Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Stvarno? Uopšte nisam primetio, a hiljadu puta sam se vozio.
 
Stvarno? Uopšte nisam primetio, a hiljadu puta sam se vozio.

Nemam neku bolju sliku, ali vidi se natpis sa brojem sedista.
Screenshot_20240608_132439_Gallery.jpg
 
Те бројеве свакодневно користе редовни путници за налажење у возу. Имам познаницу којој увек пар минута пре доласка воза од колегинице стигне порука која садржи само број и ништа више. Типа порука у којој пише само "125". И нема грешке, свако јутро седе заједно на путу до посла иако не крећу из истог места.
 
Mislim da je u planu ili to ili nastavak pruge do Apatina gde Kinezi prave veliku fabriku u slobodnoj zoni, kroz koju cini mi se i prolazi stara pruga. Otuda licitacija 250-300 miliona (pogledajte snimak pa ce vam biti jasno).

diskusija pocinje na 40:00

Пруга од Сомбора до Апатина само што је демонтирана, та пруга је мртва већ 20 година а траса се планира за бициклистичку стазу (једног дана).
Уз слободну зону Апатин пролази траса пруге Апатин - Апатин фабрика али за кинеску фабрику у Апатину први пут чујем, искрено.
Да неки планови постоје не сумњам да би се локални властодршци већ хвалили на сва звона.
Пруга Сомбор - Врбас била је прво виђена за гашење па се затим почело размишљати о ремонту колосека.
Након тога најава модернизације и електрификације за 80 милиона што је отприлике довољно да се уради само колосек и електрификација.
250-300 милиона је нереално јер нити постоји потреба за двоколосечном пругом нити модернизација станица може цену да увећа 3 пута.
 
Gledao sam Tanjugov snimak vezano za prugu Vrbas Sombor, tu je kinez krenuo obilno da objasnjava neke stvari i na kraju je pomenuo tu cifru od 300 miliona.
Ono sto je mene zabrinulo je kad je precednik rekao: "kako cemo mi to da platimo?", znaci da je cifra prevelika za nas za takav pravac.
 
To bi već bilo logičnije. Inače kad smo već kod tih banatskih pruga i pominjanje izgradnje drugog koloseka izmedju Vrbasa i Sombora mislim da je to netačna informacija jer na mapi koju su pokazali kad su predstavili kineski Soko ta pruga je ucrtana kao jednokolosečna tako da ovo što pominješ kao cenu za te 2 pruge mi deluje sad najrelevantnije.
 
Весић је раније помињао Сомбор - Врбас и Сомбор - Суботица, за правац СО - НС преко Богојева нисам чуо ништа.
Можда се мисли на те две пруге.
У суштини, ако се иде на електрификацију пруге Сомбор - Врбас онда правац преко Богојева губи на значају и на неки начин испада из игре и планова јер ће главни правац за путнички саобраћај ићи преко Врбаса а путничког и теретног саобраћаја на другом правцу неће бити довољно за оправданост модернизације.
Размена са ХР и железнички транзит преко Богојева је минималан, теретни саобраћај се углавном своди на житарице.
 
Poslednja izmena:
Sada bi trebali naručiti minimalno 20, ako ne I 30 modernih vozova tipa Stadler za ne elektrifikovane pruge, dizelaše ili čak vozove na baterije.
Trenutna je situacija da na elektrifikovanim prugama voze ultra moderni, vozovi zadnje generacije, najbolje što postoje u Evropi generalno, a na ne elektrifikovanim krševi od dizelaša, a još ih je I nedovoljno.
Isti slučaj sa prigradskim beogradskim vozovima, em su stari krševi, em im ne skidaju grafite, pa izgledaju užasno, spremni za otpad. Ruglo na šinama.
 
Poslednja izmena:
Весић је раније помињао Сомбор - Врбас и Сомбор - Суботица, за правац СО - НС преко Богојева нисам чуо ништа.
Можда се мисли на те две пруге.
У суштини, ако се иде на електрификацију пруге Сомбор - Врбас онда правац преко Богојева губи на значају и на неки начин испада из игре и планова јер ће главни правац за путнички саобраћај ићи преко Врбаса а путничког и теретног саобраћаја на другом правцу неће бити довољно за оправданост модернизације.
Размена са ХР и железнички транзит преко Богојева је минималан, теретни саобраћај се углавном своди на житарице.
Pitam se hoće li na toj rekonstruisanoj pruzi krajnja stanica u Vrbasu biti na staroj stanici, ili Vrbas Nova na pruzi Bg-Su.
 
Trenutna je situacija da na elektrifikovanim prugama voze ultra moderni, vozovi zadnje generacije, najbolje što postoje u Evropi generalno
Niti su ultra moderni niti su zadnje generacije a nisu ni ono najbolje što postoji u Evropi. To su nova normalna vozila koja su normalna pojava širom razvijenim železničkim državama po Evropi, a ne neka visoka kategorija. Mi imamo jako loš menadžment nabavki novih vozila, čak i ovi Fuxing vozovi su daleko ispod naših realnih potreba. Treba ostati realan.
 
Niti su ultra moderni niti su zadnje generacije a nisu ni ono najbolje što postoji u Evropi. To su nova normalna vozila koja su normalna pojava širom razvijenim železničkim državama po Evropi, a ne neka visoka kategorija. Mi imamo jako loš menadžment nabavki novih vozila, čak i ovi Fuxing vozovi su daleko ispod naših realnih potreba. Treba ostati realan.
Navedi mi šta je bolje od ovog Flirta najnovije generacije
 
Šta fali Metrovagonmašu? Osim što kako sam čitao postoji problem sa sistemu za hlađenje. Iz putničkog ugla je sasvim ok.

