Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Dbr svakako nije tolika greška s obzirom da 99.999% putnika ne zna razliku i možda bi bili zbunjeni.
 
Novi Sad peroni danas
IMG_4410.jpeg
IMG_4409.jpeg
IMG_4408.jpeg
 
U vozu je najava: sledeća stanica Tošin bunar...

Iako znam da je TB stajalište... Očigledno je da postoji potreba za pojmovnim izjednačavanjem svakog zaustavljanja voza kako bi otpustio i primio nove putnike.... na engleskom se to zove "stop" dakle next stop pa bila stanica ili stajalište... Kod nas, stanice u širem smislu reči obuhvataju i stajališta. Ipak, kad se navodi pojedinčni stop zarad neke informacije trebalo bi koristiti precizniji termin koji sam stop približnije određuje. Dakle stajalište Tošin bunar.

Eto.
 
Malo Subotica - Segedin updatea:

Otkako je voz prebačen na peron železničke stanice, konačno se postiže dolazak po redu vožnje. Više nije potrebno po 10 i više minuta za vožnju od/do stajališta Subotica javna skladišta, već stiže za predviđena 4 minuta.

Za vikend sam putovao na relaciji Subotica - Segedin - Budimpešta i nazad, pa sam obratio malo više pažnje na putnike. U nedelju poslepodne bilo je oko 25 presedanja sa voza iz Budimpešte dalje za Suboticu, uključujući i jednog psa :) , od čega su većina bili strani turisti. S obzirom na to da se javnim prevozom od Beograda do Budimpešte stiže prilično teško, rekao bih da je i ovo dosta dobro za jedan polazak.

Informisanje u Subotici o tome da je stanica sada ponovo u upotrebi je poprilično loše. U petak, pošto je voz postavljen tek 3 minuta pred polazak na kolosek, od 60-ak putnika čuo sam bar 20 kako se raspituju da li su na dobrom mestu. U nedelju sam video putnike koji trče na voz da kupe karte u vozu jer su prethodno otišli na bivše privremeno stajalište Subotica teretna, pa su jedva stigli do stanice pre polaska voza.

Deluje da se sada već među lokalnim češćim putnicima raširila informacija da je karta do Budimpešte jeftinija ako se kupuje odvojeno. Pri dolasku u Segedin, primetio sam veći broj putnika sa voza iz Subotice kako čekaju na automatima za prodaju karata za dalje.

Nisam još uspeo da ispratim kakva je situacija radnim danima sa brojem putnika sada tokom leta, ali deluje da petkom i vikendom već ima barem 70-ak putnika po polasku tokom jutra i dana, što je značajno više nego što je bilo na autobusu. Na autobusu na istoj relaciji i dalje ima par putnika. Po komentarima koje sam čuo od vozača, najčešće su to putnici koji izbegavaju železnicu ili imaju neki popust na autobus, pa im je jeftinije.

Sa srpske strane i dalje ne mogu da očitaju kartu kupljenu online, ali mi je bio smešan kondukter koji je pri "očitavanju" karte odlučio da ustima imitira zvuk, dajući utisak da je karta očitana.

---
Od 8. do 11. avgusta će biti privremene izmene u redu vožnje, gde će vozovi iz Mađarske saobraćati 15 minuta kasnije, a i stizati 15 minuta kasnije iz Srbije zbog izmene na liniji Segedin - Budimpešta, a da bi se osigurala presedanja. Vreme predviđeno za kontrolu pasoša će biti smanjeno na 17 minuta, te će na srpskoj strani red vožnje ostati kao i do sada.
 
Poslednja izmena:
S obzirom na moje iskustvo od prošle nedelje gde je Mađarskoj strani bilo potrebno 4 sata za 6 autobusa, mogu misliti zašto ljudi idu na voz..

💀💀💀
 
U vozu je najava: sledeća stanica Tošin bunar...

Iako znam da je TB stajalište... Očigledno je da postoji potreba za pojmovnim izjednačavanjem svakog zaustavljanja voza kako bi otpustio i primio nove putnike.... na engleskom se to zove "stop" dakle next stop pa bila stanica ili stajalište... Kod nas, stanice u širem smislu reči obuhvataju i stajališta. Ipak, kad se navodi pojedinčni stop zarad neke informacije trebalo bi koristiti precizniji termin koji sam stop približnije određuje. Dakle stajalište Tošin bunar.

Eto.
Bukvalno 99% korisnika neće ni primetiti da li je rečeno stanica ili stajalište, a verujem da ni ne znaju razliku. Voz stoji, putnici ulaze.
Kao što korisnici autobusa nemaju pojma da li je privatnik, GSP kao ni koja je marka autobusa u pitanju. Samo znaju da li je došao na vreme ili nije. To mi na forumu znamo jedino.



Ja u neobaveznom razgovoru gotovo uvek koristim izraz stanica, šta god bilo u pitanju.
 
Kao što korisnici autobusa nemaju pojma da li je privatnik, GSP kao ni koja je marka autobusa u pitanju. Samo znaju da li je došao na vreme ili nije. To mi na forumu znamo jedino.

