Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Dbr svakako nije tolika greška s obzirom da 99.999% putnika ne zna razliku i možda bi bili zbunjeni.
 
Dole žive "sekundarci"koji redovno "čiste" kablove i šahtove u okolini
 
Novi Sad peroni danas
IMG_4410.jpeg
IMG_4409.jpeg
IMG_4408.jpeg
 
U vozu je najava: sledeća stanica Tošin bunar...

Iako znam da je TB stajalište... Očigledno je da postoji potreba za pojmovnim izjednačavanjem svakog zaustavljanja voza kako bi otpustio i primio nove putnike.... na engleskom se to zove "stop" dakle next stop pa bila stanica ili stajalište... Kod nas, stanice u širem smislu reči obuhvataju i stajališta. Ipak, kad se navodi pojedinčni stop zarad neke informacije trebalo bi koristiti precizniji termin koji sam stop približnije određuje. Dakle stajalište Tošin bunar.

Eto.
 
Malo Subotica - Segedin updatea:

Otkako je voz prebačen na peron železničke stanice, konačno se postiže dolazak po redu vožnje. Više nije potrebno po 10 i više minuta za vožnju od/do stajališta Subotica javna skladišta, već stiže za predviđena 4 minuta.

Za vikend sam putovao na relaciji Subotica - Segedin - Budimpešta i nazad, pa sam obratio malo više pažnje na putnike. U nedelju poslepodne bilo je oko 25 presedanja sa voza iz Budimpešte dalje za Suboticu, uključujući i jednog psa :) , od čega su većina bili strani turisti. S obzirom na to da se javnim prevozom od Beograda do Budimpešte stiže prilično teško, rekao bih da je i ovo dosta dobro za jedan polazak.

Informisanje u Subotici o tome da je stanica sada ponovo u upotrebi je poprilično loše. U petak, pošto je voz postavljen tek 3 minuta pred polazak na kolosek, od 60-ak putnika čuo sam bar 20 kako se raspituju da li su na dobrom mestu. U nedelju sam video putnike koji trče na voz da kupe karte u vozu jer su prethodno otišli na bivše privremeno stajalište Subotica teretna, pa su jedva stigli do stanice pre polaska voza.

Deluje da se sada već među lokalnim češćim putnicima raširila informacija da je karta do Budimpešte jeftinija ako se kupuje odvojeno. Pri dolasku u Segedin, primetio sam veći broj putnika sa voza iz Subotice kako čekaju na automatima za prodaju karata za dalje.

Nisam još uspeo da ispratim kakva je situacija radnim danima sa brojem putnika sada tokom leta, ali deluje da petkom i vikendom već ima barem 70-ak putnika po polasku tokom jutra i dana, što je značajno više nego što je bilo na autobusu. Na autobusu na istoj relaciji i dalje ima par putnika. Po komentarima koje sam čuo od vozača, najčešće su to putnici koji izbegavaju železnicu ili imaju neki popust na autobus, pa im je jeftinije.

Sa srpske strane i dalje ne mogu da očitaju kartu kupljenu online, ali mi je bio smešan kondukter koji je pri "očitavanju" karte odlučio da ustima imitira zvuk, dajući utisak da je karta očitana.

---
Od 8. do 11. avgusta će biti privremene izmene u redu vožnje, gde će vozovi iz Mađarske saobraćati 15 minuta kasnije, a i stizati 15 minuta kasnije iz Srbije zbog izmene na liniji Segedin - Budimpešta, a da bi se osigurala presedanja. Vreme predviđeno za kontrolu pasoša će biti smanjeno na 17 minuta, te će na srpskoj strani red vožnje ostati kao i do sada.
 
Poslednja izmena:
S obzirom na moje iskustvo od prošle nedelje gde je Mađarskoj strani bilo potrebno 4 sata za 6 autobusa, mogu misliti zašto ljudi idu na voz..

💀💀💀
 
Vrh