@spatiotecte - није лепо бити необјективан, и пристрасно баратати информацијама само да би на силу приказао нешто на начин на који ти желиш.
Окачио си слике које су, као прво, врло старе, као друго - приказују возове који су напуштени и налазе се ван употребе и труну у депоу, или су били у употреби тад кад су сликани, али до данас се увелико више не користе. Слике које си окачио, дакле, апсолутно нису репрезентативне за садашњи моменат, и не видим поенту зашто би их качио, осим ако намерно желиш да пљунеш на железницу државе Грчке, не би ли је представио гором у поређењу са оном у Србији. Пошто у Србији никако стари возови не труну у депоима јер су ван употребе.
Тога овде уопште нема.
У оквиру ове објаве, окачићу слике АКТУЕЛНИХ возних средстава грчких железница, дакле, возова и вагона који се користе ДАНАС, и то што се буде дало видети на сликама јесте тренутно стање тих возова, јер су слике махом из ове године. Будући да су возови у Грчкој данас чисти и да су графити искорењени (ако не на све и једној, онда бар на скоро свим гарнитурама и вагонима), и да већи број гарнитура и вагона пролази ремонт (и да су убачени нови-стари ремонтовани Пендолино возови за релацију Атина - Солун), замолићу да ми се укаже где је тај недостатак одржавања, и како су то Грци "уништили" возна средства обезбеђена од ЕУ.
Што се тиче величине саме мреже, тачно је да железничка мрежа у Грчкој није нарочито разграната за њену величину територије.
Ту би се могла узети у обзир чињеница да, упркос изразито планинском рељефу, добар део већих градских центара јесте повезан железницом. Тек мањи број већих градова нема никакву пругу, а пруге које постоје су, према мом сазнању, махом доброг квалитета, са бетонским праговима и могу да поднесу солидне брзине возова.
Нисам никад чуо да се било где на пругама у Грчкој уводе "лагане вожње" због лошег стања пруге.
Рекао си да је електрификација откривена 1996, а ниси рекао да је то "откривено" у склопу изградње пруге за велике брзине, што у напредној и развијеној СФРЈ никоме није било ни на крај памети у оно време.
Овај део где помињеш метарски колосек и "деветнаести век" ми звучи посебно малициозан како си га представио, будући да, ако се не варам, говориш о старој линији Диакопто - Калаврита, која има туристички контекст и значај, и није стандардна линија попут осталих.
Ако мислиш на неке друге линије на западу Пелопонеза, где се користе релативно савремени штадлер шинобуси, опет не видим потребу за погрдним стављањем у контекст 19. века само због ширине колосека.
Оно што хоћу да кажем:
Све може да се представи како на добар, тако и на лош начин, зависи које чињенице одабереш да презентујеш, и како их презентујеш.
Јасно је да железница у Грчкој има своје бројне недостатке, и то се пре неколико месеци и показало на најгори могући начин (судар возова код Темпи), међутим упркос томе, сматрам да нема места пристрасности и намерном пљувању по нечему што у реалности није толико лоше, и да - ако већ човек узима да о томе даје коментаре - најмање што може да уради је да буде објективан.