Šta je novo?

Železnice u Evropi i svetu

Nije bio cilj da se opravdava nas javasljuk, samo da se ukaze da ni kod drugih ne cvetaju ruze a sigurno ne kod grka.
Sa druge strane, da sam postavio slike neke uredjene zeleznice opet bi bili kontra komentari tipa: "mi smo daleko od toga kako mozes da uporedjujes Srbiju i Nemacku, Francusku itd."
 
Poslednja izmena:
Ako mene pitate pre bi gledao slike onih kod kojih je bolje kao pozitivan primer kojem treba stremiti, a ne gorih kako bi opravdavali opšte rasulo kod nas.
Da li je moja logika ispravna? Zaboga 2023. godina je i mi i dalje se tešimo time što komšiji crkava krava. Da li bi Japan, Nemačka i druge zemlje posle uništavanja u drugom svetskom ratu napravile takav napretak da je stav bio, hej pa u Poljskoj/Koreji je raspad, ok smo jer je kod njih gore nego kod nas.

Treba biti prvi na tabeli a ne prvi otpozadi, ali ove štetoninačke vlasti u poslednjih 30tak godina su normalizovale da dok nas kradu i prave budalama mi razmišljamo kako u Grčkoj imaju olupani vozovi a ne to što mi imamo samo jednu normalnu deonicu pruge. Sram nas sve bilo.
 
Poslednja izmena:
Evo ja se slazem.
Za pocetak nek onih 5 kineskih vozova bude nesto ovog tipa pa da polako predjemo na visi nivo kad smo vec resili da gradimo onolike brze pruge i onda lagano sa 200 na 250 do 2040te a nakon 2050te godine da predjemo na 300 pa da se drugi ugledaju na nas. :)

1280px-CR400AF-2001@BJN_(20170626110730).jpg
 
Ne razumem te sad kazes treba biti prvi na tabeli, ti si inace jedan od onih koji se bunio sto gradimo prugu za 200 a ne za 120 ili 160.
Mi smo daleko od toga da budemo prvi na tabeli ali ocekujem da za jedno 10-15 godina Srbija ima koliko toliko pristojnu zeleznicu za region shodno ulaganjima koja su najavljena i koja treba bitno da menjaju danasnje stanje.

Inace sto se tice tendera ne mora nista da znaci, Kiss je kupljen na tenderu koji je bio namesten da samo Stadler moze da pobedi po karakteristikama trazenog vozila.
 
Evo, recimo ulaže se 52 miliona evra za uništavanje Ložionice i pretvaranje u cirkus igraonicu premijerke Ane Brnabić preko "Srbija stvara" dok nema muzeja železnice, niti poštenih vozova za stanovnike Srbije, ali to tebi nije problemi.
Svi vi koji normalizujete taj kriminal i pljačkanje ove države i društva ste saučesnici, radili direktno projekte ili samo normalizovali pljačku putem objava na mrežama i forumima.
Možda ne ove godine, ali uskoro će sve biti stavljeno na papir i sve vaše zasluge će biti evidentirane, kako pozitivne tako i negativne. Ako drugi ne pamte mi pamtimo . Zvali se vi Zidar ili nekako drugačije.

A za Sajam ćemo posebno da pričamo malo kasnije ove godine, sada nije vreme.
 
I kakve ja veze imam sa tim?
Zasto priča prelazi na lični nivo?
Ja nit podržavam bilo koju vrstu javašluka i kriminala nit sam član SNS-a.
I kakve sad veze ima Zidar u svemu tome?
 
@spatiotecte - није лепо бити необјективан, и пристрасно баратати информацијама само да би на силу приказао нешто на начин на који ти желиш. :)
Окачио си слике које су, као прво, врло старе, као друго - приказују возове који су напуштени и налазе се ван употребе и труну у депоу, или су били у употреби тад кад су сликани, али до данас се увелико више не користе. Слике које си окачио, дакле, апсолутно нису репрезентативне за садашњи моменат, и не видим поенту зашто би их качио, осим ако намерно желиш да пљунеш на железницу државе Грчке, не би ли је представио гором у поређењу са оном у Србији. Пошто у Србији никако стари возови не труну у депоима јер су ван употребе. :) Тога овде уопште нема.

