Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Problem sa 711 je u tome što na stajalištima ima jednominutno bavljenje, uzrokovano sporim vratima, za razliku od 710 ili Stadlera koji prema elementima imaju 30 sekundi. (Ruku na Srce na pruzi ka Novom Sadu Stadleri imaju isto po minut zadržavanje)

Takođe 711 je visokopodan, apsolutno neprihvatljiv za lokalni saobraćaj i otežava starijim licima ulazak, dok za osobe sa invaliditetom ulazak je onemogućen, totalna diskriminacija.

Po meni 711 je pogodan za InterRegio ili RegioExpress linije (kao Beograd-Zvornik sa minimalnim brojem stanica) ili relacije koje nemaju puno usputnih zadržavanja, za lokalne vozove baš nije podesan.
 
Takođe 711 je visokopodan, apsolutno neprihvatljiv za lokalni saobraćaj i otežava starijim licima ulazak, dok za osobe sa invaliditetom ulazak je onemogućen, totalna diskriminacija.
Malo mi je prejaka reč,ali dobro.Zbog položaja dizel motora nije moglo drugačije.
 
Moglo je. Recimo slovenački dizel niskopodni flirt ima u sredini prolazni modul sa motorima. Samo neko treba da traži i konstruktori osmisle.
IMG_20231021_195639.jpg
 
Moglo je. Recimo slovenački dizel niskopodni flirt ima u sredini prolazni modul sa motorima. Samo neko treba da traži i konstruktori osmisle.
Pogledajte prilog 201055
Kad kažem da zbog položaja dizel motora nije moglo,mislio sam na naš 711 apropo priče o "diskriminaciji" osoba sa invaliditetom.
Znam i ja dobro da postoje niskopodni dizel motorni vozovi.
 
I dalje se razvlači na potezu nbg tošin... ne znam kad će sve da vrate na staro, koliko je komplikovana popravka, jesu li ti ukradeni delovi preskupi tj. koji je razlog čekanja. Bio bih zahvalan na nekoj vremenskoj proceni... Tipa polovinom nedelje će sve popraviti i tsl.
 
Пруга од Сомбора до Апатина само што је демонтирана, та пруга је мртва већ 20 година а траса се планира за бициклистичку стазу (једног дана).
Уз слободну зону Апатин пролази траса пруге Апатин - Апатин фабрика али за кинеску фабрику у Апатину први пут чујем, искрено.
Да неки планови постоје не сумњам да би се локални властодршци већ хвалили на сва звона.
Пруга Сомбор - Врбас била је прво виђена за гашење па се затим почело размишљати о ремонту колосека.
Након тога најава модернизације и електрификације за 80 милиона што је отприлике довољно да се уради само колосек и електрификација.
250-300 милиона је нереално јер нити постоји потреба за двоколосечном пругом нити модернизација станица може цену да увећа 3 пута.

Nisi čuo jer još nije javna informacija. Ako sve bude ok 28.6. će biti potpisivanje memoranduma o saradnji u Apatinu, radi se o fabrici rotora i statora za motore za elektricne automobile. Uzece 7.5ha u slobodnoj zoni, fabrika ce imati 16.000 kvadrata u prvoj fazi. Kinezi kada su trazili lokacijske uslove pitali su za staru trasu pruge.

Ovo ostalo sve sto sam pisao za prugu je spekulacija, mada u apatinu zaista jeste nekad bila planirana neka vrsta intermodalnog terminala…
 
Današnja situacija, pozajmih fotku:
Screenshot_20240609_201307_Messenger.jpg


710-010 je krenula u klasičan obrt do Niša i nazad skraćeno do Minićeva zbog radova, no tamo je i lipšala.
Kako je između Zaječara i Minićeva organizovan autobuski prevoz, jadni putnici iz Zaječara su istovareni u Minićevu bez ikakvog obaveštenja da dalji put neće nastaviti. Dok su putnici iz Niša imali sreće, jer im se voz pokvario u poslednjoj stanici gde se svakako preseda na autobus Niš Ekspresa koji ih vozi do Zaječara.

