minutnom taktu saobraćaju od 8:00 do 21:30 h, od 21:30 h do 0:20 h & od 6:00 do 8:00h saobraćaju u nešto slabijem taktu od 10 minuta.

Zašto se organizuje ovakav vid prevoza?
Zandvoort nema dovoljno parking mesta ujednom ni infrastrukturu da prihvati veliki broj vozila koji bi nastao zbog ovog događaja, zato se pojačava javni prevoz, takođe organizuju se i veliki broj parking mesta za bicikle, tog dana privatna vozila nisu dobrodošla u opštinu.
Već se uveliko radi i na marketingu:

S obzirom da je veoma intrigatno gledati odlično organizovan prevoz ljudi železnicom frekvencijom metro linije i verujem da bi mnogi bili zainteresovani da vide najjefikasniji vid prevoza ljudi u punom sjaju okačiću link gde ćete moći da pratite uživo dešavanje.
 
Interesantna vest. Pre par dana je obelodanjeno dalje planove za izgradnju brzih pruga u Rusiji. Do sada se vozilo na starim prugama. Nije to sad toliko revolucionarno, nego kad je otisao Siemens, Rusija nije imala poizvode za takve namene. Prinudeni da sami nesto kreiraju. Sinara planira da izgradi fabriku brzih vozova u Moskvi. Govore o nabavci 50 vozova za St Peterburg - Moskva. Prototip voza planiraju da izgrade do 2027.
 
Синара је за сада успела да замени агрегате за ласточку, направили су своје моторе и контролере. Видео сам рендере новог главног вагона, готово да ништа није остало од ласточке (вероватно због ауторских права) брзина потпуно руске ласточке ће бити 160км/ч
 
Obećeno čekaju 32 godine, kaže naslov, i baš će sada da ga dočekaju. Procvetala gradnja pruga. U ratu.
Zar vam ta fabula ne zvuči onako bar malčice poznato?
 
Не.
Да објасним; пре 32 године родила се идеја да се између Москве и Петербурга направи, пажња! - брза пруга. Траса између ова два града нарави, постоји одавно, брзине од 200км/ч су имали још од средине седамдесетих (био је ЕМВ коју је правио РВР и он је достизао ту брзину). Касније су биле композиције са локомотивом на челу, исто око 200км/ч. Али, било како било траса је остајала иста са радијусима али што је најважније мешовито са теретним саобраћајем.
Крајем деведесетих у оквиру плана за брзу магистралу направили су и савремен воз, али на првом тестирању било је скупљено много примедби, па пошто се некако Сименс нацртао у то време, пројекат су забашурили и наручили сименсове ЕМВ који су били прилагођени за руске услове.

Сарадња са сименсом је појела много пара на возна средства, пројекат брзе магистрале су забаталили. Даље, почиње експлоатација, систем се показао како популарним, јер је скратио време путовања на 3,5 сати. Прво је убио сву конкуренцију, а онда је генерисати нове путнике, тако да данас осим Сапсана којих има два пута више него на почетку возе на тој релацији и сви остали, ноћни, дневни, јужни, морски и уралски возови и често нема карата недељу у напред.

Видевши овај успех а са друге стране пропусна моћ за теретњаке је још више смањена (неко време су је држали захваљујући алтернативним правцима), са Сименсом Руси праве грандиозне 9лановебза развој специјалних ЕМВ и наравно брзу магистралу.

Међутим прво 2014 а онда коначно 2022 Сименс одлази без обзира на потписане уговоре и обавезе. Пројекти остају, а потреба још више расте тако да мислим да ћемо ускоро да видимо прототип на пругама
 
Kakav vikend za NS, u nedelju je oboren rekord po broju prevezenih putnika u Zandvoort-u, prevezeno je neverovatnih 50,000 fanova F1 u jednom danu.
Ukupno 17 otkazanih vozova, čak 12 njih u petak koji je ostavio malo gorak ukusa, ali pak bitno je da je sve u subotu i nedelju funkcionisalo kako treba (treba naglasiti da su se vozovi otkazivali, jer su kasnili, te se faktički gubio takt od 5 minuta.)
Svi ostali fanovi su došli biciklama ili jednom linijom gradskog prevoza koja je bila pojačana u vreme GP-a, takođe Conexxion je bio prijavio veću preopterećenost na linijama od južnog Amsterdama do Haarlema.
Još jednom sjajna organizacija i sve pohvale za transportne kompanije i za ovakav događaj, ja sam pratio dešavanja na kameri baš je bilo impresivno gledati kolonu koja se kretala u jednom trenutku neprestano 2h.

