Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Видиш, из неког ралога ЕрСрбијини авиони су фарбани у шему. Твој љубљени рејлџет је исто фарбан у своје боје. Веровано има разлог зашто

Radi se o lokomotivama na lizing, a pružalac usluge još nije izabran. O kakvoj kolor šemi pričaš? Ionako ćeš iza te lokomotive imati pravi bućkuriš srpskih i crnogorskih vagona ofarbanih u razne kolor šeme, a ista će se i menjati u Bijelom Polju. Zaista najmanje bitna stvar u celoj ovoj priči. Mnogo je bitnije da se obnovi barska pruga inače se ne isključuje mogućnost havarije koja bi zatvorila saobraćaj i na godinu i više dana, što se, sećamo se svi i desilo jednom. Ne bi bilo loše da se uz te 3 lokomotive uzmu i još 3, srede Z1 vagoni, pa da imamo i dnevnog barca cele godine, što je uvek bilo od izgradnje pruge Beograd - Bar, osim poslednjih par godina, a možda i dodatni noćni voz leti, barem vikendom.

Zašto moj ljubljeni Ralijet? Najnovijim Railjetom se nisam vozio, ali Railjet 1. generacije je poprilično skroman što se tiče komfora putnika. Korak unazad u odnosu nu staru flotu austrijskih Z1 vagona na IC i EC vozovima.
 
Ја сам против шарениша, мени се то не допада. Прво, мислим да је крајње време да се све доведе под заједнички именилац. Тим пре када се све занавља и долазе нова средства. На шта личи стари штадлери, нови, 711, 710, ЕР33 ко распуштена банда. Ајде соколови личе да су из једне фирме, а све остало, распад система.
Због тога је важно да се прво реши питање дизајна, па да све што се обнавља онда треба да буде подведено под један дизајн. У том смислу и изнајмљена локомотива за вучу. Што би се њихова фирма бесплатно рекламирала кад ће им бити плаћено изнајмљивање.

За све остало сам сагласан, наравно да је потребна обнова инфраструктуре. Узгред, кад смо код барске пруге, то је фантастична природа, али се слабо да разгледати из оваквих вагона. Мислим да би та услуга била прилично популарна, па чак би могао да буде и посебан воз за имућнију клијентелу
1719323929414.png



1719324025126.png
 

Prilozi

  • 1719323959455.png
    1719323959455.png
    1,9 MB · Pregleda: 55
Ja sam baš zagovornik drugačije vizuelne politike - da svaki voz ima neki svoj zaseban identitet. Jako je monotono kad su svi vozovi isti. U Rusiji su postojali brendirani vozovi, svaki je imao svoj naziv i vizuelni identitet, drugačiju kolor šemu. Pre nekih 15-ak godina, uveli su korporativnu sivo crvenu šemu za maltene sve vozove, na šta su putnici i entuzijasti dosta negodovali. Vozovi su izgubili svoj karakterističan vizuelni identitet.

Što se panorama vagona tiče, u Švajcarskoj kao 1. razred na mnogim IC i EC vozovima saobraćaju ovi vagoni: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/SBB_Apm-pano.php
 
Под чијом шемом фарбања ће бити локомотива?
Kao što su drugi već pisali. Može staviti samo SV nalepnicu, može reklamu, ili zadržati original. Svako lepljenje košta i plaća se svakog meseca jer je lokomotiva reklamni prostor. Koliko to košta? SV nema toliko novca. Samo proizvodnja folije i lepljenje cele lokomotive je najmanje 10.000 evra, i par 100€ svakog meseca jer se reklamira. Na kraju i par 1.000 evra za zamenu kada se zakup završi. To je jak lepak koji uništava boju, zato je sve skupo.
 
Srbijavoz raspisao tender za modifikaciju sistema za hlađenje DMV serije 711 sa tehničkom dokumentacijom izvedenog stanja. Procenjena vrednost nabavke je 23.000.000 dinara, a rok za podnošenje ponuda je 29.07.
Projektni zadatak:
 

Prilozi

  • Projektni zadatak 711.pdf
    867,2 KB · Pregleda: 164
To je oko 200,000 €, nije naveden broj jedinica u tenderu?
Mislim da je jasno ko tender dobija, barem tu nema diskusije.