I sada, umesto da neko iz operative Srbijavoza pozove Niš Ekspres i zatraži autobus (Niš Ekspres ima hrpu rezervnih autobusa u Svrljigu) koji bi došao u roku od malo više od sat vremena, ne ništa nisu uradili. Tako da se dobar deo ljudi vratio zamenskim autobusom koji se vraćao za Zajecar vozeći putnike iz Niša

Sreća u nesreći pa je u Nišu bila DMV 711 017/048 koja je čekala 710 da se nakači redovno do Zaječara, jer je poslata u ispomoć Vuči iz razloga što j jedna 710 poslata na obradu.
S obzirom da je 710 kaput, pozvan je Niški mv da odradi krug do Zaječara na redovnom popodnevnom polasku i zakvačili su hladnu 710 u Minićevu.

Ali to ne menja činjenicu da su danas doslovno ostavili ljude na cedilu nakon 30% pređenog puta, u fazonu je*******ite se viša sila.
Imaju 2 polaska dnevno i ne znaju da ih odrade kako treba.
 
Pitam se hoće li na toj rekonstruisanoj pruzi krajnja stanica u Vrbasu biti na staroj stanici, ili Vrbas Nova na pruzi Bg-Su.
Претпостављам да ће у функцији бити обе станице.
Када се уради електрификација не постоји препрека за возове Сомбор - Врбас - Нови Сад - Београд.
То је и поента модернизације јер ће преко Врбаса бити најбрже и најкраће.
Мислим да је чак једно кратко време и 711 из Сомбора за Врбас продужавао до Новог Сада.
 
На основу данашње изјаве Весића, на деоници Београд - Суботица ће постојати две врсте полазака од 5 до 22 часа, ИнтерСити у парном часу и ИнтерРегио у непарном часу.

ИнтерСити ће имати бављење у 4 успутне станице: Нови Београд, Нови Сад, Врбас, Бачка Топола и возно време од 80 минута.
ИнтерРегио ће имати бављење у 10 успутних станица: Нови Београд, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Нови Сад, Змајево, Врбас, Ловћенац-Мали Иђош, Бачка Топола, Жедник и непознато возно време.

Ова изјава колико год дала неке одговоре, отворила је још више нових питања.

1. Ако се планирају ИнтерСити поласци БГ-СУ на свака два сата, то захтева два Киса. Ако тамо ставе два Киса и један мора бити у резерви, шта то онда значи за постојеће ИнтерСити поласке између Београда и Новог Сада. Да ли ће укинути пола тих постојећих ИнтерСити полазака и претворити их у ИнтерРегио или планирају да пусте сва три Киса, или планирају пак да негде убаце Флирт. Није јасно.
2. Последично, ако се планирају ИнтерРегио поласци у сваком непарном часу без нарушавања постојећих ИнтерСити полазака, да ли то значи да онда на деоници БГ-НС добијамо додатни воз у сваком непарном часу или је то само компензација за ИнтерСити.
3. Какав се такт планира за регио саобраћај за НС-СУ
Весић је у петак опет причао о реду вожње од Београда до Суботице: https://www.youtube.com/live/YN8lGwcVYn8?si=bbiBClQUqOTyGbfp&t=1230

Осим поменутих 18 полазака од Београда до Суботице (од 5 до 22 часа), биће и 9 полазака регио возова од Новог Сада до Суботице, тј. укупно 27 возова на прузи Нови Сад - Суботица. Рекао је и да ће бити 20 полазака искључиво између Београда и Новог Сада тако да је то, са ових 18 Београд - Суботица, укупно 38 полазака између Београда и Новог Сада (овo 20 + 18 = 38 возова је баш он рекао).
 
