Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Мада у принципу ако Соко мејд ин Чајна буде ишао само БГ-БП без могућности коришћења у унутрашњем саобраћају, онда има логике што је четвороделан. Могли су и троделни онда да набаве.
 
Мада у принципу ако Соко мејд ин Чајна буде ишао само БГ-БП без могућности коришћења у унутрашњем саобраћају, онда има логике што је четвороделан. Могли су и троделни онда да набаве.
Divim se tvom sarkazmu.
 
Poslednja izmena:
Što znači Novosađani i Subotičani će morati u Beograd da bi išli u Budimpeštu? :ROFLMAO:
I naravno, stižu i komentari da ni to ne bi bio problem.

Protokom vremena, potvrđuje se moja teza da će na kraju postojati brojna ekipa koja će podržavati uvoz slonova iz Bocvane i njihovo naseljavanje na Trgu republike.
 
I naravno, stižu i komentari da ni to ne bi bio problem.

Protokom vremena, potvrđuje se moja teza da će na kraju postojati brojna ekipa koja će podržavati uvoz slonova iz Bocvane i njihovo naseljavanje na Trgu republike.
A naravno,sećamo se i tvojih nebrojenih bisera,pa nikom ništa. 🤷
 
Пошто је превише тежак подухват да се то омогући на апликацији. Већ две и по године апликација није унапређена ниједном новом опцијом. И даље нису решили хаос са седиштима.
Како није? Па додат је попуст за пензионере! 😁 А попуст за железничаре ко шиша и још битније, резервација седишта по визуелном систему одабира места! Најављивано икс пута и појео вук магарца. :mad:
 
Da možda kada neko putuje zajedno da izdaju i karte sa mestima koja su jedno pored drugog, a ne dijagonalno ili jedno iza drugog...
 
Ја сам на својој кожи осетио вожњу од Београда до Будимпеште у дужини од 11 сати. Са све прелажењем границе у глуво доба ноћи. У односу на то, варијанта
1+3 сата са граничним формалностима на почетној и крајњој тачки мислим да је огроман искорак напред.

Да ли може боље? Сматрам да може, предлагао сам неколико пута варијнту која је била између Санктпетербурга и Хелсинкија. Али, наш воз није прављен да има вагон за службенике, а политчари се нису између себе договорили. Уосталом, да је Мађарима важно, зар би они пропустили моменат да у Суботици испослују гранични пункт. Очигледно да није.
 
Vesić je u jednom trenutku na liveu rekao da će postojati voz koji nema bavljenje od BG do BUD i da će postojati voz koji ima bacljenje u NS i SU.
Meni je ovo lično izuzetno glupo, videćemo kakvi će biti tokovi.
 
Мађари као да нису ни почели када се каже да ће бити готов за две године. Свака част Викторе!
 
можда поставе у Новом Саду и Суботици, као и са мађарске стране на пар мета. и мени је то ок. ако Јуростар може већ 30 година тако да функционише, не видим зашто не би могло да тако да функционише између Србије и Мађарске
To što bi moglo da funkcioniše ne znači da nije debilno.

I da, poređenje sa Parizom i Londonom ni najmanje nije na mestu.
 
Biće putovanje trasom Subotica - Beograd - Budimpešta koliko što će Srbin da se prošeta Mesecom do Svetog Ilije

Па сад...
Имамо неколико препрека које треба да освојимо:
1. Кинески соко мора да буде одобрен да може на пруге ЕУ.
2. Мађари треба да заврше пругу
3. Ми треба да завршимо пругу и да је одржимо у кондицији док Мађари заврше свој део посла.

За то време ће маса људи из Суботице путовати у Београд па неће бити тако тешко и невероватно. Шта више, млађи људи су далеко покретљивији...
 
Pa videćemo sledeće godine, mađarski nacrti reda vožnje za 2025. na relaciji Subotica - Kelebia - Budapest predviđaju kontrolu od 35 minuta u stanici Kelebia i usputna stajanja u 2-3 mesta, ali im je plan pustiti prugu na samo jednom koloseku tada.

A sa tim glupostima da se ide od Subotice do Beograda pa nazad, pre se i jeftinije stigne preko Segedina do Budimpešte onda.
 
јесу ли у оба случаја државе ван ЕУ? јесу. тако да, образложи зашто поређење није на месту
Београд-Будимпешта није железница истог типа као Париз-Лондон. Тамо фунционише затворен систем који је више Поинт то Поинт, тј од једне тачке до друге. Код нас ће систем имати много више варијација и са стајањима и са продужецима (до Беча, Ниша нпр.) што изузетно компликује примену овог система. Такође, пропуштена је прилика да се инфраструктурно припремимо за примену контрола одвајањем посебних перона за граничне активности. Све што се буде радило биће збуџено и без икаквог плана јер ће сконтати тамо негде крајем следеће године да не постоји адекватан простор за тако нешто.
Лично сматрам да је идеја да нема заустављања на граници изузетно добра и да без ње цела пруга губи на смислу, само се бојим да нико није о овоме дубински размишљао.
 
