Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Do kraja godine na 60 železničkih stanica karte će moći da se kupuju 24 časa​


Do kraja ove godine na 60 železničkih stanica na teritoriji Srbije na kartomatima ili blagajnama karte za vozove moći će da se kupuju neprekidno, odnosno 24 časa, najavio je Ivan Bulajić, v. d. direktora Srbijavoza.

Kako je naveo, već u toku avgusta na više stanica u zemlji biće instalirani novi kartomati.

- Srbijavoz proširuje svoju prodajnu mrežu, a pored toga uvodimo i veći popust za kupovinu karte preko naše mobilne aplikacije - istakao je Bulajić na instagramu.

Podsetimo, nedavno su iz Srbijavoza najavili da će od 1. septembra na snagu će stupiti novi cenovnik karata za putnike koji koriste vozove. Tada je ukazano da će veći biti i popust na onlajn kupovinu karata – putem mobilne aplikacije i vebsajta srbijavoz.rs, i to u visini od 10%. Kao razlog za ovaj potez navodi se želja da se putnici motivišu da karte kupuju unapred i onlajn.

Kada je reč o najpopularnijem vozu na domaćim prugama, intersiti Sokolu, putovanje njime u jednom smeru uz kartu kupljenu onlajn ubuduće će koštati 661 dinar, umesto dosadašnja 573 dinara. Povratna karta kupljena onlajn koštaće 1.100 dinara (uz 20% popusta na povratnu). Na blagajni, odnosno kartomatima, kupljena karta za jedan smer na ovoj relaciji koštaće 734 dinara, a povratna 1.222. Podsetimo, otkako je uspostavljen saobraćaj na brzoj pruzi Beograd Novi Sad, ovo nije prvo povećanje cena za vozove na njoj, jer je u prethodne dve i nešto godine već bilo korekcije cena za tu relaciju.

 
Kartomati u manjim mestima nemaju smisla, imace po 2 korisnika, cist trosak
Bolje da unaprede aplikaciju i sajt; manje ulaganja a veci broj korisnika zahvata. Jos dodas ruski i engleski, taman uz taj veci popust
 
Овде имају интересантну фору: на малим станицама имају минијатурне картомате, који ти одшампа папирић са QRкодом, и још стајалиште и време када се одштампало. Ти са тим уђеш у воз, и одеш до крајње дестинације. И онда ту картицу платиш на картомату и даље кроз турникет.
 
Kartomati u manjim mestima nemaju smisla, imace po 2 korisnika, cist trosak
Bolje da unaprede aplikaciju i sajt; manje ulaganja a veci broj korisnika zahvata. Jos dodas ruski i engleski, taman uz taj veci popust
Ovde sva manja mesta imaju kartomate, ni jedno nema salter. Salteri su samo u velikim mestima.
A na kartomatima se kupuju i mesecne i dnevne i obicne karte. Jeftiniji jedan kartomat od prostorije u zeleznickoj, plus rad prodavcakarata sa svim sto ga okruzuje (telefon, namestaj, stampaci). A bas ako je malo kupaca ili je vozni red razudjen, nema smisla da neko (dve osobe) sedi ceo dan radi prodaje karata u dva tri naleta, i jos imati rezervu ya godisnji, vikend, bolovanje,... Jos i ta osoba mora da dodje na posao pre voza, ako dodje vozom, kasno je.
 
као што сам рекао једном, треба их ставити и у воз, макар по један, баш због тих малих места где се не исплати имати на станици/стајалишту

Najbolja ideja, slažem se u potpunosti.
Tako je i u nekim vozovima u Nemačkoj.
 
Jeftiniji jedan kartomat od prostorije u zeleznickoj, plus rad prodavcakarata sa svim sto ga okruzuje (telefon, namestaj, stampaci). A bas ako je malo kupaca ili je vozni red razudjen, nema smisla da neko (dve osobe) sedi ceo dan radi prodaje karata u dva tri naleta, i jos imati rezervu ya godisnji, vikend, bolovanje,... Jos i ta osoba mora da dodje na posao pre voza, ako dodje vozom, kasno je.
Slazem se, @Прле ima najbolji predlog
 
Brine me da li ce biti neko da menja rolne papira u tim kartomatima.
То се и ја питам. Једном у Новом Саду умало да останем без карте јер се ролна потрошила и картомат није могао да је одштампа. После неколико минута је дошла благајница, заменила ролну и дала ми карту. Срећа па сам био ту. Две карте је однела кондуктеру да проба да нађе путнике у возу.
 
Da li neko zna da li vozovi za Mali Zvornik stižu na vreme? Po redu vožnje jutarnji voz stiže u 12:25, a ide nazad za BG u 13:55. Neka moja ideja je bila da krenem biciklom, pređem most/granicu, pojedem negde ćevape u Zvorniku i da se vratim nazad. Tih sat ipo su taman za ovo glupiranje, ali ako voz kasni solidno, onda mi se baš i ne isplati.
Da odgovorim samom sebi, možda nekom bude bilo zanimljivo ili od koristi. "Rizikovao sam", voz je u Zvornik stigao sa 20 minuta zakašnjenja, tako da sam na raspolaganju imao 70 minuta. Ispostavilo se sasvim dovoljno da se laganom vožnjom stigne u centar Zvornika, pojedu vrhunski ćevapi (ćevabdžinica "Palma") i da se stigne nazad na voz. Nažalost, za to je bilo i jedino vremena. Vredelo je provesti šest sati u vozu zbog tog jednog sata, mada ne bih ponovio opet. Od anegdota, bio sam sumnjiv našem cariniku sa biciklom i beogradskom ličnom kartom, mislio je da sam maznuo nečiji bajs i da želim da ga preprodam preko Drine, ali sam mu brzo objasnio da prosto samo nisam normalan. :D
 
