Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Zašto tako negativno?
To što usporava na odredjneoj deonici zbog kradje ili kvara ne znaci da ta pruga gubi status brze pruge.

Zato što je to sada već trajno stanje, a ne privremeno, niko nas više neće ubediti da se prosta zamena nekih delova čeka mesecima. Raspad je krenuo u očekivanom periodu.
 
Bio sam prošle nedelje u Srbiji, maltene skoro svaki voz između NS i BG koji sam video je bio odlično popunjen, a u špicu se nažalost i stoji.

Ne razumem zašto mora da se bude zlonameran oko ovoga? Upravo je nova pruga otvorila perspektive oko komjuta koje ranije nisu bile moguće.

Nije u pitanju nikakva zla namera, prosto ljudi sa severa Vojvodine nisu okrenuti ka Novom Sadu i Beogradu, ne znam šta je tu zlonamerno i loše. Tako je bilo uvek, tako će biti i u budućnosti. Subotica i Beograd su imali ozbiljnu železničku vezu još 80ih godina, pa se nije hrilo ka Beogradu i Srbiji sa severa Vojvodine. Ako logički možete da rasuđujete, razlog tome je isti kao što ljudi iz Bosne i Hrvatske uglavnom nisu težili ka Nišu i Kragujevcu, već ka Vojvodini.

A što se tiče linija koje nisu bile moguće, 80ih godina 20. veka su Subotica i Bg imale preudobnu brzu vezu, kada je to bilo normalno, a sada se predstavlja kao da je maltene Star Link šatl do Marsa.

Što se tiče trolovanja, ja ovde uglavnom iznosim lična zapažanja, što je svrha svakog forumskog okupljanja, ne mogu zaista za pokvareni nakovanj da tvrdim da je dobar i da sjajno funkcioniše, samo zato što pripada nekom državnom entitetu čije i ja dokumente posedujem trenutno. Železnica je ista kao i celo društvo.
 
Poslednja izmena:
IMG20241005144842.jpg

IMG20241005145504.jpg

IMG20241005145512.jpg
 
Što se tiče trolovanja, ja ovde uglavnom iznosim lična zapažanja, što je svrha svakog forumskog okupljanja, ne mogu zaista za pokvareni nakovanj da tvrdim da je dobar i da sjajno funkcioniše, samo zato što pripada nekom državnom entitetu čije i ja dokumente posedujem trenutno. Železnica je ista kao i celo društvo.
Od 25.aprila pa do dan današnjeg,ja nisam naišao na neki tvoj post, komentar, odgovor,da je iole pozitivan. Čak štaviše ni neutralan. Sve je negativno, kataklizmičko, crno od crnjeg i tako.
Ako si stvarno takav,onda si u gadnom problemu.
 
Pa vi se možete praviti da je srpska železnica odlična, ali daleko je od toga, blamantno je da ni dve godine ne mogu da izdrže bez potonuća u ovdašnju neprijatnu kolotečinu. Infrastruktura, sredstva, sve već propada, ne zna se čiji odnos prema istima je gori, da li onih kojima nominalno pripada, mislim tu na javna preduzeća, ili onih koji je koriste, tj građana. Slika nesrećnika koji se zaključavaju u klozet voza sve govori. No, kao što rekoh železnica neće biti bolja od samog društva koje se potpuno raspada. Ja govorim o činjeničnom stanju, a ne bacam besmislene floskule poput "dečijih bolest", "svaki početak je težak", mislim nismo na debilnoj pres konferenciji posle neke fudbalske utakmice. Korišćenje srpskih železnica je neprijatno i to je to.
 
Ni Beograđani nisu putovali u NS pre otvaranja pruge (pogotovo mladi), pa čim se otvorila pruga je krenuo komjut. Tako će biti i ovde, prvo će krenuti turistički, a onda od sledeće godine kako ljudi shvate benefite kreće posao, studiranje, škola itd.
Zanimljivo je da BG-NS još nije ni došao do vrhunca, zato svakog oktobra vidimo ogromno povećanje u broju putnika i prihoda jer kreće nova generacija studenata, učenika, zaposlenih koja menja staru "lokalnu" generaciju
Čak će i za manje vremena da prestane ta ,,turistička'' faza, jer su benefiti već viđeni na primeru pruge Beograd- Novi Sad.
 