Београд-Будимпешта није железница истог типа као Париз-Лондон. Тамо фунционише затворен систем који је више Поинт то Поинт, тј од једне тачке до друге. Код нас ће систем имати много више варијација и са стајањима и са продужецима (до Беча, Ниша нпр.) што изузетно компликује примену овог система.
Mislim da se ide na to da je ovo BG-Budimpešta privremeno rešenje za neki srednjoročni period, jer realno proći će dosta dok se ne realizuju produžeci do Niša i realno je da tada već budemo u EU ili u najgorem slučaju ako nismo u EU da u EU ulazimo samo sa ličnom kartom (kao što su Hrvati mogli u SLO, Austriju, Mađarsku, Italiju i još neke zemlje pre nego li što su ušli u EU).

Tako da ovo sve oni gledaju kao na dugoročni period, jer se situacija menja iz godine u godinu i realno je očekivati da će stvari biti drastično drugačije u periodu kada brza pruga bude produžena do Niša sa eventualnom linijom Niš-Budimpešta ili Niš-Beč, to jeste ili ćemo biti već deo EU ili ćemo u EU ulaziti sa ličnim kartama bez ikakve dodatne kontrole, kao Hrvati pre nego što su ušli u EU
 
Najbolju stvar koju SV i MAV mogu da urade odmah i da vidimo efekte vec od zimskog reda voznje je da se usklade vozovi izmedju Subotice i Segedina sa dolascima vozova iz Beograda u Suboticu i poslascima vozova iz Segedina u Budimpestu i obratno, te samo malo kracim vremenom zadrzavanja na granici.

Primer:
1. Soko (kao sto je i planirano, nema potrebe za promenom)
6.00 Beograd
7.19 Subotica

2. 711 za Segedin
7.24 Subotica
8.39 Szeged (umesto 30, zadrzavanje 23 minuta u Roszke)

3. IC Napfeny za Budimpestu (kao sto je vec godinama, nema potrebe za promenom)
8.44 Szeged
10.51 Kobanya-Kispest
11.00 Zuglo
11.09 Budapest-Nyugati

Za one koji idu u Budimpestu, 5 sati do Zuglo, koji idu dalje za Bec, 4 sata i 51 minut pre presedanja na S za Kelenfold i dalje se hvata voz za Bec.

Na ovaj nacin se skracuje vreme putovanja koje bi bilo da ostanu vremena polaska i duzina zadrzavanja na granici kao sto je ove godine bilo.

Sa putovanjem od 5 sati putovanje vozom je prakticno izjednaceno sa putovanjem automobilom, prema Google Maps, od zel. stanicne NBG do zel. stanice Zuglo u Budimpesti je 3 sata i 50 minuta. Ako se doda sat vremena na granici, to je prakticno isto vreme putovanja.

Cena vozne karte u zbiru 3 segmenta bi bila do 8 eura (sa K-13) za drugu klasu Soko, plus 5 eura plus 6 eura za drugu klasu ili 8.5 eura za prvu klasu IC Napfeny, sto mu u zbiru dodje malo manje od 20 eura, sto sa ovim cenama goriva i putarine cini ovakvo putovanje jeftinije i od putovanja autom sa dva putnika u autu.
 
Тамо фунционише затворен систем који је више Поинт то Поинт, тј од једне тачке до друге.

воз стаје кроз Француску и кроз Енглеску. једино што се не продају карте унутар држава на Јуростар поласцима (тј. од Париза до Лила или од Лондона до Ешфорда). на осталим поласцима који возе унутар држава, карте се продају нормално, и станице се користе нормално, и користи се иста инфраструктура

Код нас ће систем имати много више варијација и са стајањима и са продужецима (до Беча, Ниша нпр.) што изузетно компликује примену овог система.

што је то проблем? у Нишу се направи исто гранични прелаз, који би се отварао само за те возове. до Беча би важило исто као и до Будимпеште, мађарска гранична полиција обави све формалности у Београду, и када се уђе у воз, путник је у ЕУ. једино треба видети како то урадити за воз који иде из Беча. мада, док дође то тога, ко зна шта ће се све десити

Такође, пропуштена је прилика да се инфраструктурно припремимо за примену контрола одвајањем посебних перона за граничне активности.

направи се као на аеродромима у ЕУ, који имају кућице на гејтовима, у које улази гранична полиција само када је лет за дестинацију ван ЕУ. тако може и овде да се направи, и то на постојећим перонима. само се одреди један перон који ће томе служити
 
воз стаје кроз Француску и кроз Енглеску. једино што се не продају карте унутар држава на Јуростар поласцима (тј. од Париза до Лила или од Лондона до Ешфорда)
Колико треба да кошта карта за воз Београд - Будимпешта који не превози путнике из Београда за Нови Сад и Суботицу и из Новог Сада за Суботицу, и исто тако са мађарске стране? Дакле, једно три четвртине путника које би могао да превезе? 200 евра? Колико ће да буде путника?

Откуд идеја да ће Мађари хтети да учествују у тако чему? Или ће само богати "Србијавоз" да спаљује новац?

И шта ће то нама? Да имају деца играчку?

Хоће ли Друштво железничких ентузијаста "Чарлс Дикенс"* са Беобилда да покрива финансијску провалију која остане иза тих полазака?

(*Аутор књиге "Прича о два града", а ти градови су Париз и Лондон)
 
Ово третирање железнице као да је ваздушни саобраћај код нас постаје толико гротексно, да очекујем да, кад направе нову јужну пругу, на мониторима уместо "Ниш" пише "INI".
 
Vrh