Uskoro neće biti razlike u GSP svi potezi će preći privatnicima 🙂

Mi na forumu i raspravljamo i znamo. Ne kažem da je kardinalna greška, naravno. Bilo je i gorih kao ono da voz "nestaje" u nekoj od stranica...

A šta da ti pričam kad je priča svuda ista... Recimo kondukteri, to se sa oca i majke na decu nasleđuje... Baš pre neki dan gledam kako neki iskusniji kolega obučava neku malu čiju mamu svi znaju... Svi su ko velika porodica... Škola i sklonost ka poslu su nebitni... Slično je i u toj nekoj administraciji... Možda je kod mašinovođa i otpravnika situacija bolja. Adekvatnu školu tu svakako moraš imati...

Ali administracija i kondukteri tu svašta prolazi...

Nek me neko ispravi ako ima bolji uvid svakako. To meni gledano spolja deluje tako, a ne znam sve službe unutar železnice i gde je najviše prostora za nepotizam ili nestručan kadar.
 
Vidim u TPS Zemun dva nova Flirta, jesu li to ta dva upravo preko Slovenije i Hrvatske pristigla?
 
Da li je išao nacrt reda vožnje za 2024/25 godinu?
 
Neko je nešto gadno zabrljao sa Barcem sinoć, koliko vidim još nije pošao iz Zemuna..
 
Јуче је налетео воз на човека у близини Ваљева, зато је каснило све на барској
 
Jeste i to istina, ali je saobraćaj uspostavljen oko 18h, a i ovde su nešto zabrljali u Zemunu..
Verovatno oko turnusa zbog haosa.
 
Poslednja izmena:
Da li neko zna da li vozovi za Mali Zvornik stižu na vreme? Po redu vožnje jutarnji voz stiže u 12:25, a ide nazad za BG u 13:55. Neka moja ideja je bila da krenem biciklom, pređem most/granicu, pojedem negde ćevape u Zvorniku i da se vratim nazad. Tih sat ipo su taman za ovo glupiranje, ali ako voz kasni solidno, onda mi se baš i ne isplati.
 
Dok se na severu grade brze pruge, putnički saobraćaj na istoku Srbije funkcioniše sve manje i manje:

Privremena izmena organizacije saobraćaja putničkih vozova na pruzi Niš (Crveni Krst) – Zaječar – Prahovo pristanište od 30. jula do 08. avgusta 2024. godine

„Srbijavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da će zbog infrastrukturnih radova u periodu od 30. jula do 08. avgusta 2024. godine, doći do izmene u organizaciji saobraćaja putničkih vozova na relaciji Niš (Crveni Krst) – Zaječar – Prahovo pristanište.
30.07. – 08.08.2024. godine
Vozovi koji polaze iz Zaječara za Prahovo pristanište u 06:20 časova i iz Prahovo pristaništa za Zaječar u 08:55 časova, neće saobraćati. Za putnike vozova biće organizovan autobuski prevoz.
30.07. -03.08. i 05.-08.08.2024. godine
Vozovi koji polaze iz Zaječara za Negotin u 11:30 časova i iz Negotina za Zaječar u 13:45 časova, neće saobraćati. Za putnike vozova biće organizovan autobuski prevoz.
30.07-08.08.2024. godine
Vozovi koji polaze iz Majdanpeka za Zaječar 09:40 časova i iz Zaječara za Majdanpek u 15:20 časova, saobraćaju do i od stanice Rgotina.Za putnike vozova na pomenutoj relaciji biće organizovan autobuski prevoz.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
 
Dok se na severu grade brze pruge, putnički saobraćaj na istoku Srbije funkcioniše sve manje i manje:

Privremena izmena organizacije saobraćaja putničkih vozova na pruzi Niš (Crveni Krst) – Zaječar – Prahovo pristanište od 30. jula do 08. avgusta 2024. godine

„Srbijavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da će zbog infrastrukturnih radova u periodu od 30. jula do 08. avgusta 2024. godine, doći do izmene u organizaciji saobraćaja putničkih vozova na relaciji Niš (Crveni Krst) – Zaječar – Prahovo pristanište.
30.07. – 08.08.2024. godine
Vozovi koji polaze iz Zaječara za Prahovo pristanište u 06:20 časova i iz Prahovo pristaništa za Zaječar u 08:55 časova, neće saobraćati. Za putnike vozova biće organizovan autobuski prevoz.
30.07. -03.08. i 05.-08.08.2024. godine
Vozovi koji polaze iz Zaječara za Negotin u 11:30 časova i iz Negotina za Zaječar u 13:45 časova, neće saobraćati. Za putnike vozova biće organizovan autobuski prevoz.
30.07-08.08.2024. godine
Vozovi koji polaze iz Majdanpeka za Zaječar 09:40 časova i iz Zaječara za Majdanpek u 15:20 časova, saobraćaju do i od stanice Rgotina.Za putnike vozova na pomenutoj relaciji biće organizovan autobuski prevoz.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
Pa i ovde izostaju zbog infrastrukturnih radova.
 
Pratim sajt Srbija Voza, i bez radova se često otkazuju polasci kojih već ima jako malo u poređenju sa situacijom od pre 15-20 godina, da ne pričamo ranije.
 
Vrh