Današnja situacija, pozajmih fotku:
Pogledajte prilog 201080

710-010 je krenula u klasičan obrt do Niša i nazad skraćeno do Minićeva zbog radova, no tamo je i lipšala.
Kako je između Zaječara i Minićeva organizovan autobuski prevoz, jadni putnici iz Zaječara su istovareni u Minićevu bez ikakvog obaveštenja da dalji put neće nastaviti. Dok su putnici iz Niša imali sreće, jer im se voz pokvario u poslednjoj stanici gde se svakako preseda na autobus Niš Ekspresa koji ih vozi do Zaječara.

I sada, umesto da neko iz operative Srbijavoza pozove Niš Ekspres i zatraži autobus (Niš Ekspres ima hrpu rezervnih autobusa u Svrljigu) koji bi došao u roku od malo više od sat vremena, ne ništa nisu uradili. Tako da se dobar deo ljudi vratio zamenskim autobusom koji se vraćao za Zajecar vozeći putnike iz Niša

Sreća u nesreći pa je u Nišu bila DMV 711 017/048 koja je čekala 710 da se nakači redovno do Zaječara, jer je poslata u ispomoć Vuči iz razloga što j jedna 710 poslata na obradu.
S obzirom da je 710 kaput, pozvan je Niški mv da odradi krug do Zaječara na redovnom popodnevnom polasku i zakvačili su hladnu 710 u Minićevu.

Ali to ne menja činjenicu da su danas doslovno ostavili ljude na cedilu nakon 30% pređenog puta, u fazonu je*******ite se viša sila.
Imaju 2 polaska dnevno i ne znaju da ih odrade kako treba.
Baš napisah juče na skyscraper forumu, da Srbija pod hitno treba da kupi nove vozove za ne elektrifikovane pruge.
Na elektrifikovanim vozovi kao u sloveniji, a na ne elektrifikovanim kao u Albaniji. Disbalans je prevelik.
Baš kao i nove garniture za Beovoz, ovi sadašnji vozovi su krševi i ruglo.
 
Jel sad može karticom da se kupuje karta i u regio ili ne?
 
Osim dela oko elektrifikovane pruge, sve ostalo je pogodio, saobraćaj i jeste na nivou Albanije.
Samo što u Albaniji makar rade ljudi sa entuzijazmom, koji onaj otpad trude da održe na šinama i prevezu ljude od tačke A do tačke B.

Ovi imaju vrh uslove na NS-BG, pa evo, koliko već dana se vozi 10 km/h?
Jeste, krađa ko krađa, ali tih 50 metara kablova se vrati za 3-4 dana po hitnom postupku.
Al džaba, mentalitet je to, naviklo na nesipravnu signalizalizaciju, odjavu i telefone. Tako isto i u Albaniji.

Vidim, nastavljaju da dominiraju:
Screenshot_20240610_123551_Chrome.jpg
 
Весић је у петак опет причао о реду вожње од Београда до Суботице: https://www.youtube.com/live/YN8lGwcVYn8?si=bbiBClQUqOTyGbfp&t=1230

Осим поменутих 18 полазака од Београда до Суботице (од 5 до 22 часа), биће и 9 полазака регио возова од Новог Сада до Суботице, тј. укупно 27 возова на прузи Нови Сад - Суботица. Рекао је и да ће бити 20 полазака искључиво између Београда и Новог Сада тако да је то, са ових 18 Београд - Суботица, укупно 38 полазака између Београда и Новог Сада (овo 20 + 18 = 38 возова је баш он рекао).
Logika nikakva. Čak i Beograd - Novi Sad, mnogo je veće opterećenje na lokalni saobraćaj nego na intersiti. Za Suboticu samo po sebi je normalno očekivati tri puta manju IC potražnju, ali i prigradska (regionalna) potražnja bi trebala biti manja. Za sada nisu u stanju da regionalne vozove Beograd - Novi Sad naprave svakih sat vremena, a BG:VOZ na svakih 30 minuta preko celog dana.