U zavisnosti od kretanja glavne mase bio je odvoje ulaz/izlaz putnika, u ovom slučaju se masa kretala ka stazi te su ostali putnici koristili pomoćne perone 19 & 20 za ulazak(ako sam dobro zapamtio brojeve tokom moje zadnje posete Zandvoort-u.)
Takođe, treba naglasiti da nije bilo restrikcija za "normalne" putnike koji su mogli da koriste vozove bez ikakvih problema.
Снимак екрана (1313).png


Tu je bilo i dosta pomoćnog osoblja.
Снимак екрана (1319).png


Par sličica od "ProRail-a" upravljača infrastrukture u Holandiji.
369611304_682534930585948_629326171243279808_n.jpg

369796330_682535067252601_210059900784021444_n.jpg

369652101_682534867252621_656296690643945444_n.jpg
 
Mali foto-izveštaj iz belog sveta, konkretno Švajcarske:

1. Stanica Rivera-Bironiko, kojom saobraća linija prigradske železnice S90 (vozovi su FLIRTovi), i koja opslužuje obližnja sela Rivera (1462 stanovnika) i Bironiko (515 stanovnika). Sjajna mi je preglednost i dizajn ovih ekrana, kao i odlična čekaonica za putnike (kao što vidimo, na ovom vremenu je odlično poslužila svrsi :D ).
image6.jpeg


2. Bazel SBB, izdvojio bih detalj sa ovim ekranom iznad eskalatora: na ekranu ide lajv strim trga ispred same stanice, na koji se stiže kroz ona vrata u donjem levom uglu slike. Jasno je obeleženo gde staju koji tramvaj i autobus, tako da su našli odličan način da putniku koji je tek stigao u grad i izašao sa perona saopšte kako će dalje po gradu. P.S. Kamera telefona je naravno uništila sliku, ekran izgleda savršeno kada se gleda golim okom:
image2.jpeg


3. Art-Goldau, jedna od najvažnijih presedačkih stanica u Švajcarskoj. Ponovo mi u oko upadaju ekrani i količina informacija koje pružaju: na moj kolosek stiže voz za Lugano, usputna stanica je Belincona (u ovom konkretnom slučaju jedna jedina, na gornjoj slici iz Rivere se vidi kako izgleda kad ih je više). Peron je podeljen na sektore od A do H, beli vagoni su prva klasa, plavi su druga, tako da putnik tačno zna gde da čeka voz. Simboli unutar vagona označavaju sledeće: laptop je vagon u kome je po pravilu tišina, za one koji bi da rade ili čitaju tokom vožnje. Invalidska kolica su niskopodni vagoni. Plišani meda je takoreći dečji vagon, koji je na razne načine išaran i prilagođen malcima - odličan način da se roditelji sa (često bučnom) decom odvoje od ostalih putnika i pruže im mir. Bicikl je, naravno, vagon koji ima one "čiviluke" za bicikle. Crveno-bela tačka je tačna lokacija ekrana na peronu.
image0.jpeg


4. Iz voza kompanije Südostbahn - pri ulasku u stanicu Olten, na desnom ekranu se pojavljuju linije prevoza koje se tu mogu uhvatiti - IC i Regio vozovi, prigradska železnica, gradski autobus. Između stanica su na ovom ekranu vesti, reklame i ostalo. Levi ekran je sve vreme putovanja isti i takođe mi je super u pogledu minimalističkog dizajna koji uspeva da prenese gomilu informacija:
image1.jpeg
 
Ovog vikenda sam u Ašafenburgu, malom gradiću na severu Bavarske u Nemačkoj, nisam došao vozom ali sam se oduševio time kako je lepo železnička stanica integrisana u gradsko tkivo. ali ništa bez slika:

IMG_0806.jpeg
IMG_0808.jpeg
IMG_0809.jpeg
IMG_0810.jpeg
IMG_0812.jpeg
IMG_0813.jpeg


Desno se silazi u pothodnik prema peronima. Cela stanična zgrada ima veoma dobru bazičnu ponudu
IMG_0814.jpeg



Zanimljiva je i potpuno samouslužna prodavnica otvorena 24/7 koja radi bez redovnog osoblja. Da bi se ušlo u nju, mora da se prevuče bankovni kartica:

IMG_0819.jpeg


IMG_0816.jpeg


Još par prizora stanice

IMG_0822.jpeg
IMG_0823.jpeg


Nedelja ujutru je pa nema žive duše 😁
 
Pronadji manu na slikama. je*******eni Aša nikad čuo fenburg. Gde mi živimo, majko moja.
 
Poljaci otkrili da im proizvodjac vozova NEWAG u vozove ubacuje maliciozni program koji zaustavlja voz i na dijagnostici prijavljuje nepostojece kvarove, ako je taj voz bio servisiran u konkurentskom servisnom centru, protivno evropskim zakonima i ugovorima koji su potpisani.
 
Vrh