У оквиру ове објаве, окачићу слике АКТУЕЛНИХ возних средстава грчких железница, дакле, возова и вагона који се користе ДАНАС, и то што се буде дало видети на сликама јесте тренутно стање тих возова, јер су слике махом из ове године. Будући да су возови у Грчкој данас чисти и да су графити искорењени (ако не на све и једној, онда бар на скоро свим гарнитурама и вагонима), и да већи број гарнитура и вагона пролази ремонт (и да су убачени нови-стари ремонтовани Пендолино возови за релацију Атина - Солун), замолићу да ми се укаже где је тај недостатак одржавања, и како су то Грци "уништили" возна средства обезбеђена од ЕУ.

Што се тиче величине саме мреже, тачно је да железничка мрежа у Грчкој није нарочито разграната за њену величину територије.
Ту би се могла узети у обзир чињеница да, упркос изразито планинском рељефу, добар део већих градских центара јесте повезан железницом. Тек мањи број већих градова нема никакву пругу, а пруге које постоје су, према мом сазнању, махом доброг квалитета, са бетонским праговима и могу да поднесу солидне брзине возова.
Нисам никад чуо да се било где на пругама у Грчкој уводе "лагане вожње" због лошег стања пруге.
Рекао си да је електрификација откривена 1996, а ниси рекао да је то "откривено" у склопу изградње пруге за велике брзине, што у напредној и развијеној СФРЈ никоме није било ни на крај памети у оно време.
Овај део где помињеш метарски колосек и "деветнаести век" ми звучи посебно малициозан како си га представио, будући да, ако се не варам, говориш о старој линији Диакопто - Калаврита, која има туристички контекст и значај, и није стандардна линија попут осталих.
Ако мислиш на неке друге линије на западу Пелопонеза, где се користе релативно савремени штадлер шинобуси, опет не видим потребу за погрдним стављањем у контекст 19. века само због ширине колосека.
Оно што хоћу да кажем:
Све може да се представи како на добар, тако и на лош начин, зависи које чињенице одабереш да презентујеш, и како их презентујеш.
Јасно је да железница у Грчкој има своје бројне недостатке, и то се пре неколико месеци и показало на најгори могући начин (судар возова код Темпи), међутим упркос томе, сматрам да нема места пристрасности и намерном пљувању по нечему што у реалности није толико лоше, и да - ако већ човек узима да о томе даје коментаре - најмање што може да уради је да буде објективан.
FB_IMG_1691102761770.jpg
FB_IMG_1691102751261.jpg
FB_IMG_1691102739319.jpg
FB_IMG_1691102648194.jpg
FB_IMG_1691102636283.jpg
FB_IMG_1691102624148.jpg
FB_IMG_1691102610865.jpg
FB_IMG_1691102592529.jpg
FB_IMG_1691102580616.jpg
FB_IMG_1691102570502.jpg
FB_IMG_1691102521204.jpg
FB_IMG_1684986514613.jpg
FB_IMG_1684534427446.jpg
FB_IMG_1677599614542.jpg
FB_IMG_1676648307787.jpg
FB_IMG_1676422257543.jpg
FB_IMG_1676421963197.jpg
FB_IMG_1676421941467.jpg
FB_IMG_1676421927881.jpg
FB_IMG_1676421920694.jpg
IMG_20230211_010043.jpg
IMG_20230211_010002.jpg
 
Pazi kad bi mogli isto tako da postavimo slike brze pruge, TPS zemuna, Flirt-a ,Kiss-a, Vectrona, stanicu Novi Sad i onda kazemo vidi Srbija ima zeleznicu kao Švajcarska.
Kao sto slike koje si postavio oslikavaju samo taj njihov potez izmedju njihova 2 najveća grada tako bi delovalo moderno sve sto bi kacili za BG-NS.
Imaju oni kante od vozova bar isto koliko i mi na sporednim prugama.

Sto se tiče pendolina, taj voz je star 30 godina, model iz 1993 jedino sto su ga renovirali pa sad izgleda pristojno znaci nista specijalno.

Onaj "savremeni" Štadler koji je star 20 godina jer se ipak radi o prvoj generaciji, taj sto ide na metarskoj pruzi zaista i ide na pruzi koja izgleda kao da je iz 19og veka.
Dovoljno je pogledati silne slike tog voza na netu gde se vidi da su pruge i infrastruktura potpuno razvaljene.

Ne mozemo uporediti najbolje kod nekog kao standard a kod nas standard da bue ono najgore.
Tako da ako je moj komentar bio pristrasan i subjektivan u jednom smeru toliko je i tvoj bio u drugom.