Inače, na naslovnoj fotografiji je jedna od prvih komercijalnih vožnji DMV 711 na relaciji Niš-Zaječar slikano u Grljanu pre sada više od 10 godina, čisto jedan detalj.🙂
 
Ovo je pilot projekat koji podrazumeva da se nabavi nova oprema, da se namontira na jednu garnituru, da se sa tom garniturom izvrše testiranja i da se na osnovu njih napravi tehnička dokumentacija za dalju serijsku implementaciju.
 
Neko je konačno poslušao moj predlog i danas kada se pokvario 710, umesto otkazivanja na delu Minićevo-Niš, autobus koji je vozio putnike na relaciji Zaječar-Minićevo je samo produžio do Niša i nazad.
Dobro je da je to rešeno, jer je rešenje bilo prosto i očigledno.
Jelanču za PR-a SV-a.
 
Ја сам против шарениша, мени се то не допада. Прво, мислим да је крајње време да се све доведе под заједнички именилац. Тим пре када се све занавља и долазе нова средства. На шта личи стари штадлери, нови, 711, 710, ЕР33 ко распуштена банда. Ајде соколови личе да су из једне фирме, а све остало, распад система.
Због тога је важно да се прво реши питање дизајна, па да све што се обнавља онда треба да буде подведено под један дизајн. У том смислу и изнајмљена локомотива за вучу. Што би се њихова фирма бесплатно рекламирала кад ће им бити плаћено изнајмљивање.

За све остало сам сагласан, наравно да је потребна обнова инфраструктуре. Узгред, кад смо код барске пруге, то је фантастична природа, али се слабо да разгледати из оваквих вагона. Мислим да би та услуга била прилично популарна, па чак би могао да буде и посебан воз за имућнију клијентелу

Bezbednost na železnici u potpunom raspadu, ali jednobrazno farbanje u boje zastave je ključno pitanje. Ispred koje prodavnice piješ loše pivo dok ovako filozofiraš?
 
О пардон! Идем да средим безбедност железнице.

Бато, ако још ниси схватио безбедност у железници то ти је једна фирма а превоз путника то је друга фирма.
 

Voze vazduh
 

Novi "Soko" ide u Prag​

Novi elektromotorni kineski brzi voz "Soko", koji je nedavno stigao u Srbiju, sutra kreće u Prag na sertifikaciju u skladu sa pravilima Evropske železničke agencije, kako bi mogao da saobraća brzom prugom između Beograda i Budimpešte.
To je najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
"Voz sutra kreće za Prag, godinu dana će se vršiti sertifikacija prema pravilima Evropske železničke agencije, u skladu sa ugovorom sa kineskom kompanijom koja će nam isporučiti pet ovakvih vozova, za koje je izdvojeno 54,5 miliona evra", rekao je Vesić za TV Prvu.
Kineski brzi vozovi moraju da imaju evropski, kao i domaći sertifikat, a tek kada dobiju potrebne sertifikate, Srbija je u obavezi da ih plati, pojasnio je ministar.

"Godinu dana će trajati sertifikacija, ali kada se ona jednom dobije, novi vozovi neće prolaziti kroz tu proceduru. Tako da ćemo od sledeće godine imati svih pet vozova čija je cena niža od vozova koje sada imamo", dodao je Vesić.

Naveo je da je voz dug 103 metra, sa 250 sedišta, moderan i komforan, a razlika između prve i druge klase je, praktično, samo u broju sedišta.

Pored toga, voz ima kafe, ali i mesta za bicikle, a prilagođen je osobama sa invaliditetom.

Posebna specifičnost je litijumska baterija, koja omogućava da, u slučaju nestanka struje, voz nastavi da se kreće brzinom od 30 kilometara na sat, oko 10 do 15 kilometara zavisno od konfiguracije terena, što znači da može da dođe do prve stanice, naglasio je Vesić.

Ministar je rekao i da će krajem novembra ili početkom decembra biti puštena u saobraćaj deonica brze pruge Novi Sad – Subotica kako je predsednik Vučić najavio.