Pa automati za kafu i sokove primaju kes i nisam primetio da se nešto obijaju
Veci problem imaju sa kusurom jer država već 2 god nije kovala apoene od 10 i 20 din
Mala izmena i dopuna: Većina novčanica i kovanica su izrađene još pre 10+ godina, ali nisu puštane u opticaj.
Zašto? To je pitanje za NBS. Zvanična politika za novčanice je da se sve starije od 3 godine povlače i menjaju. Meni je gro novčanica iz 2000-ih, a kontam da neki prihvataju i novčanice i kovanice iz doba SRJ (ako su zalutale), jer papirni novac izgleda identično.

Inače, kovanice od 10 i 20 dinara nisam video sigurno jedno 2-3 godine.
 
Poslednja izmena:
Mala izmena i dopuna: Većina novčanica i kovanica su izrađene još pre 10+ godina, ali nisu puštane u opticaj.
Zašto? To je pitanje za NBS. Zvanična politika za novčanice je da se sve starije od 3 godine povlače i menjaju. Meni je gro novčanica iz 2000-ih, a kontam da neki prihvataju i novčanice i kovanice iz doba SRJ (ako su zalutale), jer papirni novac izgleda identično.

Inače, kovanice od 10 i 20 dinara nisam video sigurno jedno 2-3 godine.
Мени као кусур редовно враћају кованице из СРЈ. А кованице сем кеца и двојке нисам видео не памтим.
 
Mala izmena i dopuna: Većina novčanica i kovanica su izrađene još pre 10+ godina, ali nisu puštane u opticaj.
Zašto? To je pitanje za NBS. Zvanična politika za novčanice je da se sve starije od 3 godine povlače i menjaju. Meni je gro novčanica iz 2000-ih, a kontam da neki prihvataju i novčanice i kovanice iz doba SRJ (ako su zalutale), jer papirni novac izgleda identično.

Inače, kovanice od 10 i 20 dinara nisam video sigurno jedno 2-3 godine.
Kovanica se po nekad i provuče, al papirne SRJ nisam video od kako sam poslednju zamenio. Znači preko 10 godina.
 
Mislim da bi par postova moglo opušteno u "Dinar Republike Srbije", ali smatram da bi država najzad mogla da definiše da li hoće da ima 10/20 u kovanicama ili u papiru. Logično bi bilo da to bude u kovanicama.
Doduše, nedavno pročitah da postoji i kovanica od 1 dolara, a ujedno i u papiru, tako da barem tu nismo jedini.
Za početak, najzad bi bilo dobro da se strogo zabrani maloprodajna denominacija u vrednosti ispod dinara ("Maxijevo" 99,99).
 
Poslednja izmena:
Da odgovorim samom sebi, možda nekom bude bilo zanimljivo ili od koristi. "Rizikovao sam", voz je u Zvornik stigao sa 20 minuta zakašnjenja, tako da sam na raspolaganju imao 70 minuta. Ispostavilo se sasvim dovoljno da se laganom vožnjom stigne u centar Zvornika, pojedu vrhunski ćevapi (ćevabdžinica "Palma") i da se stigne nazad na voz. Nažalost, za to je bilo i jedino vremena. Vredelo je provesti šest sati u vozu zbog tog jednog sata, mada ne bih ponovio opet. Od anegdota, bio sam sumnjiv našem cariniku sa biciklom i beogradskom ličnom kartom, mislio je da sam maznuo nečiji bajs i da želim da ga preprodam preko Drine, ali sam mu brzo objasnio da prosto samo nisam normalan. :D
Zanimljivo pitanje, koliko je korišćen taj voz? Mislim da je velika greška što preskače mnogo dosta velikih sela u Mačvi.
 
Koliko znam to je već odavno zabranjeno ali se ne poštuje. Vrednost robe ne sme biti naznačena manje od najmanjeg apoena u opticaju.
Zapravo, vrlo je klizav teren, zato što se pojavilo bezgotovinsko plaćanje. Ovo je sa sajta NBS:

Napominjemo da je povlačenjem iz opticaja kovanog novca apoena od 1, 5, 10 i 50 para i donošenjem navedenih odluka o zaokruživanju krajnjih obračuna u gotovinskom platnom prometu u navedenom rasponu Narodna banka Srbije definisala zakonski okvir za gotovinski platni promet, dok se u bezgotovinskom platnom prometu cene i dalje mogu iskazivati i plaćati u parama.

Narodna banka Srbije nije nadležna za donošenje odluka o zaokruživanju krajnjih obračuna u bezgotovinskom platnom prometu. Takođe, NBS ne može da utiče na to da se prilikom formiranja cena robe i usluga one zaokružuju na ceo iznos.
 
Zanimljivo pitanje, koliko je korišćen taj voz? Mislim da je velika greška što preskače mnogo dosta velikih sela u Mačvi.
Iz mog iskustva je bolja popunjenost nego pre, veliki problem ostaje što ljudi ne znaju da postoji taj voz. Ali svaki put kad idem (jednom u par meseci) bude više putnikam. Išao sam i pre promene i bilo je osetno manje putnika
 
Vrh