Ipak velika razlika je sto su oni dobili puno EU donacija da bi imali to sto imaju i ja sam to i napomenuo a mi ovo sto imamo placamo ne dobijamo za poklon.

I naravno sve sto je novo izgleda lepo kako kod njih tako i kod nas.
 
Poslednja izmena:
Bili moji prošle godine u Nei Poriju pa isprobali voz..
Stanicu jedva nađoše, prilaz je bio totalno neljudski, vozovi unutra čisti i relativno tačni..
E sada stavlja se glava u torbu, jer ne radi ništa, sve preko staničnog razmaka (ima toga i kod nas), a brzine baš ogromne..
Tamo je čak normalno da vozoljubutelji uhvate frekvenciju i osluškuju železničko osoblje oko kretanja teretnih vozova, pa vi vidite..
Koprcamo se i mi i oni u železničkom blatu, ali na sličnom smo nivou kada staviš sveobuhvatnu sliku.

P.S. Jako mi se dopadaju maskirne folije na Siemens vagonima, treba isto da urade i ovi naši da imaju pameti.🙂
 
Pazi kad bi mogli isto tako da postavimo slike brze pruge, TPS zemuna, Flirt-a ,Kiss-a, Vectrona, stanicu Novi Sad i onda kazemo vidi Srbija ima zeleznicu kao Švajcarska.
Kao sto slike koje si postavio oslikavaju samo taj njihov potez izmedju njihova 2 najveća grada tako bi delovalo moderno sve sto bi kacili za BG-NS.
Imaju oni kante od vozova bar isto koliko i mi na sporednim prugama.

Ipak velika razlika je sto su oni dobili puno EU donacija da bi imali to sto imaju i ja sam to i napomenuo a mi ovo sto imamo placamo ne dobijamo za poklon.

I naravno sve sto je novo izgleda lepo kako kod njih tako i kod nas.
Па, мораш имати у виду да тамо, изван линије Атина - Солун, заправо ни нема много других линија :)
Постоји дакле та линија, затим Атина - Патра, што је такође пруга за велике брзине али још није у потпуности готова, и постоји правац од Солуна према истоку, до турске границе. И две - три мање гране, према Каламбаки (Метеори) и према Флорини на северу земље. Ове друге линије на Пелопонезу су претежно туристичког карактера, као што је код нас Шарганска осмица.
Ти конкретни возови које си окачио на сликама јесу канте, и били су у употреби, али увелико више нису (овај AEG чини ми се да још понекад саобраћа, али и те гарнитуре су такође ремонтовали, оне су узете баш деведесетих (можда 1997) за тада новоотворену брзу пругу Атина - Солун, ако се не варам).

У последње време видим да су бројне гарнитуре прошле ремонт, са графитима су се изборили, и просто не видим нигде у Грчкој да данас још саобраћају "канте" од возова - све што је у саобраћају ми делује да је у изузетно добром стању. А заиста се трудим да што више испратим.

Јасно је да је Грчка имала издашну ЕУ помоћ у овоме, коју Србија није имала.
Грчка због тога има систем градско приградске железнице у своја три највећа града, рецимо.
Нови Сад и Ниш могу само да сањају неки истоветан систем.
Свакако да тамошња железница, као што наведох, има бројне недостатке, само заиста не бих рекао да заслужује да буде наружена и прозвана кантом, и окарактерисана као много гора од српске, поготово ако се узму у обзир бројна побољшања која су на возним средствима већ увелико видљива.
Сад је најважније да се побољшања спроведу и на брзој прузи између два највећа града, како се трагедија "Темпи" не би никад више поновила. Још увек су неке линије у прекиду након те трагедије (конкретно оне на северу земље ако се не варам), и то је нешто што се дубоко надам да ће бити доведено у ред у скорије време.
 
Ako mene pitate pre bi gledao slike onih kod kojih je bolje kao pozitivan primer kojem treba stremiti, a ne gorih kako bi opravdavali opšte rasulo kod nas.
Slažem se i mislim da je to odlična ilustracija razlika između nekih naroda i nekih religija.
Neki narodi uvek polaze od premise "kako da budem(o) bolji?" dok neki uvek polaze od toga "dobro, bar sam bolji od _____ , nisam najgori".