"Prugu završavamo do jula, zatim sledi sertifikacija pruge za standarde EU, što će uraditi jedna holandska kompanija, da bi u septembru Dojče ban izvršio tehnički prijem pruge. To bi trebalo da bude gotovo oko 15. decembra, a zatim će početi probne vožnje", naveo je ministar.

Brzim vozom putovanje od Beograda do Subotice trajaće sat i 10 minuta, što će potpuno promeniti život građana u svim mestima koja su na trasi brze pruge.

"Očekujemo da do kraja 2026. naši mađarski prijatelji završe svoj deo pruge, u međuvremenu će stići i svi naši vozovi, i imaćemo brzu vezu Beograd – Budimpešta, kojom će se putovati manje od tri sata", rekao je Vesić i dodao da će carina i policija biti u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, kako ne bi bilo zadržavanja na granici.


 

Novi "Soko" ide u Prag​

Novi elektromotorni kineski brzi voz "Soko", koji je nedavno stigao u Srbiju, sutra kreće u Prag na sertifikaciju u skladu sa pravilima Evropske železničke agencije, kako bi mogao da saobraća brzom prugom između Beograda i Budimpešte.
To je najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
"Voz sutra kreće za Prag, godinu dana će se vršiti sertifikacija prema pravilima Evropske železničke agencije, u skladu sa ugovorom sa kineskom kompanijom koja će nam isporučiti pet ovakvih vozova, za koje je izdvojeno 54,5 miliona evra", rekao je Vesić za TV Prvu.
Kineski brzi vozovi moraju da imaju evropski, kao i domaći sertifikat, a tek kada dobiju potrebne sertifikate, Srbija je u obavezi da ih plati, pojasnio je ministar.

"Godinu dana će trajati sertifikacija, ali kada se ona jednom dobije, novi vozovi neće prolaziti kroz tu proceduru. Tako da ćemo od sledeće godine imati svih pet vozova čija je cena niža od vozova koje sada imamo", dodao je Vesić.

Naveo je da je voz dug 103 metra, sa 250 sedišta, moderan i komforan, a razlika između prve i druge klase je, praktično, samo u broju sedišta.

Pored toga, voz ima kafe, ali i mesta za bicikle, a prilagođen je osobama sa invaliditetom.

Posebna specifičnost je litijumska baterija, koja omogućava da, u slučaju nestanka struje, voz nastavi da se kreće brzinom od 30 kilometara na sat, oko 10 do 15 kilometara zavisno od konfiguracije terena, što znači da može da dođe do prve stanice, naglasio je Vesić.

Ministar je rekao i da će krajem novembra ili početkom decembra biti puštena u saobraćaj deonica brze pruge Novi Sad – Subotica kako je predsednik Vučić najavio.

"Prugu završavamo do jula, zatim sledi sertifikacija pruge za standarde EU, što će uraditi jedna holandska kompanija, da bi u septembru Dojče ban izvršio tehnički prijem pruge. To bi trebalo da bude gotovo oko 15. decembra, a zatim će početi probne vožnje", naveo je ministar.

Brzim vozom putovanje od Beograda do Subotice trajaće sat i 10 minuta, što će potpuno promeniti život građana u svim mestima koja su na trasi brze pruge.

"Očekujemo da do kraja 2026. naši mađarski prijatelji završe svoj deo pruge, u međuvremenu će stići i svi naši vozovi, i imaćemo brzu vezu Beograd – Budimpešta, kojom će se putovati manje od tri sata", rekao je Vesić i dodao da će carina i policija biti u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, kako ne bi bilo zadržavanja na granici.


zasto je potrebna cela jedna godina da se sertifikuje?
 
zasto je potrebna cela jedna godina da se sertifikuje?
Gde piše jedna godina? Trajaće sve dok merenja pokažu da je sve u granicama tolerancije, a onda dati sve na papir. Može potrajati znatno više od godinu dana. Sve zavisi od Kineza. Za SV će verovatno bilo koji test biti ok ali će biti u prometu kada ih bude dovoljno. Samo jedan u saobraćaju?
 
Vrh