Čak će i za manje vremena da prestane ta ,,turistička'' faza, jer su benefiti već viđeni na primeru pruge Beograd- Novi Sad.
Slažem se, ali će opet trebati vremena da stanovništvo svoje živote organizuje oko pruge. Npr. neko iz Subotice je uzeo stan u NS za studiranje ili rad, to će trebati vremena da se izmeni. Ali čim se otvori, iz dana u dan ima sve više ljudi da komjutuju. Ti korisnici u najbitniji na železnici.
 
Umesto jednog proizvoda, od decembra ce biti cetiri proizvoda - BG-NS, NS-SU, BG-SU i, konacno, ponovo od stanice do stanice veza sa madjarskom mrezom i dalje sa Evropom.

Peti proizvod, kao rezultat izmestanja BAS na pljuc od zel. stanice Novi Beograd, je modalne prirode, gde ce BAS sluziti kao mocni feeder. Prvo, dnevno ima 13 polazaka izmedju Beograda i Subotice. Vreme putovanja 2.45, karta barem duplo skuplja.Ono najvaznije, to su autobusi juxno od Beograda. Izmedju Nisa i Subotice ima desetak polazaka, cena karte u jednom pravcu je oko 4400 dinara. Ne mogu da zamislim pismenog coveka koji nece izaci u Beogradu, do Beograda platiti 1700 dinara, i onda nastaviti do Subotice i za manje od 1000 dinara, uz ustedu od oko 1700 dinara, biti u Subotici sat ipo vremena ranije (busevi "odmaraju dusu" na BAS po 20 minuta). Da, ovo verovatno znaci gori pad broja putnika u autobuskom saobracaju nego sto je bilo tokom kovida, ali to nije nista sto nije vidjeno u naprednijim evropskim drzavama.

Druga, potencijalno brojna, grupa korisnika ce biti iz dva vojvodjanska okruga kroz koje ide pruga, oni koji sada putuju ka Subotici, Novom Sadu i Beogradu putnikim automobilima. Okvirno, vreme putovanja duplo krace, cena prevoza duplo jeftinija, za sve od Backe Topole, severozapadno i zapadno sve do Sombora, istocno do Sente, slicno i sa Vrbasom i Kulom zapadnoi sve do Beceja na istok.

Ovoj grupi gravitiraju i svi oni koji dolaze do Backe Topole i Vrbasa autobusom iz okolnih sela i susednih gradova/varosica, mada je ovde veliki problem, koji bi, ako bude interesa, sam Srbijavoz mogao da resi sa minibusevima od 2.5 do 3km udaljenih autobuskih stanica. Svima je jasno da je gubitak stanovnistva u ovim opstinama najveci i obaveza je Srbijavoza da pruzi resenje i ovim putnicima, Srbijavozu trebaju tamo da ostanu, a ne da se presele u Topolu, Novi Sad ili cak i odu iz zemlje.

Kad smo kod odlazenja iz zemlje, ne ocekujem preveliki broj djaka da idu za Novi Sad, kad se pogleda struktura srednjih skola u Backoj Topoli i Subotici, jasno je da od gimnazije do pekara, polovina uci na madjarskom jeziku. Ipak, ocekujem da mladi iz tih krajeva mnogo vise koriste voz u privatno vreme, za druzenje i posete, kao i sportske treninge, skole jezika u drugim gradovima. Onaj broj dece koji su u regio vozu koji krece u 6 iz Prokopa i voze se od Zemuna do indjije i slicno, to nije realno, tamo jednostavno nema toliko dece.

Sledeci proizvod je Budimpesta i dalje, sa vise od 10 minubusa dnevno, jasno je da ce biti putnika i da je moguca kanibalizacija, mi malo podcenjujemo sposobnost ljudi da saznaju za ovu alternativu preko Segedina i mislim da ce broj putnika subota ujutro i nedelja uvece biti znacajan u ovoj grupi korisnika.

