Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Narod je st***:
Snimak ekrana 2024-10-08 134957.png
 
U Valjevu je tako godinama jer većina tih ljudi nikad za svog života nisu videli voz da stoji na tim kolosecima a kamoli da prođe, i to još samo minut nakon ulaska putničkog u stanicu. Na barskoj ne postoje takva sleđenja, a ukrštanja se organizuju drugačije. Ne kažem da treba prelaziti preko pruge, ali ovde i nije neki rizik. Možda ima ludih izuzetaka koji bi stavili svoj život u torbu da uštede malo vremena (npr na novosadskoj pruzi), ali da desetine hiljada putnika to radi decenijama, to je već manja šansa.
Da ima malo pameti uvideo bi se problem a to je da jednostavno voz treba postaviti na prvi kolosek pored stanične zgrade i ćao, nego lenčuge boli uvo da smisle da treba da se nekad upotrebe i te dve skretnice a ne samo da skupljaju prašinu. A infra bi mogla ujedno da uredi taj peron i uvede ga u 21. vek.
 
Poslednja izmena:
Ne radi se o tome da li je ili nije rizik, već o nevaspitanim primitivcima, jednom duhu koji apsolutno nema nikakvog obzira prema utvrđenim normativima civilizovanog života. Svi su toliko zauzeti ili bez snage, da bi verovatno crkli ako bi iskoristili drugi bezbedan i legalan prolaz. Normalizacija i stalni izgovori za ovakvo ponašanje i čine da je ovo društvo takvo kakvo jeste.
 
Sve to stoji, što je problem koji je s razlogom ovde potenciran milion puta. "Infrastruktura" ne može da plati čistačice, aman.
Ali, brt, ne možeš da pretrčavaš prugu.
 
Tu u Valjevu je dobra preglednost, ako nema mašine ni sa leve ni sa desne može da se pređe, ako je već pretpostavljam neku samu ženu strah da se spušta dole.
Najbitnije da se ne prelazi i ne bleji na telefonu, ja sam zbog toga umalo izgubio život.

Ovo će biti problem u Nišu, pošto je prolaz neupotrebljiv dole, svi će gore preko koloseka, a saobraćaj kada se pusti ka Leskovcu i Aleksincu biće frekventan plus teretni.
 
Ovo će biti problem u Nišu, pošto je prolaz neupotrebljiv dole, svi će gore preko koloseka, a saobraćaj kada se pusti ka Leskovcu i Aleksincu biće frekventan plus teretni.
Kako neupotrebljiv? Ja ga jutros koristio.
Jeste zapušten ali daleko od toga da je neupotrebljiv.
 
To je isto kao i prelaženje ulice preko duple pune linije, prolazak vozilima preko spuštene rampe, jurcanje duplo više od ograničenja brzine, parkiranje na trotoarima i na travi, to su sve isti ljudi. I uvek imaju valjan razlog i opravdanje zašto to rade, klasična Srbija.
 
To je isto kao i prelaženje ulice preko duple pune linije, prolazak vozilima preko spuštene rampe, jurcanje duplo više od ograničenja brzine, parkiranje na trotoarima i na travi, to su sve isti ljudi. I uvek imaju valjan razlog i opravdanje zašto to rade, klasična Srbija.
Misliš "cela" klasična Srbija ili "deo" klasične Srbije? Ceo narod ili deo naroda? Sit sam generalizacije.... A bogami i hejta.....
 
Kako neupotrebljiv? Ja ga jutros koristio.
Jeste zapušten ali daleko od toga da je neupotrebljiv.

Smrdi na urin i to baš, u noćnim satima neosvetljen, zadnji put sam tamo prošao 2021. Ovo sada je katastrofa, barem što sam gvirnuo malo dole.
 
U većini stanica na Barskoj se do perona upravo i dolazi preko drvenih prelaza napravljenih od pragova, iako imaju prolazi, mahom zapišani.
U Priboju prolaz održava opština jer se kroz njega nastavlja pešački most, pa je zadnjih godina u korektnom stanju. Železnica to nije oribala još od Tita.
 
Na kojim polascima je sinhron iz Novog Sada ujutru?
 
U većini stanica na Barskoj se do perona upravo i dolazi preko drvenih prelaza napravljenih od pragova, iako imaju prolazi, mahom zapišani.
U Priboju prolaz održava opština jer se kroz njega nastavlja pešački most, pa je zadnjih godina u korektnom stanju. Železnica to nije oribala još od Tita.
Sećam se da je na pribojskoj stanici pothodnik u top stanju što se tiče čistoće iako su zidovi ižvrljani grafitima, i naš u Užicu je solidan, a u Prijepolju je to ruinirani podzemni javni klozet, kao i cela unutrašnjost i spoljašnjost stanične zgrade. Niko živ ga ne koristi da bi izašao na glavni peron , doduše ta stanica i nema nešto preterano mnogo vozova i putnika već odavno a i peroni su vrlo niski u poređenju sa stanicama na ovim novim brzim prugama po severu. Čak i psi lutalice ih preskaču bez problema.
 
@Užice da prijepoljska je baš jeziva stanica, bar nekad bila. U istom sećanju mi je ostala i Bijelopoljska.

Pribojska stanica je uvek bila nekao u okej stanju pre nekih 10ak godina je renovirana. Ima i novu fasadu a pothodnik je takođe renoviran iz opštinskog budžeta i pod video nadzorom. Kao što rekoh pothodnik je deo javne infrastrukture pošto se iz njega nastavlja pešački most ka bolnici, jako je prometan preko dana. U njemu čak postoji 3-4 lokala, sad ne znam rade li. Takođe bili su i svetleći reklamni panoi. Kad budem svraćao u zavičaj fotkaću iako odavno ne dolazim vozom.