Ako bismo o konkretnom, to je hijerarhija regio, regio ekspres, intersiti (ako postoji potražnja za stavarno mnogo vozova na nekoj pruzi). To može biti tipa 5 - 23 lokalni na sat BG-NS, što je 19 regio (na svakoj stanici), 7-20 intersiti na svakih sat, BG-NS, što je 14 polazaka, 5-6 polazaka regio ekspres pojačanje u satima najvećeg opterećenja. Od Novog Sada do Subotice 5-23 lokalni (regio) na svakih dva neparnih sata što je 10 polazaka, 4 polaska za pojačanje u špicevima da ide na svakih sat, 6-20 na svakih dva sata regio ekspres, pri čemu su IC samo polasci u špicevima 4 polaska, kda na svakih sat regio ide u špicu. Odnosno, 15 regio, 4 regio ekspres i 4 intersiti ako nema međunarodnog saobraćaja ni vozova za Sombor preko Vrbasa. Dakle, nekih 38-39 pari vozova Beograd - Novi Sad, i nekih 23 pari vozova Novi Sad - Subotica. I to vezano za određeni koncept usluge, sa težnjom da se eventualni problemi kapaciteta rešavaju povećanjem kapaciteta pojedinačnog voza, a ne preteranim pogušćivanjem reda vožnje. Pogotovu računajući na dva koloseka od Zemun Polja do Prokopa na koje se trpa sve na svetu.
 
Čak i Beograd - Novi Sad, mnogo je veće opterećenje na lokalni saobraćaj nego na intersiti.
На основу чега ово тврдиш? Неко истраживање, бројање путника?
Не могу да се сетим кад сам недељом увече успео да купим карту за интерсити Нови Сад - Београд. Све карте се распродају по 4-5 сати пре поласка, а онда потенцијални путници интерсити возова путуји регио возовима. Радним данима у шпицевима се такође распродају скоро све карте, најгоре је у возу у 17:00 из Београда. Јеси ли се уопште возио скоро од Београда до Новог Сада.
 
Problem sa 711 je u tome što na stajalištima ima jednominutno bavljenje, uzrokovano sporim vratima, za razliku od 710 ili Stadlera koji prema elementima imaju 30 sekundi. (Ruku na Srce na pruzi ka Novom Sadu Stadleri imaju isto po minut zadržavanje)

Takođe 711 je visokopodan, apsolutno neprihvatljiv za lokalni saobraćaj i otežava starijim licima ulazak, dok za osobe sa invaliditetom ulazak je onemogućen, totalna diskriminacija.

Po meni 711 je pogodan za InterRegio ili RegioExpress linije (kao Beograd-Zvornik sa minimalnim brojem stanica) ili relacije koje nemaju puno usputnih zadržavanja, za lokalne vozove baš nije podesan.
Није ни толики проблем што је воз нископодан колико је проблем то што нема перона. Не могу да верујем колика је незаинтересованост у Инфраструктури за иоле мало унапређења рада. Станице од Новог Сада до Богојева немају подигнуте пероне док елементи за пероне пропадају по којекаквим ливадама и којекуда. Само један ситан пример небриге за боље услове за путнике.

Jel sad može karticom da se kupuje karta i u regio ili ne?
Колико ми је познато, може да се плати картицом. Кондуктери користе исте терминале као и у Соколу.
 
Изгледа да опет неће бити попуњене све рупе на БГ-НС, ако буде само ових Весићевих 20 полазака БГ-НС.
Тренутно има 18 полазака и 4 рупе. Значи фале нам 4 поласка за пун такт а они нуде само два нова. Знамо да ће један додатни полазак бити дневни барац, на основу чега можемо прејудицирати да се додаје само један нови Регио или РегиоЕкспрес полазак.

Алтернативно, да бисмо дошли до исте цифре можемо претпоставити да ће потенцијално укинути 3 Рекса која у јутарњем шпицу дају други полазак у часу, што би било минус 3 поласка. Онда та 3 поласка додати на Регио да се попуне преостале рупе, и ето нас на нули. Међутим, ни то нема превише смисла, укидати те поласке.

Како год, нешто се не уклапа. Или опет неће бити полазак сваки сат, или ће да страдају додатни поласци у јутарњем шпицу. Никако другачије се не може доћи на тих 20 полазака, у било којој смисленој рачуници би број требао бити барем 22.
 
