Šta je novo?

Železnice u Evropi i svetu

Lepo lepo ali nekako tanko deluje taj naslon.
 
Iz mog ugla, ne utiče toliko na komfornost, služi svrsi..:)

Nažalost "riknuo" mi telefon pa su mi neke slike zauvek nestale, na sreću ostalo nešto sa fejsa, obično slikam kamerom, ali sa smanjenom dnevnom svetlošću telefonom...:vops:
Ovo je dečiji vagon, za razliku od "konkurencije" koja praktikuje mini mobilijare, ovaj je ukrašen sa zilion motiva, izuzetno deluje, jer deci drži pažnju, a bogami i odraslima..

298019328_814807383215180_6043286587661432885_n.jpg


Evo i pogleda na naslon..
297584049_814807343215184_3734280758291192928_n.jpg


I naravno, "Traverso" kao glavna zvezda..
297818712_814807363215182_8566778113673746992_n.jpg
 
Danas je Istočno Švajcarski operater "Thurbo" proslavio 20 godina postojanja (https://www.thurbo.ch/freizeit/20-j...G0NJcYisfhcHYXRcoOo8ATVTxKUw24W4RvZZBNY-eEmWI)..
Ono što je zanimljivo u vezi ove kompanije jeste to da je prvi vlasnik bio " Mittelthurgaubahn" koji je ubrzo propao nakon osnivanje "Thurbo"-a, SBB CFF FFS je preuzeo vlasništvo sa 90% udela, dok je kanton Thurgau uzeo udeo od 10%, skrećnica THURBO predstavlja dve reči, odnosno prva THURgau & druga BOdensee..
Vozni park se sastoji od Stadler GTW modela u izvedbama 2/6 & 2/8..
Inače, pored njih se nalazi i jedna od prvih generacija GTW-a, ujednom i prvih niskopodnih vozova koje je Stadler napravio su bile baš za ovu firmu, one su imale i neku vrstu prikolice za sobom po potrebi..
Nažalost, nisam uhvatio ovaj model, ali sam čuo da su još u upotrebi kao rezerva..

Evo jednog dvodelnog GTW-a 2/6...
526-745 (1).jpg


A tu je i trodelni GTW 2/8 na S2 Nesslau/Neu St. Johann-Altstätten SG, inače ove linije su u sklopu S-Bahn-a St. Gallen.
DSC_6583.jpg


I "šarena" unutrađnjost:
IMG_8355.JPG
 
Poslednja izmena:
Danas se na pruzi Maribor-Ljubljana dogodila nesvakidašnja nesreća, naime kola za prevoz transformatora su se praktično izvrnula van postolja za sada iz nepznatih razloga, transport je vršila jedna Austrijska kompanija...

323940603_529662065782072_357645436395872103_n.jpg

324399412_485513583516108_8466803451081098946_n.jpg


321955222_3306616346320336_1097249583639405799_n.jpg
 
iStock-935987224.jpg


Источна Европа, Швајцарска и Ирска одступају од правила да су железнице заступљеније у равничарским пределима јер је јефтинија градња мада је Ирска пре имала значајно бољу повезаност

zyw098wmkd471.jpg
 
Poslednjih dana Niderau-Ajhen pogodile su velike poplave, mesto poplava je u blizini Frankfurta, izlile su se Fulda, Lan & Elder...

Za razliku od lokalnih puteva, voz je manje više nastavio da saobraća normalno, čak i automatizovani prelazi funkcionišu normalno:)

Autor potpisan..

322602728_907917153549440_616921603853614056_n.jpg
 
Nisam znao da mogu ovako "ukoso" da se postavljaju pragovi. Ima li neke razlike i prednosti u odnosu na klasican nacin?
 
Ovo su takozvani "Y" pragovi, u teoriji koriste se za pruge sa "oštrim" krivinama i omogućavaju stabilnije kretanje voza kao i manje habanja osovina..

No, negativna strana jeste što se ne može koristiti obična podbijačica za održavanje koloseka, a i dosta su skuplji od običnih pragova..
 
eksperimentisu ali ne treba ocekivati neku masovnu proizvodnju tih pragova ili da zamene ove klasicne.
 
Industrija se trudi uvek da osmisli nešto novo i bolje, nekad uspe nekad ne..

Prvi put sam se susreo sa ovim pragovima u Švajcarskoj, gorepomenuti "SOB" (kačio sam fotke EMV-a) ih ugrađuje na svojoj infrastrukturi, izgledali su mi smešno kada sam ih ugledao...

Čelični pragovi, ako me pamćenje dobro služi, su u bivšoj SFRJ ugrađeni samo na Unskoj pruzi?!
 
Strašna nesreća u Austriji, u mestu zvanom Fürnitz sudarili su se dva teretna voza..

323877293_853218832603526_180366644929015175_n.jpg


323271506_1226741071273643_603980307041570835_n.jpg


U isto vreme u Nemačkoj su se zapalila Merna Kola ili pak neka Radna mašina:
323924557_1282349019288926_30594500916814051_n.jpg
 
Još jedan novi/stari noćni voz, "TUI SKI Express" se digo iz mrtvih zahvaljujući kompaniji "GreenCityTrip"..

Saobraća na relaciji Amsterdam-Utreht-Austrija (deli se na dva dela: za Bludenz i za Bischofshofen), u sastavu voza idu kušeti i spavaća kola većinom iznajmljena, a ista priča važi i za lokomotive.

Zanimljivo, da su spavaća kola ex OBB ex Type P, tačnije danas su to AB30 kola, prilično stara, ali izuzetno deluju..:)

Ponekad se ova spavaća kola mogu videti i na "OptimaExpress" vozovima, tako da i mi u Srbiji možemo makar da ih gledamo..:cool::p

Dobar Trip Report u vezi novog voza možete pogledati ovde:
 
Iako železnica nije glavna tema ovde, nisam mogao da nađem neko drugo mesto gde bih okačio klip, pa sam morao ovde. :)

U Amsterdamu se otvoila garaža za Bicikle u sklopu Glavne stanice, garaža ima oko 7000 hiljada mesta, u odnosu na onu u Utrehtu koja se nalazi ispod stanice (koja je utom i najveća garaža za dvotočkaše na svetu) izgleda simpatično manje.
Garaža je inače zamenila "FietsFlat" čiju ću sliku okačiti i ovde.

Zanimljivo, a da nisam znao, jeste da je politika grada Amsterdama da ne možeš direktno voziti u garažu biciklu, već moraš da je guraš od ulaza pa do parking mesta.

Takođe, jedan veliki propust je napravljen, za sada nisu izdvojili mesta za "Bakfiets-e" (to su Cargo bicikli, ali možete voziti ljude u njima, većinom klince) to će morati da se ispravi u skorije vreme.

Dva klipa koja odlično prezentuju novu garažu, nadam se da ću na leto i ja posetiti ovo mesto :sesir::



Evo i sada pokojnog "Fietsflat-a", lepo mi je ispao u noćnom ambijentu:

IMG_2220.JPG



Ipak, ja više preferiram ovako na otvoreno, doduše skoro nikada nisam/ne idem bajsom do stanice kada sam u NL, jer mi je na 5 min pešaka, inače radi se famoznom "AmstelStation-u". :)

IMG_9490.JPG



Btw, ova garaža ispod Centralne Stanice je deo jednog celokupnog projketa uređenja te stanice, za 15 god stanični plato se skroz promenio, a i postao je valjano "Car Free".

DSC_7080.jpg


Za godinu dana kreće i rekonstrukcija i same stanice, videćemo kako će i to ići. ;)
 
Vrh