Umesto jednog proizvoda, od decembra ce biti cetiri proizvoda - BG-NS, NS-SU, BG-SU i, konacno, ponovo od stanice do stanice veza sa madjarskom mrezom i dalje sa Evropom.
Peti proizvod, kao rezultat izmestanja BAS na pljuc od zel. stanice Novi Beograd, je modalne prirode, gde ce BAS sluziti kao mocni feeder. Prvo, dnevno ima 13 polazaka izmedju Beograda i Subotice. Vreme putovanja 2.45, karta barem duplo skuplja.Ono najvaznije, to su autobusi juxno od Beograda. Izmedju Nisa i Subotice ima desetak polazaka, cena karte u jednom pravcu je oko 4400 dinara. Ne mogu da zamislim pismenog coveka koji nece izaci u Beogradu, do Beograda platiti 1700 dinara, i onda nastaviti do Subotice i za manje od 1000 dinara, uz ustedu od oko 1700 dinara, biti u Subotici sat ipo vremena ranije (busevi "odmaraju dusu" na BAS po 20 minuta). Da, ovo verovatno znaci gori pad broja putnika u autobuskom saobracaju nego sto je bilo tokom kovida, ali to nije nista sto nije vidjeno u naprednijim evropskim drzavama.
Druga, potencijalno brojna, grupa korisnika ce biti iz dva vojvodjanska okruga kroz koje ide pruga, oni koji sada putuju ka Subotici, Novom Sadu i Beogradu putnikim automobilima. Okvirno, vreme putovanja duplo krace, cena prevoza duplo jeftinija, za sve od Backe Topole, severozapadno i zapadno sve do Sombora, istocno do Sente, slicno i sa Vrbasom i Kulom zapadnoi sve do Beceja na istok.
Ovoj grupi gravitiraju i svi oni koji dolaze do Backe Topole i Vrbasa autobusom iz okolnih sela i susednih gradova/varosica, mada je ovde veliki problem, koji bi, ako bude interesa, sam Srbijavoz mogao da resi sa minibusevima od 2.5 do 3km udaljenih autobuskih stanica. Svima je jasno da je gubitak stanovnistva u ovim opstinama najveci i obaveza je Srbijavoza da pruzi resenje i ovim putnicima, Srbijavozu trebaju tamo da ostanu, a ne da se presele u Topolu, Novi Sad ili cak i odu iz zemlje.
Kad smo kod odlazenja iz zemlje, ne ocekujem preveliki broj djaka da idu za Novi Sad, kad se pogleda struktura srednjih skola u Backoj Topoli i Subotici, jasno je da od gimnazije do pekara, polovina uci na madjarskom jeziku. Ipak, ocekujem da mladi iz tih krajeva mnogo vise koriste voz u privatno vreme, za druzenje i posete, kao i sportske treninge, skole jezika u drugim gradovima. Onaj broj dece koji su u regio vozu koji krece u 6 iz Prokopa i voze se od Zemuna do indjije i slicno, to nije realno, tamo jednostavno nema toliko dece.
Sledeci proizvod je Budimpesta i dalje, sa vise od 10 minubusa dnevno, jasno je da ce biti putnika i da je moguca kanibalizacija, mi malo podcenjujemo sposobnost ljudi da saznaju za ovu alternativu preko Segedina i mislim da ce broj putnika subota ujutro i nedelja uvece biti znacajan u ovoj grupi korisnika.
Jedna interesantna grupa putnika ce svakako biti navijaci severno od Novog Sada, ne znam ko bi se zaje*******avao da ide autom, kad moze iz Arene i pripit peske do Novog Beograda i na voz do svog mesta za manje od sat vremena.
Sve u svemu, cvrsto verujem da uopste nije problem popuniti kompozicije, mislim da smo u problemu, ne znam da li Kiss i Flirt mogu da idu u sinhro, ovako kako je sada, bice muka sa guzvama u parnim satima kada ide Soko. 224 mesta za online rezervaciju, to je za******* kad sve proradi i kad ljudi saberu dva i dva u pogledu vremena i cene putovanja delom ili u celini vozom u odnosu na nacin putovanja koji su do sada koristili. O novim korisnicima tek da ne pricamo.
Srbijavoz pod hitno mora da resi problem, jer kineski voz sa 250 mesta nije resenje, a proci ce i tih par ili godinu ili dve duze, bilo bi bas glupo da uskoro grlo ne bude pruga nego kapacitet voza.