Mislim da je bolje da se stavi fokus na obnovu i modernizacuju glavnih pruga u Srbiji, pogotovo Beograd-Niš.
Metrovagonmašu fali sve. Prevaziđen voz, ni kao nov nije bio u toku sa svojim vremenom.
Pa zar se ne mogu kupiti novi vozovi I staviti ih na pruge? Neki ne elektrifikovani pravci su valjda u dovoljno dobrom stanju da voze po njima.
 
Пруга од Сомбора до Апатина само што је демонтирана, та пруга је мртва већ 20 година а траса се планира за бициклистичку стазу (једног дана).
Уз слободну зону Апатин пролази траса пруге Апатин - Апатин фабрика али за кинеску фабрику у Апатину први пут чујем, искрено.
Да неки планови постоје не сумњам да би се локални властодршци већ хвалили на сва звона.
Пруга Сомбор - Врбас била је прво виђена за гашење па се затим почело размишљати о ремонту колосека.
Након тога најава модернизације и електрификације за 80 милиона што је отприлике довољно да се уради само колосек и електрификација.
250-300 милиона је нереално јер нити постоји потреба за двоколосечном пругом нити модернизација станица може цену да увећа 3 пута.
Planirana je elektrifikacija i modernizacija sledećih pruga u Vojvodini:
1) Pančevo-Zrenjanin-Banatsko Miloševo-Subotica (sa krakom ka Kikindi)
2) Pančevo-Vršac-drž. granica
3) Subotica-Sombor-Bogojevo-drž. granica
4) Vrbas-Sombor
5) Novi Sad-Bogojevo
6) Subotica-Baja

Za sve ove pruge planirane performanse su 120 km/h, elektrifikacija, savremeni SS i TT uređaji itd
Sada bi trebali naručiti minimalno 20, ako ne I 30 modernih vozova tipa Stadler za ne elektrifikovane pruge, dizelaše ili čak vozove na baterije.
Trenutna je situacija da na elektrifikovanim prugama voze ultra moderni, vozovi zadnje generacije, najbolje što postoje u Evropi generalno, a na ne elektrifikovanim krševi od dizelaša, a još ih je I nedovoljno.
Isti slučaj sa prigradskim beogradskim vozovima, em su stari krševi, em im ne skidaju grafite, pa izgledaju užasno, spremni za otpad. Ruglo na šinama.
To što na vozilu ne piše Štadler ili Siemens ne znači da je krš. Vozilo će ispunjavati sve zadatke čim se sredi problem sa hladnjakom. Modernizacijom ovih sredstava će se povećati i raspoloživost garnitura, a ukupna cena modernizacije će biti jedan mali deo onoga što bi trebalo za nova vozila, što znači više novca u budžetu za druge projekte. To nisu sta sredstva, tek 10 godina.
 
Sada bi trebali naručiti minimalno 20, ako ne I 30 modernih vozova tipa Stadler za ne elektrifikovane pruge, dizelaše ili čak vozove na baterije.
Trenutna je situacija da na elektrifikovanim prugama voze ultra moderni, vozovi zadnje generacije, najbolje što postoje u Evropi generalno, a na ne elektrifikovanim krševi od dizelaša, a još ih je I nedovoljno.
Isti slučaj sa prigradskim beogradskim vozovima, em su stari krševi, em im ne skidaju grafite, pa izgledaju užasno, spremni za otpad. Ruglo na šinama.

Ni najbogatije države u Evropi nemaju taj luksuz da odbacuju vozove 5-10 godina stare. Takvim vođenjem kao što ti predlažeš, brzo bi bankrotirali. Treba srediti DMV 710 i 711 za lokalne vozove. To i jeste plan Srbijavoza. DMV 711 je voz koji je meni lično udobniji za putovanje nego EMV 413. Uostalom, isti ti 710 i starija verzija 711 voze u EU. Mi mora da smo mnogo bogati, kad hoćemo da ih bacamo? Nama treba što veća učestalost polazaka. Odreći se mladih vozova skupo plaćenih je besmislica.

A svakako se slažem da bi trebalo nabaviti određen broj dizel Flirtova, ali sa jednim bitnim detaljem. Da mogu da saobraćaju u tandemu sa elektro Flirtom. Recimo, idu u tandemu Beograd - Požarevac, elektro se vraća za Beograda, a dizel produžava za Zaječar. Ili idu zajedno do Lapova, elektro produžava za Jagodinu/Niš, a dizel za Kragujevac/Kraljevo. Koncept koji se pokazao dosta zanimljiv. Naravno, na elektrificiranom delu pruge tandemski voz se pogoni isključivo iz kontaktne mreže.
 
Navedi mi šta je bolje od ovog Flirta najnovije generacije
Treba uvek gledati kontekst, a to je da će se najnoviji flirtovi koristiti za dugolinijski saobraćaj kao na primer između Novog Sada i Bijelog Polja, a time će verovatno da bude jedan od najneudobnijih dugolinijskih vozova u Evropi. Evo Talgo iz BiH tu šiša Flirta po svim parametrima komfora.

Flirt je dobar za regio prevoz sa maks vremenom putovanja od sat/dva i tu je u rangu sa sličnim vozovima regionalnim vozovima, ali nema nešto posebno što ga ističe da bude “najbolji u Evropi”. Podjednako je (ne)udoban kao i ostala flota regionalnih vozova po Evropi.

Malo je degutantno ovo dizanje železnica u Srbiji u nebesa na osnovu veoma malog voznog parka sa novim vozilima i jedno i po prugom koja je u dobrom stanju dok 90%’ostatka mreže tavori.
 
Vrh