Al to je tema za sebe i ovde bi letelo drvlje i kamenje (a sa njima i etikete) kada bi se dublje zašlo u to. Samo kažem da mi je drago da još neko uočava tu patološku potrebu i izgovor u Srba da se uvek teše time da ima neko gori.
ti si inace jedan od onih koji se bunio sto gradimo prugu za 200 a ne za 120 ili 160.
Zato što tehnologije, održavanje, obuka i rukovanje nisu isti. I daleko od toga da je jedini koji se žalio. Žalili su se svi odreda, od mašinovođa do inženjera.

Takođe sam nedavno u razgovoru čuo da je masa ljudi otišla iz državnih preduzeća zbog siljenja tih pruga preko 160 jer nisu imali dovoljno doobučavanja i još im plate ostale iste, a treba da daju svoj potpis i odgovornost za nešto što će biti znatno, znatno drugačije i kompleksnije od onoga za šta su obučavani pre 20 godina u tadašnjoj Srbiji sa železnicom brzina de facto do 80 km/h.

Al dobro, možda su sve samo izmišljotine i dezinformacije opozicije i njenih medija. Na primer, kao ono za Expo kad lažu da je to zastarela manifestacija na koju se lože još samo zemlje u razvoju...

Inače , činjenica jeste da je železnički saobraćaj u Srbiji sada u nekim aspektima bolji nego pre 10ak godina. Ali to ne znači da je Srbija spremna da preskače korake i uvodi i gradi nešto što će joj u neki aspektima više škoditi nego koristiti. Takođe ne znači da to što je političmar naručio X vozova i obnovio X kilometara pruge da zna sve najbolje o svemu iz oblasti železnica i da niko drugi nema pravo da da drugo mišljenje. Pogotovu što su većina njih za nauku glupi ko k... a stručne savetnike im uglavnom čine Yesmen-i bez trunke odgovornosti a sa SNS kadrovima - i bez mnogo znanja.
 
Grčka je kanta od zeleznice za "nazovi" EU zemlju, ima manje km pruga od Srbije za veću teritoriju, tek 2 dvokolosecne pruge, elektrifikaciju je otkrila 1996te, odredjeni deo zemlje im je ostao u 19om veku sa metarskim kolosekom.
Sve sto iole tamo valja od infrastrukture im je izgradila EU kao i vozove koji su grci uspeli da uniste svojim "održavanjem". Užasno je u kom su stanju lokomotive i vagoni stari max 20 god.
A starija vozna sredstva necu ni da pomenem ono je apsolutni raspad.

Pogledajte prilog 169029Pogledajte prilog 169030Pogledajte prilog 169031
Pogledajte prilog 169033
Pogledajte prilog 169034
Okej, gledano striktno za železnicu, možemo reći da su Grčka i Srbija tu negde na istom nivou, možda Srbija za veoma malu nijansu bolja zbog BG - NS.
Ali u mojoj poruci gore sam govorio o ukupnosti razvoja infrastrukture - obuhvatajući sve.

Naravno, razumem ja da se ni dinara nije ulagalo od 1990 pa do skoro, ali opet, ni za vreme te Jugoslavije se mnoge
bitne i neophodne stvari nisu odradile kako treba, a to uključuje Prokop odnosno GŽS za Beograd.
 
Искрено процењујемо БГ-НС, пруга Солун-Пиреј има око 450 км и значајнија је како за становништво и робни транспорт тако и за туризам.
 
С једне стране, пруга Пиреј - Солун је око 7 пута дужа него БГ - НС. Грчка је имала да реализује неупоредиво већи пројекат него Србија да би повезала своја два највећа града, и то кроз терен који није свуда приступачан ни лаган за градњу. Србија је имала знатно мање да се намучи да би повезала БГ - НС.
С друге стране, Грчка је своју брзу пругу реализовала уз издашну помоћ ЕУ, и током дугог низа година. Ипак, имала је још 1996 оно што је Србија "открила" тек 2022. Србија је своју платила сама (путем кредита) и њена реализација је трајала знатно мање него она у Грчкој.
Такође, српска брза пруга је предвиђена да на њој возови иду 200 км на час. Она у Грчкој - сад ћу можда погрешити, па ако је неко боље упућен, нека ме исправи - иако је технички прављена за брзине до 200 на сат, па и више, возови на њој никад нису ишли брже од 160.
Системи безбедности на тој прузи су у озбиљним кваровима.
Возне карте на тој релацији су прилично скупе, чини ми се мање исплативе од истоветне БГ-НС.
Возови на релацији Атина - Солун су изузетно модерни, савремени, комфорни и естетски на прилично високом нивоу, чисти и без графита, како Пендолино тако и класични вагони. Ништа од тих возних средстава није изворно ново, али је све ремонтовано и изгледа исто као да је ново. БГ - НС користи такође савремене и комфорне гарнитуре, чисте и без графита, с тим да су изворно нове, нису половне.
Као и увек, свуда и у свему, тако и овде постоје неки позитивни и неки негативни елементи. Будимо колико-толико објективни приликом оцењивања и поређења било чега. Живи били и велики поздрав. 😁
 
Pre par nedelja sam poslom bio blic poseti u Berlinu (vratio se već narednog dana) pa da podelim putopis.

