Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Вратио се данас из Црне Горе. Нажалост запала су ми српска кола која су у далеко лошијем стању од црногорских. Тј сами вагони су коју деценију старији.

Доста дотрајалији кревети. Једва се затворе иако су у сигл кабини. Ролетне откачене. Врата не дихтују лепо па имате стално буку. Прозори не дихтују па вам дува унутра. И још је воз стајао око два сата код Подгорице…
IMG_7739.jpeg
IMG_7758.jpeg
IMG_7740.jpeg
 
Ово су била црногорска кола. Види се да су и већа од стандардних србијанских.

Да ли се љубитељи железнице разумеју у моделе?
IMG_7760.jpeg
IMG_7761.jpeg
 
Kao sto se i ocekivalo, madjarska Vlada je odlucila da smanji ili potpuno ukine izdvajanja iz budzeta za troskove delova projekta rekonstrukcije pruge od Budimpeste do Kelebije/Beograda, u tacki 102. nece biti izdvajanja u 2024. godini, u tacki 123., sto je jos gora odluka po buducnost i dinamiku radova na projektu, prebacuje se finansiranje sa drzave na tekuca sredstva nadleznost ministarstva.


Kao sto sam i napisao, a neki su u tome videli propagandu EU protiv Kine, daj Boze da se pruga zavrsi do kraja 2028. godine, to bi bilo super ako se pogleda realna ekonomska situacija u Madjarskoj.
nek puste bilo kakav voz Beograd-Budimpesva via Szeged, Kecskemet.
 
Svaka čast Srbijavozu, u Istočnoj Srbiji ista priča, samo što su kondukteri malo slobodniji, jer u Švedskim nema kamera, ali rizikuju da ih ne uhvati revozor.


On kaže da je ovo bezobrazluk i primitivizam.

„Nemam para na kartici iako imam njihovu aplikaciju. Kako da kupim kartu kad ne radi biletarnica“, pita naš sagovornik.



Ne samo da je problem oko doplate već i povratka, ljudi koji imaju zakazano kod lekara u 11 ne znaju dal će stići na onaj u pola dva pa rizikuju.
A i konduketr lepo kaže, 15 godina tom čoveku naplaćuje kartu i sada treba da ga izbaci u Kobišnicu, jer nema 500 dinara i šta čovek da radi u 21h uveče 20 km od sela, da pešači? Pa samo nečovek može to da radi ljudima...
Takvu su neprijatnost napravili vozopratnom osoblju, nije prijatno da stalnim putnicima naplaćuješ penale i izbacuješ ih napolje.Tek ženi na blagajni da se raspravlja sa svakim oko povratka i zašto je bitno da se unese.

Ako imaju imalo razuma bolje im je da ovo ukinu inače iovako nepopularnu železnicu još više sahranjuju sa svojim merama, bož sačuvaj.
Iz aviona se vidi da je ovakvi odluku donela osoba koja van Beograd - Novi Sad voz i ljude nije videla.
I posle na sastancima se čude kako to Bg - Novi Sad ima 55% udela u prevozu putnika i svi su krivi za to, osim njih samih, oni nikada nisu krivi.
 
Ako imaju imalo razuma bolje im je da ovo ukinu inače iovako nepopularnu železnicu još više sahranjuju sa svojim merama, bož sačuvaj.
Iz aviona se vidi da je ovakvi odluku donela osoba koja van Beograd - Novi Sad voz i ljude nije videla.
I posle na sastancima se čude kako to Bg - Novi Sad ima 55% udela u prevozu putnika i svi su krivi za to, osim njih samih, oni nikada nisu krivi.
Све је комплетни промашај. Благајне би требало да раде од пола сата пре поласка првог воза (у Шапцу рецимо први воз креће у 7:25 па нек буде 6:55) и до поласка задњег воза. Картомати у свим нормалним земљама примају кеш, само код нас тога нема, јер смо економски тигар. Шабац као град од 70 хиљада житеља са директном везом за Београд нема ни благајну ни картомат. Па срамота.
 