Jedna interesantna grupa putnika ce svakako biti navijaci severno od Novog Sada, ne znam ko bi se zaje*******avao da ide autom, kad moze iz Arene i pripit peske do Novog Beograda i na voz do svog mesta za manje od sat vremena.

Sve u svemu, cvrsto verujem da uopste nije problem popuniti kompozicije, mislim da smo u problemu, ne znam da li Kiss i Flirt mogu da idu u sinhro, ovako kako je sada, bice muka sa guzvama u parnim satima kada ide Soko. 224 mesta za online rezervaciju, to je za******* kad sve proradi i kad ljudi saberu dva i dva u pogledu vremena i cene putovanja delom ili u celini vozom u odnosu na nacin putovanja koji su do sada koristili. O novim korisnicima tek da ne pricamo.

Srbijavoz pod hitno mora da resi problem, jer kineski voz sa 250 mesta nije resenje, a proci ce i tih par ili godinu ili dve duze, bilo bi bas glupo da uskoro grlo ne bude pruga nego kapacitet voza.
 
Dugo smo hteli, a nismo mogli, a sada sve vise i da mozemo, veci deo naroda se okrece ka evroskepticizmu.
Slažem se i na kraju neka je to odluka većine. Ali onda ne znam što se ljudi čude na sve veća ograničenja putovanja ka EU i verovatnom vraćanju viza u nekom periodu.

Licemerno je da ljudi ne vole i ne žele EU, a žele tamo da putuju kao da smo Šengen. Nismo i nećemo biti deo toga nikada, jer smo tako hteli, dok npr. Hrvati idu na ličnu kartu.
I to je tako.
 
Ovoj grupi gravitiraju i svi oni koji dolaze do Backe Topole i Vrbasa autobusom iz okolnih sela i susednih gradova/varosica, mada je ovde veliki problem, koji bi, ako bude interesa, sam Srbijavoz mogao da resi sa minibusevima od 2.5 do 3km udaljenih autobuskih stanica. Svima je jasno da je gubitak stanovnistva u ovim opstinama najveci i obaveza je Srbijavoza da pruzi resenje i ovim putnicima, Srbijavozu trebaju tamo da ostanu, a ne da se presele u Topolu, Novi Sad ili cak i odu iz zemlje.
Треба гравитирати аутобуски саобраћај ка железничком, рецимо да у Б. Тополи аутобусима буде терминус код ЖС и да имаш једно 4-5 аутобуских линија које повезују железничке станице на прузи НС - Суботица.
 

Pogledajte prilog 214075
Dobra fora sa cenom karte od 25 eura. Ne znam zasto bi neko kupovao kartu po toj ceni kad je u skladu sa T&C medjunarodnog saobracaja koji obavlja MAV da kupis kartu za voz koji zavrsava u Segedinu, cena je 6 eura, i onda da kupis kartu za medjunarodni voz Segedin - Subotica, koja je 5 eura?

Na sve ovo, 4 od 6 vozova od Subotice do Beograda nisu uopste Soko, nego ovi, kako ce ih vec zvati, koji putuju 20 minuta duze. Cena te karte nece biti veca od 900 dinara, ili oko 6 eura ako se koristi K-13.

Total 17 eura. Nazalost, sve ukazuje da nece dobiti dodatnih i uskladjenih polazaka izmedju Segedina i Subotice, sto dodaje sat vremena od Subotice do Budimpeste na 5 od 5 polazaka voza izmedju Segedina i Subotice, plus 20 minuta na 3 od 5 polazaka voza izmedju Subotice i Beograda. Bukvalno primer kad ocekujes od za moderno poslovanje odjavljenog sektora kao sto je zeleznicki prevoz, pa u jos dve zemlje koje "obozavaju" koncept upravljanja odnosima sa korisnicima i korisnickog iskustva, dodas sat ipo vremena jer te mrzelo da pomeris polaske za po 10-15 minuta na rutu koja je duzine 40 kilometara.
 
To je samo aproksimativna projekcija čoveka koji vodi blog, on ne zna sve moguće lokalne povlastice, i ništa od toga nisu zvanične informacije.
 
