Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Kako se drži železnica do Vršca ovih dana s obzirom na situaciju?
Danas sam išao vozom iz Vršca za Beograd i nazad. Jutarnji voz u 6:08 je već u Vršcu bio 1/2 do 2/3 pun, od Alibunara se stajalo, a od Pančeva jedva da je bilo mesta i za stajanje. Od Pančeva do Karađorđevog parka, gde sam izašao se voz jedva vukao. Na novom delu pruge je išao ubedljivo najsporije. Stigao je sa zakašnjenjem od 15-20 minuta.
U povratku (u 15h) slična priča: kašnjenje 6-7 minuta već na Prokopu. Voz prepun, stajanje sve do Vlajkovca. Nisam vodio računa o vremenu kad je voz stigao u Vršac.
Uglavnom, voz je čist i bilo je relativno toplo već jutros u 6. Za WC u vozu ne znam, a na Prokopu je stanje sramotno.
 
Poslednja izmena:
Auuuu kakav zicer, DB je stavio na prodaju KISS 200 ex Westbahn koji su kompatibilni sa našim EMV. Evo šanse da se reši problem kapaciteta na BG - NS - SU + budućnost ka Nišu i zasigurno jeftiniju varijantu nego kupovina novog EMV.

Jedina začkoljica ostaje napon, koliko bi prerada mogla da košta?! 🤔

Ovo svi da posaljemo Bulajiću DM na Instagramu. Ako neko ima veze u SNS, može i to hahahaha
 
Jedina začkoljica ostaje napon, koliko bi prerada mogla da košta?!
Мени се чини да би технички могло да се преради, ипак Штадлер има варијанте и за наш напон.

Потпуно без увида у техничку документацију, мени се чини да је погонска група увек иста, а да се претварачки део разликује. Тако говори логика и прагматизам савремених компанија који развијају модулне производе.
 
Auuuu kakav zicer, DB je stavio na prodaju KISS 200 ex Westbahn koji su kompatibilni sa našim EMV. Evo šanse da se reši problem kapaciteta na BG - NS - SU + budućnost ka Nišu i zasigurno jeftiniju varijantu nego kupovina novog EMV.

Jedina začkoljica ostaje napon, koliko bi prerada mogla da košta?! 🤔


може. колико год да кошта прерада, свакако је јефтиније од нових гарнитура
 
Zar naponi u Evropi nisu svugde standard? Mislio sam da je to sve isto kao i kolosek.
 
Zar naponi u Evropi nisu svugde standard? Mislio sam da je to sve isto kao i kolosek.

Нису. Зато и постоје вишесистемске локомотиве. Углавном су новије елетрификације наизменична, а старије једносмерна струја. Отуда у многим државама два различита нивоа електрификације (на мапи је Русија погрешно приказана као цела 3кВ ЈС, а у стварности је мешано 3кВ ЈС и 25кВ НС). Што је већа волтажа, то је електрификација поузданија. У принципу са 15кВ НС на 25кВ НС не би требало да је прерада компликована.

688px-Europe_rail_electrification_en.svg.png
 
Plus u Španiji je na mreži pruga za visoke
brzine koje su inače 1435 mm 25 000 za
razliku od iberijskoj koloseka koji je pod
3 000.
 
Иначе је крајем 80-их, почетком 90-их саобраћао директан вагон Москва - Мадрид, који је чак два пута мењао постоља како би могао да саобраћа на 3 различите ширине колосека.

https://www.instagram.com/p/DAKuDELoGEF/
 
Sad kad bi nekim čudom ponovo
saobraćao drugo menjanje postolja
ne bi bilo potrebno. :)
 
Auuuu kakav zicer, DB je stavio na prodaju KISS 200 ex Westbahn koji su kompatibilni sa našim EMV. Evo šanse da se reši problem kapaciteta na BG - NS - SU + budućnost ka Nišu i zasigurno jeftiniju varijantu nego kupovina novog EMV.

Jedina začkoljica ostaje napon, koliko bi prerada mogla da košta?! 🤔

Pozdrav,

Skoro 100% sigurno da ih kupuje OBB...

pozdrav,

Petar
 
Тј већ су се договорили а ово је само официјално да прођу тендерске проедуре.
 
Rusi su kupili talga koji može da vozi
po različitim širininama kolosjeka.

Mene zanima jesu li oni novi vagoni na
vozovima iz Moskve za Nicu i Pariz morali
da budu dizani na granici BY/Pl ili možda imaju rješenje sa
"jamom za pomicanje točkova"
kao talgo!?
 
Rusi su kupili talga koji može da vozi
po različitim širininama kolosjeka.

Mene zanima jesu li oni novi vagoni na
vozovima iz Moskve za Nicu i Pariz morali
da budu dizani na granici BY/Pl ili možda imaju rješenje sa
"jamom za pomicanje točkova"
kao talgo!?
Pozdrav,

Postolja su menjana na granicama, Talgo rešenje se relativno nedavno pojavilo.

pozdrav,

Petar
 
Mene zanima jesu li oni novi vagoni na
vozovima iz Moskve za Nicu i Pariz morali
da budu dizani na granici BY/Pl ili možda imaju rješenje sa
"jamom za pomicanje točkova"
kao talgo!?
Па то и јесу кола од Талга. за њих су у Бресту направили специјални колосег где се атуоматски ширина смањивала/повећавала тако да оних 2ч у хладним вагонима није било. Само царниска процедура и у Пољску.

Kako je to moguce ?

Колеге су већ поставиле видео. Талго вагони имају могућност брзе регулације ширине како европске, тако и Руске и Шанске ширине.
 
Rusi su kupili talga koji može da vozi
po različitim širininama kolosjeka.

Mene zanima jesu li oni novi vagoni na
vozovima iz Moskve za Nicu i Pariz morali
da budu dizani na granici BY/Pl ili možda imaju rješenje sa
"jamom za pomicanje točkova"
kao talgo!?
Nisam znao da je i RZD nabavio Talgo,nesto mi to promaklo.

@Прле Mene je zanimala non-Talgo varijanta. Znam da to postoji izmedju Spanije i Francuske na prelazu Cerbere/Portbou.
 
Vrh