Krećem u ranu zoru iz sela moga u Nemačkoj provinciji blizu Vircburga, do železničke stanice ima par kilometara vožnje
img_4357hff9i.jpeg


Moja "matična trasa" se trenutno kompletno renovira, tako da je železnička stanica sa koje uvek krećem zatvorena do sredine septembra. Parkiram auto i odlazim do autobuske stanice odmah pored.
img_436149fs6.jpeg


U ranu zoru kratko pred 5 stanica je naravno pusta, DB je na sreću organizvao odličan prevoz sa novim autobusima koji imaju kolor šemu DB za zamenski prevoz.
img_4364ihiu9.jpeg


Na stanicama koje su pogođene radovima na pruzi su postavljeni e-ink displeji koji se napajaju solarnom energijom.
img_4366dhfv4.jpeg


Na displejima se mogu pročitati informacije o radovima na pruzi i kada kreću koji zamenski busevi. S obzirom da je u pitanju e-ink ekran, potrošnja struje je izuzetno mala.
img_4367u2ct9.jpeg


Stigao mi je zamenski bus.
img_43704aei9.jpeg


U busu skoro svi spavaju, a vozač ne štedi bus pa idemo brzinama skoro 100 kilometara na čas (koliko je dozvoljeno) po magistralama Frankonije.
img_43728ndo5.jpeg


Bus staje do prve stanice odakle idu vozovi dalje, u pitanju je stanica Nojštadt
img_4376p7der.jpeg

U stanici Nojštadt prelazim na S-Bahn, (prigradsku) železnicu, i to S6 do glavne železničke stanice Nirnberg
img_4377ihexi.jpeg


Vozila imaju unutra klasičnu DB kolor šemu plavim sedištima, indirektnom svetlošću i tako...
img_4380ssc9e.jpeg


Par utisaka sa trase
img_4382e3c8m.jpeg


img_4383qcfvl.jpeg


Izlazimo na glavnu stanicu u Nirnbergu, ne gubim previše vremena i idem pravo u kafić u stanici da prezalogajim nešto i popijem kafu.
img_438774i6j.jpeg


img_4388fwej1.jpeg


20tak minuta pred polazak mog ICE za Berlin u aplikaciji proveravam da li voz stiže na vreme, gledam kolosek - stiže na kolosek 6. Onda vidim da mi je sedište u vagonu 29 broj 85. Samo dve minute kašnjenja - za DB odlično 😁
img_4389igexk.jpeg


Penjem se na peron gde mi stoji ICE...
img_4391kqcap.jpeg


Još jednom u aplikaciji proveravam moj sektor. Vagon B će stati na sektoru B perona 6. Idemo tamo...
img_4392qoenn.jpeg


Evo, sada smo na tačnom sektoru gde će stati moj vagon. Sektori su poređani po peronu od A do F
img_4393gdftz.jpeg


Stiže mi voz, uskoro ulazimo i krećemo dalje...
img_4395m1iby.jpeg


Vagon prve klase, tamno plava kožna sedišta, dosta prostora za prijatno putovanje.
img_4396pkisb.jpeg


Već ubrzo posle polaska voz dostiže brzinu 120kmh. Od Nirnberga do Bamberga voz ide oko 120 kmh, onda dobar deo trase do Berlina vozi između 200 i 300 kmh. Vožnja je udobna i od brzine se ne oseti ništa.
img_4399kfczd.jpeg


