Šta je novo?

Železnice u Evropi i svetu

Prema drugaru koji je upravo bio u Americi, tamošnje železnice su, izuzev nekoliko linija AMTRAK-a, u Pirot stanju u celosti.
 
Nije bas tako,oni svakako jesu zemlja drumskog saobracaja ali je u robnom transportu ipak drugacija situacija. Na neke srednje udaljenosti dominantan je kamion,recimo do 800 km,sve preko toga ide zeleznicom. Pirot je verovatno sto se raubuje preko maksimuma,da izvuku zadnji $ pre nego sto nesto uloze. Osim tog AMTRAK-a putnicki saobracaj ne postoji pa ih verovatno boli patka ako se nesto skrsi.
 
East Palestine, Ohio train wreck: Railroad workers explain why Wall St is to blame

What caused the Norfolk Southern train wreck in East Palestine, Ohio, and who should be held accountable? Is the issue at hand just a problem of brakes, or is there a more systemic cause behind the 1000+ train derailments each year in the US? Retired railway workers Jeff Kurtz and Mark Burrows explain how railroad workers' long fight for better conditions against Wall St profiteers is at the heart of this tragic story.
 
Strašan, ali veoma strašan incident/nesreća se jutros oko 4 ujutru dogodila između Lajdena i Haga.

Intercity voz koji se kretao od Utrecht-a preko Amsterdama do Haga je negde oko Lajdena naleteo na opremu (kransku dizalicu) jedne firme za održavanje koloseka.
U isto vreme je naleteo i teretni voz "DB Carga", no mašinovodja se izvukao bez povreda, 1 osoba je iz putničkog voza poginula, dok su 30 povređene, u putničkom je bilo oko 60 ljudi, većinom mladih koja se vraćala sa "feštanja".

Снимак екрана (735).png


Снимак екрана (736).png
 
Slovenački Flirt malo skrenuo sa šina u Novoj Gorici, ne vidi se iz ovog ugla, ali izgleda da je Englez (naziv za skretnicu) podbacio.

Foto: Urban Železničar

352530077_2153373424857742_8364451102801350066_n.jpg


Inače, pronašao sam na Fb-u ove zanimljive fotke iz 1998 za vreme testiranja Pendalina u Sloveniji..

Foto: Rok Šmon

352524081_5843149579128152_938413164996695238_n.jpg


351143829_5843149715794805_7960359443567049067_n.jpg
 
Malo da oživimo temu, u Nemačkoj ima novina a to je da je stigao prvi ICE koji ima ulaze u nivou perona a napravljen je od strane firme Talgo. Maksimalna brzina je 230 kmh a saobraćaće prvo na liniji između Berlina i Amsterdama:

1689316460836.png


1689316610953.png


1689316632718.png


1689316663364.png
 
"Slovenske Železnice" su krenule u unifikaciju voznog parka unutar holdinga, za početak "Brižitke" & "Taurusi".
Sviđa mi se njihov minimalistički pristup logotipu i šemi bojanja, jako su umereni, a opet ostavlja lep utisak.

FB_IMG_1688546521754.jpg.6cfe6d8bfaddf5bfeb24856ea58e910c.jpg


I iziđe prvi ofarbani, ima i dodatk "Connecting Europe" iz razloga što već duže vreme napadaju strana tržišta.
FB_IMG_1690186841640.jpg.fd67d664dde6f0332c083b99138af0d9.jpg
 
I muzicka cestitka :)
@Steva Predpostavljam da je ovo iza lokomotive upravljacnica i da ce ici push-pull ?
 
Ima li neku fotku kako su komunisti hteli da Prokop izgleda tj ta zgrada ?
 
Megalomani bili i ostali, barem da su sproveli nešto a ne da je sve ostalo na projektima.
Da nije bilo omladinskih radnih akcija u periodu 1945 - 1970, isto bismo imali spor razvoj infrastrukture kao danas, možda samo za nijansu brži.

Najbolji primer za to su možda i obilaznice oko manjih gradova - kada su već povezivali magistralama manje gradove, zašto barem odmah nisu radili i obilaznice oko istih ?
Razvoj infrastrukture u zemljama koje su bile na istom nivou kao što je to bila Jugoslavija posle Drugog svetskog rata kao što su
Grčka, Turska, Južna Koreja, Malezija je išao daleko brže nego u samoj Jugoslaviji.

Naravno, u sadašnje vreme je još gore, države u razvoju u zadnjih 20 godina daleko bolje razvile infrastrukturu nego Srbija.
 
Najbolji primer za to su možda i obilaznice oko manjih gradova - kada su već povezivali magistralama manje gradove, zašto barem odmah nisu radili i obilaznice oko istih ?
Razvoj infrastrukture u zemljama koje su bile na istom nivou kao što je to bila Jugoslavija posle Drugog svetskog rata kao što su
Grčka, Turska, Južna Koreja, Malezija je išao daleko brže nego u samoj Jugoslaviji.

Bilo je to drugo vreme i ideologija.
Kada se raspala država '91. godine možda je tek 30% ljudi u Srbiji imalo automobil, danas je ta cifra na oko 60%. (Slovenci su uspeli da nabiju 90% btw).
Tada nije bilo puno saobraćaja pa se nisu ni gradili takvi projekti, jer su se smatrali neracionalnim.
Uostalom socijalizam i komunizam propagiraju zajedničku upotrebu stvari gde spada i prevoz, koristili su se vozovi i autobusi.

Nekada u selu, gde je bilo gotovo 1000 stanovnika postojalo je tek 5-6 automobila, danas u tom selu sa 100 stanovnika imamo 30 automobila.
Normalno je da su težili ka megalomiji oko stanice kada je tadašnja JŽ dosta više putnika prevozila nego danas i imala bitiniju ulogu nego danas.
"Svako vreme nosi svoje breme"
Ne volim samoproglašene socijaliste, ali mogu da razumem neke stvari i poteze iz tih vremena.
A Grčka ima samo auto puteve, dvokolosečna pruga sa 7-8 vozova dnevno i neispravnom signalizacijom je daleko od razvijene infrastrukture, ma koliko god da smo mi trenutno loši..
 
Grčka je kanta od zeleznice za "nazovi" EU zemlju, ima manje km pruga od Srbije za veću teritoriju, tek 2 dvokolosecne pruge, elektrifikaciju je otkrila 1996te, odredjeni deo zemlje im je ostao u 19om veku sa metarskim kolosekom.
Sve sto iole tamo valja od infrastrukture im je izgradila EU kao i vozove koji su grci uspeli da uniste svojim "održavanjem". Užasno je u kom su stanju lokomotive i vagoni stari max 20 god.
A starija vozna sredstva necu ni da pomenem ono je apsolutni raspad.

DSC_0003.jpg
The-engine-of-a-Hellenic-Railways-Organization-train-covered-with-a-vividly-colored.png
DSC_0380.jpeg.jpg

abandoned-trains-thessaloniki-macedonia-north-eastern-greece-2JR9WP5.jpg

14534622309_66cbd93734_b.jpg
 
Poslednja izmena:
Ok, sada se bolje osećam jer ima gore stoke od nas. Ne shvatam čemu ove objave gde gledamo gore od sebe da bi se bolje osećali i opravdali naš javašluk, kriminal i bol u predelu debelog mesa???
 
И мене овакве слике не теше. Жао ми је, што је код њих тако, исто тако што ми је драго што је на северу боље. Али у оба случаја не тангира ме уопште.
Али што је код нас расуло, (а пре 30 година иако је исто било расуло, то је макар радило, макар је превозило људе) А сад, само фенсерај БГ НС
 
Vrh