To je samo aproksimativna projekcija čoveka koji vodi blog, on ne zna sve moguće lokalne povlastice, i ništa od toga nisu zvanične informacije.
Ta karta od 25 evra jeste apsolutno realna cena po kojoj se prodaje Subotica - Budimpešta. Postoje i ljudi koji kupuju tako. Na stanici u Subotici je iskazana cena na taj način. Prodaje se i karta do Hegyeshaloma (AT granica) za tipa 50 evra... A i to zasebno ako dodaš kao posebnu kartu tek onda si na oko 25 evra.


A vezano za međunarodni saobraćaj, sumnjam da će se zbog obavezne rezervacije sedišta na IC polascima, ni nema preteranog smisla uvezivati se nešto sa tim polascima, turisti svakako većinom neće imati priliku da preko app Srbijavoza kupuju rezervaciju za sedište ili štagod...
 
Pa zato i kažem, niti će oni nešto preterano da se interesuju za godišnje povlastice koje Srbvoz nudi i sl.
 
Slažem se i na kraju neka je to odluka većine. Ali onda ne znam što se ljudi čude na sve veća ograničenja putovanja ka EU i verovatnom vraćanju viza u nekom periodu.
Ova ograničenja EU uvodi svima, nama
"eu skepticima", najvećim eu entuzijastima
u našem regionu plus i ostatku sveta koji
nema vizni režim sa Šengen prostorom.
Isto i Velika Britanija uvodi EU građanima.
Vizni režim se uvodi u težim okolnostima.
 
Znam da smaram sa Segedin - Subotica, moram jos ovo, sad sam pogledao malo vremena presedanja na linijama Szeged - Debrecen/Miskolc, od 3 do 6 minuta od dolaska jednog voza u Cegled i odlaska drugog voza iz Cegleda. Isto i na pravcu Deberecen - Gyor, tipa 5 minuta da juris u Kobanya-Kispest sa IC platforme na "S-bahn" platformu i posle 13 minuta u Kelenfoldu da se udje u voz za Gyor i dalje ka Becu.

Red voznje Segedin - Subotica je kriminalan ako ostane isti kao ove godine. Danima voz kasni u Roszke i nastavlja na vreme, sto znaci da pasoska kontrola moze da se obavi za barem 5 minuta brze.

I onda, voz iz Budimpeste dolazi u XX:16, zasto ne bi voz koji stoji vec sat ipo vremena umesto u 8:58 i 14:58 krenuo u 8:30 i 14:30 i stigao umesto u 10:24 i 16:24 u 9:55 i 15:55, taman da ljudi presednu na Soko u 10 i 16. Vreme putovanja se skracuje za sat vremena, ovako kako je, a o dolasku prvog polaska u 7, dakle u isti sekund kad voz za Beograd odlazi, da ne pricam, vreme od polaska iz Segedina i nastavka putovanja u Subotici je ubedljivo najduzi segment putovanja cak i za one koji idu iz Budimpeste, a neuklapanje sa Sokolom produzava putovanje zbog nedostatka dobre volje ili razuma, nemam pojma sta je, za 80 minuta.
 
Mađarska strana nije izdala drugi nacrt reda vožnje za Subotica - Segedin, ne bi me čudilo da ipak i bude nekog dogovaranja još pred nov red vožnje. Samo prvi nacrt je izašao tamo (gde je red vožnje bio ostao isti).

SVM je pre spominjao ubacivanje još polazaka prepodne, razmišljam da probam da ih kontaktiram da vidim da li znaju jel se dešava nešto sa time.

Takođe nešto što ima potencijala za izmenu jeste svakako što su sa izgradnjom zaobilaznice i spajanjem pruge za Röszke sa prugom ka Ceglédu (Budimpešti) sada napravili valjda prugu da teretni vozovi ne moraju uopšte da ulaze u Segedin.

Međutim pitanje koliko je istina da će od 7.7.2025. biti stvoreni uslovi za saobraćaj na relaciji Kelebia - Budapest na jednom koloseku uz max. 100km/h.
 
Vrh