Vreme je za malo obilniji doručak :)
img_4406q5epu.jpeg


Uskoro smo na cilju!
img_4417bcig3.jpeg
 
Stižemo na glavnu stanicu Berlin. Hauptbahnhof je megalomanski objekat koji treba doživeti. Sastoji se od koloseka u podzemlju, koloseka na spratu i metro stanice koja se nalazi isto u podzemlju. Postoji više međuetaža i stanica je veoma živa.
img_4420godcj.jpeg


img_4421hei8u.jpeg


img_44236xcqg.jpeg


img_4425qafjz.jpeg


Na spratu se nalaze S-Bahn koloseci. S-Bahn u Berlinu se napaja kroz treću šinu pa nema potrebe za kontaktnim vodom. Takt i mreža S-Bahna skoro pa ima metro kvalitet.
img_44299aiep.jpeg


Od standardne DB kolor šeme ne možeš pobeći :)
img_4430zqflw.jpeg


Ovde S-Bahn trasa prolazi pored najpoznatijeg nemačkog kliničkog kompleksa - Šarite klinika. Iako S-Bahn i ostala železnica prolaze u direktnoj blizini na 4 koloseka non stop, to očigledno ne smeta njihovim senzitivnim medicinskim instrumentima kao npr. što bi metro tunel smetao Kliničkom Centru Srbije? Nisam ja pametan, ipak Ministar Vesić zna bolje 😉
img_443461d94.jpeg


img_44365rduq.jpeg


Idem direktno do stanice Ostkreuz koja je čvorište za S-Bahn prevoz na istoku grada - a ima i par koloseka za regionalne polaske.
img_4440c0d7h.jpeg

Ove garniture su razvijene u istočnoj Nemačkoj ali je proizvodnja krenula odmah nakon unifikacije. U prometu od 1990e godine.
img_44415xeh6.jpeg


img_4449rrcdv.jpeg


Takođe su tu i nove garniture
img_44506cdpo.jpeg


Posle što sam obišao par prijatelja koji žive tu krećem ka hotelu. Hotel je kod stanice Ostbahnhof. Ta stanica se rekonstruiše ali je otvorena za promet, nekada je to bila glavna stanica u istočnom Berlinu. Krov se obnavlja ogromnim kranom koji klizi celom dužinom stanice. Unutar stanice su postavljene skele.
img_4453iveku.jpeg


img_4454tpdsa.jpeg


img_4461b4cg1.jpeg


Kao i sve veće stanice u Nemačkoj i ova stanica je bukvalno tržni i uslužni centar za taj deo grada.
img_4464rlfzs.jpeg


img_4465zze3e.jpeg


Internacionalni polasci do Poljskih gradova su veoma česti što se i vidi na ekranu za polaske za koloseke 2 i 3.
img_44668zcvq.jpeg


Detalj skele unutra koji čuva glave putnika.
img_4467hmf8k.jpeg


img_4468b8ftw.jpeg


S-Bahn je redovno pun
img_4469u1fzi.jpeg


img_44711mchk.jpeg


U blizini Aleksanderplaca, prva dva koloseka sa leve strane su rezervisana za S-Bahn, dva koloseka na desnoj strani sa kontakt mrežom koristi ostatak železničkog sistema.
img_4474dhdla.jpeg


Još par detalja ša Berlin Hauptbahnhofa.
img_4486ytiqf.jpeg


img_4487z8ff6.jpeg


img_4489mrc4a.jpeg


I za kraj - ovim ICE-om sam se vratio kući :)
img_4492bzcoo.jpeg
 
Tunel Gotard zatvoren za saobraćaj posle iskakanja teretnog voza 10. Avgusta pri čemu je oštećena infrastruktura u samom tunelu.
 
Vozio sam se baš danas od Lugana do Ciriha, putovanje je trajalo oko sat vremena duže, starom trasom kroz prevoj St. Gotard, ali se putnički saobraćaj i dalje normalno odvija.

Crvena linija je stara železnička trasa kroz St. Gotard, pruga je i dalje k'o bombona, samo su Švajcarci svojevremeno odlučili da im se isplati da putovanje skrate za oko 40 minuta prokopavanjem novog tunela ispod Alpa (zelena linija).

Novi tunel ima dve cevi, a ispadanje ovog teretnog voza se desilo u istočnoj. Na vestima kažu da bi do kraja avgusta već trebalo da teretni saobraćaj krene kroz neoštećenu, zapadnu, po starom. Procene su da će popravka štete na tunelu trajati nekoliko meseci.

Za putnički se još traže rešenja - jer po bezbednosnim protokolima, u slučaju saobraćajne nesreće u jednoj od cevi, mora postojati način da se putnici evakuišu kroz drugu - tako je i projektovan.

1692221161474.png
 
Vrh