Peron je širok za razliku od mnogih stanica mada je baš oronuo zadnjih godina. Zanimljivo je da postoji i drugi peron na šestom koloseku koji se nikad koristio za mog života..takođe ima izlaz iz pothodnika. Navodno tu je stajao ćira neko kratko vreme kad se poklapao sa barskom.
 
@Užice da prijepoljska je baš jeziva stanica, bar nekad bila. U istom sećanju mi je ostala i Bijelopoljska.
Bijelopoljska je pojam čistoće u odnosu na prijepoljsku, barem je bila zadnji put kad sam je koristio pre 3 godine.
Zanimljivo je da postoji i drugi peron na šestom koloseku koji se nikad koristio za mog života..takođe ima izlaz iz pothodnika. Navodno tu je stajao ćira neko kratko vreme kad se poklapao sa barskom.
Ako se ne varam, Priboj je još pre izgradnje barske pruge bio povezan uskim kolosekom sa Rudom i Goraždem, tj. bio je na samom kraju te prve pruge koju su sagradili još Austrougari za vreme njihove okupacije južne Raške negde početkom prošlog veka. Taj slepi krak je ostao nepovezan sa ostatkom Srbije i za vreme Kraljevine Jugoslavije i za vreme SFRJ sve dok nije spojena cela barska pruga normalnog koloseka na poslednjoj i najtežoj deonici između Užica i Podgorice 1976. Tada je valjda i Ćira na uskom koloseku ukinut, ali gde mu se nalazila stara stanica i jel taj istorijski objekat danas sačuvan? Jel bila na mestu današnje stanice u Starom Priboju?

Zanimljiva je sudbina napuštenih železničkih stanica širom Srbije. Kod nas u Užicu je stara stanična zgrada kod stadiona pretvorena u kafanu Ćira sa izloženom parnjačom ispred, fasada je u dosta dobrom stanju, stara pančevačka je isto danas kafana, valjevska je takođe pre par godina renovirana, ali se zato sevojanska, obrenovačka, lazarevačka, aranđelovačka, gornjomilanovačka i čačanska bivša stanica raspadaju, dok je u požeškoj sada smešteno nekakvo stovarište. Bukvalno nemam pojma gde se tačno nalazila bivša ljiška, kraljevačka i trstenička stanica, a novosadska i zemunska su do temelja srušene pre više od pola veka. U Požarevcu, Šapcu, Loznici su valjda uskotračne stanice bile na istim lokacijama gde su danas stanice na pruzi standardnog koloseka.
 
Ko će tačno putovati iz Subotice u Beograd? Jedva da i u Novi Sad dolaze ljudi odande. Biće kao i do sada okrenuti severu, a ne dole gde im bukvalno ništa ne treba.
Како једва долазе када између Суботице и Новог Сада има 12 аутобуских полазака и у просеку 30 БлаБла вожњи дневно?
Нови Сад је покрајинско средиште мање-више свега, било да се студира или, не дај Боже, неком затреба било шта озбиљније од операције слепог црева.
 
20240704_121314.jpg


Zašto je ista stvar u Valjevu ludost, a u Kosjeriću jedina opcija?

Većina u Valjevu ide tuda zato što je sa leve strane silazak na parking i do taksija, a kroz pothodnik se izlazi kroz staničnu zgradu u kojoj nema ništa.

Požega nema pothodnik, ako se ne varam.

U Užicu se koristi jer je pruga iznad nivoa ulice pa svakako mora da se siđe.

U Priboju je osvetljen i čist.

U Prijepolju ne može da se stoji na ulazu u pothodnik zbog smrada urina, a kamoli da se siđe dole i prođe kroz njega. A pored pothodnika postoje i ovakvi drveni prelazi preko koloseka.

I u vezi s tim, zašto su prolazni koloseci na barskoj uvek udaljeni od stanice? Pretpostavljam da je urađeno sa nekom svrhom, ali ne znam koja je. Isto je i na manjim i na većim stanicama. Logično mi je da bude uz zgradu da ljudi ne prelaze koloseke i da ih slučajno ne blokira teretni.
 
@Užice stara stanica koja je srušena se nalazila na mestu sadašnje. Od stare infrastrukture ostao je železnički most na Uvcu, okretnica za lokomotive kao stanične zgrade Uvac i Rudo. To je što znam u blizini
 
I u vezi s tim, zašto su prolazni koloseci na barskoj uvek udaljeni od stanice? Pretpostavljam da je urađeno sa nekom svrhom, ali ne znam koja je. Isto je i na manjim i na većim stanicama. Logično mi je da bude uz zgradu da ljudi ne prelaze koloseke i da ih slučajno ne blokira teretni.
Није то само на барској већ генерално на пругама је погодније пројектовати тако да пролазни колосек или колсеци буду у средини, а да пријемно-отпремни, претицајни, манипулативни и сви остали буду са страна. На тај начин се најмање омета или пресеца пролазни саобраћај, и омогућава доста флексибилности за организовање дела саобраћаја који има бављење у самој станици. Наравно има изузетака и специфичних ситуација где је другачија конфигурација погоднија, али у општем случају се може рећи да ово важи.

Оно што је обичај код нас, као нпр. у Ваљеву је да једноставно зауставе воз на пролазном колосеку (у овом случају трећем), уместо да га ставе на чисто пријемно-отпремни (у овом случају први).
 
Vrh