Čak i Beograd - Novi Sad, mnogo je veće opterećenje na lokalni saobraćaj nego na intersiti.
На основу чега се ово тврди? Лично нисам радио истраживање и не располажем бројкама, али сам у ових 27 месеци експлоатације пруге натукао преко хиљаду вожњи и сматрам да сам стекао макар неки субјективни осећај какви су токови. И по том мом осећају апсолутно доминира потражња за директним БГ-НС путовањима, где би већина путника најрадије бирала Интерсити услугу, само када би постојало довољно капацитета.
 
На основу чега се ово тврди? Лично нисам радио истраживање и не располажем бројкама, али сам у ових 27 месеци експлоатације пруге натукао преко хиљаду вожњи и сматрам да сам стекао макар неки субјективни осећај какви су токови. И по том мом осећају апсолутно доминира потражња за директним БГ-НС путовањима, где би већина путника најрадије бирала Интерсити услугу, само када би постојало довољно капацитета.
Otprilike je 50:50 što se tiče raspodele između IC polazaka i RE/REx. Međutim treba imati na umu da oni koji ne uđu u IC idu sa RE celom dužinom. A ima ljudi koji i preferiraju RE da li zbog cene ili čega između Beograda i Novog Sada. Dakle odokativna procena je da je negde 60/65% direktnih putnika između BG i NS
 
Није ни толики проблем што је воз нископодан колико је проблем то што нема перона. Не могу да верујем колика је незаинтересованост у Инфраструктури за иоле мало унапређења рада. Станице од Новог Сада до Богојева немају подигнуте пероне док елементи за пероне пропадају по којекаквим ливадама и којекуда. Само један ситан пример небриге за боље услове за путнике.

Ni peron ne rešava, previše je visoko, bez perona je tek horor. Opet je osoba sa invaliditetom bez šansi da iđe unutra.
kada je sneg i mene je strah pomalo da silazim iz 711, jer su gazišta često klizava i uska.
Ne može visokopodne vozilo na lokalni saobraćaj, jednostavno je tako.
 
На основу чега ово тврдиш? Неко истраживање, бројање путника?
Не могу да се сетим кад сам недељом увече успео да купим карту за интерсити Нови Сад - Београд. Све карте се распродају по 4-5 сати пре поласка, а онда потенцијални путници интерсити возова путуји регио возовима. Радним данима у шпицевима се такође распродају скоро све карте, најгоре је у возу у 17:00 из Београда. Јеси ли се уопште возио скоро од Београда до Новог Сада.
Ако ти број путника приградских, регио и регио експрес возова не сустиже бар троструко број интерсити експрес путника, онда си негде дебело зезнуо у планирању саобраћаја, а још горе у просторном планирању. Холандски и белгијски по бренду интерсити је у ствари регио експрес, док је стварни интерсити статистичка грешка. Око 60% укупне транспортне тражње су "комутери", или ближе српској терминологији дневни мигранти. Велики градови имају свој универзитет, клинички центар, јак културни центар, покривеност свим средњошколским профилима, огромну базу радних места свих профила, односно суштинске генераторе дневних миграција, при чему је интерсити тражња у односу на то на нивоу статистичке грешке. Чак и са овако очајно проређеним редом вожње регио возова, Београд - Нови Сад, са губитком кључних локација попут центра Београда, Чартановаца и Бешке, у интерсити експресу су фактички само око 400 места на сат у вршном сату, док у куплованом Стедлеру руке и ноге малтене вире кроз прозоре, на неке поласке не може ни да се уђе у воз на међустаницама (по тврдњама корисника).

Холандском и белгијском интерсити би највише одговарао овакав воз: Панчево Војловица, Панчево Стрелиште, Панчево варош, Панчево главна, (Дунавски венац, центар истовремене општине по логичном урбанистичком развоју те зоне) Вуков споменик, Београд Клинички центар, Нови Београд, Земун, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Бешка (насеље, не њива), Петроварадин, Нови Сад,
 
Vrh