Red voznje, ucestalost, pouzdanost, brzina i integrisanost sa ostalim vidovima saobracaja.
Zivim u CH. Mesecna karta zxa ceo region Ciriha kosta 247 CHF. Mogu da biram kojim cu prevozom da idem, zato sto vazi za sve vidove prevoza prevoza.
Voz imam svakih 15 minuta, sto je cesce nego autobus ili brod, od 5 ujutro, do posle ponoci, a onda ide na pola sata.
Ako dodje do kvara na pruzi ili nekih radova izmedju dve stanice, automatski se aktivira zamenski autobuski prevoz izmedju njih. Nema otkazivanja na nacin kao kod nas, pa da nema nikakvog prevoza danima ili mesecima.
Mnoge moje kolege radije koriste voz da idu sa jednog na drugi kraj Ciriha, nego tramvaj, koji ide manje vise istom trasom, ali mu treba mnogo vise vremena. Na primer, uzmu trmvaj liniju 5 do Hardbrucke stanice, tu presednu u voz do Enge, a od enge opet udju u istu tram liniju 5 dodatnih par stanica. Mogli su ceo put da predju ne menjajuci prevoz, ali ovako ustede nekih 15-20 minuta. Ili na primer, autobus od Jone do Rutija ide 4 minuta na svakih 15 minuta, dok autobus ide oko 15-20. Pri tome voz nema usporavanja ako su u toku guzve i ulice su zakrcene.
Karta kupljena za prevoz vazi za sve vidove prevoza. Analogno, istu kartu kupljenu za voz od Novog Sada do Beograda bi mogli da koristimo za gradski prevoz u NS do zeleznicke stanice, voz do BG, tramvaj do Dunava, brod preko njega i onda jednog dana i metro do krajnjeg odredista.
I onda nije cudno sto autobuski saobracaj nema sanse u takmicenju sa zeleznickim, vec mu sluzi samo za fidanje. Da ne govorimo o tome da drzava odredjuje cene karata i ne dozvoljava nikakvo takmicenje izmedju autobuskih preduzeca.