@Jelancha
Како је кренуло, Београд - Нови Сад ће им бити 95% саобраћаја. Мада ни ту нису људи задовољни. Једна жена синоћ је морала да купи карту у возу јер није могла на благајни, картомату или апликацију пошто су биле распродате све пуштене карте за интерсити (200 у 2. разреду + 24 у 1. разред), а била је слободна сигурно трећина места. Глупава одлука о слободним местима за путнике са месечним каратама. Само би могао неко Србијавозу да каже да неће исти број путника са месечним каратама бити викендом у 21:30 и радним данима у 17:00. Имају апликацију па нека смисле како да одреде број путника са месечним картама.
Због ове глупаве одлуке да мораш да се вратиш тачно одређеним возом (за Сокола то донекле има смисла, али за остале возове је бесмислено) ће имати дупло више посла на благајни. Неко је досад долазио једанпут и куповао повратну карту, а сад ће долазити на шалтер двапут јер неће да се дрнда са бесмисленим правилима Србијавоза.
Колико се сећам, оправдање је било да такво правило омогућава да планирају капацитете возова, али нисам видео да у пракси то функционише. Јуче је у регио возу у Старој Пазови и Инђији ушло толико људи да је доста њих морало да стоји. А наравно да не функционише у пракси јер не можеш да повећаш капацитет 10-15 минута пред полазак воза.
Да не спомињем да кондуктер опет није могао да прегледа свима карте јер је на две станице нагрнуло много људи.
 
Što je najgore, nije sramota priznati grešku i ispraviti je, ali oni se prave "gluvi" trenutno za ceo haos misleći kako će sve proći verovatno.
Mogli su samo da prepišu od Slovenaca ili još bolje da organizuju sastanak sa nima i da im ovi prenesu direktna iskustva.

Nešto što sam ja primetio kod SŽ-a:

Povratna karta ide po ceni kao 2x u jednom pravcu, ali važi ceo dan i za bilo koji voz.
Screenshot_20240923_205116_Grem z vlakom.jpg


Kartomati su mnogo bolji, ne izgledaju kao slot aparati, imaju mogućnost primanja keša.
FB_IMG_1727110472771.jpg


Jasno obeležena dešavanja i događaji na sajtu.
Screenshot_20240923_205627_Chrome.jpg


Organizuju se čak i nagradne igre za korisnike:
Screenshot_20240923_210741_Facebook.jpg


Nekoliko ponuda koje nude, vrhunac u Srbijavozu su SRB Plus / Flexipass koji su realno minimum minimuma.
Screenshot_20240923_205646_Grem z vlakom.jpg


Ne postoje ovakvi retardirani penali koji destimulišu putnike da koriste železnicu.

Pogledajte stranicu "Grem z vlakom" kako izgleda (FB, IG) i pogledajte ovo što vode Joksimovićka i Grčićka za 60,000 €
Da ne pričamo o tome kako je u periodu od 2022 - 2024 stranica doslovno najedom izumirala od neaktivnosti pa se probudi i tako u krug, jako neozbiljno.

I dalje nemamo mogućnost da dajemo predloge za RV, iako je tako nešto moguće čak i na Hrvatskim železnicama!

I od toliko stvari za unapređenje, ufatiše se ni manje ni više nego za putnički harač!
 
Ova kola rade mnoge kompanije. Škoda, FPS Poljska, Astra Rumunija, Kinezi... Od Simensa može se kupiti samo ceo voz, a ne kola posebno.

раде и Штадлер и Сименс

Do tada bih ganjao neke polovne nagibne vozove (tipa DB Class 612) za IR uslugu od Majdanpeka do Niša, i od Zaječara do Beograda, izvukli bi smo dobre brzine.

ако буду Немци или Хрвати продавали њихове, ови наши слепци би могли да се јаве да купе
 
Da moras da se vratiš tacno određenim vozom je glupost samo takva
Drugo ne pise vreme polaska tog voza vec samo broj voza
Nedelje mobilnosti se nisu ni sjetili da obeleže to se njih ne tiče
Umjesto stimulaciju korišćenja i približavanja putniku oni da ga oteraju ...
Na stanicma nema mape linija vozova sa recimo mogucnostima presedanja
 
U Sloveniji bukvalno do pre dve godine nije ni mogla da se kupi karta online, ne znam odakle vam ti silni hvalospevi, plus cela zemlja ima manje stanovnika od Beograda. A što se tiče voza Beograd - Beč, biće, kad mrtav prdne. Za tu potrebu je sasvim dovoljan i voz do Pešte, jer je veza za dalje ka zapadu odlična. Mada, iskreno sumnjam da će i voz do Mađarske zaživeti, do tada će Srbija pokvariti i nakovanj, kao i obično.
 
U Sloveniji bukvalno do pre dve godine nije ni mogla da se kupi karta online, ne znam odakle vam ti silni hvalospevi, plus cela zemlja ima manje stanovnika od Beograda. A što se tiče voza Beograd - Beč, biće, kad mrtav prdne. Za tu potrebu je sasvim dovoljan i voz do Pešte, jer je veza za dalje ka zapadu odlična. Mada, iskreno sumnjam da će i voz do Mađarske zaživeti, do tada će Srbija pokvariti i nakovanj, kao i obično.
Bitno je da postoji proizvod, da odes u Srbijavoz app, na blagajnu, i kupis kartu od Beograda do Beca, Minhena, cak i Ciriha. Primer, nijedan EC iz Budimpeste ne ide dalje od Beca, osim EN za Minhen i Cirih. Sve je presedanje na RJ ili RJX u Becu. Naravno, svaka dva sata ima direktni voz, ali to je jedino Oebb/Railjet. Ali, MAV prodaje karte i dobija zaradu i u tom delu.
 
@Jelancha
Како је кренуло, Београд - Нови Сад ће им бити 95% саобраћаја. Мада ни ту нису људи задовољни. Једна жена синоћ је морала да купи карту у возу јер није могла на благајни, картомату или апликацију пошто су биле распродате све пуштене карте за интерсити (200 у 2. разреду + 24 у 1. разред), а била је слободна сигурно трећина места. Глупава одлука о слободним местима за путнике са месечним каратама. Само би могао неко Србијавозу да каже да неће исти број путника са месечним каратама бити викендом у 21:30 и радним данима у 17:00. Имају апликацију па нека смисле како да одреде број путника са месечним картама.
Због ове глупаве одлуке да мораш да се вратиш тачно одређеним возом (за Сокола то донекле има смисла, али за остале возове је бесмислено) ће имати дупло више посла на благајни. Неко је досад долазио једанпут и куповао повратну карту, а сад ће долазити на шалтер двапут јер неће да се дрнда са бесмисленим правилима Србијавоза.
Колико се сећам, оправдање је било да такво правило омогућава да планирају капацитете возова, али нисам видео да у пракси то функционише. Јуче је у регио возу у Старој Пазови и Инђији ушло толико људи да је доста њих морало да стоји. А наравно да не функционише у пракси јер не можеш да повећаш капацитет 10-15 минута пред полазак воза.
Да не спомињем да кондуктер опет није могао да прегледа свима карте јер је на две станице нагрнуло много људи.
OeBB a i Westbahn imaju odlicno resenje za Klimaticket, sto je prakticno mesecna karta kod nas, isti princip, i onda udjes u app, izberes voz, ako je rezervacija obavezna, platis par eura i time je to mesto prodato. Ako to ne uradis, putujes bez rezervacije i ako nema slobodnih mesta, stojis. Kao progamer, pitam se koliko je ovo tesko da se implementira, nedelju ili dve nedelje ;)
 
Bolje da kupe hr svedjane mislim da kod njihovih nagibnih odavno voze kao običan voz
Generalno srb voz boje se kupovine polovne robe a tako bi rešili recimo vagone za bar i druge kritične nedostatke
 
Vrh